Windows 10

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Windows 10

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Onko kuka kitinäläinen vielä lyönyt tulille?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Windows 10

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Kehitysversioita ajelin muutamalla koneella. Ilman kosketusnäyttöä. Lähinnä testailin toimiiko meidän käytössä olevat softat. Toimi. Käyttöjärjestelmä siinä missä muutkin. Parempi kuin 8.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Windows 10

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä oon kans tässä harkinnut, että ladatako vai eikö, kun työkone sitä ehdottelee. Tää on ollut niin moniongelmainen koko vaio, että kynnys tehdä suurempia muutoksia on aika iso. Toisaalta tuo win7 on niin kurja, että siitä huonommaksi voi olla vaikea päästä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Windows 10

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti:Mä oon kans tässä harkinnut, että ladatako vai eikö, kun työkone sitä ehdottelee. Tää on ollut niin moniongelmainen koko vaio, että kynnys tehdä suurempia muutoksia on aika iso. Toisaalta tuo win7 on niin kurja, että siitä huonommaksi voi olla vaikea päästä.
Win seiskaahan pidetään yleisesti hyvänä. Et tarkoita 8:a?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Windows 10

Viesti Kirjoittaja exsu »

En kun seiskaa. En ole tosin käyttänyt tätä muilla koneilla kun tällä hiton vaiolla, jossa on noita omia "vaio care"- ohjelmistoja jarruttamassa kaikkea normaalia toimintaa. Win8:a olen käyttänyt hyvin vähän, mutta tykkään sen ulkonäöstä enemmän.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Windows 10

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Harkitsin jo lataamista, mutta en nyt keksinyt mitään hyvää puolta contra seiska.
Universaali disclaimer.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Windows 10

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

exPertti kirjoitti: 3) i7:lla varustettu ihan ok 8.1:llä toimiva touchläppäri.
Tässä tapauksessa kannattaa. Duuniympäristössä uusitaan jo ahnaasti kääntyvällä kosketusnäytöllä varustettuja läppäreitä (eli toimii myös padinä). Meillä tosin ajetaan softaa pääasiassa Citrixin yli. Mutta siis ihan peruskäytössäkin ollaan törmätty ainoastaan siihen, että meille sopivaa ja toimivaa Oraclen tietokantojen clienta ei löydy, mutta sekin on luvattu tälle kuulle. Ei me sitä mihinkään oikeasti tarvita - kunhan testailtiin.

Enkä mä oikeastaan keksi miksi sitä ei voisi laittaa vaikka johonkin vähän vanhempaankin kotikoneeseen. Olen sitä testaillut viis-kuus vuotta vanhoissa Fujitsun i5 prossulla varustetuissa eri mallin rungoissa. Ihan nätisti toimii.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Windows 10

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Windows 10:ssä taitaa nyt olla niin, että automaattisia päivityksiä ei saa muutettua manuaaliseksi. Joskus saamme lukea uutisen: Miljardi tietokonetta lakkasi toimimasta. Päivitys tullee kolmen viikon päästä... Pysyn 8.1 versiossa niin pitkään kuin mahdollista.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Windows 10

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

^Eli taas yksi syy lisää olla lataamatta sitä. Pysyttelen minäkin tässä vanhassa, kun on toiminut ihan hyvin tähän asti.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Windows 10

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mun mäkki vetelee niin viimeisiään, että ostin nettiselausleluksi tälläisen näppäintelakallisen lapsuuden robottisarjan hengessä nimetyn padin. Kasiykkösen päivitykset ei lähteneet lainkaan lataamaan, joten laitoin tuon kympin jyräämään niiden päälle. Saa nähdä mitä tulee.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Windows 10

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti:Millainen levy pitää tehdä valmiiksi, että pääsee win 7:n takaisin jos tulee katumapäälle? Joku perus recovery disk, HP:n joku reuhka kyseessä.

(siis uskalsin hakunappia painaa kun vakuuteltiin, että sen voi keskeyttää)
Mun käsittääkseni 10 asennus sisältää defaulttina katumuspillerin. Mutta en usko, että koet tarvetta. Mun mielestä 10 on jeesch.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Windows 10

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Laita vaan se ylivertainen linux, se on kuulemma ilmainen.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Windows 10

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Tuuttasin vanhaan Dell Latitude D820:een LXLE Linuxin WinXP:n tilalle. Vaikuttaa röyhkeän hyvältä.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 918
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Windows 10

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

Tulee päivästä toiseen ilmoitus:

Järjestelmälle varattua osiota ei voitu päivittää

Olisiko arvon palstalaisilla vinkkejä ton ratkaisemiseen, eli että saa win10:pin asennettua.
Nyt otettu kaikki muut usb-laitteet irti näppistä ja hiirtä lukuunottamatta, kaikki muut levyasemat irti paitsi ssd (jolla siis win 8.1) ja käynnissä ei ole muita kuin winukan omia ns. pakolla päällä olevia ohjelmia/prosesseja.

Aikanaan ostin ssd:n ja siirsin (kopioin?) siihen olemassa olevan kovan sisällön. Win 8.1 oem on toiminut moitteetta.
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Windows 10

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Tee usb:stä asennusmedia ja asenna sieltä laittamalla se käynnistymään tikulta. Yleensä koneen päällä laittaessa F2 vie bios-asetuksiin ja sieltä boot order.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Windows 10

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Parempi tää on kuin seiskakin, mutta aero glassia kaipaisi.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Windows 10

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Silloin, kun tämä mahdollisuus ladata 10 tuli esiin, jotukut lehdet kirjoittelivat, että Microsoft tarjoaa nyt siirtymistä ilmaiseksi, mutta pirulaisten tarkoitus on muuntaa 10 lähitulevaisuudessa jatkuvaa kuukausimaksua edellyttäväksi palvelukokonaisuudeksi. Vetoa erilaisiin salaiittoteorioihin tuntevana foliohattuna kauhistuin tätä ja pysyin 8-sarjassa. Joko uskallan päivittää, vai viekö ne kohta koko käden?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Windows 10

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:Silloin, kun tämä mahdollisuus ladata 10 tuli esiin, jotukut lehdet kirjoittelivat, että Microsoft tarjoaa nyt siirtymistä ilmaiseksi, mutta pirulaisten tarkoitus on muuntaa 10 lähitulevaisuudessa jatkuvaa kuukausimaksua edellyttäväksi palvelukokonaisuudeksi. Vetoa erilaisiin salaiittoteorioihin tuntevana foliohattuna kauhistuin tätä ja pysyin 8-sarjassa. Joko uskallan päivittää, vai viekö ne kohta koko käden?
Jos MS yht'äkkiä jälkikäteen muutaisi 10:n jatkuvaa maksua vaativaksi ja estäisi koneen palauttamisen 8:iin, niin se olisi kyllä paitsi PR-itsemurha, niin varmaan laitontakin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Windows 10

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Silloin, kun tämä mahdollisuus ladata 10 tuli esiin, jotukut lehdet kirjoittelivat, että Microsoft tarjoaa nyt siirtymistä ilmaiseksi, mutta pirulaisten tarkoitus on muuntaa 10 lähitulevaisuudessa jatkuvaa kuukausimaksua edellyttäväksi palvelukokonaisuudeksi. Vetoa erilaisiin salaiittoteorioihin tuntevana foliohattuna kauhistuin tätä ja pysyin 8-sarjassa. Joko uskallan päivittää, vai viekö ne kohta koko käden?
Jos MS yht'äkkiä jälkikäteen muutaisi 10:n jatkuvaa maksua vaativaksi ja estäisi koneen palauttamisen 8:iin, niin se olisi kyllä paitsi PR-itsemurha, niin varmaan laitontakin.
Kasin lisenssi on edelleen olemassa, kyllä sen voi aina koneelle käräyttää jos alkaa kaduttaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Windows 10

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Silloin, kun tämä mahdollisuus ladata 10 tuli esiin, jotukut lehdet kirjoittelivat, että Microsoft tarjoaa nyt siirtymistä ilmaiseksi, mutta pirulaisten tarkoitus on muuntaa 10 lähitulevaisuudessa jatkuvaa kuukausimaksua edellyttäväksi palvelukokonaisuudeksi. Vetoa erilaisiin salaiittoteorioihin tuntevana foliohattuna kauhistuin tätä ja pysyin 8-sarjassa. Joko uskallan päivittää, vai viekö ne kohta koko käden?
Jos MS yht'äkkiä jälkikäteen muutaisi 10:n jatkuvaa maksua vaativaksi ja estäisi koneen palauttamisen 8:iin, niin se olisi kyllä paitsi PR-itsemurha, niin varmaan laitontakin.
Kasin lisenssi on edelleen olemassa, kyllä sen voi aina koneelle käräyttää jos alkaa kaduttaa.
Mä olen aivan varma, että siirtyminen takaisin kasiin edellyttäisi jo sen tason suoriutumista, että pitäisi esimerkiksi ymmärtää edes alustavasti, mitä tuo ohjeistuksesi Dynamolle tuossa pari viestiä ylempänä edes saattaisi tarkoittaa. Eli jäisi tekemättä, oletan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Windows 10

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mun mielestäni kympissä on ihan sisäänrakennuttu katumusnappula?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Windows 10

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Ok. Taidan asentaa. Tulen sitten tänne itkemään, kun kaduttaa!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Windows 10

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:^ Ok. Taidan asentaa. Tulen sitten tänne itkemään, kun kaduttaa!
Voit uskoa rehellisen lapinmiehen sanaan :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Windows 10

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Silloin, kun tämä mahdollisuus ladata 10 tuli esiin, jotukut lehdet kirjoittelivat, että Microsoft tarjoaa nyt siirtymistä ilmaiseksi, mutta pirulaisten tarkoitus on muuntaa 10 lähitulevaisuudessa jatkuvaa kuukausimaksua edellyttäväksi palvelukokonaisuudeksi. Vetoa erilaisiin salaiittoteorioihin tuntevana foliohattuna kauhistuin tätä ja pysyin 8-sarjassa. Joko uskallan päivittää, vai viekö ne kohta koko käden?
Kuulin huhua, että osassa koneista ainakin win10 kirjoittautuu 8.1:n tiedostojen päälle joten suora palauttaminen ei ainakaan onnistu. Toki jos on lisenssiavain kai 8-8.1 löytyy mikkisoftan sivuilta ladattavana imagena vaikkapa muistikortille.
http://windows.microsoft.com/en-us/wind ... windows-81
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Windows 10

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Asensin lopulta 10:n. Paras uusi ominaisuus on se, että tämä ei ole 8. Muuta erityistä hyvää en löytänyt ja parhaiden uusien ominaisuuksien googletuskin antoi jotain continuum-kuraa. 8 käyttäjille pakollinen päivitys kumminkin.
Vastaa Viestiin