Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Activision Blizzard uskoo tietokonepelien tulevaisuuden olevan verkossa

En ymmärrä. Neljä vuoden -95 jälkeen eniten pelaamaani tietsikkapeliä käytetyn ajan mukaan:

- WoW
- Everquest
- Worms
- Motoracer

Kaikki verkkopeleinä ihmisiä vastaan. Tietsikkaa vastaan pelattujen pelien määrä ajallisesti huitelee jossain 0,1% tuntumassa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Bhven »

GTA V Story mode pelattu läpi. Aivan sairaan pitkät lopputekstit. Meni varmaan puoli tuntia. Pelikellossa nyt 120 tuntia, mutta Steam achievements vasta 16/79 ja paljon muitakin tehtäviä vielä pelaamatta läpi.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Project Cars

Nyt arvon ostaisiko ratin ja polkimet. Sisäinen juutalainen yrittää kampittaa.

Halvimmilaan force feedback lähtisi 200 juurolla.

https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... elma-PS4-P
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

X COM 2

Vaikuttaa paremmalta jopa paremmalta kuin eka ja EW. Yllättävän hyvän tunnelman ovat saaneet luotua. Lisäksi tehtävät ja mekaniikka tukevat tarinaa mallikkaasti. Latausajat vaan ovat törkeän hitaat pc:llä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti:Project Cars

Nyt arvon ostaisiko ratin ja polkimet. Sisäinen juutalainen yrittää kampittaa.

Halvimmilaan force feedback lähtisi 200 juurolla.

https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... elma-PS4-P
Nuijin juutalaisen hengiltä ja ostin eo. ratin+polkimet ja tämän https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... r-TX-Wheel

Vielä kun osaisi ajaa
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Vaimo on varmasti ylpeä!
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:)

Saan varmasti lahjaksi ajohanskat!1

Obs! Huom! Ko. teline sopii kilpakuskeille, olen siis kilpakuski!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Overwatch, onko kokemuksia?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Far Cry 3 pelattu läpi. Aikaa meni abouts 60 tuntia. Hyvää vastinetta rahalle, kun alennuksesta ostin. Pelialue sen verran laaja ettei tullut hirveästi exploorattua. Katsoin tuubista jonkun easter egg videon.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

PlayerUnknown's Battlegrounds, onko kokemuksia? Lähinnä kinostaa, onko enemmän Battlefield vai Call of Duty tyyppinen. Ensin mainituista tykkään enemmän.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 19.06.2018 13:19 PlayerUnknown's Battlegrounds, onko kokemuksia? Lähinnä kinostaa, onko enemmän Battlefield vai Call of Duty tyyppinen. Ensin mainituista tykkään enemmän.
Ei oikein kumpikaan. Kokeilin kerran, ei mun teekuppi.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Näköjään ei edes saa PS4:lle vielä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Saatanan saatana. Olen kehittänyt keskivaikean peliaddiktion Transport Tycoon Deluxeen. Homma menee niin,että pelaan pari tuntia, sitten joku detalji mättää, ja aloitan uuden kartan ja taas menee pari tuntia. Ei muuten haittaa, mutta kun ei muista syödä, eikä tule nukuttua tarpeeksi. Noh jossain vaiheessa tähän kyllästyy kun on oppinut pelin mekaniikan.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

WoW: Battle for Azeroth
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Aloitin uuden hahmon Skyrimissä. Neljä vuotta sitten pelasin 70 tuntia. Nyt voisi kellottaa enemmän. Kaunis, kaunis peli.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16597
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

https://www.hs.fi/nyt/art-2000007974871.html

En ole ostanut enkä pelannut. Kuten olen aiemminkin avautunut, olen aivan ulkona pelikulttuurista. Mutta tämä kiehtoo mua. Vähän vielä tekisi mieli naureskella tuolle, miten pelissä on syvempiä merkityksiä, joilla tutkii mm politiikkaa ja kulttuuria. Mutta ei kai enää voi naureskella, vaan peli voi tehdä tätä siinä missä muutkin viihdetaidemuodot. Jotenkin aika hienoa, että näitä osataan tehdä Suomessa ihan maailmanluokan tasolla. Muissa moderneissa taidemuodoissa taidetaan olla perässä. Ehkä mun pitää joskus kokeilla pelaamista, eikä vain lukea siitä Hesarista.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Eilen saman jutun innostamana katsoin, löytyisikö ko. peli Stadiasta (en tarkoita ammattikoulua). Ei löytynyt.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Bluntly kirjoitti: 08.10.2018 20:13 WoW: Battle for Azeroth
Ah. Mä pelasin Wowia 8 vuoden ajan sen ilmestymisestä lähtien. Sitten alkoi kyllästyttämään todella. Nyt olen jo hetken miettinyt, aloitanko addiktioni uudelleen, johan tässä on mennyt varmaan toiset 8 vuotta ilman sitä koukutusta.. :napu:
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Tuli ostettua PS4 kun näytönohjaimia ei saanut mistään. Ajattelin pelata relevantit PS4 eksklusiiviset pois alta.

Ensimmäisenä oli vuorossa Red Dead Redemption 2 (PC portti on niin paska, että siihen ei ilmeisesti kannata koskea). Herranen aika, että on tylsä* ja epäpelattava peli? Loppumattomia cut sceneja, ei valintoja ja kamalat kontrollit. Savettaessa näen jonkin prosenttiluvun, joka on noin 20%. Tuon pitäisi jotenkin viitata etenemiseen, mutta ei kai tuo voi ihan pitää paikkansa, koska en ole tehnyt pelissä mitään merkittävää ja prossat näyttäisi viidenneksen olevan takana. Tälle annatut mahdollisuudet olivat tässä. Aika siirtyä eteenpäin.

Kumpaa suosittelette, God of War tai Uncharted Collection?

* Pelaan siis civeja sun muita, eli verkkainen eteneminen ei ole ongelma. En vain jaksa olla matkustajana peleissä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Uncharted toiminee paremmin.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

PS4 kokemuksia 10 kuukaudelta:
- It Takes Two: huikean hyvä kaksinpeli. Hyvät kontrollit, hyvät puzzlet ja äärimmäisen kauniit kentät, hieno tarina
- Uncharted 2 ja 3: varsin hyviä, taistelu tateilla on melkoista sohimista ja kiipeilt suurimmaksi osaksi turhaa ajanhukkaa. Pieni miinus teemaan sopimattomista megalomaanisista ympäristöistä. (toivottavasti tuleva Uncharted 4 remaster portataan hyvin PC:lle, niin taistelut voisivat muuttua mielekkäämmiksi).
- Red Dead Redemption 2: nätti, hyvä tarina, hienot ympäristöt, kamalat kontrollit ja heikko pelattavuus, etenee kuin etana. Satojen lehmipoikien tulitaistelut sopivat vähän huonosti tavoiteltuun simulaattorimeininkiin. Jäi kesken.
- God of War: todellä nätti, kunnolla toteutettu elokuvamaisuus hakkaa esim Unchartedin loputtomat cut scenet mennen tullen, erittäin pelattava ja loistavat kontrollit. Erittäin hyvä balanssi taistelujen, tarinankerronnan ja puzzlejen kesken. Valitettavasti olen vielä niin surkea ohjaimen käyttäjä, että en osaa hyödyntää upeasta taistelusysteemistä kuin alkeet. Toivottavasi tuleva Ragnarok on yhtä hyvä tai parempi!

Last of Us lähtee tulille seuraavaksi.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ The Last of Us oli hieno! Konsolin epätarkat kontrollit sopivat paremmin hiivistelykauhupeliin kuin Unchartediin.

The Last of Us 2 tilaukseen siis.

Toivottavasti näyttispula hellittää ennen kuin pleikalta loppuu pelattavat pelit...
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 26.03.2015 11:04 Battlefield Hardlinea jkv tahkottu. Monipeli on hyvin pitkälti sama kuin aiemminkin, nyt vain rosmot ja poliisit ammuskelevat toisiaan. Noista yksinpeleistä en ole koskaan innostunut.
Battlefield 2042. Dice on taas julkaissut saman pelin uudelleen, mutta tällä kertaa eletään vuotta 2042. Eli aika vähän uutta verrattuna aiempiin Battlefieldeihin. Ainoa varsinainen bugi, joka muutaman tunnin pelin jälkeen on tullut vastaan oli, kun kerran kuoleman jälkeen jäin limboon ko. tilaan. Peli on kyllä vielä vähän kesken. Ainakin pelin jälkeen tuleva pistesijoituslista pelaajista puuttuu.

Battlefieldeistä tykkän CoD:a enemmän, kun kartat ovat isompia ja ei aivan pelkästään hyperaktiivista räiskintää, vaan voi halutessaan kämpätä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Siirsin Skyrimin hautausmaalle. Seitsemässä ja puolessa vuodessa tuli kellotettua noin kolmesataa pelituntia. Hyvä hinta/laatu suhde kun ostin pelin parilla eurolla alelaarista. Nyt menossa Fallout 4. Eka fallout-peli minulle. Tykkään, että ei ole liian vaikea. Pelkäsin, että joutuu koko ajan hikoilemaan aseiden panosten riittävyyden kanssa, mutta suuren osan porukasta voi puukottaa kuoliaaksi ja mutantit ja power armori tyypitkin putoavat muutamalla head shotilla. Kartta vaikuttaa ehkä sopivan kokoiselta tahi pienehköltä. Ei pysty sanomaan vielä.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Uncharted 4

Ei ollut minun pelini, mutta tulihan tämä läpäistyä. Aika lailla sama peli kuin U2 ja U3 paremmilla grafiikoilla. Pelattavuutta sentään oli saatu viilattua hieman. Puzzlet tosin olivat helpompia kuin aiemmin, joten ne jäivät oikeastaan sivurooliin.

U4:n ongelma oli pelattavien osuuksin vähyys:
- Välianimaatiot
- Kiipeilyt - näissä ei yleensä voinut sössiä, joten homma oli pelkkää nappien painamista ja haukottelua
- Taistelut - en ole tattiekspertti, joten isommat taistelut olivat lähinnä kontrollien kanssa painimista.
- Puzzlet - näitä oli vähennetty ja helpotettu

Taistelut siis jäivät ainoaksi pelilliseksi osuudeksi. Hiiviskelyn mahdollistaneet taistelut olivat mielekkäitä, koska siinä kontrollit toimivat hyvin. Hektisiset taistelut taas eivät oikein sopineet konsolikontrolleihin. Esim. Last of US:issa balanssi oli parempi. Kiipeily olisi saanut vaatia jotain taitoa tai ajatusta. Puzzlet olisivat voineet olla yleisempiä, vähän vaikeampia ja nopeammin suoritettavissa.

It takes two

Huikea peli! Valitettavasti tytär ehti pelata tästä ison osan kavereiden kanssa ja meidän kahdenkeskiset sessiot jäivät vähemmäksi kuin suunnittelin. Tässä pelissä konsolikontrollit loistivat. Vaatii siis koko ajan kaksi pelaajaa, joten se kannattaa huomioida ennen kuin innostuu.
Vastaa Viestiin