Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Hebuli

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

Feiz kirjoitti:NSFU 1 vie flat outtia about 100-0.
Ei ne mielestäni ole edes kovin samanlaisia ajopelejä. Flat Out on enemmän sellaista kunnon romurallia, NFSU perus-arcade-kaahailua kustomoinneilla höystettynä joita on viisitoista tusinassa.
Gingston kirjoitti: Makuasia sanoi koira kun muniansa nuoli, jos ainoa kriteeri on auton nopeus niin kyllä NSF-sarja silloin voittaa, mutta minusta
Flat Outissa on parempi ajo tuntuma ja meiniki. Ja kyllä rokki
aina räpin voittaa.
Onkohan PC ja PS2-versioissa paljonkin eroja sen lisäksi että PC-versio näyttää paljon paremmalta? Pelasin joskus aikoinaan PC:n demoversiota ja se tuntui oikeasti hyvältä kaahauspeliltä. Satuin kuitenkin ostamaan sen sitten PS2:lle ajatellen kyseessä olevan ihan sama peli, mutta jotenkin kummasti se tuntuu eri peliltä kuin demosta muistin. Radat tuntuvat oudosti helpommilta kuin demossa ikäänkuin kurvit olisivat loivempia PS2-versiossa, ja muutenkin kisan voittaminen tuntuu paljon helpommalta ja muutenkin peli tuntuu enemmän basic-kaahailulta?

PS2-versiossa kyllä häiritsi erittäin paljon myös automaattijarrutus mutkissa. Hyi helvetti. PC-versiossa pitäisi kuulemma olla sama, mutta jostain syystä en huomannut sitä demossa? Täysversiosta (PC) sen kuulemma ainakin saa pois ja ajotuntumaa muutenkin realistisemmaksi pelifanien tekemillä päivityksillä, vai pitikös siinä jotain config-tiedostoa säätää?

Pelintekijät taisivat jossain mainita että pelin helpottaminen esim. sen kaarrejarrun muodossa oli vaatimus pelin julkaisijalta. Halusivat ilmeisesti että peli vetoaisi massoihin jotka eivät jaksa pelata vähääkään vaikeampia pelejä.

Jaa mitäs olen pelannut viime aikoina? Paljon aina miettii mitä olis kivaa koittaa, mutta sitten ei kuitenkaan jaksa/viitti/ehdi. No, M.A.M.E. tuli päivitettyä 0.101-tasolle pari päivää sitten, sitä on tullut vähän kokeiltua. Ihan kivasti vie tilaa, peli-ROM:t jotain 12 Gt, ja sen lisäksi chd-tiedostot jotain 29 Gt. Kummallista ajatella että nykyisin se osaa (melkein) emuloida jo jotain Virtua Fighter 3 arcade-versiota ja Scud Racea. Metal Slug 4 vaikutti joka tapauksessa kivalta.

Ai niin Marble Madnessin uusioversiota tuli tuossa jokin aika sitten vähän tahkottua (Rolling Madness 3D), lämmitti vanhan Marble Madness-fanin mieltä kovasti:

http://www.lucaelia.com/games.php
nokkaelain

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Viimeksi olen tainnut ostaa: syksyllä Far Cry, Flatout, Max Payne 2, ja hieman aiemmin: Metal Gear Solid 2 ja Soul Calibur II. Viimeksi mainittu on oikeastaan ainoa noista, jota olen pelannutkin. Täyshintaisen vasta ilmestyneen pelin olen tainnut ostaa viimeksi Dreamcastille (on siitä aikaa).
1108

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Tadaa Peter Jackson´s King Kong (pilipoksilla). Notta ristus, viimeinkin elokuvasta tehty peli joka on oikeasti hyvä. Tän parissa viihtyy!

Bonuksena pätkiä elokuvasta nähtävänä.

8.5/10
Starflare

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Starflare »

1108 kirjoitti:Tadaa Peter Jackson´s King Kong (pilipoksilla). Notta ristus, viimeinkin elokuvasta tehty peli joka on oikeasti hyvä. Tän parissa viihtyy!

Bonuksena pätkiä elokuvasta nähtävänä.

8.5/10
Sulla oli se Castlevania - Curse of Darkness? Onko hyvä?
1108

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Starflare kirjoitti:Sulla oli se Castlevania - Curse of Darkness? Onko hyvä?
Lyhyen tutustumisen jälkeen, silkkaa skeidaa. Hahmon animaatio on syvältä ja poikittain. Tyyppi pompottaa paikallaan ja lattia liikkuu alla...
Taistelut tusina kamaa ja tyyppi omaa yhden hienon kombon millä pistää luurankoja kasaan.
Pitänee jatkaa tutustumista kun King Kong on läpi, mutta vaikutti kyllä aika rimanalitukselta.
Starflare

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Starflare »

1108 kirjoitti:
Starflare kirjoitti:Sulla oli se Castlevania - Curse of Darkness? Onko hyvä?
Lyhyen tutustumisen jälkeen, silkkaa skeidaa. Hahmon animaatio on syvältä ja poikittain. Tyyppi pompottaa paikallaan ja lattia liikkuu alla...
Taistelut tusina kamaa ja tyyppi omaa yhden hienon kombon millä pistää luurankoja kasaan.
Pitänee jatkaa tutustumista kun King Kong on läpi, mutta vaikutti kyllä aika rimanalitukselta.
Ei saa olla totta! :( . Castlevania sarja on parhautta meikäläiselle! Mutta myönnettäköön että ei se ensimmäinenkään 3D osa "Lament of Innocence" mikään supadupahyvä ollut toisin kuin PSonen "Symphony of the Night" ja ne kolme muuta osaa GBA:lle.

Luulen että ostoon menee joka tapauksessa.
1108

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Starflare kirjoitti:Luulen että ostoon menee joka tapauksessa.
Älä tee sitä virhettä. Edelleen vaikuttaa skeidalta. Kraffat on surkeita ja niin on pelikin. En innostu jatkamaan pelaamista.
Starflare

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Starflare »

1108 kirjoitti:
Starflare kirjoitti:Luulen että ostoon menee joka tapauksessa.
Älä tee sitä virhettä. Edelleen vaikuttaa skeidalta. Kraffat on surkeita ja niin on pelikin. En innostu jatkamaan pelaamista.
No oolrait. Mutta ainakin käyn testaamassa sen paikallisen ex-läskivasaran luona.
Mulli75

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Operation Flashpoint Gold Edition. Pitkästä aikaa aloin pelaamaan

Operation Flashpoint (OFP) on realismia tavoitteleva sotapeli, joka sijoittuu kylmään sotaan. Osapuolina ovat Yhdysvallat, Neuvostoliitto ja partisaanit. Operation Flashpointille on myös kaksi lisälevyä nimiltään Red Hammer (neuvostoliittolaisten kampanja) ja Resistance (partisaanien kampanja). Peli on saanut suurta suosiota realismia tavoittelevien joukossa. Tekijä on tšekkiläinen Bohemia Interactive Studio ja julkaisijana Codemasters.

Pelistä on julkaistu kaksi pakettipainosta. Gold Edition, joka sisältää OFP ja Red Hammer lisäosan. Game of the Year Edition, joka sisältää OFP ja molemmat lisäosat.

Pelin julkaisusta asti Bohemia tuki avoimesti modaajia, ja muokkausta varten saatavilla on tehtäväeditori, työkalut lisäosien pakkaukseen pelin ymmärtämään muotoon sekä ohjeet pelin käyttämästä skriptikielestä. Modeja ja lisäosia on julkaistu ahkerasti ja ne ovat pitäneet pelin kehittäjäyhteisön aktiivisena.
AarneAnkka

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Viimeksi ostin Oblivionin (Xbox360), ja sitä olen viimeiset kuukaudet tahkonnutkin ihan kybällä. Mutta ihan viimeksi pelasin Half-Life Episode 1:tä (PC), joka on tarjolla työn puolesta, eli ei tarvinnut ostaa. En ole vielä läpäissyt sitä, mutta enköhän kohta. Olis vaan duunissa vähemmän nakkeja että olisi enemmän aikaa pel-- korjaan, tehdä tutkimustyötä.
Elukka

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Elukka »

AarneAnkka kirjoitti:ihan viimeksi pelasin Half-Life Episode 1:tä
...
Olis vaan duunissa vähemmän nakkeja että olisi enemmän aikaa pel-- korjaan, tehdä tutkimustyötä.
½-Elämä on kyllä ehdottomasti perehtymisen arvoinen. Tiivistunnelmaista toimintaa alusta loppuun, loppupuolella jopa suorastaan pelottava. :shock:
Taitaa olla paras koskaan pelaamani FPS-peli.[1] 8)
[1]Tässä yhteydessä mainittakoon, että Max Paynea en ole koskaan pelannut. :oops:
AarneAnkka

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Elukka kirjoitti:½-Elämä on kyllä ehdottomasti perehtymisen arvoinen.
Tuo "Half-Life Episode 1" on kyllä nimenä hieman harhaanjohtava, sillä se on itse asiassa suoraa jatkoa HL2:lle, ilmestyi muutama viikko takaperin Steamin kautta ostettavaksi. Alunperin sen nimenä oli "Half-Life: Aftermath". Mutta joo, kaikki Halffikset on pelattu läpi tuota viimeistä vielä lukuunottamatta, ja ovat aivan ehdotonta laatutavaraa. :D
Tiikeriankka

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Tiikeriankka »

Elukka kirjoitti:
AarneAnkka kirjoitti:ihan viimeksi pelasin Half-Life Episode 1:tä
...
Olis vaan duunissa vähemmän nakkeja että olisi enemmän aikaa pel-- korjaan, tehdä tutkimustyötä.
½-Elämä on kyllä ehdottomasti perehtymisen arvoinen. Tiivistunnelmaista toimintaa alusta loppuun, loppupuolella jopa suorastaan pelottava. :shock:
Taitaa olla paras koskaan pelaamani FPS-peli.[1] 8)
[1]Tässä yhteydessä mainittakoon, että Max Paynea en ole koskaan pelannut. :oops:
Minä en ole koskenut tuohon episode 1:n. Tuntuu olevan niin rahastuksen makua.

Max Payne ei ole kyllä missään nimessä parempi. Ihan ok mutta ei ainakaan parempi kuin ½-elämä.

Minä olen viime aikoina ja itse asiassa aika pitkään pelaillut myöskin Steamin kautta puljattavaa Red Orchestra Ostfront 41-45:sta.
AarneAnkka

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Tiikeriankka kirjoitti:
Elukka kirjoitti:[1]Tässä yhteydessä mainittakoon, että Max Paynea en ole koskaan pelannut.
Max Payne ei ole kyllä missään nimessä parempi.
Elukka sanoikin tuon vain lähinnä kohteliaisuudesta.
Sudenhenki

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Sudenhenki »

Minä en ymmärrä Half-Lifen yletöntä hehkuttamista. Onhan kyseessä toki mainio peli, mutta minusta se on rankasti yliarvostettu.
Sudenhenki

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Sudenhenki »

Tällä hetkellä on työn alla Diablo 2, joka on ihan kivaa ja synkeää viihdettä, mutta peli tuppaa menemään puuduttavaksi tahkoamiseksi kutakuinkin jokaisen pelisession loppua kohden.
Pelaan Necromancerilla ja on todella turhauttavaa kun kaikki nostattamani luurangot ja golemit saavat turpaansa järkyttävällä nopeudella vihuilta, puhumattakaan siitä että hahmoni tapetaan myöskin aika vikkelästi jos tappeluun eksyy. Olisi kai pitänyt ottaa Barbaari.

Seuraavana olisi vuorossa sitten lisälevy tähän, eli Diablo 2: Lord of Destruction, mutta saattaa olla etten jaksa edes aloittaa sitä, sillä olen alkanut epäillä etten varmaan pääse edes tuota pääpeliä läpi.
Sudenhenki

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Sudenhenki »

Jaha, taitaa jäädä tuokin kesken, sillä nyt peli ei muka löydä asemassa olevaa levyä. Paska mikä paska, olkoon.
AarneAnkka

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Sudenhenki kirjoitti:Pelaan Necromancerilla ja on todella turhauttavaa kun kaikki nostattamani luurangot ja golemit saavat turpaansa järkyttävällä nopeudella vihuilta, puhumattakaan siitä että hahmoni tapetaan myöskin aika vikkelästi jos tappeluun eksyy.
Minunkin lempihahmoni, ja ainoa jolla olen tähän asti pelannut. Kaikki sujui minulta ihan hyvin - aina siihen asti kun tuli vastaan se yksi pomovihollinen joka on supernopea, teleporttaa, ja tappaa hahmoni yhdellä iskulla. Yritä siinä sitten tehdä jotain... minun pelini otti ja jämähti siihen.

Tuntuu jotenkin pelisuunnittelijoiden mokalta tuommoinen pelinpysäyttäjä. :|
Tiikeriankka

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Tiikeriankka »

Sudenhenki kirjoitti:Minä en ymmärrä Half-Lifen yletöntä hehkuttamista. Onhan kyseessä toki mainio peli, mutta minusta se on rankasti yliarvostettu.
Siis sehän on ylettömän hieno peli ensimmäisellä pelikerralla, nimenomaan tunnelmaltaan. Toisella kerralla siitä ei enää mitään saa juurikaan irti ellei ole rynnännyt vain läpi ensimmäisellä. Ja sittenkin vain vähän. Kuten monesti mainittu, hyvin lineaarinenhan se on.
Sudenhenki

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Sudenhenki »

AarneAnkka kirjoitti: Minunkin lempihahmoni, ja ainoa jolla olen tähän asti pelannut. Kaikki sujui minulta ihan hyvin - aina siihen asti kun tuli vastaan se yksi pomovihollinen joka on supernopea, teleporttaa, ja tappaa hahmoni yhdellä iskulla. Yritä siinä sitten tehdä jotain... minun pelini otti ja jämähti siihen.

Tuntuu jotenkin pelisuunnittelijoiden mokalta tuommoinen pelinpysäyttäjä. :|
Kurastiin kun pääsi, niin rupesi lätty lätisemään ihan tosissaan, ja kauhiata kitkutusta tuo tasojen keräily muutenkin. Ja ainahan nuo bossit vetävät dunkkuun niitä omia ihan satanolla, varsinkin se ensimmäinen isompi pomo, Andariel, ei kaatunut millään muulla kuin tuskalla.
Sudenhenki

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Sudenhenki »

Tiikeriankka kirjoitti:Siis sehän on ylettömän hieno peli ensimmäisellä pelikerralla, nimenomaan tunnelmaltaan. Toisella kerralla siitä ei enää mitään saa juurikaan irti ellei ole rynnännyt vain läpi ensimmäisellä. Ja sittenkin vain vähän. Kuten monesti mainittu, hyvin lineaarinenhan se on.
Onhan siinä ihan mukavasti tunnelmaa, mutta esim. mainitsemasi Max Paynen läpeensä synkkä tunnelma viehättää minua paljon enemmän.
Elukka

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Sudenhenki kirjoitti: Kurastiin kun pääsi, niin rupesi lätty lätisemään ihan tosissaan, ja kauhiata kitkutusta tuo tasojen keräily muutenkin. Ja ainahan nuo bossit vetävät dunkkuun niitä omia ihan satanolla, varsinkin se ensimmäinen isompi pomo, Andariel, ei kaatunut millään muulla kuin tuskalla.
Olikos Kurast nyt se iljettävä suokenttä, missä oli niitä puhallusputkella kaukaa ampuvia pygmejä? Todella v*ttumaisia ne. Vallankin kun niillä perkeleillä on vielä henkiin herättäviä shamaaneja. Samoin epäkuolleita henkiin manaavat Hollow Onet ovat isommalla joukolla todella inhottavia, infernon Grotesqueista ja niiden sukulaisista puhumattakaan... :roll:
No, haastetta ei pelistä ainakaan puutu.
Paladinilla jaksoin kerran tahkota läpi, Sorceressilla aloittelin mutta loppui into kesken. Eikö sitä haastavuutta saisi peliin mitenkään muuten kuin miljoonalla joka suunnasta rushaavalla öttömönkiäisellä, joista osa vielä herättelee toisia uudelleen henkiin tai synnyttää kopioita itsestään?
Sudenhenki

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Sudenhenki »

Elukka kirjoitti: Olikos Kurast nyt se iljettävä suokenttä, missä oli niitä puhallusputkella kaukaa ampuvia pygmejä? Todella v*ttumaisia ne. Vallankin kun niillä perkeleillä on vielä henkiin herättäviä shamaaneja. Samoin epäkuolleita henkiin manaavat Hollow Onet ovat isommalla joukolla todella inhottavia, infernon Grotesqueista ja niiden sukulaisista puhumattakaan... :roll:
No, haastetta ei pelistä ainakaan puutu.
Paladinilla jaksoin kerran tahkota läpi, Sorceressilla aloittelin mutta loppui into kesken. Eikö sitä haastavuutta saisi peliin mitenkään muuten kuin miljoonalla joka suunnasta rushaavalla öttömönkiäisellä, joista osa vielä herättelee toisia uudelleen henkiin tai synnyttää kopioita itsestään?
Juuri se, pitäisi koittaa saada peli toimimaan, sillä nyt tekisi mieli taas koettaa. Tällä hetkellä mennään Kurast Bazaarissa jonka viemäreistä pitäisi tonkia Khalim's Flail tjsp. Turpaan tulee ja huolella, varsinkin niiltä pitkiltä koira otuksilta jotka nostattavat lurtseja tyhjästä. Olisi pitänyt ottaa Paladin tai Barbarian.
DeliriumTremens

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja DeliriumTremens »

Ragnarok :h: :h: :h: :h: :h:
Sinkkumatti

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

Dreamfall The Longest Journey. - No ei toi nyt niin kovin pitkä kyl ollut, mutta kaunis, tunnelmallinen ja hyvillä ääninäyttelijöillä varustettu.
Vastaa Viestiin