Re: Patongin kestotesti
Lähetetty: 10.05.2013 20:08
Onko siinä tuommoistakin ainetta?masa kirjoitti:korean rautaa.
Kitinää elämästä, ihmisistä ja kaikesta muusta tärkeästä
https://kitina.net/
Onko siinä tuommoistakin ainetta?masa kirjoitti:korean rautaa.
Painosta päätellen on sit paksu maalikerros.Bluntly kirjoitti:masa kirjoitti:korean rautaa.
MrM kirjoitti:(y) Ketju jäi lopulta melko lyhyeksi viestimäärästä huolimatta.
Toi kuulostaa jo aikamoiselta suunnitteluvirheeltä.exPertti kirjoitti:^ Itsellä jos on ollut pulmia siten, että toiselta puolelta tulee kylmää ja toiselta kuumaa on vika ollut tosi vähissä olevassa aineessa jolloin kylmäainetta on riittänyt vaan viilentämään vaan toisen puolen ilmaa.
Mihin sä kauppakirjaa tarttet, tuskinpa kauppias kiistää myyneensä? Jos siinä ei ole jotain ehtoa johon haluat vedota, niin aika turha liite.masa kirjoitti:Ja enköhön mä ole vielä hukannut tuon paskan kauppakirjat jonnekin just kun niitä tarvittaisiin kuluttajariitakuntaan liitteeksi.
Tix, voiko tuon kiertää jotenkin? Maksutositekuitit pankista tjn?
No jos luigi kauppias kaivaa "kauppakirjan" jossa seison "myydään siinä kunnossa kuin on"So Hard kirjoitti: Jos siinä ei ole jotain ehtoa johon haluat vedota, niin aika turha liite.
No oliko siinä sellainen ehto? Ethän sä nyt tuota torppaa millään pankkikuiteilla.masa kirjoitti:No jos luigi kauppias kaivaa "kauppakirjan" jossa seison "myydään siinä kunnossa kuin on"So Hard kirjoitti: Jos siinä ei ole jotain ehtoa johon haluat vedota, niin aika turha liite.
So Hard kirjoitti:No oliko siinä sellainen ehto?.masa kirjoitti:No jos luigi kauppias kaivaa "kauppakirjan" jossa seison "myydään siinä kunnossa kuin on"So Hard kirjoitti: Jos siinä ei ole jotain ehtoa johon haluat vedota, niin aika turha liite.
En mä usko että se ryhtyy kauppakirjaa väärentämäänkään sitten noin pienen rahan takia.masa kirjoitti:Tuskin, koska se ei ole kertaakaan siihen vedonnut.
Vagabondo kirjoitti:Tarkkaa tietoa nykyisen autoni hankintahinnasta uutena mulla ei ole, mutta auton arvo oli alentunut keskimäärin noin 500€/kk siihen mennessä kun sen itselleni hankin. Ensimmäisinä vuosina hinnanalentuma lienee ollut vielä selvästi nopeampaa, sillä nettiauton hintojen perusteella arvioisin mun pitoaikana arvon alentuneen noin 100€/kk.
Haluatko lyödä vetoa?Vagabondo kirjoitti:tässä menee tämän jälkeen seuraavat 4-5 vuotta ja 100-120tkm moottorin osalta hyvin pienillä huolloilla.
Joo, V koneessa on.exPertti kirjoitti:^ On kallis jakohihnan vaihto.
Selviäähän tuo vetoa lyömättäkin ja jos löisinkin vetoa, niin vakuutusteknisenä toimenpiteenä tietenkin itseäni vastaan.So Hard kirjoitti:Haluatko lyödä vetoa?Vagabondo kirjoitti:tässä menee tämän jälkeen seuraavat 4-5 vuotta ja 100-120tkm moottorin osalta hyvin pienillä huolloilla.
Vagabondo kirjoitti:Selviäähän tuo vetoa lyömättäkin ja jos löisinkin vetoa, niin vakuutusteknisenä toimenpiteenä tietenkin itseäni vastaan.
Njoo, onhan se vähän aina tuuripeliä. Oletko katsonut mitä vastaava remppa maksaa lahden toisella puolella? Ainakin VAG:in merkkiliikkeissä hintaero tuppaa olemaan 60-30% kotimaisiin.Mikään keskustelu moottoreista oikeasti ymmärtävien kanssa ei myöskään anna olettaa, että mitään merkittäviä ongelmia olisi odotettavissa.
En. Mä käytän mieluummin hyväksi suhteita, jotta saan huollatettua auton sellaisella yksityisellä korjaajalla, joka tuntee hyvin ko. automerkin. Haluan mieluummin olla varma, että jätän auton ammattitaitoisiin käsiin kuin että saan remontin mahdollisimman halvalla. Merkkikorjaamoja en ole käyttänyt kuin kerran pakon edessä.So Hard kirjoitti:Njoo, onhan se vähän aina tuuripeliä. Oletko katsonut mitä vastaava remppa maksaa lahden toisella puolella? Ainakin VAG:in merkkiliikkeissä hintaero tuppaa olemaan 60-30% kotimaisiin.
Ok. En ole noista viron merkkipumpuista kauheasti pahaa sanaa kuullut, en kyllä ole itsekään käyttänyt. Mutta sitten kun isompi remppa tulee, niin voi kyllä olla että käyn testaamassa. Tekee sitten samalla keikalla vaikka puolison kanssa Tarton reissun.Vagabondo kirjoitti:En. Mä käytän mieluummin hyväksi suhteita, jotta saan huollatettua auton sellaisella yksityisellä korjaajalla, joka tuntee hyvin ko. automerkin. Haluan mieluummin olla varma, että jätän auton ammattitaitoisiin käsiin kuin että saan remontin mahdollisimman halvalla. Merkkikorjaamoja en ole käyttänyt kuin kerran pakon edessä.
No ei mua se moottori huoletakaan, vaan ranskalainen sähköinsinööritaito. Just meni lähes 10-vuotiaan patongin kärähtäneeseen sisäilmalämmitinvastukseen (tms), bensamittarianturiin, akkuun, ja läjään valoja töineen joku 500. Ja kohta taas varmasti uudestaan.Vagabondo kirjoitti:moottorin osalta hyvin pienillä huolloilla.
Mulla ei ole toistaiseksi ollut silläkään puolella suurempia ongelmia. Vakavin lienee, kun yhdestä autossa ollut bensapumpun sähköjohdon liittimen hapettuminen. Vikahan ei ollut suuri, mutta vasta toinen korjaamo löysi ongelman.urpiainen kirjoitti:No ei mua se moottori huoletakaan, vaan ranskalainen sähköinsinööritaito. Just meni lähes 10-vuotiaan patongin kärähtäneeseen sisäilmalämmitinvastukseen (tms), bensamittarianturiin, akkuun, ja läjään valoja töineen joku 500. Ja kohta taas varmasti uudestaan.
Säkin voisit hieman rajoittaa tuota yleistämistäsi, kun et autoista kuitenkaan mitään ymmärrä.So Hard kirjoitti:Pertillä on aina joku selitys ranskisten paskaan laatuun. Milloin se on saksalainen vaihe tai brittiläinen elektroniikka .. mutta mitä vitun väliä sillä on, jos se kokonaisuus on paska ranskis?
Voi miten söpöä. Toinen Pertti. Mä nimenomaan ymmärrän - pysyn ranskiksista erossa.Vagabondo kirjoitti:Säkin voisit hieman rajoittaa tuota yleistämistäsi, kun et autoista kuitenkaan mitään ymmärrä.So Hard kirjoitti:Pertillä on aina joku selitys ranskisten paskaan laatuun. Milloin se on saksalainen vaihe tai brittiläinen elektroniikka .. mutta mitä vitun väliä sillä on, jos se kokonaisuus on paska ranskis?