Kaikkia kiinnostaa kuitenkin: Mikä auto sinulla on?

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Kaikkia kiinnostaa kuitenkin: Mikä auto sinulla on?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Eli auton merkki, malli, vuosimalli, paljonko ajettu, väri, mahdolliset lisävarusteet ynnä muuta kiinnostavaa!

Vai onkohan tämä vaikea aihe, jos ja kun niin kovasti pelätään paljastaa itsestään? No koetetaan, onhan porukka kuitenkin puhunut autoistaan!

STADINTOUKO
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kaikkia kiinnostaa kuitenkin: Mikä auto sinulla on?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Olisko kannattavaa vaikka aloittaa omasta?
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kaikkia kiinnostaa kuitenkin: Mikä auto sinulla on?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Juu, kyllähän vanha ohjesääntö on, että jokainen gallup avataan kertomalla omat speksit.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kaikkia kiinnostaa kuitenkin: Mikä auto sinulla on?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Hei, olette niin oikeassa kuin vain voi olla. Nyt kyllä toki unohdin asian innostuksessani!

Minä olen saksalaisten autojen ystävä ollut aina, mutta olen aina kammoksunut hurjan kalliiden mallien hintoja, joten lähes aina olen mennyt perusautolla ja varsinkin perusvarustelulla ja nyt minulla on yksi auto, VW Golf Sportsvan, 110hv, perusvarustus, olikos se comfortline(?) huh
vm 2016 ja silloin kun ostin samana vuonna niin sillä oli ajettu 22000 km. Itse olen ajanut nyt 1,5 vuodessa todellakin vain noin 9000 km.
On ehdottomasti bensiini ja manuaali. Siitä pidän kiinni hautaan asti, heh.
Yksi todella erikoisuus minulla on autostani sanomatta: Se on nimittäin kohdannut ilkivaltaa naarmuuttamalla eka omistajalla, mutta maalattu täysin uudelleen! (metalliruskea).
Ja kyllä- ihailen suunnattomasti urheiluautoja ja menevämpiä autoja, mutkun ne maksaa, enkä raasti ostaa kun kalliita ajan noin vähän. Sain ajokortin tietenkin heti (Helsingissä) ensi yrittämällä ja sanotaan nyt sitten eka autonikin. Vahvasti käytetty Toyota Carina. Sillä ajoin vuodessa ainakin kaksi kertaa enemmän kuin nyt vanhempana. Tai siis se oli eka autoni. Eka ajoni ajoin vanhempieni Volvolla. Minusta Volvo on traktori :D
Tarpeeksi kiihtyvyyttä mun autolla ja toiminut ongelmitta. No ehkä te kerrotte nyt omianne, toivon

TOUKOAUTO
Viimeksi muokannut Stadinarska, 09.05.2018 8:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kaikkia kiinnostaa kuitenkin: Mikä auto sinulla on?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Ei ole autoa eikä kyllä ajokorttiakaan. Kulkeudun paikasta toiseen julkisilla tai fillarilla ja joskus (eli en juuri ikinä) autolla jos joku muu sitä ajaa.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kaikkia kiinnostaa kuitenkin: Mikä auto sinulla on?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Ei autoa. Ei väriä.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kaikkia kiinnostaa kuitenkin: Mikä auto sinulla on?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Mullapa Land Rover Freelander V6 bensiini. 2001. Automaatti. Ostin käytettynä en muista milloin, Ajettu nyt niiku vasta karvan yli 80 000. Kahdesta edellisestä katsastuksesta selvisi kirkkaasti ihan ilman katsastushuoltoa. Rakastan sitä autoa, mäntyynkin hinkkasin metsässä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kaikkia kiinnostaa kuitenkin: Mikä auto sinulla on?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ karhu auttaa säilyttämään auton arvon!
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kaikkia kiinnostaa kuitenkin: Mikä auto sinulla on?

Viesti Kirjoittaja Gat »

sivustahuutaja kirjoitti: 04.05.2018 21:31 ^ karhu auttaa säilyttämään auton arvon!
Kieltämättä rajoittaa lainkuuliaisen ajokilometrejä.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kaikkia kiinnostaa kuitenkin: Mikä auto sinulla on?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

So Hard kirjoitti: 04.05.2018 8:51 Olisko kannattavaa vaikka aloittaa omasta?
No, olisiko mahdollisuus mukavimmalle laittaa autostaan? Minä panin jo siis.

TOUKOKUUN ARSKA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kaikkia kiinnostaa kuitenkin: Mikä auto sinulla on?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

James Potkukelkka kirjoitti: 04.05.2018 8:58 Juu, kyllähän vanha ohjesääntö on, että jokainen gallup avataan kertomalla omat speksit.
Niin, nyt olen itse pannut. Nyt olisi herralla mahdollisuus laitta autostansa tietoja noin tiivistetysti niin kuin ensijutussani pyysin?

TOUKOKUINEN Arskalainen
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kaikkia kiinnostaa kuitenkin: Mikä auto sinulla on?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Gat kirjoitti: 04.05.2018 22:10
sivustahuutaja kirjoitti: 04.05.2018 21:31 ^ karhu auttaa säilyttämään auton arvon!
Kieltämättä rajoittaa lainkuuliaisen ajokilometrejä.

Voisitko "sivusta" ihan sivulauseella vaikka laittaa oma autosi?

Huhtikuun jälkeinen muttei jälkeenjäänyt, mukava Touko
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kaikkia kiinnostaa kuitenkin: Mikä auto sinulla on?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

No joo ei kerrota sitten autoa. Olisihan pitänyt arvatakin tuo tietenkin äklö tyyli. Jos ette ole vaan huomanneet vastavuoroon laittaa speksejä niin pyydän anteeksi etukäteen.

TOUKO
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kaikkia kiinnostaa kuitenkin: Mikä auto sinulla on?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Stadinarska kirjoitti: 09.05.2018 8:49 No joo ei kerrota sitten autoa. Olisihan pitänyt arvatakin tuo tietenkin äklö tyyli. Jos ette ole vaan huomanneet vastavuoroon laittaa speksejä niin pyydän anteeksi etukäteen.

TOUKO
Jos satuit huomaamaan, Gat laittoi tietoa autostaan jo ennen kuin sitä häneltä. Useimmat täällä eivät vietä enää aikaansa Kitinässä, vaan vastaavat satunnaisesti vastaantuleviin viesteihin. Ei kaikki ole sinun dissausta.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kaikkia kiinnostaa kuitenkin: Mikä auto sinulla on?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

nokkaelain kirjoitti: 09.05.2018 21:43
Stadinarska kirjoitti: 09.05.2018 8:49 No joo ei kerrota sitten autoa. Olisihan pitänyt arvatakin tuo tietenkin äklö tyyli. Jos ette ole vaan huomanneet vastavuoroon laittaa speksejä niin pyydän anteeksi etukäteen.

TOUKO
Jos satuit huomaamaan, Gat laittoi tietoa autostaan jo ennen kuin sitä häneltä. Useimmat täällä eivät vietä enää aikaansa Kitinässä, vaan vastaavat satunnaisesti vastaantuleviin viesteihin. Ei kaikki ole sinun dissausta.
Kiitos Nokka. Oli tosi kiva vastaus. Ilahdutti :D !

Kyllähän siinä oli muutkin vastanneet kuin Gat. Kyllä huomasin. Mutta onhan tuo sillätavalla ainakin lievästi kurjaa kun haastavat kertomaan ensin ja sitten vaietaan. Mutta en minä siitä nyt niin pultteja ota. Pikku pikku ruuvit ehkä :D

Juu, on se huomattu, ettei Kitinässä enää niinkään kirjoiteta. Ja tuo muu Some on kirjoittajat suurella kidallaan haukannut.
Ei toki kaikki ole minun dissausta, mutta hämmästyttävä määrä juuri minulle vastanneita- lähes kaikki, ovat häipyneet Someen.
Asiassa minua toki lievästi ärsyttää tuo, mitä olen mainostanut, eli lammasmainen laumasieluisuus kun täällä ihan perus"koulu"kiusaajia tai onko enää yksi, mutta kyllähän minä saan todella siis PERIAATTEESSA täysin tuomittavaa erottelua ja rasismia.
mUTTA se kuuluu ihmisluontoon ja tulee kuulumaan aina. Yksittäinen ihminen on oman onnensa seppä ja niin kuuluukin olla sinänsä että itsestään pitää huolta, mutta kyllä siinä samassa voisi ihan kaikille, ei väkivaltaisille eikä rikollisille tyypeille, olla arvostava ja ystävällinen!

Mutta en minä nyt halua valittaa yhtään mitään. Minulla on oma elämä todellakin, mutta noin periaatteessa aika vastakkaismaailma tämä Kitinä on kuin mistä Media pauhaa nyt tasa-arvoisena maailmana :D . No mutta minähän olen ollut ainakin ärsyttävä täällä kun olen tuonut itseäni esille, mutta onhan sitä muutkin tehneet. Minulla se on ollut aina sellaista vitsiä!

MUTTA TÄMÄ ON AUTOKETJU!

Kerron, että näin ehanan Jaguar-avoauton, uudemman ja kulttimallin etype myös. Sitten A R Spiderin nähnyt, aivan superihanan MG Sprintin ja tottakai muutaman Mazda Mx-5:sen ja Porschet. Ja veneet. Voi pojat kyllä mä olen jotenkin superfani noitten isojen poikien leikkikalujen keskellä. Kuten sanottu, minulla on hyvin harmaan miehen auto, mutta se on vain siksi koska minulla järki aina sanelee tunteen edelle kuitenkin.

MAAILMAN TOUKOISIN JA MAAILMAN TOISEKSI MUKAVIN IHMINEN
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kaikkia kiinnostaa kuitenkin: Mikä auto sinulla on?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mun auton kyllä tietää kaikki, koska se on kitinäraadin valitsema, mutta osallistumisen ilosta kerron, että se on Volvo V50 vm. 2012. Oikein kelpo perheauto, mahtuu koirahäkki ja rattaat yhtä aikaa, ja lastenistuin ei verota etupenkillä istuvan jalkatilaa. Väri on jonkinlainen siniharmaa. Niin ja dielselillä se pelaa. Kuin te muistatte jotain mittarilukemia?
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kaikkia kiinnostaa kuitenkin: Mikä auto sinulla on?

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Edelleen sama Renault Clio, josta olen aikaisemminkin kirjoittanut. Hämmästyttävän kestävä peli. Vuosimalli on 1998. Kilsoja on kutakuinkin 170 tkm. Ihan hyvin 1140 iskutilavuuden vanhalle koneelle. Korissakaan ei ole ollut mitään huomautettavaa. Oikeastaan ainoa isompi huoltotoimi on ollut vasemman etujousen vaihto sille ajalle jolloin auto on ollut omistuksessani. Auton hienouksia on se, että siinä ei juuri ole hienouksia jotka ovat vikaantumiselle alttiita. Seuraavan katsastusajan ikkuna aukeaa kesäkuun puoliväissä, enkä nää mitään syytä etteikö leimaa tule.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kaikkia kiinnostaa kuitenkin: Mikä auto sinulla on?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Ei ole autoa eikä korttia. :leuhka:
Ensimmäinen kirjoitukseni T & N-osastolla btw.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kaikkia kiinnostaa kuitenkin: Mikä auto sinulla on?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti: 15.05.2018 14:31 Kuin te muistatte jotain mittarilukemia?
Toi on vähän sama kuin jos mä kysyisin, miten suurin osa tietää, kuka on potkupallon championsliigan mestari tjsp. Toiset eivät voisi tajuta, miten joku ei voisi tietää. Mä en siis tiedä. Kait tuollainen mestari kuitenkin on?

Ps. huolehditko auton huolloista vai puolisosi? Yleensä vastuuhenkilö joutuu virankin puolesta seuraamaan km:ä. Mun vaimolla ei ole varmasti mitään käsitystä kilometreistä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kaikkia kiinnostaa kuitenkin: Mikä auto sinulla on?

Viesti Kirjoittaja exsu »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.05.2018 11:48
exsu kirjoitti: 15.05.2018 14:31 Kuin te muistatte jotain mittarilukemia?
Ps. huolehditko auton huolloista vai puolisosi? Yleensä vastuuhenkilö joutuu virankin puolesta seuraamaan km:ä. Mun vaimolla ei ole varmasti mitään käsitystä kilometreistä.
Vien auton huoltoon ennen katsastusta tai jos auto sitä itse ehdottaa. Mun mies en ole kiinnostunut autoista lainkaan.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kaikkia kiinnostaa kuitenkin: Mikä auto sinulla on?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

exsu kirjoitti: 16.05.2018 22:46
James Potkukelkka kirjoitti: 16.05.2018 11:48
exsu kirjoitti: 15.05.2018 14:31 Kuin te muistatte jotain mittarilukemia?
Ps. huolehditko auton huolloista vai puolisosi? Yleensä vastuuhenkilö joutuu virankin puolesta seuraamaan km:ä. Mun vaimolla ei ole varmasti mitään käsitystä kilometreistä.
Vien auton huoltoon ennen katsastusta tai jos auto sitä itse ehdottaa. Mun mies en ole kiinnostunut autoista lainkaan.
Voi kun kiva, että olette kuitenkin kirjoittaneet tähän!
Ja Exsukin. Eikös mekin kuitenkin pidetä toisitamme, vaikka jossain välissä olit vissiin Toukoarskaan kyllästymässä.
Kyllä maailma on hassua. Jos minä olisin mennyt Exsunn kanssa yhteen niin Exsulla olisi puoliso, joka olisi erittäin kiinnostunut autoista. Eikö olekin maailma aika mielenkiintoista!

Miksei Volvo V50 olekin ihan hyvä ja järkevä kaara. Vaikka pidänkin Volvoja vanhojen miesten traktoreina niin hehkeä Exsu ratissa saa Toukoarskan pään varmaan sekaisin.

Laittakaahan nyt juttuja tähän toivoo vanha kunnon ystävänne

TOUKO
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kaikkia kiinnostaa kuitenkin: Mikä auto sinulla on?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Terve taas!

Ne jotka ei vastanneet voisivat laittaa juttua tähän!

ERITYISESTI NE, JOTKA OVAT OSTANEET TAI aikovat hankkia uuden auton. Anteeksi Vapaita, vahinko!

KESÄARSKA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kaikkia kiinnostaa kuitenkin: Mikä auto sinulla on?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

So Hard kirjoitti: 04.05.2018 8:51 Olisko kannattavaa vaikka aloittaa omasta?
Olisi!

Eli ole mukavin ja kerro oma autosi! Jollei se ole vuosimallia 2007 oleva Toijoota. Silloin kuolisin tylsyyteen!

TOISEKSI MUKAVIN OPETTELI MAESTRON KANSSA MUKAVUUTTA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kaikkia kiinnostaa kuitenkin: Mikä auto sinulla on?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Voe vitsi minkä romuauton näin tällä viikolla! Vanhan mersu-pakettiauton, jossa oli ruostetta joka paikassa ja kaikki oli niin rumaa kuin olla ja voi.
Katsoinkin trafista mikä kummajainen auto tuo on. Suomen rekisterissä. Tuntui olevan laillinen. Olisittepa nähneet. Ihan siis maailman rumin kuvatushökötys. Itse olin kotomatkalla ja kyseinen auto oli Kalasatamassa.

Se siitä. Piti avautua. Nyt se on tehty. Maailma ei muuttunut. Ehkä auto hörähti jossain kuolonkörähdyksen?

Juhannukseen kesäautot sopii, mutta ei paska-autot yhtään. Minä niin haluaisin vanhan MG-sprintin! Tulisitteko kaikki kyytiini, jos sen hankin?


[/color][/size]
JUHANNUSARSKA[/b]
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kaikkia kiinnostaa kuitenkin: Mikä auto sinulla on?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Moodig kirjoitti: 05.07.2018 14:15 Minulla OLI Ford Mondeo vm.-07. 5 vuotta jaksoin sitä korjailla ja syytää siihen rahaa. 2 viikkoa aikaa myin sen romumiehelle satasella, kun en enää jaksanut jatkuvaa korjailua. Nyt "vuokrasin" ystävältäni auton hetkeksi lainaan ja ajelen vielä tämän viikon Skoda Superb:lla. Ihan hyvä auto, voisin sen ystävältäni ostaa pois.
No osta, jos saat halavalla!!

Minulla on aika kova autokuume, mutta jos järjestän oikein paljon tekemistä niin kuume alenee. Syksyn autonäyttelyt villitsevät halut ja ne muuttuu himoksi.

HEINÄAUTOARSKA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Vastaa Viestiin