3D-graffarin nysväyspainajainen - nyt pelinä!

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
AarneAnkka

3D-graffarin nysväyspainajainen - nyt pelinä!

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka » 13.02.2006 19:14

Tämä on niin graffanörtti juttu että aattelin panna tänne.

http://www.planarity.net

Älypeli: nysvää pisteet sellaisiin paikkoihin että viivat eivät risteä.

3D-graafikoille tämä on tuttua, puuduttavaa ja turhauttavaa hommaa, kun mallit pinnoitetaan tekstuurigrafiikalla. Ja nyt sitä voi tehdä ihan huvikseen, vapaaehtoisesti. Jeeeeeeee!

1108

Re: 3D-graffarin nysväyspainajainen - nyt pelinä!

Viesti Kirjoittaja 1108 » 13.02.2006 22:56

AarneAnkka kirjoitti:3D-graafikoille tämä on tuttua, puuduttavaa ja turhauttavaa hommaa, kun mallit pinnoitetaan tekstuurigrafiikalla. Ja nyt sitä voi tehdä ihan huvikseen, vapaaehtoisesti. Jeeeeeeee!
Ja on muuten CAD piirtäjällekin tuttua hommaa. Ei kiitos, ei vapaa-ajalla. Ei vaikka en piirräkään työkseni enään.

MarthaFocker

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker » 13.02.2006 23:12

Hahaha nelostasosta en pääse enää yli.
Ihan haista vittu -peli.
Ei käy graafikoita kateeksi.

Avatar
pikkuego
Kitinän uhri
Viestit: 909
Liittynyt: 15.08.2005 8:20
Paikkakunta: Shalla-Bal
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pikkuego » 13.02.2006 23:15

Muistaakseni oma pelaaminen tän kanssa loppui aikoinaan tasoon 12, kun selain alkoi hyytyä... mutta siihen asti toimi kuin Rapalan kolmipiikkinen vaappu.

nokkaelain

Re: 3D-graffarin nysväyspainajainen - nyt pelinä!

Viesti Kirjoittaja nokkaelain » 14.02.2006 0:30

AarneAnkka kirjoitti:
3D-graafikoille tämä on tuttua, puuduttavaa ja turhauttavaa hommaa, kun mallit pinnoitetaan tekstuurigrafiikalla. Ja nyt sitä voi tehdä ihan huvikseen, vapaaehtoisesti. Jeeeeeeee!
Vanhana 3D-koodarina ihmetytti ensin, että mitä graafikko joutuu käsin nysväämään. Mutta joo, ei niitä tekstuureja asetellakaan ihan niin sattumanvaraisesti kuin mihin koodari tyytyy ohjelmaansa testatessaan :)

9. tasoon meni jo 12 minuuttia. Edit: Yli 2 tuntia "pelattuna" ja 13 tasoa kasassa. Hmm., hyllyssä on useampiakin ostettuja pelejä, joita en ole ehtinyt kokeillakaan, joten täytyy arvioida uudelleen, mihin sitä vapaa-aikaansa käyttää...

1108

Viesti Kirjoittaja 1108 » 15.02.2006 0:53

Vittu... Level 12 tuottaa tuskaa.

EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: 3D-graffarin nysväyspainajainen - nyt pelinä!

Viesti Kirjoittaja EveryWoman » 15.02.2006 1:20

AarneAnkka kirjoitti:Älypeli: nysvää pisteet sellaisiin paikkoihin että viivat eivät risteä.
Jaa äly vai? Minusta kärsivällisyys ja tuuri vaikuttavat tässä pelissä selvästi laskentatehoa enemmän. Ainakin suurimmalla osalla pelaajista. Voihan olla, että joku kykenee oikeasti yhdellä silmäyksellä laskemaan mistä ja miten homma kannattaa aloittaa (todennäköisemmin kuitenkaan ei, ensimmäisiä tasoja lukuunottamatta), mutta itselläni sattuma leikkii tässä aika suurta osaa. Esimerkiksi 12. tasoon minulla meni yhtä kauan kuin 9. tasoonkin (n. 11 min), vaikka tekemistä on huomattavasti enemmän ja periaate täsmälleen sama. Ja minkä tahansa tason saa kyllä tehtyä jos vain viitsii yrittää.

Hauska ja addiktiivinen peli kuiteski. Enpä tiennytkään, että joku tuollaistakin tekee työkseen! :D

1108

Re: 3D-graffarin nysväyspainajainen - nyt pelinä!

Viesti Kirjoittaja 1108 » 15.02.2006 1:37

EveryWoman kirjoitti: :D


Taso 14 läpi.

AarneAnkka

Re: 3D-graffarin nysväyspainajainen - nyt pelinä!

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka » 15.02.2006 7:27

EveryWoman kirjoitti:Hauska ja addiktiivinen peli kuiteski. Enpä tiennytkään, että joku tuollaistakin tekee työkseen! :D
Onneksi tuo ei ole enää niin vahvasti esillä, sillä 3D-mallinnusohjelmiin (meillä käytössä 3DS Max) on ilmestynyt uusia ominaisuuksia jotka tekevät työn helpommaksi. Jos aihe sanoo sinulle mitään tai kiinnostaa yhtään, niin tässä on yksi sellainen työtä helpottava ominaisuus esittelyvideossa: Pelt Mapping.

(lisää videoita)

Tuo värkki siis osaisi automaattisesti kääräistä auki tuossa pelissä olevan viivahäkkyrän.

sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 11361
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: 3D-graffarin nysväyspainajainen - nyt pelinä!

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja » 15.02.2006 10:04

AarneAnkka kirjoitti:Älypeli: nysvää pisteet sellaisiin paikkoihin että viivat eivät risteä.
Tuossa oli kai jokin muukin sääntö? Homma tyssäsi toiseen kuvaan, vaikka yksikään viiva ei tasan tarkkaan ristennyt. Testasin kolmeen kertaan joka pisteen läpi.

EDIT: Äsh... Ensimmäinen kenttä tarkasti itsensä ja muissa pitää sitten tarkastaa itse.

Vastaa Viestiin