järjestelmänvalvojana kirjautuminen?

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Na

järjestelmänvalvojana kirjautuminen?

Viesti Kirjoittaja Na »

En osaa!
Yritän saada Mp3-soittimelle musiikkia, mutta ei anna asentaa mitään ohjelmia tms., koska en ole järjestelmänvalvojana kirjautunut. Eli miten se tehdään?
Selittäkää vaan monimutkaisesti jos on tarvis, kyllä kompuutteriklubilaiseni Nowa sen mulle vääntää rautalangasta. :)
Exsat

Re: järjestelmänvalvojana kirjautuminen?

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Teillä on koneella useampi profiili, ja sun pitää kirjautua sisään sillä profiililla, joka on määritelty järjestelmänvalvojaksi. Jos sellaista taas ei ole, niin se pitää luoda. Onko sulla käytössä xp vai joku muu windows?
Na

Re: järjestelmänvalvojana kirjautuminen?

Viesti Kirjoittaja Na »

Exsat kirjoitti:Teillä on koneella useampi profiili, ja sun pitää kirjautua sisään sillä profiililla, joka on määritelty järjestelmänvalvojaksi. Jos sellaista taas ei ole, niin se pitää luoda. Onko sulla käytössä xp vai joku muu windows?
XP. On 2 profiilia joista kumpikaan ei oo järjestelmänvalvoja. Osaatko neuvoa miten se luodaan?
Exsat

Re: järjestelmänvalvojana kirjautuminen?

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Na kirjoitti: XP. On 2 profiilia joista kumpikaan ei oo järjestelmänvalvoja. Osaatko neuvoa miten se luodaan?
Ohjauspaneeli -> käyttäjätilit-> valitse muunneltava tili -> muokkaa tilin tyyppiä
Quarter

Re: järjestelmänvalvojana kirjautuminen?

Viesti Kirjoittaja Quarter »

Antaako XP muka luoda tuosta vaan järjestelmävalvojan profiili? Se siitä tietoturvasta... Sulla on ilmeisesti luotu käyttäjäprofiili ja rajoitettu sen käyttöoikeuksia. Kirjaudu sillä toisella tunnuksella sisään ja yritä sen kautta muuttaa omia oikeuksiasi.
Ei se auta mitään vaikka luot profiilin jonka nimi on "järjestelmänvalvoja". Kyse on käyttöoikeuksista.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: järjestelmänvalvojana kirjautuminen?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Na kirjoitti:
Exsat kirjoitti:Teillä on koneella useampi profiili, ja sun pitää kirjautua sisään sillä profiililla, joka on määritelty järjestelmänvalvojaksi. Jos sellaista taas ei ole, niin se pitää luoda. Onko sulla käytössä xp vai joku muu windows?
XP. On 2 profiilia joista kumpikaan ei oo järjestelmänvalvoja. Osaatko neuvoa miten se luodaan?
Käynnistä -> Ohjauspaneeli -> Käyttäjätilit -> Valitse muutettava tili -> Muokkaa tilin tyyppiä -> Ja tässä kohtaa valitsset sen järjestelmävalvojan ja talletat.

Toivottavasti onnistuu, itse en voinut kokeilla, kun on jo järjestelmävalvoja käytössä.

Edit: Hidas olen :D
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Exsat

Re: järjestelmänvalvojana kirjautuminen?

Viesti Kirjoittaja Exsat »

QuarterDot kirjoitti:Antaako XP muka luoda tuosta vaan järjestelmävalvojan profiili? Se siitä tietoturvasta... Sulla on ilmeisesti luotu käyttäjäprofiili ja rajoitettu sen käyttöoikeuksia. Kirjaudu sillä toisella tunnuksella sisään ja yritä sen kautta muuttaa omia oikeuksiasi.
Ei se auta mitään vaikka luot profiilin jonka nimi on "järjestelmänvalvoja". Kyse on käyttöoikeuksista.
Antaa jos kumpikaan ei ole järjestelmänvalvoja alunperin. Jos vain toinen on, niin pitää laittaa tietysti sen valvojan kautta.
Na

Re: järjestelmänvalvojana kirjautuminen?

Viesti Kirjoittaja Na »

No nyt mä olen järjestyksenvalvoja, mutta tuli lisäongelmia. Ei suostu lataamaan tuota soittimen ohjelmaa, koska se ei läpäissyt jotain Windowsin logotestiä. Pystyykö tuollaisen kiertämään jotenkin?
Quarter

Re: järjestelmänvalvojana kirjautuminen?

Viesti Kirjoittaja Quarter »

Mitähän ohjelmaa sää yrität ladata...?
Exsat

Re: järjestelmänvalvojana kirjautuminen?

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Na kirjoitti:No nyt mä olen järjestyksenvalvoja, mutta tuli lisäongelmia. Ei suostu lataamaan tuota soittimen ohjelmaa, koska se ei läpäissyt jotain Windowsin logotestiä. Pystyykö tuollaisen kiertämään jotenkin?
Yleensä niissä tulee vaihtoehto "ladataanko siitä huolimatta?" ja siihen ok. Sitten tulee 10 uhkailuviestiä järjestelmävioista ja muista, ja kaikkeen vaan ok. Sitten toimii.
Na

Re: järjestelmänvalvojana kirjautuminen?

Viesti Kirjoittaja Na »

QuarterDot kirjoitti:Mitähän ohjelmaa sää yrität ladata...?
Creativen soittimelle tollaista ohjelmaa joka tuli sen soittimen mukana. Sillä näemmä sais helpolla musiikit soittimeen. Jos nyt vaan suostuisi asentumaan.

Exsat. Mä yritin asentaa sitä väkisin, mutta jossain vaiheessa kone vaan ilmoitti, että ohjelmaa EI asenneta, vaikka ruksin monta kertaa, että asentaisit ny.. :)
Exsat

Re: järjestelmänvalvojana kirjautuminen?

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Se creativen ohjelma on kyllä ihan paska, ei suostu pakkaamaan tiedostoja eikä edes vastaanottamaan pakattuja. Siirrä muutoin vain jos onnistuu! :)
Starflare

Re: järjestelmänvalvojana kirjautuminen?

Viesti Kirjoittaja Starflare »

Na kirjoitti:
QuarterDot kirjoitti:Mitähän ohjelmaa sää yrität ladata...?
Creativen soittimelle tollaista ohjelmaa joka tuli sen soittimen mukana. Sillä näemmä sais helpolla musiikit soittimeen. Jos nyt vaan suostuisi asentumaan.

Exsat. Mä yritin asentaa sitä väkisin, mutta jossain vaiheessa kone vaan ilmoitti, että ohjelmaa EI asenneta, vaikka ruksin monta kertaa, että asentaisit ny.. :)
Mulla on Creativen Mp3 soitin enkä ole mitään ohjelmia koneelle asentanut. Soitin vain kiinni USB porttiin ja sitten siirrän tiedostot sinne.
Na

Re: järjestelmänvalvojana kirjautuminen?

Viesti Kirjoittaja Na »

Ai ok. Kertokaahan vielä miten te sitten siirrätte musaa siihen soittimelle. Jonkun ohjelman kanssa varmaan kuitenkin?

Ja pitänee vielä kirota, että miten ne kehtaa laittaa noin kalliiseen vehkeeseen mukaan noin paskat kuulokkeet!
Exsat

Re: järjestelmänvalvojana kirjautuminen?

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Se soitin näkyy "oma tietokone" kohdassa siirrettävänä tallennusvälineenä. Sinne vaan survot niitä tiedostoja.
Na

Re: järjestelmänvalvojana kirjautuminen?

Viesti Kirjoittaja Na »

Exsat kirjoitti:Se soitin näkyy "oma tietokone" kohdassa siirrettävänä tallennusvälineenä. Sinne vaan survot niitä tiedostoja.
Kiitos avusta! :) Tuun myöhemmin itkemään lisäapua jos en mukamas osaa.
Na

Re: järjestelmänvalvojana kirjautuminen?

Viesti Kirjoittaja Na »

Exsat kirjoitti:Se soitin näkyy "oma tietokone" kohdassa siirrettävänä tallennusvälineenä. Sinne vaan survot niitä tiedostoja.
Ei se nyt näy siellä, vaikka kone kyllä ilmottaa, että uusi laite. Mikäs toi toinen johto tässä mukana on? Tuo joka sopii tuohon line in-aukkoon?
1108

Re: järjestelmänvalvojana kirjautuminen?

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Na kirjoitti:Ei se nyt näy siellä, vaikka kone kyllä ilmottaa, että uusi laite. Mikäs toi toinen johto tässä mukana on? Tuo joka sopii tuohon line in-aukkoon?
Oisko äänikorttiin ympättävä piuha jonka avulla voi luukuttaa soittimesta musaa koneen kautta. Ja se menee sitten siihen koneen line-in aukkoon ei omaasi, sinne survotaan aivan jotakin muuta letkua.
Starflare

Re: järjestelmänvalvojana kirjautuminen?

Viesti Kirjoittaja Starflare »

1108 kirjoitti:
Na kirjoitti:Ei se nyt näy siellä, vaikka kone kyllä ilmottaa, että uusi laite. Mikäs toi toinen johto tässä mukana on? Tuo joka sopii tuohon line in-aukkoon?
Oisko äänikorttiin ympättävä piuha jonka avulla voi luukuttaa soittimesta musaa koneen kautta. Ja se menee sitten siihen koneen line-in aukkoon ei omaasi, sinne survotaan aivan jotakin muuta letkua.
No tuo kyllä onnistuu ihan survomalla sen soittimen siihen USB aukkoonkin.

Ei kai tämä voi niin vaikeata olla? Soitin USB porttiin kiinni, "oma tietokone" ikkunasta sitten tuplaklikkaat "siirrettävä levyke", ja siirräät ne haluamasi musiikkitiedostot sinne ja homma on ohi. Selvä?

EDIT: Minun soittimessani ei ole Line-In aukkoa, enkä keksi sille mitään tarvettakaan.
1108

Re: järjestelmänvalvojana kirjautuminen?

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Starflare kirjoitti:EDIT: Minun soittimessani ei ole Line-In aukkoa, enkä keksi sille mitään tarvettakaan.
Mutta naisilla on, ihan siinä Line-Out aukon vieressä.
Starflare

Re: järjestelmänvalvojana kirjautuminen?

Viesti Kirjoittaja Starflare »

1108 kirjoitti:
Starflare kirjoitti:EDIT: Minun soittimessani ei ole Line-In aukkoa, enkä keksi sille mitään tarvettakaan.
Mutta naisilla on, ihan siinä Line-Out aukon vieressä.
Oon näköjään puhunut ihan eri lirputtimesta :oops: .
Na

Re: järjestelmänvalvojana kirjautuminen?

Viesti Kirjoittaja Na »

Starflare kirjoitti: Ei kai tämä voi niin vaikeata olla?
Sä et selkeästi tunne mua. :D On vaikeeta, en ole vieläkään onnistunut. Annoin nyt periksi loppupäiväksi kun alkoi sen verran pahasti otsasuonta tykyttää.
1108 kirjoitti: aukkolöpinää
Eipäs sotketa mun elämäni teknisintä keskustelua tuollaisilla kaksimielisyyksillä!! :lol:
bedlam

Re: järjestelmänvalvojana kirjautuminen?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Exsatin Creative-soitin ainakin "halkaistaan" ja muistiosa tökätään suoraan USB-rööriin. Sen jälkeen kuuluu pling ja siirrettävä levy ilmestyy "oma tietokone"-kansioon.
Starflare

Re: järjestelmänvalvojana kirjautuminen?

Viesti Kirjoittaja Starflare »

bedlam kirjoitti:Exsatin Creative-soitin ainakin "halkaistaan" ja muistiosa tökätään suoraan USB-rööriin. Sen jälkeen kuuluu pling ja siirrettävä levy ilmestyy "oma tietokone"-kansioon.
Sama homma täälläkin, niin helppoa että sitä on vaikea olla osaamatta.
Vastaa Viestiin