Miksi pelaan vanhoja pelejä?

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Miksi pelaan vanhoja pelejä?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Miksi, oi miksi??? Ostan myös uusia, mutta pelaan tällä hetkellä SSI Pool of Radiancea vuodelta 1987. Seuraavaksi luultavimmin Curse of the Azure Bondsia, sitten Secret of the Silver Bladesia ja lopuksi tietty Pools of Darknesia. Ultima nelostakin tulee aina välillä aloiteltua ja Phantasie III:a. Rumia kuin pirut, mutta niin ihania.

PS. Minun analysointini ohella/asemesta, voit kommentoida omaa nostalgian kaipuutasi (vai onko kyse vanhan tawaran paremmasta laadusta, jos ei siis pidä grafiikkaa ylivertaisena laadun mittarina).
Paras päivä ikinä.
ninnithequeen

Re: Miksi pelaan vanhoja pelejä?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Jos meidän wanha C64 vielä toimisi, pelaisin sitä edelleen. Kaikki vanhat pelit ovat tallessa kyllä edelleen. Miami Vice, Impossible Mission, Winter Games....ah sitä nostalgiaa. Vaikka saahan ne toki nykyään ladattua koneelle netistä kaikki, niin ei se ole sama asia! Pittää ite laittaa kasetti pyörimään ja odottaa puoli tuntia että peli on ready. Ehanaa.
C64 hajosi muistaakseni v. 2001. Kauan se kyllä jaksoi.
AarneAnkka

Re: Miksi pelaan vanhoja pelejä?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Riemumieli kirjoitti:Pool of Radiance
Löysin tuosta pelistä hupaisan exploitin. Jos ostat nipun hopeanuolia, ne maksavat muistaakseni 10 hopearahaa. Mutta jos splittaat nuolinipun ja myyt nuolet takaisin yksi kerrallaan, saat jokaisesta yhden platinarahan kappaleelta.

Peli on kuitenkin itseään tasapainottava. Kun olin ostanut parhaat kamat mitä kaupungista saa, myös vastantulevat örkkilaumat moninkertaistuivat.
bedlam

Re: Miksi pelaan vanhoja pelejä?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Itse hankin sellaisen pc:n pari vuotta sitten, että varmasti kaikki huippupelit pyörii. Mutta mitäs pelejä minä olen sillä pyörittänyt? C64- ja Amiga-emulaattoreja tietty!

Haluaisin myös kotisohvalta pelailla joskus 2D-avaruusräiskintöjä ja tasohyppelyitä pleikkarilla, mutta kauheasti ei vaihtoehtoja ole suotu. Toki on näitä retropaketteja, mutta niistä mieluisimmat ovat loppuneet maahantuojalta.
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Miksi pelaan vanhoja pelejä?

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

Eilen sain veljeltäni Worms+:n :D
Voi tätä riemua!

En minä oikeastaan edes pelaa mitään juuri koskaan, mutta tuota on ollut ikävä, samoin kuin Dyna Blasteria ja vanhaa kunnon c16:sta ja c64:sta, kaikkine ihanine peleineen. Meidän kuustoistanen oli kasettipeli, kuusnepa oli jo lerpuilla :D

Oi niitä aikoja...
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Miksi pelaan vanhoja pelejä?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

AarneAnkka kirjoitti:Löysin tuosta pelistä hupaisan exploitin..
Toinen hauska exploitti puucee-versiossa on se, miten kaikki kamat saa kaikille. Kun löydät jotain huippua, menet training saliin ja tallennat pelin. Tämän jälkeen luot ylimääräisen hahmon, jonka avulla tavarat monistuvat. Pudotat (remove) yhden pelihahmoistasi ja lisäät ylimääräisen kehiin. Annat tälle kopioitavan kaman tai kamat) ja remoovaat hänet ja lisäät alkuperäisen hahmon.

Tämän jälkeen remoovaat kaikki ja lataat tallentamasi pelin. Ja kas kummaa, hahmoillasi on vanhat kamat ja ylimääräisellä hahmolla (jonka siis saat taas remoovaamalla yhden ja lisäämällä tämän) on sille antamasi tavarat.

Ja jos vielä joltain jäi puuttumaan, ei kun alusta (eli seivaat joukkueesi, remoovaat yhden, lisäät ylimääräisen jne...). Helppoa ja turvallista, epäilyttävästi huijaamista, mutta sehän on vain peli. Ja toisaalta Curse alkaa ilman mitään kamoja, joten laulaen tulleen viheltämällä menettämiseen menee vain hetki.
Paras päivä ikinä.
eps

Re: Miksi pelaan vanhoja pelejä?

Viesti Kirjoittaja eps »

bedlam kirjoitti:Itse hankin sellaisen pc:n pari vuotta sitten, että varmasti kaikki huippupelit pyörii. Mutta mitäs pelejä minä olen sillä pyörittänyt? C64- ja Amiga-emulaattoreja tietty!
Darn! Mullakin olisi käyttöä Amiga-emulaattorille, mutta rommit puuttuu. Vanha Amigakin tuli myytyä jo vuosia sitten, eikä netistä löydy niitä mistään Copyright-kamaa kun ovat.
Haluaisin myös kotisohvalta pelailla joskus 2D-avaruusräiskintöjä ja tasohyppelyitä pleikkarilla, mutta kauheasti ei vaihtoehtoja ole suotu. Toki on näitä retropaketteja, mutta niistä mieluisimmat ovat loppuneet maahantuojalta.
Viritä PC:n kuva jollain keinolla videotykille :)

e.
bedlam

Re: Miksi pelaan vanhoja pelejä?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

eps kirjoitti:Darn! Mullakin olisi käyttöä Amiga-emulaattorille, mutta rommit puuttuu. Vanha Amigakin tuli myytyä jo vuosia sitten, eikä netistä löydy niitä mistään Copyright-kamaa kun ovat.
Netistä ihan googlettamalla minä sen rom-tiedoston löysin. Ongelma tuon emulaattorin kanssa on se, että aivan kaikki pelit eivät lataudu perusasetuksilla, vaan pitäisi osata säädellä jotain emulaattorin namikoita. Niistä kun en älyä mitään.
eps kirjoitti: Viritä PC:n kuva jollain keinolla videotykille :)
PC on toisessa päässä huushollia, joten ei valitettavasti oikein onnistu moinen. Pitänee vielä metsästää noita retrokokoelmia. Capcom- ja Midwaykokoelmat ovat ilmeisesti käännöksiä kolikkopeleistä, joten graffatkaan eivät ihan yhtä palikkaiselta näytä kuin emuilla.
Vastaa Viestiin