Patongin kestotesti

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
masa

Re: Patongin kestotesti

Viesti Kirjoittaja masa » 30.04.2013 15:17

1970€ oli korjauksen hinta. Autoa en ole vielä hakenut enkä tiedä uskallanko hakeakaan. Hajoaa se se paska kuitenkin. ATM-laatikko olisi varmaan seuraava potilas

4000 euron autoon on nyt mennyt 3000 euroa rahaa ja en ole ajanut sillä edes 3000 kilsaa. Erinomainen kohde siis oli tää: "ekalta omistajalta, täydellinen huoltokirja ja hyvin pidetty yksilö"



Jos en laittaisi kaikkia rahojani taloon, olisin jo Hyundai-kaupassa.

masa

Re: Patongin kestotesti

Viesti Kirjoittaja masa » 02.05.2013 15:34

Olen varma että tuo merde on kirottu. Tänä aamuna hain sitä korjaamolta ja tällä kertaa se kesti noin 10 sekuntia ennen kuin hajosi uudelleen. Nyt kansiremontin jälkeen siellä on kai joku venttiili auki ja kone kävi 2-3 sylinterillä. Sinne se jäi uudelleen korjattavaksi.

Bussilla Hyrylästä stadiin ja puolen pävän paikkeilla piti lähteä hakemaan neitiä päiväkodista. Myöhästyin Kampin bussista, hyppäsin junaan ja koska böndelle ei tule busseja liian usein, jouduin tulemaan jäkestä taksilla himaan.

Nyt odottelen viestiä komolta että siinä on taas koko kone paskana ja että pitää vaihtaa koko moottori.

Alkaa olla aika infernaalisen kova vitutus päällä.

Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Patongin kestotesti

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid » 02.05.2013 15:58

Onpas ollut huonoa tuuria.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.

Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1552
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Patongin kestotesti

Viesti Kirjoittaja MrM » 02.05.2013 22:45

masa kirjoitti:Olen varma että tuo merde on kirottu.
Ihan normi ranskis vaan.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.

masa

Re: Patongin kestotesti

Viesti Kirjoittaja masa » 03.05.2013 7:28

MrM kirjoitti:
masa kirjoitti:Olen varma että tuo merde on kirottu.
Ihan normi ranskis vaan.

Kyllä näin on.

masa

Re: Patongin kestotesti

Viesti Kirjoittaja masa » 03.05.2013 7:33

Kottarainen kirjoitti:Voi jestas. Oisko masa parempi luovuttaa ja pistää auto paaliksi?

Mitä järkeä on maksaa korjauksista enemmän kuin auton hinta? Turha kuvitella että tuollaisia taipumuksia osoittava roppelo miksikään muuttuu vaikka sitä kuinka korjaisi.

Ollaan vasta puolivälissä auton hintaa! Siis tää hajoaminen on tullut maksamaa 2000 ja auton hinta on oli 4000.

Eipä tässä paljon vaihtoehtoja ole. Uuteen autoon ei ole varaa ja joku rottonen tarvitaan. Tuossa kuitenkin olisi muuten soiva peli, mutta ranskalaisen insinöörin täysin idiootimainen rakenneratkaisu petti totaalisesti. Huvittavinta asiassa on se, että kerroin oston jälkeen että nuo osat pitää vaihtaa koska hajotessaan ne rikkovat koneen. No, luigi autokauppias jätti hihnan kiristinrullan vaihtamatta ja näin 66 euron osa generoi 1970 euron laskun.


Tyhmyydestä sakotetaan ja oppirahat on maksettava. Ei enää ikinä ranskalaista autoa, eikä varsinkaan autokaupoille Hyrylän Sulan alueelle.

Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 24230
Liittynyt: 08.02.2008 12:51

Re: Patongin kestotesti

Viesti Kirjoittaja exPertti » 04.05.2013 7:29

siis asiantuntemattomat korjaavat rikkovat autosi ja se on ranskiksen syytä?

Muistelen tilanteen menneen näin:
- Toimiva ranskis, jossa kuulet sivuäänen.
- Tehdään hikipajalla korjaus sivuääneen liikkeen laskuun
- Hetken päästä kaikkien hämmästykseksi niillä nurkilla tapahtuu pahin mahdollinen
- Hikipaja on sitä mieltä, että ei varmana ollu meirän vika
- Hikipaja korjaa parilla tonnilla autoa, kestää 10km ajon ja särkyy taas (ehkä olen vainoharhainen, mutta tämä ihan ensimmäinen korjaus vaikutuksineen ja selityksineen alkaa ihmetyttää tässä kohtaa)
=> kaikki ranskalaiset autot ovat paskoja

Niin, kun ostin aikoinaan edellisen autoni, Megsun. Se oli juuri huollettu jossakin pk-seudun hikipajassa, e-v-a-korjaamossa. Pätki ja nyki ja kulki huonosti. Auton myynyt merkkihuolto tarkasti auton ja mm. vääränlaiset tulpat olivat osanneet ammattitaidolla siihen laittaa. Miten vaikea se on katsoa siitä listasta se tulpan tyyppi? Ehkä jopa kysyä apua jos on kädetön?
Came here for school, graduated to the high life

Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 24230
Liittynyt: 08.02.2008 12:51

Re: Patongin kestotesti

Viesti Kirjoittaja exPertti » 04.05.2013 8:02

MrM kirjoitti:
masa kirjoitti:Olen varma että tuo merde on kirottu.
Ihan normi ranskis vaan.
Jutussa mainitsemani vm -03 megsu tuntui olevan kirottu myös (kengurubensaa, vääriä tulppiakin, pari puolaa meni ajaessa joka tietty muuttaa auton diskoksi service-pollution fault-esp/asr-failure valoshowneen. Arvaa arveluttiko ostaa tuota uudempaa, siksi teinkin sen kanssa tämän "toimit tai olet viimeinen ranskis ultimaatumin".
Came here for school, graduated to the high life

masa

Re: Patongin kestotesti

Viesti Kirjoittaja masa » 04.05.2013 8:21

exPertti kirjoitti:siis asiantuntemattomat korjaavat rikkovat autosi ja se on ranskiksen syytä?

Muistelen tilanteen menneen näin:
- Toimiva ranskis, jossa kuulet sivuäänen.
- Tehdään hikipajalla korjaus sivuääneen liikkeen laskuun
- Hetken päästä kaikkien hämmästykseksi niillä nurkilla tapahtuu pahin mahdollinen
- Hikipaja on sitä mieltä, että ei varmana ollu meirän vika
- Hikipaja korjaa parilla tonnilla autoa, kestää 10km ajon ja särkyy taas (ehkä olen vainoharhainen, mutta tämä ihan ensimmäinen korjaus vaikutuksineen ja selityksineen alkaa ihmetyttää tässä kohtaa)
=> kaikki ranskalaiset autot ovat paskoja
Citroenin valtuuttama korjaamo se on.

Ranskalaisen insinöörin suunnittelu on paskaa. Tuskin mistää muusta autosta menee jako sekaisin, kun apulaitehihna putoaa pois päältä.

Koko viritys kiristimineen on ihan totaalisen typerää ja hazardialtista suunnittelua. Hihnapyörässä ei ole edes pykälää sisäreunassa estämässä hihnan kiilautumista pois. Kiristinrullan kiinnike koostuu kahdesta alumiinikappaleesta joiden välissä on noin 2mm vahva kumi. Tuo kumi oli jollain konstillla kulunut pois, jolloin kiinnike meni vinoon ehkä millin kaksi ja se riitti luistamaan hihnan just sille väärälle puolelle sekoittaen moottorin jaon. Paska mikä paska.

Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 24230
Liittynyt: 08.02.2008 12:51

Re: Patongin kestotesti

Viesti Kirjoittaja exPertti » 04.05.2013 8:28

masa kirjoitti:Citroenin valtuuttama korjaamo se on.

Ranskalaisen insinöörin suunnittelu on paskaa. Tuskin mistää muusta autosta menee jako sekaisin, kun apulaitehihna putoaa pois päältä.

Koko viritys kiristimineen on ihan totaalisen typerää ja hazardialtista suunnittelua. Hihnapyörässä ei ole edes pykälää sisäreunassa estämässä hihnan kiilautumista pois. Kiristinrullan kiinnike koostuu kahdesta alumiinikappaleesta joiden välissä on noin 2mm vahva kumi. Tuo kumi oli jollain konstillla kulunut pois, jolloin kiinnike meni vinoon ehkä millin kaksi ja se riitti luistamaan hihnan just sille väärälle puolelle sekoittaen moottorin jaon. Paska mikä paska.
Mitsubishin dieselit tekevät saman ainakin. En tiedä ihan vuoden vanhoista.

Mutta etkö itse ala jo tässä kohtaa yhtää ihmetellä liikkeen osuutta tapahtumiin?

Netistä löytyy keskusteluja, jossa kun on käytetty jonkin tietyn (tarvike)valmistajan hihnapyörää asennuksessa se pyrkii koko ajan pois paikaltaan. Siis ihan tyylliin sadan kilometrin välein, ei auta uudet kiristimet eikä edes jumalauta.
Came here for school, graduated to the high life

masa

Re: Patongin kestotesti

Viesti Kirjoittaja masa » 04.05.2013 8:47

exPertti kirjoitti:Mutta etkö itse ala jo tässä kohtaa yhtää ihmetellä liikkeen osuutta tapahtumiin?
Ihmettelen toki. Mutta kun kyseessä on citroenin maahantuojan valtuuttama huolto ja hyvä maine citikkafoorumeilla, en sitä alunperin osannut ihmetellä.

Nyt tiedän etten mene koko sulan alueelle enää ikinä.

Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 24230
Liittynyt: 08.02.2008 12:51

Re: Patongin kestotesti

Viesti Kirjoittaja exPertti » 04.05.2013 8:57

^ Ok. Ymmärrän ettei tätä millään ajatteluanglelle positiiviseksi enää pyöräytetä. Korjataanko tuo nyt takuuseen ja milloin saat pommisi takaisin? On takuulla superluottavainen olo tuolla ajaessa...
Came here for school, graduated to the high life

masa

Re: Patongin kestotesti

Viesti Kirjoittaja masa » 04.05.2013 8:59

exPertti kirjoitti:^ Ok. Ymmärrän ettei tätä millään ajatteluanglelle positiiviseksi enää pyöräytetä. Korjataanko tuo nyt takuuseen ja milloin saat pommisi takaisin? On takuulla superluottavainen olo tuolla ajaessa...

Eiköhän korjaamo sen hoida kuntoon samaan hintaan.

Sitten en tiedä uskataisinko ajaa Merdellä niin kauan että saisi liisarimahdollisuuden vai olisiko se järkevintä kadottaa samantein. Luotto on tooodella heikko.

Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 24230
Liittynyt: 08.02.2008 12:51

Re: Patongin kestotesti

Viesti Kirjoittaja exPertti » 04.05.2013 9:03

masa kirjoitti:Sitten en tiedä uskataisinko ajaa Merdellä niin kauan että saisi liisarimahdollisuuden vai olisiko se järkevintä kadottaa samantein. Luotto on tooodella heikko.
Siinäpä tuhannen taalan kysymys. Tietty jos siinä on takuu niin pitäähän "koneremppa viikossa" auton fressinä. :D
Came here for school, graduated to the high life

Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1552
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Patongin kestotesti

Viesti Kirjoittaja MrM » 04.05.2013 10:45

exPertti kirjoitti:
masa kirjoitti:Ranskalaisen insinöörin suunnittelu on paskaa. Tuskin mistää muusta autosta menee jako sekaisin, kun apulaitehihna putoaa pois päältä.

Koko viritys kiristimineen on ihan totaalisen typerää ja hazardialtista suunnittelua. Hihnapyörässä ei ole edes pykälää sisäreunassa estämässä hihnan kiilautumista pois. Kiristinrullan kiinnike koostuu kahdesta alumiinikappaleesta joiden välissä on noin 2mm vahva kumi. Tuo kumi oli jollain konstillla kulunut pois, jolloin kiinnike meni vinoon ehkä millin kaksi ja se riitti luistamaan hihnan just sille väärälle puolelle sekoittaen moottorin jaon. Paska mikä paska.
Mitsubishin dieselit tekevät saman ainakin. En tiedä ihan vuoden vanhoista.
No ei se sit voi huonoa suunnittelua olla!
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.

Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 24230
Liittynyt: 08.02.2008 12:51

Re: Patongin kestotesti

Viesti Kirjoittaja exPertti » 04.05.2013 11:00

MrM kirjoitti:No ei se sit voi huonoa suunnittelua olla!
Vastauksena tuskaiseen "tuskin millään muulle voi käydä näin" parahdukseen.
Came here for school, graduated to the high life

masa

Re: Patongin kestotesti

Viesti Kirjoittaja masa » 04.05.2013 19:00

exPertti kirjoitti: Mitsubishin dieselit tekevät saman ainakin. En tiedä ihan vuoden vanhoista.

Arvaan että kyseessä on Mitsubishi Outlander.

Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 24230
Liittynyt: 08.02.2008 12:51

Re: Patongin kestotesti

Viesti Kirjoittaja exPertti » 04.05.2013 21:41

^ muistelen tässä olevan jotakin ironiaa, ehkä 2.2hdi koneena...
Came here for school, graduated to the high life

Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4951
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Patongin kestotesti

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru » 04.05.2013 22:33

^ja ^^
on tuota apulaitehihnavikaa monessa muussakin merkissä.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.

masa

Re: Patongin kestotesti

Viesti Kirjoittaja masa » 07.05.2013 11:53

Taas saisi autoa hakea komolta. Syy viimekertaiseen hajoamisen oli niinkin erikoinen, kun nokka-akselin päästä irtipäässyt hammasratas. Imupuolen nokan ajoitus oli siten väärin ja imuventtili auki silloin kun olisi pitänyt olla kiinni.

Mitähän vittua tuon paskakasan kanssa tekisi. Ajasiko sillä sormi pyllyssä seuraavan vuoden vai hakisiko sitä velkarahalla vaikka tommosen.

http://www.nettiauto.com/hyundai/sonata/5579132

Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Patongin kestotesti

Viesti Kirjoittaja Leevi » 07.05.2013 13:47

Ei tuo varmaan kivalta tunnu, että on ajatellut satsaavansa 4ke autoon (plus jotain siedettäviä korjauskustannuksia tulevina vuosina) ja parissa kk on mennyt toinen saman verran. En nyt muista ihan joka kohtaa mutta oliko tuosta autosta historiaa tiedossa tai oliko sitä edes mahdollista saada? Tosin sekään välttämättä mitään kerro jos edellisellä omistajalla (tai omistajilla) on mennyt kaikki hyvin (ja tuskin kukaan mainostaa omaa autoaan romuksi ainakaan jos siinä on vielä jotain kiinni, jälkikäteen ehkä).

masa

Re: Patongin kestotesti

Viesti Kirjoittaja masa » 07.05.2013 14:47

No tää oli hyväkuntoinen ja hyvinpidetty yksilä ensimmäiseltä omistajalta. Ja kyllä se sitä onkin. Päällepäin.



Tehdaskorjattu ATM-laatikko maksaa kuulemma 4000€, eli se varmaankin olisi seuraavana hajoamislistalla.


Aini, ilmastointi ei jäähdyttänyt lainkaan 5 minsan koeajolenkillä. Joko se ei ehtiny, tai sitten on kaasut karkuteillä, kompura sökö, tjnm.

masa

Re: Patongin kestotesti

Viesti Kirjoittaja masa » 08.05.2013 15:39

Perjantaina Korealaista kehään jos hommat natsaa.

Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Patongin kestotesti

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid » 08.05.2013 15:50

masa kirjoitti:Perjantaina Korealaista kehään jos hommat natsaa.
Omaksi vai työsuhdeauto?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.

masa

Re: Patongin kestotesti

Viesti Kirjoittaja masa » 08.05.2013 16:37

Omaksi. Ei firmalla ole varaa työsuhdeautoihin.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa