Kotiteatteriviritykset?

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Kotiteatteriviritykset?

Viesti Kirjoittaja KKK »

Kiinnostaisi tietää minkälaisia viihdekeskuksia käyttäjien nurkissa jyllää. Aloitan omastani

- 55" Philips UHD-ruutu
- toistimena vanha läppäri, jossa pyörii KodiBuntu (Kodi plus Ubuntu-linux) sekä AnySEE E30 usb-viritin. Kaukosäätimenä Yatse-android-softakaukosäädin joka toimii puhelimessa ja tabletissa.
- NASsina HP Proliant N36L Microserver, 12Tb softaraidattu 7.1Tb:ksi, 16Gb RAM, käyttöjärjestelmä USB-tikulla. OS on FreeNAS 9.10 jonka virtuaalikoneessa vpn-putken läpi Emby Mediaserver ja muut tarvittavat käikäleet
- Äänen antaa 20v vanha JVC kotistereostyrkkari, jossa on vielä riittävästi puhtia. Monikanavaääntä ei tähän tilaan voi virittää, joten en ole viitsinyt tätä päivittääkään...

Sanoisin että käytettyyn rahamäärään nähden hyvinkin soiva setup. Hieromiseen menneitä työtunteja ei kyllä viitsi laskea. Jos rahua olisi niin monikanavaääni. Samaten päivittäisin NAS:n uusimpaan HP Microservuun ja peilaisin sisällön tolle vanhalle. HTPC:n rakentaminen on jollain aikataululla edessä, koska nykyisen toistimen näyttökortti ei pysty puskemaan täyttä UHD-resoa ulos. Mutta eipä UHD-sisältöäkään vielä ole tarjolla, paitsi pokea ja pari elokuvaa.

EDIT: Xbox360 unohtui. Oneen ei viitsi päivittää tilanteessa jossa nykyisillä romuillakin joutuu vääntämään jälkikasvun kanssa peliajoista.
Viimeksi muokannut KKK, 19.04.2016 12:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Amazing shit happens!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kotiteatteriviritykset?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kangas : Stewart Greyhoung 105"
Tykki : Epson EH-TW3200
Vahvari : Yamaha RX-V2065
Pääkajarit : OR-300Hi
Keskikajari : OR-170Hi
Takakajarit : Gradient DS-1
Digiboksina joku ikivanha Procaster
BD-soittimena halppis Samsung
Media-soittimena Rasberry, joka pahasti vaiheessa.

Olkkarissa enemmän Moltonia kuin norminaisella verhoja koko kämpässä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kotiteatteriviritykset?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

50 tuuman telsu, jossa on digiboksi ja playstation kiinni. Jos haluan katsoa jotain striimiä netistä telkkarista, isken läppärin HDMI:n päähän. Minimal tunking, maximal eazy. En ole jaksanut uudessa asunnossa edes laittaa vahvaria väliin.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kotiteatteriviritykset?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Bluntly kirjoitti: 19.04.2016 9:49 Kangas : Stewart Greyhoung 105"
Tykki : Epson EH-TW3200
Vahvari : Yamaha RX-V2065
Pääkajarit : OR-300Hi
Keskikajari : OR-170Hi
Takakajarit : Gradient DS-1
Digiboksina joku ikivanha Procaster
BD-soittimena halppis Samsung
Media-soittimena Rasberry, joka pahasti vaiheessa.

Olkkarissa enemmän Moltonia kuin norminaisella verhoja koko kämpässä.
Ainoat muutokset on kun lähteenä Telian hubi ja chromecast. Tosin juurikin harkitsen lähtemistä metsästämään uusia takakajareita.

Ja moltonia on tullut lisää.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kotiteatteriviritykset?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Oon menettänyt kokonaan mielenkiinnon näihin. Katson nykyään iPadilta Applen Earpodseilla.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kotiteatteriviritykset?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Sonyn 42" ja pleikka kolmonen. Telkun näytössä iskeymäjälkiä lasten leikeistä. Hyvin silti änäri ja uutiset näkyvät ja kuuluvat.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kotiteatteriviritykset?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kävin sitten katselemassa uusia tykkejä.

Nyt ihan hirveä kuume, on niissä niin paljon parempi kuva kuin nykyisessä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kotiteatteriviritykset?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

75" Sony telkku (hieman liian suuri katseluetäisyys, n. 3m)
Dynaudion Contour sarjan jalustakaiuttimet (2-kanavasetti, ei aikomusta päivittää monikanavaan)
Integroitu vahvistin
Sennheiser HD600 kuulokkeet
Peliläppäri liitettävissä HDMI:lla telkkuun
Tulossa PS4 pian
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kotiteatteriviritykset?

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Chromecast on oikein näppärä lelu! Kattelen nykyään änärit netin kautta (ilmaiseksi tietenkin!!) joko pöytäkoneen ruudulta tai tuuppaan castin kautta isolle töllölle ja äänentoistoon. Ja netflixin tietty kanssa, kun sitä ei tossa uudessa Telian boksissa ole. On se jotenkin kiehtovaa kaitafilmi-ikäpolvisen katella kännykästä lähetettyä liikkuvaa kuvaa isolta ruudulta monipisteäänentoistolla. On se kehitys kehittynyt!
Who says you need to buy a guitar?
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kotiteatteriviritykset?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

55" LG:n OLED-telkkari.
Maranzin vahvistin ja Aurelia Anaria -kajarit.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kotiteatteriviritykset?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Lähti käsistä.

Pääsi kuuntelemaan Atmos kelpoista teatteria niin onhan semmoinen saatava. No vain yksi kaiutinpari lisää. Tällä kertaa....
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kotiteatteriviritykset?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mun kotiteatterin kulmakivet on viime aikoina olleet Poggio al Tufo Rompicollo ja erilaiset wasabipähkinät.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kotiteatteriviritykset?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

7.0.0 kasassa. Säätäminen edessä joku päivä kun jaksaa. On melkoisen paljon parempi tunnelma kuin ennen. Jos vielä rassaisi 7.2.0.

Sitten täytyisi etsiä joku soitin, PS5 ei näköjään ole teknisesti riittävä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kotiteatteriviritykset?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Sain hommattua sen verran ison kytkimen, että chromecastillekkin on tilaa. Huomattavasti mukavempi kuin BD-soittimen paska amazonappi.

7.0.2 nyt.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kotiteatteriviritykset?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Jaa tällänen ketju mihin en ole koskaan vastannut. Epsonin fullHD tykki roikkuu katosta. En oo koskaan katsonut tarkempaa mallia tai tiedä miltä vuodelta laite on. Ostin kaverilta joka päivitti 4K tykkiin. Kaveri tuntien ei ole ollut uutena huono.

106" moottorikangas. Eihän tuollainen suorin mahdollinen tausta ole, mutta tykkään kun on niin huomaamaton silloin kun ei ole käytössä ja voi asettaa ikkunan eteen. Edellisessä kämpässä oli merimaisema, niin oli sisustuksen kannalta näppärä, kun sohvalta pysty katselemaan halutessaan joka maisemaa tai leffaa.

Äänentoisto pääosin Maranzin laitteilla ja musiikin kuunteluun optimoitu stereoääni. Tähän kämppään ei ainakaan tule mitään surroundjuttuja. Nykyisin erilliset etu- ja päätevahvistimet, kun piti modernisoida vahvistimen liitäntöjä ja jätin vanhan kalliimman stereovahvistimen päätevahvistimeksi. Isot laadukkaat hifi-kaiuttimet, joita aikoinaan metsästin pitkään jotta löysin soundiltaan mieleiseni. Muutaman kerran testannut, että hifimessuilta voi poistua tyytyväisenä omaan äänentoistoon. Omaan makuun ääni ei millään järjellisillä summilla parane, niin ei tarvi himoita mitään kalustonpäivityksiä. Subbarikin on jäänyt hankkimatta, kun noi pöntöt toistaa ihan riittävän alas.

Etuvahvistin ja tykki vähän uudempia. Muilla laitteilla ikää kohta 20 vuotta. Niin tai onhan tuolla Xbox (ei juuri käyttöä nykyään) ja Telian TV boksi myös uudenpaa laitekantaa. Lisäksi joku vanha Blueray leffoja varten ja perinteinen CD musiikin kuunteluun. CD kytketty analogisesti, kun sen DA-muunnin on aavistuksen vahvistimen muunninta parempi. Ei sitä eroa kuule kuin vertaamalla, mutta periaatteesta pitää käyttää parempaa :lol:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kotiteatteriviritykset?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kotiteatteriviritykset?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

On se 4K isolla kuvalla aikas kiva.

Nettikaista ei kuitenkaan riitä UHD kuvan imuttamiseen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin