Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Worms on ylivoimainen kaikkine eri kommervekkeineen. Lähinnä nuo tiput vihanhallintaohjelmaa vailla kuulostaa enemmän tältä http://en.wikipedia.org/wiki/Gorillas_( ... daariselta taistolta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21355
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti:Onko joku koeajan mass effectin uusinta?
Ihan ok, mutta ei ihan niin hyvä kuin 1 ja 2. Kolmosessa painotetaan liikaa actionia ja tarinan kuljetus hieman ontuu. Vanhalla tutulla hahmolla pelaaminen on kuitenkin aivan sairaan tyydyttävää.
Avatar
Cavallo
Elämätön Kitisijä
Viestit: 355
Liittynyt: 24.06.2010 19:45

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Cavallo »

NuoriDaavid kirjoitti:Olen pari kertaa kokeillut Angry Birdsiä Lumiassani ja en tajua, mikä tekee pelistä niin suositun.
Samaa olen itsekin ihmetellyt. Pelin idea oli jo alkujaan vanha ja yhtiön innovatiivisuus näkyy lähinnä markkinoinnissa.
Angry Birds Space on pelin kohuttu ja ylistetty jatko-osa. Se vaikuttaa olevan saman idean toistoa, mutta tällä kertaa erilaisessa painovoimakentässä.

Pelialalla tähdenlennot ovat yleensä lyhyitä, mutta silti jotkut puhuvat, että Suomi olisi saanut uuden Nokian.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14910
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Onko joku koeajan mass effectin uusinta?
Ihan ok, mutta ei ihan niin hyvä kuin 1 ja 2. Kolmosessa painotetaan liikaa actionia ja tarinan kuljetus hieman ontuu. Vanhalla tutulla hahmolla pelaaminen on kuitenkin aivan sairaan tyydyttävää.
Pelkäsin vähän samaa. Kehuivat kuitenkin, että taistelut olisivat jotenkin taktisempia?
Universaali disclaimer.
masa

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja masa »

Cavallo kirjoitti:
Pelialalla tähdenlennot ovat yleensä lyhyitä, mutta silti jotkut puhuvat, että Suomi olisi saanut uuden Nokian.
Lähimarketissa näytti olevan eilen tarjolla AB-jaffaa. Tyrkyttäminen on ainakin kovaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21355
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti:Olen pari kertaa kokeillut Angry Birdsiä Lumiassani ja en tajua, mikä tekee pelistä niin suositun. Muutaman tason olen pelannut.

Siinä siis ammutaan ritsalla lintuja ja hajotetaan rakennelmiä. Öö? Muuttuuko peli jossain kohtaa? Enkö mä nyt tajua jotain??
Mihin pelin pitäisi muuttua? Eihän pacman, tetris, breakout tai matopelikään muutu mihinkään.

Angry birds on riittävän simppeli massoille ja pelimekaniikka sun muu on kunnossa. Iso plussa linnuille tule siitä, että pelaaminen tapahtuu luonnostaan lyhyissä pätkissä, jolloin ajan tappaminen on helppoa.

Näin pelaajan näkökulmasta mobiilipelit ovat kyllä aika heikkoja esityksiä, linnut mukaan lukien. Mobiililaitteen ehdoilla ja mahdollisuukilla tehtyjä pelaajan pelejä ei juuri ole. Toisaalta, ehkä ei vain ole markkinoita.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4288
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^^ No ei haittaisi jos tosta ideasta saisi Disneyn kaltaisen imperiumin ja saataisiin imuroitua rahaa ulkomailta.

Itse ehdotin tiehallinnolle aika sitten uutta "lintujen ruokkiminen kielletty" -liikennemerkkiä.

Kuva
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

sivustahuutaja kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Olen pari kertaa kokeillut Angry Birdsiä Lumiassani ja en tajua, mikä tekee pelistä niin suositun. Muutaman tason olen pelannut.

Siinä siis ammutaan ritsalla lintuja ja hajotetaan rakennelmiä. Öö? Muuttuuko peli jossain kohtaa? Enkö mä nyt tajua jotain??
Mihin pelin pitäisi muuttua? Eihän pacman, tetris, breakout tai matopelikään muutu mihinkään.
Kysyin sitä, mitä kysyin. Sulla on monesti taipumusta olettaa mun kysyvän jotain muuta, kuin mitä kysyn. Vastaus siis on: peli ei muutu.

Esitin kysymyksen, koska ajattelin, että kenties peli ei olekaan sellainen, kuin luulin sen olevan muutaman alkutason perusteella, mutta se siis on. Tämä lisää ihmettelyäni entisestään.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14910
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:Kysyin sitä, mitä kysyin. Sulla on monesti taipumusta olettaa mun kysyvän jotain muuta, kuin mitä kysyn. Vastaus siis on: peli ei muutu.
Kai se koukku on se, että kentät vaikeutuvat pikku hiljaa ja erityisesti kolmen tähden saavuttaminen alkaa olla loppupäässä jos pikkuisen älyä vaativaa puuhaa. Eihän itse peli kauheasti monipuolistu, mutta kyllä siinä jotain löytämisen iloa on se, kun kekkaa miten näennäisesti jykevän possulinnan saa nurin yhdellä oikein sijoitellulla tirpalla.

Rovion pitäisi kyllä pikku hiljaa saada ulos toisenkintyyppistä peliä. AB-teemalla voisi hyvin tehdä ajopelin, räiskintäpelin tms. ihan eri tyyppisen systeemin. Esim. kiihtyvyyssensoriin perustuva kallisteltava "ajopeli" jossa linnulla lennetään sikojen koettaessa suolata suoritusta. Samalla hahmogalleriaa voisi laajentaa ja kenties luoda edellytyksiä spinoffeille. Takuuvarma mobiilipelibrändi voisi olla, jos nyt ei Nokia, niin kuitenkin omanlaisensa menestystarina. Samalla keinuhevosella paikallaan ratsastaminen ei mitään miljardituottoja tuo ikuna.
Universaali disclaimer.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^No se on selvä, että nykyisen pelimoottorin ikuisesti lypsäminen tyylin AB avaruudessa, AB veden alla, AB viidakossa, AB jäätiköllä ei voi kovin kauaa tuoda rahaa. Mutta toki tuo nyt Roviossa tiedetään.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14910
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:^No se on selvä, että nykyisen pelimoottorin ikuisesti lypsäminen tyylin AB avaruudessa, AB veden alla, AB viidakossa, AB jäätiköllä ei voi kovin kauaa tuoda rahaa. Mutta toki tuo nyt Roviossa tiedetään.
Mä en ole ihan varma tuosta, kun fokus tuntuu olevan niin kovasti brändin tuotteistamisessa muissa muodoissa kuin peleinä. Toki Angry birds -käsikranaatinsuojus on merkittävä innovaatio.

Toisaalta ehkä ne joita Civilizationit, Total warit ja Mass effectit kiinnostavat, eivät kuulu näiden ajantapponäpyttelypelien kohderyhmään.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21355
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti:Esitin kysymyksen, koska ajattelin, että kenties peli ei olekaan sellainen, kuin luulin sen olevan muutaman alkutason perusteella, mutta se siis on. Tämä lisää ihmettelyäni entisestään.
Ei mikään arcade-tyylinen peli muutu pelin aikana. Monimutkaisemmatkin pelit muuttuvat hyvin vähän. Joku Call of Duty on samaa alusta loppuun aseiden määrän lisääntymistä lukuunottamatta. Monimutkaisimpia peljä edustavat 4X pelit, kuten civilizationit, muuttuvat eniten pelin aikana, mutta niissäkin suurin osa pelin ulottuvuuksista on näkyvissä heti alussa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

sivustahuutaja kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Esitin kysymyksen, koska ajattelin, että kenties peli ei olekaan sellainen, kuin luulin sen olevan muutaman alkutason perusteella, mutta se siis on. Tämä lisää ihmettelyäni entisestään.
Ei mikään arcade-tyylinen peli muutu pelin aikana. Monimutkaisemmatkin pelit muuttuvat hyvin vähän. Joku Call of Duty on samaa alusta loppuun aseiden määrän lisääntymistä lukuunottamatta. Monimutkaisimpia peljä edustavat 4X pelit, kuten civilizationit, muuttuvat eniten pelin aikana, mutta niissäkin suurin osa pelin ulottuvuuksista on näkyvissä heti alussa.
Mun mielestä action-adventure pelit ainakin muuttuvat. Ensin tulee joku animoitu elokuvapätkä, sen jälkeen adventurea ja sitten räiskintää. Tai sitten järjestys on eri. En oo paljoa noita pelannut, mutta ainakin ME:ssä noin.

Eli jos pelaisi vain muutaman ekan minuutin, niin oleellinen osa pelistä jäisi pois.

Ja mistäs mä voisin tietää, mitä ennenkuulumatonta AB tekee, kun se on maailman suosituin mobiilipeli ja kaikkea. Mutta se ei siis tee mitään. Paitsi kentät vaikeutuu.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

NuoriDaavid kirjoitti:^No se on selvä, että nykyisen pelimoottorin ikuisesti lypsäminen tyylin AB avaruudessa, AB veden alla, AB viidakossa, AB jäätiköllä ei voi kovin kauaa tuoda rahaa. Mutta toki tuo nyt Roviossa tiedetään.
Jos tuosta vaikka puoli miljardia kilisevää saa graffoja päivittämällä ja erivärisen linnun lisäämällä, niin sou. Kai sitä kannattaa lypsää niin kauan kuin pystyy.

Itsekin hämmästelin aluksi, että tässäkö tämä nyt oikeasti on, mutta jäin tottakai sitten hetkeksi koukkuun ennenkuin kyllästyin.
Pröötprööt
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21355
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti:Pelkäsin vähän samaa. Kehuivat kuitenkin, että taistelut olisivat jotenkin taktisempia?
Pelaan Vanguardilla, joten taktiikka on tasoa 'pitkä päätyyn ja haulikolla naamaan'. Ehkä taisteluissa kuitenkin on enemmän taktisia elementtejä koska vihut koukkivat ja kranuttavat aika tehokkaasti camppaajat. Vanguardillahan tuota ei ehdi niin huomata kun sinkoilee refleksien varassa pitkin poikin taistelukenttää.

Vanguardilla taistelut ovat hauskempia kuin ykkösessä tai kakkosessa, mutta tuo saattaa tietty johtua siitä, että olen oppinut pelaamaan classia.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21355
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti:Mun mielestä action-adventure pelit ainakin muuttuvat. Ensin tulee joku animoitu elokuvapätkä, sen jälkeen adventurea ja sitten räiskintää. Tai sitten järjestys on eri. En oo paljoa noita pelannut, mutta ainakin ME:ssä noin.

Eli jos pelaisi vain muutaman ekan minuutin, niin oleellinen osa pelistä jäisi pois.
Pitäähän pelikokeilun keston olla jossain suhteessa koko pelin kestoon. Mass Effectit esim. pysyvät samana ekan pelitunnin jälkeen.
NuoriDaavid kirjoitti: Ja mistäs mä voisin tietää, mitä ennenkuulumatonta AB tekee, kun se on maailman suosituin mobiilipeli ja kaikkea. Mutta se ei siis tee mitään. Paitsi kentät vaikeutuu.
Pelimaailmassa isot rahat kerätään yleensä mullistusten sijaan hyvällä toteutuksella. Eniten raha tahkoava yksittäinen peli taitaa olla WoW, joka alun perin teki vain saman kuin muutkin, mutta paremmin.

Angry Birds perustuu ihan kivikautiseen pelimekaniikkaan, mutta se on toteutettu erittäin hyvin ja uudella alustalla.

Menestyneimmät mobiilisoftat ovat angry birdsin sukua. Niissä on yleensä mietitty paras tapa tehdä kännykällä jokin tuttu asia, joka on usein lapsellisen helppo juttu vaikkapa läppärillä. Tuollaisessa tilanteessa ostajilla on jokin vaatimustaso mielessään ja heidän on helppo ymmärtää mistä he maksavat.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Chap
Kitinä paheena
Viestit: 36
Liittynyt: 14.02.2011 23:00

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Chap »

NuoriDaavid kirjoitti:Hyvin menee kaupaksi:
http://www.talouselama.fi/uutiset/huike ... a/a2093390

hieno juttu.
Joo, on siinä lisätty taas one hit wonderin elinikää. Tässä myös mielenkiintoinen hehkutusartikkeli:
http://venturebeat.com/2012/03/26/angry ... ockbuster/
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21355
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti:Hyvin menee kaupaksi:
http://www.talouselama.fi/uutiset/huike ... a/a2093390

hieno juttu.
Kaupaksi? Noi on lautauksia.
Avatar
Chap
Kitinä paheena
Viestit: 36
Liittynyt: 14.02.2011 23:00

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Chap »

sivustahuutaja kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Hyvin menee kaupaksi:
http://www.talouselama.fi/uutiset/huike ... a/a2093390

hieno juttu.
Kaupaksi? Noi on lautauksia.
Kai sitä joku ostaa? Esim. iOS:ssa ei ole ilmaisversiota joten oletettavasti näillä rankingeilla jokunen ostaja löytyy pelille.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21355
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Kappas, ei näköjään ollut ilmaisversiota? Olisin kokeillut, mutta enpäs kokeilekaan.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja huima »

Mäkin olin et WTF, joutuis niinku maksaa. En päättänyt tilata 70 sentin appsia, vaan tilasin American Barissa uuden drinkin. Oli aika angry sekin.

Näin kuitenkin niitä pelin juttuja demotettavan ja hemmetin hyvältähän se näytti. Peliin oli upotettu niin paljon uusia juttuja, jotka lämmittävät nördääjien mieltä - että olisi ollut ihme, jos se ei olisi mennyt ykköseksi.

Kaverit executettavat hyvin, pakko ihailla.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja aasi »

Odotan Angry Birds - salmiakkikossua ja -olutta. Musta tirppa sopisi hyvin kossun kanssa, Heineken tai Carlsberg sopisi väreiltään nätisti vihreisiin possuihin.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja huima »

aasi kirjoitti:Odotan Angry Birds - salmiakkikossua ja -olutta. Musta tirppa sopisi hyvin kossun kanssa, Heineken tai Carlsberg sopisi väreiltään nätisti vihreisiin possuihin.
Ja baareissa tolla saisi hyvän salmiakkikossu-chaser --kombon aikaiseksi.

Pari bisseä ja salmarishotit.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4288
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Bhven »

aasi kirjoitti:Odotan Angry Birds - salmiakkikossua ja -olutta. Musta tirppa sopisi hyvin kossun kanssa, Heineken tai Carlsberg sopisi väreiltään nätisti vihreisiin possuihin.
Mä odottaisin kauppaan pakastepuolukoita joihin on maalattu sen linnun naama.
Vastaa Viestiin