Kopiosuojatut pelit = paskaa paketissa

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Kopiosuojatut pelit = paskaa paketissa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Nyt alkaa käämi palamaan... Olen käyttänyt 5 tuntia saadakseni kaupasta isolla rahalla ostetun pelin toimimaan. Kiltisti asensin ensin pelin pari kertaa, sitten uusimmat patchit, ajurit ja oheisohjelmat. Olen siis tällainen naiivi tyhmä paska. Luonnollisesti mistään tekemästäni ei ollut mitään apua.

Sitten luovutin ja hain peliin piraattisivulta kopiosuojauksen kiertävän crackin ja kappas kummaa: peli toimii kuin unelma!

Tunteeni ovat hieman sekaisin. Pitäisi olla iloinen, mutta toisaalta kusipääfirma on nussinut minua 5 tuntia(!) perseeseen ilman mitään korvausta. Asiakkaalta olisin tuosta ajasta veloittanut pattia rallaa tonnin, vaikka en persettä myisikään.

Usko markkinoihin alkaa hieman hiipua: miten kuluttajille voidaan myydä tälläistä paskaa priimatavaran hinnalla!?

(Ei tässä vuodatuksessa mitään pointtia ollut)
Elukka

Re: Kopiosuojatut pelit = paskaa paketissa

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Olen muuten minäkin jonkun kerran kironnut Macrovisionin kopiosuojausta, joka on niin tehokas, ettei edes laillisesti asennettua peliä saa ajettua omassa koneessa. :evil:
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kopiosuojatut pelit = paskaa paketissa

Viesti Kirjoittaja yannara »

Joo, kopiointisuojaukset on perseestä. Kaverilla kävi vähän sama juttu, kaupasta ostettu peli kaatuili, tai ei asentunut kunnolla. Tyyppi luovutti ja myi sen pois. Sitten waretti sen pari kuukautta myöhemmin ja whola! Taisi olla medal of honor.

Itseäni naurettavat lähinnä audio CD:n kopiontisuojat, kun jokainen saapas nyt tietää, että ne voidaan ohittaa kotikonstein ja sitten rehellinen kuluttaja joka välittää levyn kansipapereista ynnä muista, niin jättää sen ostamatta koska se ei toimi hänen soittimessa.

XP:n aktivointi suojaus on kanssa perseestä, vaihdat näyttöohjaimen niin uusiksi key vaan. Ja Microsoftin palveluun ei sitten pääse helposti, kun se avain pitää uusia.
Vastaa Viestiin