C++ ongelma

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
SikaMika

C++ ongelma

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Ongelma on varsin yksinkertainen, ja siihen osannee vastata kuka tahansa vähänkään kyseisellä kielellä koodanneet:

Mikä headeritiedosto pitää includata, jotta saa ajan ja päivämäärän näyttävät Date()- ja Time()- metodit toimimaan?

CBuilderin helppi ehdottaa headeriksi <systdate.h> :ta, mutta kun sen tyrväisee mukaan, tulee tarkalleen seuraavankaltainen herja: "Haista vittu. Do not include this file directly. Include 'system.hpp'". Kun tuon system.hpp:n sitten includaa, tulee taas seuraavaa herjaa: "Call to undefined function 'DateTimeToStr'", eli kyseistä kirjastofunktiota ei tunnisteta. Mikä on siis oikea tiedosto? Google osaa asian suhteen vain kiinaa, apua ei löytynyt.
SikaMika

Re: C++ ongelma

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Kun ette osaa/viitsi vastata, teen sen itse.

Alkuperäiseen ongelmaani en itsekään löytänyt vastausta. Yritin siis saada tällaisen systeemin toimimaan:

TDateTime DateTime = Time(); // store the current date and time
AnsiString str = TimeToStr(DateTime); // convert the time to a string

Kiersin ongelman heittämällä kehiin tällaisen onnistuneen, ctime-funktiota käyttävän yritelmän, johon oli nätisti kaikki tarvittavat headerien includauksetkin tyrkyllä:

#include <stdio.h>
#include <time.h>

int main(void)
{
time_t t;

time(&t);
printf("Today's date and time: %s\n", ctime(&t));
return 0;
}


Minulla ei aiheeseen lisättävää. Jos ja kun kellään ei ole mitään asiaa vastaan, tämän topicin voi puolestani nakata roskakoriin.
obah
Kitinäaddikti
Viestit: 57
Liittynyt: 13.10.2005 0:36

Re: C++ ongelma

Viesti Kirjoittaja obah »

No voisit tietysti vaikka kokeilla ihan windowsin searchillä hakea sieltä include-hakemistosta tiedostoja jotka sisältää tuon funktion nimen. Kaippa se sieltä jostain löytyy.
vittu mä tähän mitään laita
Vastaa Viestiin