Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Näyttisten saatavuus ja hinnat ovat parantuneet. Laskeskelin, että uusi kone kustantaisi 1900€. Mutta en keksi kuin pari peliä, jotka vaatisivat moista vääntöä. Eipä haittaa vaikka lykkäisi kesän yli.

Asiasta toiseen: System Shock (1994) remake on ilmeisesti tulossa tää vuonna. Ei vaan harmi kyllä näytä yhtä hyvältä kuin loistava Resident Evil 2 (1998) remake oli.

Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kokeilin eilen Applen M1:llä

https://www.x-plane.com/

demoversiota. Eri foorumeiden mukaan tämän pitäisi olla fysiikaltaan kaikkein realistisin lentosimupeli. Microsoftilla kauneimmat ja realistisimmat maisemat mutta tämä itse lentämisessä realistisin.

Demo antaa mahdollisuuden lentää Cesnaa 15 min kerrallaan Seatlessa. Ehkä ostan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Ilmeisesti suosittelet?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

The Last of Us II (PS4)

Huikea peli. Pitkä kuin mikä ilman suvantokohtia tai tarpeetonta toistoa. Ei silti yltänyt ykkösen tasolle.

Uskomattoman hieno pelimaailma. Enkä tarkoita nyt tekstuurien tarkkuutta, vaan suunnittelua. Yksittäiset paikat oli rakennettu jälleen aivan viimeisen päälle ja tuntuivat aidoilta. Monesti hieman harmitti, ettei malttanut jäädä ihmettelemään paikkoja. Graafisesti peli tuntui samalta kuin PS4:selle remasteroitu ykkönen. Syynä luultavasti tuo erinomainen kenttäsuunnittelu, jonka ansiosta aivot piirtävät paikat samanlaisiksi, vaikka luultavasti kakkososa sisälsi enemmän silmäkarkkia.

Tykkäsin ensimmäisen osan tarinasta enemmän. Siinä molemmat päähahmot olivat samaistuttavampia ja pelin päätavoite oli ylevämpi. Yksittäiset hahmojen väliset hetket olivat myös merkityksellisempiä. Tavallaan kakkosen tarina oli rakenteeltaan kunnianhimoisempi, mutta sortui omaan sekavuuteensa. Pelaajien arvostelujen perusteella monet ovat suorastaan vihanneet kakkosen tarinaa, joten ehkä se maistui minulle kuitenkin paremmin kuin monille. Peleissä tarinan pitäisi olla simppeli, varsinkin jos ison osan aikaa väistellään ja tapetaan vihollisia.

Pelattavuus oli jälleen aivan ykkösluokkaa. Kontrollit olivat järkevät, toisin kuin esim Read Dead Redemptionissa. Ohjain sopi hyvin teemaan: hektisiä ammuskeluja halusi vältellä ihan vaan ohjaimenkin takia, kun taas piilossa hiippailu ja tarkkaan harkitut laukaukset onnistuivat hienosti. Unchartedissa taistelut olivat mielestäni epäsuhdassa ohjaimen tarkkuuden kanssa.

Pelasin molemmat hardilla. Kakkososa tuntui merkittävästi helpommalta kuin ykkönen. Mutta ehkä olen vaan kehittynyt ohjaimen kanssa. Toisaalta ykkösessä oli paikoin sellaisia ylivaikeita kohtia, jotka ehkä kakkoseen oli saatu tasoiteltua. Olisi ehkä pitänyt tuunata vaikeustasoa hieman haastavammaksi.

Molemmat pelit ovat hieno esimerkki monipuolisesta hahmogalleriasta ilman woketusta. On miehiä, naisia, epämääräisiä, homoja, biseksuaaleja, pedofiilejä, zombeja, lapsia ja vanhuksia. Missään kohtaa ei kuitenkaan hierota pelaajan naaman, että tämä homo tässä nyt on patriarkaatin sortama uhri. Mutta ehkä patriarkaatti on viimein sortunut zombien vallattua maailman?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Mussa on jokin puute, mutta en ole koskaan päässyt tuon kategorian pelien imuun. Last of US ykköstä pelasin muutaman tunnin, mutta en koskaan saa tunnepuolta mukaan (joka on tietenkin tärkein osa noissa peleissä). Mulle ne ovat vain örkkien räiskintää.

Elokuviin ja kirjoihin pystyn eläytymään, mutta noihin en. Mikä on ikävää. Jää taidenautinto kokematta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Katsoin Jackfragsin videon remasteroidusta ykkösestä ja on kyllä törkeän hienot grafiikat.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.09.2022 9:16 ^Mussa on jokin puute, mutta en ole koskaan päässyt tuon kategorian pelien imuun. Last of US ykköstä pelasin muutaman tunnin, mutta en koskaan saa tunnepuolta mukaan (joka on tietenkin tärkein osa noissa peleissä). Mulle ne ovat vain örkkien räiskintää.
Mites sitten vaikka se Cyberpunk? Pelasitko sitä ihan irrallaan tarinasta vai onko tuollaiset pelit samaistuttavampia?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 07.09.2022 9:30
James Potkukelkka kirjoitti: 07.09.2022 9:16 ^Mussa on jokin puute, mutta en ole koskaan päässyt tuon kategorian pelien imuun. Last of US ykköstä pelasin muutaman tunnin, mutta en koskaan saa tunnepuolta mukaan (joka on tietenkin tärkein osa noissa peleissä). Mulle ne ovat vain örkkien räiskintää.
Mites sitten vaikka se Cyberpunk? Pelasitko sitä ihan irrallaan tarinasta vai onko tuollaiset pelit samaistuttavampia?
Sekin jäi kesken :(

Vaikka oli siinä ehkä vähän enemmän imua, kun pelasin kaltaistani könsikästä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Hei Stadia-pelaaja


Ilmoitimme 29. syyskuuta 2022, että Stadia-palvelu suljetaan 18. tammikuuta 2023. Tässä viestissä on tärkeää tietoa siitä, mitä tämä tarkoittaa sinulle Stadia-pelaajana.
Ostin cyberpunk 2077 tuolta, mutta oon jaksanu pelata vaan jotain pari tuntia. Bersse. Täytyy nyt jaksaa pelata tuota sitten niin ei mene rahat hukkaan.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Bhven kirjoitti: 12.10.2022 14:08
Hei Stadia-pelaaja


Ilmoitimme 29. syyskuuta 2022, että Stadia-palvelu suljetaan 18. tammikuuta 2023. Tässä viestissä on tärkeää tietoa siitä, mitä tämä tarkoittaa sinulle Stadia-pelaajana.
Ostin cyberpunk 2077 tuolta, mutta oon jaksanu pelata vaan jotain pari tuntia. Bersse. Täytyy nyt jaksaa pelata tuota sitten niin ei mene rahat hukkaan.
Rahat saa takaisin (olettaisin että pitää itse hakea refundia), mutta tuohon päivään asti saa pelata siitä huolimatta:

https://www.v2.fi/uutiset/pelit/36408/N ... -takaisin/
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Tuli yhtäkkiä mieleen etten ole pitkään aikaan vetänyt Chuck Norrisia pataan, niin aloin pelata Candy Boxia.

Cyberpunkkia tahkottu myös. Paras peli koskaan.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Tilillä näkyy korttioston korjaus. Google Stadia palautti yllättäen ja pyytämättä Cyberpunkkiin lapioimani rahat, vaikka mielestäni en itse vaikuttanut asiaan mitenkään muuten kuin kävin lukemassa EU:n alueen palautuspolitiikkakuviot ja olin jo tuolloin pelannut yli kaksi tuntia. Noh, peli on kohta tahkottu läpi, kait?
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Liittyiskö siihen, että Google päätti lopettaa Stadian?
https://www.is.fi/digitoday/esports/art ... 03549.html
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Joo, joo. Tästähän itse kerroin joku kuukausi takaperin ja Nokkis kertoi, että palauttavat rahat.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Tulisi varmaan kalliimmaksi aloittaa jokin prosessi jokaisen ostajan kohdalla. Tuosta syystä palauttavat rahat ilman mitään selvittelyä tai ihmistyötä.

Niin nurinkuriselta kuin se tuntuukin, niin veikkaan googlen hyötyneen tästä. Saivat kokemusta tämmöisestä striimauspalvelusta isossa mittakaavassa. Kun aika on kypsä, voivat palata.

Asiasta toiseen: Missä kaikki pelit luuraavat? Tuntuu ettei korona-aikana ole julkaistu juuri mitään kovia juttuja? Onneksi God of War Ragnarök tulee ulos. Pitänee tilata. Talasin myös Horizon Zero Dawnin, kun en muutakaan keksinyt.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Tuli pelattua GTA V story mode läpi PC:llä. En tainnut kuulua kohderyhmään. Kokoelma huonon pelattavuuden arcade-pelejä välianimaatioilla höystettynä. San Andreaksen jätin aikanaan heti alussa kesken, koska en jaksanut niin rikasta menoa. Nyt 2/3 päähenkilöstä oli lihaa syöviä valkoisia heteromiehiä, joten jaksoin paremmin. Kaipa tämän pelisarjan suosio perustuu johonkin pienempään yhteiseen nimittäjään. 2½/5.
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Kokeilin Portalia. Jumiuduin yhteen vaikeaan huoneeseen ja luovutin n. 11 huoneen kohdalla. Noh, ehkä joskus jatkan. :napu:
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

PS5: on
F1 22: on
Ratti ja polkimet: ei ole
Ajotuoli: ei ole
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Horizon Zero Dawn PS4 vikaa taistelua vailla läpi. Tartuin peliin epäillen hölmöstä teemasta johtuen. Sitten peli osoittautuikin hyväksi. Mutta jossain kohtaa levutin tarinan ohi ja peli muuttui tylsän helpoksi. Vaikka kyse on avoimesta maailmasta, niin tämä näköjään olisi kannattanut pelata tiukasti pääjuonta seuraten.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Bluntly kirjoitti: 14.03.2023 15:24 PS5: on
F1 22: on
Ratti ja polkimet: ei ole
Ajotuoli: ei ole
Ajotuoli: On tilattu Playseat Evolution, ajotuoli, musta

Myös ratti/polkimet tilattu: Gran turismo dd pro 8 nm
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Prey, PC, 2017
https://www.metacritic.com/game/pc/prey

En ollut koskaan aiemmin kiinnittänyt tähän huomiota. Päätin kuitenkin tutkia enemmän ja törmäsin Muron arvosteluun:
https://muropaketti.com/pelit/peliarvos ... -peleista/

Kyllä. Tämä on ihan täysin System Shock 3!

Pelimaailma on ehkä parhaiten suunniteltu, mihin olen koskaan tärmännyt. Vaihtoehtoisia etenemistapoja riittää ja erilaisia kykyjä pääsee hyödyntämään monipuolisesti.

Survival-elementti hieman laimenee kun hahmon kyvyt ja resurssit karttuvat. Pelaan toiseksi vaikeimmalla ja resursseja tuntuu olevan liikaa kaikkein ongelmien selättämiseen. Nyt on vähän liian myöhäsitä selvittää, löytyisikö tähän joku hyvä modi.

5/5
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Baldurs Gate 3

Ensimmäinen roolipeli, jossa on pitänyt valita hahmolle sopiva penis. Tuli hieman puskista. Modernisti muuten olis voinut valita mieshahmolle pillun, eikä hahmon tarvitse tietenkään olla edes ihminen. Hyvin edistyksellistä. Peli siis sopii sosiaalisotureille, ainakin paladinilla pelattuna.

Pelimekaniikka vaikuttaa alkuun hyvin samanlaiselta kuin Original Sineissä ja visuaalinen ilmekin tuntuu hieman kierrätetyltä. Eihän tuo sinänsä haittaa, koska OS:t olivat hienoja pelejä. Tässä jatkuu sama käytäntö, että merkityksettömien npc:eiden keskustelut avataan lähikuvaan. Tykkään enemmän käytännöstä, jossa lähikuvaan mennään vain kun dialogissa on jotain valintoja. Melkoinen aikasyöppö tämä peli on mekaniikaltaan ja laajudeltaan. Katsotaan miten lähtee rullaamaan.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kauheasti vauhkottu Alan Wake 2:sta. Miedosti kiinnostaisi, mutta kuten olen ennenkin kertonut, en vain koskaan pääse näihin seikkailupeleihin sisään.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Aika huimaa: 89/8.8.
https://www.metacritic.com/game/alan-wake-ii/

Noiden numeroiden yhdistelmä on se kova juttu. Aika moni korkealle arvosteltu peli jättää toivomisen varaa pelaajien arvoissa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Päätin, että yritetään nyt vielä kerran.

Alku tuntuu lupaavalta. Fbi-agenttipari saapuu pikkukaupunkiin selvittämään rituaalimurhasarjaa.

Pelasin vajaa 2 tuntia ja tällä hetkellä kiinnostaa jatkaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin