Miten opettaa vanhalle miehelle TV:n kalibrointi

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Miten opettaa vanhalle miehelle TV:n kalibrointi

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Onko jollakulla joka on ostanut ko. palvelun käsitystä, että onko tuo n. 100 euron palvelu täyttä kusetusta. Joskus vuosi sitten noita markinoitiin lehtijutuissakin aika kritiikittmömästi, eli että se olisi välttämätön paha.

Tuli vaan mieleen kun LG:n oled-telkkarini nollasi kaikki asetukset softapäivityksessä. Säätämäni asetuksekset (jotka olivat täysin mutua) olivat mennyttä, mutta valitsin tilan elokuvateatteri, jotta ei vituta katsoa kuvaa.

Käyttöliittymä päivittyi kyllä ilahduttavasti: ohjelmaoppaasta pääsee suoraan ohjelmaan ilman säätöä (kuka ***** idiotti oli suunnitellut vuosia käytössä olleen.) Myös edelliselle kanavalle vaihtaminen toimii järkevästi kuten vanhassa edellisen vuosikymmenen Sonyssa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Miten opettaa vanhalle miehelle TV:n kalibrointi

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Netistä löytyy asetuksia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Miten opettaa vanhalle miehelle TV:n kalibrointi

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Jos joku tulee ihan kotiin asti naputtelemaan telkkaria, niin kyllähän se maksaa. 100€ ei ole kusetushinta kotikäynnistä. Omista taidoista ja vapaa-ajan hinnasta sitten riippuu kannattaako palvelua ostaa. Jos tunnissa osaa pistää asetukset kuntoon, niin pitää olla aika kova palkka, että palvelun ostaminen kannattaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Miten opettaa vanhalle miehelle TV:n kalibrointi

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mun käsittääkseni Tekniikan Maailmalla on netissä kaikkien heidän testaamiensa telkkareiden kalibrointiasetukset. Vaatinee kuitenkin tilaajana olemista eikä TM tietenkään kaikkia mahd. malleja ole testannut.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Miten opettaa vanhalle miehelle TV:n kalibrointi

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Heh, olen näemmä tämmöisenkin ketjun aloittanut "liikuttuneessa mielentilassa".

Sanotaanko näin, että en ole tilaamassa ko. palvelua. Teen työkseni videonpakkausalgoritmeja (pääasiassa niiden toteutuksia mutta myös ihan uutta jos tulee ideoita) ja laadun testaussysteemejä.

Ja joo, ei ole niin kovat tulot, että tilaisin jotakuta säätämään telkkarin. Vähän ehkä harmittaakin, että palkka on sellainen, jolla pk-seudulla saisi ehkä opiskelijan jolla ei ole mitään näyttöä osaamisesta.

Hyvä kuitenkin että muistutettiin TM:stä. Oma osaaminen on aika kaukana jostain telkkarin säädöstä.
Vastaa Viestiin