Mitä tietokone / konsolipelejä odotat kuola valuen?

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
AarneAnkka

Mitä tietokone / konsolipelejä odotat kuola valuen?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Elder Scrolls IV: Oblivion on ihan just kohta täällä! Uskallanko ostaa, jos kaikki aikani tulee menemään siihen? Iik!

Vaan mitä pelejä odotan vieläkin innokkaammin? Yksi ehdoton tapaus on The Simsin suunnittelijan Will Wrightin uusi lemmikkiprojekti Spore. Pelissä on yhtään liioittelematta elämä, maailmankaikkeus ja kaikki. Kuten The Sims, peli on enemmänkin lelu kuin peli. Siinä ei ole juonta, ei alkua eikä loppua. Vaan veikkaan että tähän tulee uppomaan tuntikausia pikkutunneilla silmät punaisina vietettyä aikaa...

Odotuslistalla on myös Segan Chromehounds (Xbox 360). En tiedä pelistä kovinkaan paljoa muuta kuin että siinä on jättiläisrobotteja ja massiivisia räjähdyksiä. Muuta ei sitten tarvitakaan. :D
Viimeksi muokannut AarneAnkka, 30.03.2006 9:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Angita

Re: Mitä pelejä odotat kuola valuen?

Viesti Kirjoittaja Angita »

AarneAnkka kirjoitti:Elder Scrolls IV: Oblivion on ihan just kohta täällä! Uskallanko ostaa, jos kaikki aikani tulee menemään siihen? Iik!
Mäki odotan tota. Mut riittääköhän mun koneen tehot? DVD-asema ainakin pitää hankkia.
ninnithequeen

Re: Mitä tietokone / konsolipelejä odotat kuola valuen?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Silent Hill 5. Ei jaksais odottaa...

Tuleeko se ees pleikka kakkoselle vai Xboxille? Pitää nääs Xboxi hankkia jos ei omiin vehkeisiin sovi....
AarneAnkka

Re: Mitä pelejä odotat kuola valuen?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Angita kirjoitti:Mäki odotan tota. Mut riittääköhän mun koneen tehot? DVD-asema ainakin pitää hankkia.
Pelkään pahoin että pelin on liian raskas sun koneelle. Ja jopa mun PC:lle. Siksi luultavimmin ostan sen Xbox360:lle.
Angita

Re: Mitä pelejä odotat kuola valuen?

Viesti Kirjoittaja Angita »

AarneAnkka kirjoitti:
Angita kirjoitti:Mäki odotan tota. Mut riittääköhän mun koneen tehot? DVD-asema ainakin pitää hankkia.
Pelkään pahoin että pelin on liian raskas sun koneelle. Ja jopa mun PC:lle. Siksi luultavimmin ostan sen Xbox360:lle.
No voi peijuunan peijuuna! Oiskohan broidi lähiaikoina päivittelemässä konettaan niin että saisin siltä taas uusia parempia osasia tähän toosaan. Toivossa on hyvä elää.
AarneAnkka

Re: Mitä tietokone / konsolipelejä odotat kuola valuen?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Oblivionin laitteistovaatimuksista. Tällä saksankielisellä sivulla todettiin että peli tökkii hieman mutta näyttää ihan siedettävältä seuraavalla kokoonpanolla:

• Windows XP Pro
• AMD Athlon XP 2200+
• 1024 MB DDR RAM
• ATI Radeon 9800Pro 128 MB

... eli about sama kuin minulla. Sivulla on myös video aiheesta, mutta se on kamalan 20 minuutin jonotusräpellyksen takana joten ei kannata vaivautua. Joka tapauksessa; täysillä grafiikka-asetuksilla peli kyllä tahma takuuvarmasti, mutta jos herkkuja karsii pois niin ehkä tuo toimisi.
bedlam

Re: Mitä tietokone / konsolipelejä odotat kuola valuen?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

En oikeastaan odota mitään peliä, enemmänkin kiinnostaa uudet konsolit Nintendolta ja Sonylta. Varsinkin Nintendon uudenlainen kontrollisysteemi kiinnostaa kovasti.

Uuden sukupolven pelejä odottelin vielä ennen uutta Boxia, mutta esim. jo kyllästymiseen asti hehkuttamani Resident Evil 4 osoittaa, että PS2-vanhuskin osaa vielä yllättää. Uuden sukupolven ensimmäinen GTA tosin kiinnostaa.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mitä tietokone / konsolipelejä odotat kuola valuen?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Oman Trivial Pursuitin halusisin. Monopolikin voisi olla kiva. Tosin ei mulla ole kavereita pelaamaan niitäkään lautapelejä, mitä mulla on. Täytynee soluttautua vaisuihin vakkareihin.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Nowaysis

Re: Mitä tietokone / konsolipelejä odotat kuola valuen?

Viesti Kirjoittaja Nowaysis »

Pippelejä?
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mitä tietokone / konsolipelejä odotat kuola valuen?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Final Fantasy XII ja Dragon Quest VII PS2:lle nyt ainakin. Pitäisi tosin saattaa FFX sitä ennen päätökseen niin kuin sata (tuhat?) muutakin kaapista löytyvää peliä.

No en tieteskään saata, turhan keräily on kivaa tyyliin vanhainkodissa sitten. :lol:
Paras päivä ikinä.
sinkkumatti

Re: Mitä pelejä odotat kuola valuen?

Viesti Kirjoittaja sinkkumatti »

AarneAnkka kirjoitti:Elder Scrolls IV: Oblivion
Ilmeisesti ei ole tulossakaan vanhalle xboxille?



Tjaa, uusi versio Tomb Raiderista on tulossa, joten odotellaan sitä ja Thiefiä, jos siitä vaikka nelosversio tulisi joskus..
Angita

Re: Mitä tietokone / konsolipelejä odotat kuola valuen?

Viesti Kirjoittaja Angita »

AarneAnkka kirjoitti:Oblivionin laitteistovaatimuksista. Tällä saksankielisellä sivulla todettiin että peli tökkii hieman mutta näyttää ihan siedettävältä seuraavalla kokoonpanolla:

• Windows XP Pro
• AMD Athlon XP 2200+
• 1024 MB DDR RAM
• ATI Radeon 9800Pro 128 MB

... eli about sama kuin minulla. Sivulla on myös video aiheesta, mutta se on kamalan 20 minuutin jonotusräpellyksen takana joten ei kannata vaivautua. Joka tapauksessa; täysillä grafiikka-asetuksilla peli kyllä tahma takuuvarmasti, mutta jos herkkuja karsii pois niin ehkä tuo toimisi.
Mulla on:
- Windows XP Home Edition
- AMD Athlon XP 2000+
- 1 Gt RAM
- ATI Radeon 9600 PRO Family

Ei ilmeisesti riitä?
eps

Re: Mitä tietokone / konsolipelejä odotat kuola valuen?

Viesti Kirjoittaja eps »

Silent Hunter 4. Onneksi olen kärsivällinen, sillä odotus voi olla pitkä...

e.
AarneAnkka

Re: Mitä tietokone / konsolipelejä odotat kuola valuen?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Angita kirjoitti:Mulla on:
- Windows XP Home Edition
- AMD Athlon XP 2000+
- 1 Gt RAM
- ATI Radeon 9600 PRO Family

Ei ilmeisesti riitä?
Voisi juuri ja juuri riittääkin. Ei tuon luulisi kauhean paljon hitaampi olevan kuin tuon esimerkin kokoonpano. Mutta joudut joka tapauksessa karsimaan graffa-asetuksia aika lailla.
Patz

Re: Mitä tietokone / konsolipelejä odotat kuola valuen?

Viesti Kirjoittaja Patz »

Nowaysis kirjoitti:Pippelejä?
Kuola valuen, todellakin!

Hitto, me tarttetaan se kutuboxi...
Avatar
Sleazoid
Elämätön Kitisijä
Viestit: 363
Liittynyt: 16.08.2005 3:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä tietokone / konsolipelejä odotat kuola valuen?

Viesti Kirjoittaja Sleazoid »

Medieval II: Total War. Arvioitu valmistumispäivämäärä tällä hetkellä tämän vuoden loppupuolella... Jo nyt odottaminen tuntuu sietämättömältä eikä sitä voi edes helpottaa ykkösellä, koska olen pelannut sen puhki.
Loppuiko data & argumentit?
Angita

Re: Mitä tietokone / konsolipelejä odotat kuola valuen?

Viesti Kirjoittaja Angita »

AarneAnkka kirjoitti:
Angita kirjoitti:Mulla on:
- Windows XP Home Edition
- AMD Athlon XP 2000+
- 1 Gt RAM
- ATI Radeon 9600 PRO Family

Ei ilmeisesti riitä?
Voisi juuri ja juuri riittääkin. Ei tuon luulisi kauhean paljon hitaampi olevan kuin tuon esimerkin kokoonpano. Mutta joudut joka tapauksessa karsimaan graffa-asetuksia aika lailla.
JEEEEEEEEEE! :cheer:
Bhven

Re: Mitä tietokone / konsolipelejä odotat kuola valuen?

Viesti Kirjoittaja Bhven »

S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl [1], [2]. Neljä vuotta tätä on odotettu.


Lisäksi olen odottanut Harpoon 4:sta vuodesta 1997. Ehkä sen joku vielä joskus kehittää loppuun ja julkaisee.
hebuli

Re: Mitä tietokone / konsolipelejä odotat kuola valuen?

Viesti Kirjoittaja hebuli »

AarneAnkka kirjoitti: • Windows XP Pro
• AMD Athlon XP 2200+
• 1024 MB DDR RAM
• ATI Radeon 9800Pro 128 MB
Täh? Ovatpahan aika kämyisellä kokoonpanolla testailleet niin massiivista peliä. Mulla on suunnilleen tuollainen kokoonpano (hieman hitaampi prossu, mutta paljon tehokkaampi näyttis), ja sekin on jo "useita vuosia" vanha kone, paitsi se näyttis nyt on vähän uudempi.

Eipä ole tullut pelialaa jostain syystä taas seurattua, mutta tuon Elder's Scrollin (Oblivion) sentään tunnistan nimestä. Aatella että se on vihdoinkin ilmestymässä?

Silloin harvoin jos jaksan jotain kehuttua ja kohuttua konsolipeliä koittaa, petyn. Pitänee mennä vanhainkotiin. Nimim. Resident Evil 4 ja Black (PS2) = ihan kämyisiä ja mielenkiinnottomia pelejä, ei niin mitään uutta. PC:llä on sentään jotain mielenkiintoista strategiaa sun muuta, mutta ei ole niihinkään enää jaksanut keskittyä.
Starflare

Re: Mitä tietokone / konsolipelejä odotat kuola valuen?

Viesti Kirjoittaja Starflare »

ninnithequeen kirjoitti:Silent Hill 5. Ei jaksais odottaa...

Tuleeko se ees pleikka kakkoselle vai Xboxille? Pitää nääs Xboxi hankkia jos ei omiin vehkeisiin sovi....
Öh... eipä noiden koneiden tehoissa niin suuria eroja ole. Jos tulee toiselle niin satavarmasti tulee toisellekin alustalle. Minä tosin toivon että pitävät luovan tauon ja julkaisevat sen vasta PS3:selle tjsp.

Itselläni on odotuksen kohteena riemumielen mainitsemat Final Fantasy XII ja Dragon Quest VII, vaikka en uskalla odottaakaan paljoa ensinmainitulta.
Odottelin myöskin Shadow of the Colossus peliä, jonka posti olikin ystävällisesti tänään kiikuttanut kotiin :D .
On vielä pakko mainita, että seuraavana ostoslistalla pelien suhteen onkin Numban luona erittäin hyvältä vaikuttanut Castlevania - Curse of Darkness
1108

Re: Mitä tietokone / konsolipelejä odotat kuola valuen?

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Erään Suomalaisen pelifirman erästä tuotosta tässä venaillaan... MISSÄ SE VIIPYY???
Starflare

Re: Mitä tietokone / konsolipelejä odotat kuola valuen?

Viesti Kirjoittaja Starflare »

1108 kirjoitti:Erään Suomalaisen pelifirman erästä tuotosta tässä venaillaan... MISSÄ SE VIIPYY???
Kelpais mullekin, ja sen on paree olla hyvä!
ninnithequeen

Re: Mitä tietokone / konsolipelejä odotat kuola valuen?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Starflare kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Silent Hill 5. Ei jaksais odottaa...
Tuleeko se ees pleikka kakkoselle vai Xboxille? Pitää nääs Xboxi hankkia jos ei omiin vehkeisiin sovi....
Öh... eipä noiden koneiden tehoissa niin suuria eroja ole. Jos tulee toiselle niin satavarmasti tulee toisellekin alustalle. Minä tosin toivon että pitävät luovan tauon ja julkaisevat sen vasta PS3:selle tjsp.
Niin, se on kyllä työn alla ollut jo pitkään, pyörikö siitä peräti trailerikin jossain...Toivon ja rukoilen, että tulisi ihan pleikka kakkoselle vielä, mutta eipä taida ehtiä :?
Starflare

Re: Mitä tietokone / konsolipelejä odotat kuola valuen?

Viesti Kirjoittaja Starflare »

ninnithequeen kirjoitti: Niin, se on kyllä työn alla ollut jo pitkään, pyörikö siitä peräti trailerikin jossain...Toivon ja rukoilen, että tulisi ihan pleikka kakkoselle vielä, mutta eipä taida ehtiä :?
Minä taas toivon että ottavat rauhassa sen kanssa, sillä nelonen oli IMO tasoltaan jo selkeästi heikompi kuin sarjan muut osat. Next-Gen koneille vain :) . Ja jos käy niin että tempasevatkin sen näille nykyisille vielä, niin satavarmasti tulee possukakkoselle

EDIT: Hankkikaa Shadow of Colossus jos pelattavaa (laadukasta sellaista :)) kaipaatte, ette pety.
ninnithequeen

Re: Mitä tietokone / konsolipelejä odotat kuola valuen?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Starflare kirjoitti: Minä taas toivon että ottavat rauhassa sen kanssa, sillä nelonen oli IMO tasoltaan jo selkeästi heikompi kuin sarjan muut osat. Next-Gen koneille vain :) . Ja jos käy niin että tempasevatkin sen näille nykyisille vielä, niin satavarmasti tulee possukakkoselle
EDIT: Hankkikaa Shadow of Colossus jos pelattavaa (laadukasta sellaista :)) kaipaatte, ette pety.
Paras noista on edelleen se ykkönen, miun mielestä. Juuri se, mikä meiltä puuttuu. (sä lupasit lainata :P )

Ja kiitos vinkistä.
Vastaa Viestiin