DDR 333MHz vs. 400MHz

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
pikkuego
Kitinän uhri
Viestit: 909
Liittynyt: 15.08.2005 8:20
Paikkakunta: Shalla-Bal
Viesti:

DDR 333MHz vs. 400MHz

Viesti Kirjoittaja pikkuego »

Menin sitten ostamaan 400MHz muistipalikan koneeseen kun halvalla sain ja tänään emolevyn manuaaleja lukiessa selvisi ettei se tue kuin 266/333MHz muistia. Hyvin se näyttää toimivan tuon alkuperäisen 333MHz muistin kanssa, mutta jos ajatellaan että laittaisin vielä toisen samanlaisen tuon alkuperäisen tilalle, niin onko siitä mitään iloa 333MHz muistiin verrattuna - muuta kuin että saan sen halvemmalla?
Herra Manala

Re: DDR 333MHz vs. 400MHz

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Ei ole. Emolevyn muistinohjaus määrää muistin hallinnan nopeuden, ei itse muistit. Sinun muistisi ainoastaan kykenesivät toimimaan emolevysi vaatimuksia nopeammalla nopeudella tarvittaessa.
Avatar
pikkuego
Kitinän uhri
Viestit: 909
Liittynyt: 15.08.2005 8:20
Paikkakunta: Shalla-Bal
Viesti:

Re: DDR 333MHz vs. 400MHz

Viesti Kirjoittaja pikkuego »

Näin mä arvelinkin ettei nuo muistipalikat pääse täyteen tehoonsa. Jäin lähinnä miettimään saavuttaako tuolla ylipäätään mitään etua esim. pienemmän lämmöntuoton tai virrankulutuksen muodossa jos noi toimii kykyjään hitaammalla.
Herra Manala

Re: DDR 333MHz vs. 400MHz

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

pikkuego kirjoitti:Jäin lähinnä miettimään saavuttaako tuolla ylipäätään mitään etua esim. pienemmän lämmöntuoton tai virrankulutuksen muodossa jos noi toimii kykyjään hitaammalla.
Kyllä se piirien ohjausjännitekin on speksattu muualla kuin itse piireissä, joten lämmöntuotot ja virrankulutukset on melko lailla identtisiä. Piirikohtaisesti tietysti voi olla joitain eroja lämmöntuoton suhteen, mutta tuskin mitään havaittavaa.
Vastaa Viestiin