Millä autolla ajat?

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Millä autolla ajat?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Liisattu diesel AudiQ7. Leasing kaskon kanssa 1990 kuussa. Hyvää: iso auto, paljon tilaa, korkealta näkee hyvin. Huonoa: vaikea saada parkkiin. Isot CO2-perusteiset ja painoon perustuvat maksut (vuotuinen autovero ja käyttövoimavero).
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Millä autolla ajat?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Miten voi kahdella lekurilla olla noin erilaiset autot? Toisella crème de la crèmea ja toisella aivan suunnatonta skeidaa? Itselläni edelleen vm. 2000 Vulva V70 2,4T.
Paras päivä ikinä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Millä autolla ajat?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Riemumieli kirjoitti:Miten voi kahdella lekurilla olla noin erilaiset autot?
Kottis ei tarvitse pippelin jatketta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Millä autolla ajat?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vuoden 10 farkku Avensis. Karvalakkimalli, melkoinen nuhapuNppu. Tilava, linjakas ja käyttövarma.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Millä autolla ajat?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

James Potkukelkka kirjoitti:Kottis ei tarvitse pippelin jatketta.
Kyllä minäkin kehtaan ajaa Vulvallani, mutta uusi ja parempi on aina uusi ja parempi.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Millä autolla ajat?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

-14 Volvo V40 Cross Country D4 Automatic. Elämäni toka Volvo, oon kyllä tykännyt paljon, enkä vähiten ajotuntuman takia.

Automaatista en kyllä enää luovu, kuin korkeintaan jonkun "kesäauton" kohdalla.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Millä autolla ajat?

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

-07 Ford Mondeo 2.0 TDCi farkku.

Saksasta tuotu, hulppeat varusteet, maksoi niin vähän, etten kehtaa kertoa.
Hyvä auto, kiva ajaa, en oo vaihtamassa pois :]
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Millä autolla ajat?

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Vesper kirjoitti:Automaatista en kyllä enää luovu
Minä kun en autoista mitään tiedä, enkä ole juuri kiinnostunutkaan, niin olen ihmetellyt, että miksi automaatti ei ole vakiovaruste? Jos joku intohimoinen kepinhiplaaja välttämättä haluaa jatkuvasti sorvata tattia, niin ottais se sitten sen manuaalin lisävarusteena.

Itse ajan WV Touranilla. Hyvää on tila ja diesel kone. Huonoa on se v***n manuaalilaatikko. Hinnoista en tiedä, mutta sen tiedän, että leasplan soppari loppuu elokuuhun.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Millä autolla ajat?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Diddley Bow kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Automaatista en kyllä enää luovu
Minä kun en autoista mitään tiedä, enkä ole juuri kiinnostunutkaan, niin olen ihmetellyt, että miksi automaatti ei ole vakiovaruste?
Kait se automaatti on kalliimpi, en muuta selitystä keksi (ja vanhat momenttimuuntimilliset hiukan lisäävät kulutusta).
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Millä autolla ajat?

Viesti Kirjoittaja MrM »

McJanne kirjoitti:Omaa ei ole, mutta aina tuulensuunnasta ja mielenoikuista riippuen saan kiesiä lainaan, kyseinen siirtymäväline on Kia Sportage. Joku mopoversio tuo kai on, oven pielessä lukee 4x4.

Jos en väärin muista niin jotain about kymppitonnin se maksoi, 2007 vuosmalli ja joku about satku mittarissa ostaissa.
Monenko tunturinylityksen patikointimatkan takana auto sijaitsee?

Ja itse asiaan. En aja millään autolla, ainoastaan cruisaan tyylikkäästi rantabulevardeja mesellä mopoautoja pujotellen.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Millä autolla ajat?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

MrM kirjoitti:
McJanne kirjoitti:Omaa ei ole, mutta aina tuulensuunnasta ja mielenoikuista riippuen saan kiesiä lainaan, kyseinen siirtymäväline on Kia Sportage. Joku mopoversio tuo kai on, oven pielessä lukee 4x4.

Jos en väärin muista niin jotain about kymppitonnin se maksoi, 2007 vuosmalli ja joku about satku mittarissa ostaissa.
Monenko tunturinylityksen patikointimatkan takana auto sijaitsee?
:)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Millä autolla ajat?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Muistaakseni vuoden -10 Avensis ilman mitään herkkuja ja pienimmällä moottorilla. Muuten täydellinen meikäläiselle paitsi turhan napakka alusta. Oli kallis. mutta mitäpä sillä kun rahaa,eikun lainaa, on.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Millä autolla ajat?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti:
Meillä ainakin elinkumppani tykkää vatkata keppiä.
Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Millä autolla ajat?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

^ Mutta harvemmin pertin *rumpusoolo*
Universaali disclaimer.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Millä autolla ajat?

Viesti Kirjoittaja MrM »

exPertti kirjoitti:Meillä ainakin elinkumppani tykkää vatkata keppiä.
Vaikka imusarja on kuuleman mukaan tukossa?
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Millä autolla ajat?

Viesti Kirjoittaja elco »

Ei ole autoa, mutta toivoisin ajavani GM Firebird ygösellä.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Millä autolla ajat?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Mahtaisi siinä katsastusmies olla huuli pyöreänä, kun ajaisit sisään. :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 918
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Millä autolla ajat?

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

Tähtitähtäin puuttuu konepellistä. Säästöporsas, jossa 235 hepoa ja 560Nm. Neliveto. Pari vuotias. Hinta pudonnut 10+ke/vuosi, mutta ollut jokaisen euron väärtti. Pidän kai vielä muutaman vuoden ja sitten ainakin samaan tapaan liikkuva tilalle, eli alle 7sek pitää mennä 0-100km/h. Seuraava saa olla manuaali tai automaagi, ei merkkaa mulle mitään, eli puolensa kummassakin. Toisaalta tolla väännöllä ei pal tarvii vaihdella :)
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Millä autolla ajat?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Pari keski-ikäistä patonkia. Toinen herrasmiesmäinen isolla kutoskoneella ja toinen pieni rallipeli, jolla kiva leikkiä. Ei kylläkään ole 7sec alittajia kumpikaan, mutta alle 8sec kuitenkin molemmat. Riittää mulle ja liikenteeseen ihan hyvin. Isompi ollut 4 vuotta ja maksoi 9000€. Pienempi 5 vuotta ja maksoi 6000€. Päivän hinta molemmilla näyttää olevan noin 3000€, joten vallankin pienempi on ollut hyvin taloudellinen vaihtoehto.

Isompaa ajattelin pitää vielä ainakin 5 vuotta, jos mitään massiivista remonttia ei ilmene, joskin olen alkanut harkitsemaan sen säilyttämistä ikuisesti. Saatan kunnostaa ja museoida auton sitten kun en viitsi sitä enää päivittäisessä käytössä pitää. Pidän siis ko. autosta todella paljon. Sopii tiloiltaan käyttööni, on kaunis, vastaa ajotuntumaltaan mieltymyksiäni ja moottori on ajettavuudeltaan erinomainen.

Pienempi saattaa vaihtua jossain vaiheessa. Siitä puuttuu vakionopeuden säädin ja moottorissa saisi olla hieman enemmän vääntöä. Mahdollisia vaihdokkeja saman mallin uudempi ja tehokkaampi painos tai sitten jotain ihan muuta. Vaihto viimeistään siinä vaiheessa kun tolla isommalla ei viitsi enää lähteä kiertämään eurooppaa, jolloin talouteen tarvitaan uudempi iso auto ja luovutaan pikkuautosta kokonaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Millä autolla ajat?

Viesti Kirjoittaja saira »

Juuri tuli Citroen Xsara Picasso, 2003, 2,0l diesel. Sinne mahtuu loistavasti mun harrastuskamat, ainakin vielä, ja muksu ja mies. Ja vähän matkatavaraakin tarvittaessa. Tykkään kovasti ajotuntumasta, on sopivan jämäkkä. Eikä polttoaineen kulutuskaan päätä huimaa, jos edellisen auton kulutukseen vertaa, ni kyl mä muutamia satasia säästän tällä ajaessani.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Vastaa Viestiin