Nowan tietskaongelmaketju

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Nowan tietskaongelmaketju

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

No vattu. tietenkään en saa sitä uutta tulokasta kytkettyä nettiin. Siis tietenkään.

Meillä on tässä taloyhtiön ilmainen joku valokaapelijuida. Mun vanhaan koneeseen, jossa ei oo sitä sisäistä wlania tms, piti laittaa netti aina piuhan kautta. Mulla on tossa moniporttinen reititin, jonka avulla on saatu aiemmin toimimaan muiden koneet tässä asunnossa. Tuo mun vaan nyt ei toimi. Antaa asennusvaiheessa vaihtoehdoiksi Ethernet ja other. Ja tämä pirun kaapelipiuha jolla koneeseen saa sitä intterwebbiä seinästä, ei mene tohon uuteen, koska se on liian laiha!

Mitä teen?
Prepare for the worstest.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Nowan tietskaongelmaketju

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Tarttet Thunderbolt Ethernet Adapterin ?


Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Nowan tietskaongelmaketju

Viesti Kirjoittaja aasi »

nowaysis kirjoitti:No vattu. tietenkään en saa sitä uutta tulokasta kytkettyä nettiin. Siis tietenkään.

Meillä on tässä taloyhtiön ilmainen joku valokaapelijuida. Mun vanhaan koneeseen, jossa ei oo sitä sisäistä wlania tms, piti laittaa netti aina piuhan kautta. Mulla on tossa moniporttinen reititin, jonka avulla on saatu aiemmin toimimaan muiden koneet tässä asunnossa. Tuo mun vaan nyt ei toimi. Antaa asennusvaiheessa vaihtoehdoiksi Ethernet ja other. Ja tämä pirun kaapelipiuha jolla koneeseen saa sitä intterwebbiä seinästä, ei mene tohon uuteen, koska se on liian laiha!

Mitä teen?
Onko tuosta "moniporttisen reitittimen" merkistä ja mallista mitään hajua? Onko muut päässeet sen avulla joskus langattomasti nettiin?
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Nowan tietskaongelmaketju

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Tää vanha ei enää pyöritä tuota videotakaan! Goddamnsonofabitch.

Pitäiskö tuon mun uuden toimia, jos menen jonnekin wlan-alueelle kuten yliopistolle tai kahvilaan tai lähes minne tahansa paitsi omaan kotiini? Eikö sen itsestään pitäisi havaita ne verkot ja valita sitten? kun vain yhden suojaamattoman verkon tunnisti kotona, mutta ei hyväksynyt.
Prepare for the worstest.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14923
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Nowan tietskaongelmaketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

nowaysis kirjoitti:Mitä teen?
Ostat halvan wlanin.
Universaali disclaimer.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Nowan tietskaongelmaketju

Viesti Kirjoittaja saira »

Kyl tää mun kone ainakin ehdottelee langattomia verkkoja jos niitä jossain tapaa. Tulee ihan automaattisesti esille valikko, mistä saa valita.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Nowan tietskaongelmaketju

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

aasi kirjoitti:
nowaysis kirjoitti:No vattu. tietenkään en saa sitä uutta tulokasta kytkettyä nettiin. Siis tietenkään.

Meillä on tässä taloyhtiön ilmainen joku valokaapelijuida. Mun vanhaan koneeseen, jossa ei oo sitä sisäistä wlania tms, piti laittaa netti aina piuhan kautta. Mulla on tossa moniporttinen reititin, jonka avulla on saatu aiemmin toimimaan muiden koneet tässä asunnossa. Tuo mun vaan nyt ei toimi. Antaa asennusvaiheessa vaihtoehdoiksi Ethernet ja other. Ja tämä pirun kaapelipiuha jolla koneeseen saa sitä intterwebbiä seinästä, ei mene tohon uuteen, koska se on liian laiha!

Mitä teen?
Onko tuosta "moniporttisen reitittimen" merkistä ja mallista mitään hajua? Onko muut päässeet sen avulla joskus langattomasti nettiin?

Äh, vastasin ja hävis. Ciscon linksys. Ja on toiminu ihan moitteettomasti muilla täällä.
Prepare for the worstest.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Nowan tietskaongelmaketju

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Ei oo kyllä windsoria tässä. Ja tää ei oo oikea paikka millekään nokkelille sutjautuksille, ne menee multa ihan ohi. Koittakaa puhua mahdollisimman hitaasti ja selkeästi, niin saatan jopa ymmärtää!. OK? :D

nyt sain videon näkymään. tuo ainakin ratkaisis sen laihuusongelman. ois pitäny selvittää etukäteen. mur. no, huomenna uus yritys. kiitsa :)
Prepare for the worstest.
Manaaja

Re: Nowan tietskaongelmaketju

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Siis mikä sen vehkeen mallimerkintä on? Cisco on suuryritys joka valmistaa Linksys-merkkistä tuotetta, mutta ei tolla informaatiolla tee vielä yhtään mitään ilman mallimerkintää. Onkse wlan-keskitin vai normaali keskitin? Löytyykö tukiasemaa langattomasti millään koneella? Mä ostaisin tommosien LAN-sovittimien sijaan aika helposti ennemmin tällasen: http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... sema-musta

Ei kai kukaan nykyään enää johtojen kanssa pelaa ellei ole aivan ehdoton pakko. Jos sulla nyt kuitenkin on siinä toimiva langaton verkko jo jota vaan toi sun uusin kone ei syystä tai toisesta ymmärrä, niin osta joku helppokäyttöisempi Windowsilla varustettu tietokone. (nokkela sutkautus) :P
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Nowan tietskaongelmaketju

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Ongelma ratkaistu! Kuulin viime viikolla tän langattoman netin salasanan, mutta unohdin sen, ja nyt kun sain muistutuksen, kaikki toimii perfetto! Liikaa teknologiaa tälle päivälle. Mutta kone on niin pieni ja näppärä ja iiiihana ja aaah :h: Vähän niinku ois joku leikkikone. Näppiskin aivan loistavan normaali.

Tekniikka vaan ei ole mun lajini :napu:
Prepare for the worstest.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Nowan tietskaongelmaketju

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Mitä ohjelmia mun kandee ladata tähän? Lähinnä tekstinkäsittelyä ajattelin. Neo officen laitoin tulemaan, mutta ehdotelkaa kun tiedätte paremmin.
Prepare for the worstest.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Nowan tietskaongelmaketju

Viesti Kirjoittaja saira »

^Mä innostuin joskus tuhlaamaan, ja ostin sen iWorkin. Ja oon kyl tosi tyytyväinen siihen kaikin puolin.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Nowan tietskaongelmaketju

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

nowaysis kirjoitti:Mitä ohjelmia mun kandee ladata tähän? Lähinnä tekstinkäsittelyä ajattelin. Neo officen laitoin tulemaan, mutta ehdotelkaa kun tiedätte paremmin.
Ladata? Mene kauppaan!
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Nowan tietskaongelmaketju

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

En ostanu edellisellekään mitään, joten tuskin tällekään.
Prepare for the worstest.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Nowan tietskaongelmaketju

Viesti Kirjoittaja saira »

^No mä en yleensä osta mitään, tää oli kyl poikkeus, mut oon kiitelly monta kertaa. Tosin johtuen ainevalinnoista. iWorkissa ja Macissa ku on esim matemaattisia kaavoja ajatellen sisäänrakennettu LaTex-ominaisuus, mistä johtuen mun ei tartte kirjoittaa tekstejäkin html:ää muistuttavana koodina, niinkuin Windowsissa pitäisi (siis ladata tämä erillinen LaTex-ohjelma), vaan voin lisätä ne parilla klikkauksella normaalisti kirjoitetun tekstin sisään. Lisäksi tässä on muitakin erilaisia helppokäyttötoimintoja, joista pidän kovasti.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Nowan tietskaongelmaketju

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

nyt joko touchpadin suurennospienennöstoiminto hajos tai hipaisin sitä jotenkin väärin ja se loukkaantu eikä toimi enää. todnäk jälkimmäinen. se on niin herkkä!11 paitsi toimii niin, että suurentaa vahingossa, eikä enää suostu pienentään kuin muuta kautta. this computer outsmarts me.
Prepare for the worstest.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Nowan tietskaongelmaketju

Viesti Kirjoittaja saira »

Kumpi näistä tavoista? Mulla kaksi tapaa suurentaa/pienentää näyttöä. Jos haluan jotain tiettyä kohtaa suurentaa, esim kuvaa, vien nuolen sen päälle, ja taputan kahdella sormella kaksi kertaa, ni suurentaa halutun. Ku taputan taas kaksi kertaa, ni pienentää. Lisäksi se "kahdella sormella eri kulmiin" suurentaa ja "sormet kulmista yhteen" pienentää.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Nowan tietskaongelmaketju

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

taputus toimii, kiitos! en oo oikeen jaksanu perehtyä kaikkeen mahdolliseen kikkailuun ;) pitäis säädellä noita herkkyyksiä muutenkin, pyyhkii sivuja sivuun ihan liian herkästi mun käytöllä.
Prepare for the worstest.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Nowan tietskaongelmaketju

Viesti Kirjoittaja MrM »

PC user: God damn I hate this piece of shit touchpad which doesn't respond in a way I want.

Apple user: Wow this touchpad is so smart it won't even understand all the stupid things I'd like to accomplish with it.

Kitinä user: A shitty touchpad is a shitty touchpad.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Nowan tietskaongelmaketju

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Mä en muuten missään nimessä halua kosketusnäyttöpuhelinta. Tein kuitenkin tulevalle vuodelle lupauksen opetella hieman tietoteknisemmäksi, vaikka ei niinQ yhtään kiinnosta. En kuitenkaan halua päätyä tädiksi, joka huutelee parikymppisille mieskollegoille: "Hei poika, tuus vähän kattoon mikä tässä taas on..." Ja sit ne käskee laittaa johdon seinään tai kirjottaa salasanan oikein.
Prepare for the worstest.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Nowan tietskaongelmaketju

Viesti Kirjoittaja huima »

^Päätyä?
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Nowan tietskaongelmaketju

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Nyt siitä leikkitietskasta on hajonnu se paska trackpad tms, toimii ku toimii, ei kovin pitkiä aikoja. Hajos siis jo ennen joulua, en oo jaksanu viedä huoltoon kun en vaan oo jaksanu. Vien kun paranen. Enkä oo jaksanu ostaa hiirtä. Ehkä joku päivä.
Prepare for the worstest.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Nowan tietskaongelmaketju

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Nyt selvisi, että mun vanhassakin tietskassa on langaton nettiyhteys. Aina oon piuhallista vaan käyttännä. Olisihan se helpottanut elämää huomattavasti tietää tuo viimeiset kuusi vuotta, mutta selvitty on ilmankin. Olin kyllä vähän että vattu, mutten kauaa jaksanu kun ollutta mikä mennyttä.
Prepare for the worstest.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Nowan tietskaongelmaketju

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Mikset sä silloin käyttänyt naisellista viehättävyyttäsi ja tarkistuttanut asiaa jollain kollilla? Eikös se juuri olisi ollut naisen tapa ratkaista mysteeri?
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Nowan tietskaongelmaketju

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

No kun mun kaverilla oli samanlainen(siis oikeesti vanhempi malli) ja kaveri oli sanonu ettei toimi langattomana ilman sitä tikkua. Onhan tätä konetta useampikin kolli tarkastellut, mutta ei ne oo vastaankaan koskaan väittäny kun sanoin ettei siinä oo langatonta mahista ilman tikkua. Eikä se koskaan oo ollu se main concern. Tästä eteenpäin ohjeistan, että älkää ikinä uskoko mihinkään mitä sanon näistä tekniikoista, kun en kuitenkaan tajua sitä. Myöskään uusi langattomuusboksi ei toiminut, kun en tajunnut painaa virtanappia. Normisettii.
Prepare for the worstest.
Vastaa Viestiin