Autokysely

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut

Auto?

Vrum.
40
62%
Tennarihenkilöitä.
25
38%
 
Ääniä yhteensä: 65

Geetzu

Re: Autokysely

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

No nyt se on sit löytäny mukamas kaikkia persusjäseniä tyydyttävän auton: Toyota jopa. Hieman arvelluttaa, koska kyseinen myyntikappale ei edes olisi kuvan värinen! (Värihän on tärkeä, ellei jopa tärkein ominaisuus noin suuressa huonossa välttämättömässä sijoituksessa... ) Mietintäaikaa on hurjasti, vielä 2 kokonaista päivää, joten eiköhän tässä ratkaisu pian löydy. Tilava kauppakassi mammalle!

(Laitoin tän tähän, että esim. Manala vois nyt äkkiä haukkua, haukuilla on aiemminkin ollut vaikutusta päätöksenteossa, vaikkei mies toki sitä myönnä.)
Pehmis

Re: Autokysely

Viesti Kirjoittaja Pehmis »

AarneAnkka kirjoitti:Ostin Twingon aika pitkälti sen ulkonäön takia. Kaikki autot paitsi Twingo ja se uusi Honda Civic (ikioma tulossa syssyllä) ovat tylsiä. Mitä sä sitten etit, jotain Volkswagen Jettaa?
Taidat tykätä lelun näköisistä ja tuntuisista autoista :) Sekä Civicin että Jettan koeajaneena en miettisi 3 sekuntia kumman ostaisin. Kaikesta sporttisuudestaan huolimatti Civic jäisi kauppaan.
Pehmis

Re: Autokysely

Viesti Kirjoittaja Pehmis »

Geetzu kirjoitti:Tilava kauppakassi mammalle!
Et sä tuolla pääse liian pienissä parkkiruuduissa naapureita kolhimaan, ukkos on sen jälkeen kaiken aikaa metsällä ja kalassa koska "pitähään sitä nyt autoa metsään viedä, se tykkää siitä."

Vaikea kuvitella että välillä Lauttasaari-Porvoo olisi maasto-ominaisuuksilla suuremmin käyttöä :D
Geetzu

Re: Autokysely

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Pehmis kirjoitti:
Geetzu kirjoitti:Tilava kauppakassi mammalle!
Et sä tuolla pääse liian pienissä parkkiruuduissa naapureita kolhimaan, ukkos on sen jälkeen kaiken aikaa metsällä ja kalassa koska "pitähään sitä nyt autoa metsään viedä, se tykkää siitä."

Vaikea kuvitella että välillä Lauttasaari-Porvoo olisi maasto-ominaisuuksilla suuremmin käyttöä :D
Mua huolettaa myös nuo pakolla lisääntyvät metsäreissut. Hmmh. Ja kun vielä ison koirankin haluaa, näkeeköhän miestä, autoa ja koiraa enää lainkaan... Tää taitaa olla yhä se sama 30-kriisi, jonka piti tulla hei vasta ens kesänä. xD

(Psst, se mökkiläisemme onkin kaukana savvoooos.)
Pehmis

Re: Autokysely

Viesti Kirjoittaja Pehmis »

Geetzu kirjoitti:Mua huolettaa myös nuo pakolla lisääntyvät metsäreissut. Hmmh. Ja kun vielä ison koirankin haluaa, näkeeköhän miestä, autoa ja koiraa enää lainkaan... Tää taitaa olla yhä se sama 30-kriisi, jonka piti tulla hei vasta ens kesänä. xD

(Psst, se mökkiläisemme onkin kaukana savvoooos.)
KuNhan ette erehdy narttukoiraa hankkimaan, tulee muuten äijä toimeen metsällä liian pitkään itekseen. Selkeä kriisiauto. Ostakaa tylsä ja laiska Volvo, niin kukaan ei tapa itseään eikä kyydissä olevia koiria/muksuja/narttuja kun pitää kokeilla miten tojota lähtee nousukiitoon.
Geetzu

Re: Autokysely

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Pehmis kirjoitti:
Geetzu kirjoitti:Mua huolettaa myös nuo pakolla lisääntyvät metsäreissut. Hmmh. Ja kun vielä ison koirankin haluaa, näkeeköhän miestä, autoa ja koiraa enää lainkaan... Tää taitaa olla yhä se sama 30-kriisi, jonka piti tulla hei vasta ens kesänä. xD

(Psst, se mökkiläisemme onkin kaukana savvoooos.)
KuNhan ette erehdy narttukoiraa hankkimaan, tulee muuten äijä toimeen metsällä liian pitkään itekseen. Selkeä kriisiauto. Ostakaa tylsä ja laiska Volvo, niin kukaan ei tapa itseään eikä kyydissä olevia koiria/muksuja/narttuja kun pitää kokeilla miten tojota lähtee nousukiitoon.
Ehdotin jo Volvoa, joku farkku se oli. Näin parkkiksella ja vakoilin sisälle, sinne mahtui hyvin juuri ne turvakaukalot mitä meilläkin on / tulee olemaan käytössä (Golffiin ei mahdu jos edessä meinaa istuakin jalat lattiassa) mut Volvo on kuulema ehdoton no-no. Mulla ei selkeästi ole päätösvaltaa. Aiemmin oli edes värissä!!11
Pehmis

Re: Autokysely

Viesti Kirjoittaja Pehmis »

Geetzu kirjoitti:Ehdotin jo Volvoa, joku farkku se oli. Näin parkkiksella ja vakoilin sisälle, sinne mahtui hyvin juuri ne turvakaukalot mitä meilläkin on / tulee olemaan käytössä (Golffiin ei mahdu jos edessä meinaa istuakin jalat lattiassa) mut Volvo on kuulema ehdoton no-no. Mulla ei selkeästi ole päätösvaltaa. Aiemmin oli edes värissä!!11
Use the power of the pussy, Leia.
safi

Re: Autokysely

Viesti Kirjoittaja safi »

Geetzu kirjoitti: (Laitoin tän tähän, että esim. Manala vois nyt äkkiä haukkua, haukuilla on aiemminkin ollut vaikutusta päätöksenteossa, vaikkei mies toki sitä myönnä.)
Mä voin listata, joiden takia mä itse en ole maasturia hankkinut. Vaikkakin se olisi minun vuosittaisilla ajokilometreillä, ajamisella jumalan selän takana huonoilla teillä sekä hevostrailerin vetämisessä olis aika asiallinen peli.

Järjettömän hintaiset renkaat, D-vero on kova ja bensakoneella liian syöppö... Jos tavallisenkin auton pitäminen on nykyiselläänkin melkoisen arvokasta touhua, niin city/ tav. maastureiden kanssa se on vielä tuplaten kalliimpaa.

Toyota muuten on järkevä ostos, kestävä toimintavarma auto, kohtuullinen hankintahinta, järkevän hintaiset varaosat ja huolto liikkeessäkin toimii sutjakasti.. nim. kokemusta on useammastakin.
Geetzu

Re: Autokysely

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

safi kirjoitti:Toyota muuten on järkevä ostos, kestävä toimintavarma auto, kohtuullinen hankintahinta, järkevän hintaiset varaosat ja huolto liikkeessäkin toimii sutjakasti.. nim. kokemusta on useammastakin.
Kuin suoraan ukon suusta... Sen edellisen kappaleesi opettelen ulkoa ja kuiskaan sen hellästi korvaan yömyöhällä. Mulla on jotain merkkikohtaisia traumoja varmastikin. Ainoa auto, jolla olen onnistunut ajamaan ulos tieltä melko rumin seurauksin oli nimenomaan Toyota, Hilux (rip).
nokkaelain

Re: Autokysely

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

AarneAnkka kirjoitti:Mitä sä sitten etit, jotain Volkswagen Jettaa?
Tuossa kuvassahan se näyttää jopa tyylikkäältä. VW:n kotisivuillaolevista alkaa ymmärtää jutun sävyn. Valmistajan näkemyksiä: "Näyttävä design, dynaaminen suorituskyky", "viihtyisät tilat, kolme yksilöllistä varustelutasoa ja hienostunut sisustus" jne. :)
Pehmis

Re: Autokysely

Viesti Kirjoittaja Pehmis »

nokkaelain kirjoitti:Tuossa kuvassahan se näyttää jopa tyylikkäältä. VW:n kotisivuillaolevista alkaa ymmärtää jutun sävyn. Valmistajan näkemyksiä: "Näyttävä design, dynaaminen suorituskyky", "viihtyisät tilat, kolme yksilöllistä varustelutasoa ja hienostunut sisustus" jne. :)
Voisitko täsmentää? Minusta se oli juuri yksinkertaisen tyylikäs, loppuun ajateltu sisustukseltaan, mukava ajaa ja ulkoapäin selvästi parhaan näköinen kokoluokkansa perusperheauto mitä on tarjolla. Makuja on toki monia, ja varmasti se olisi brittitoimittajalle kivempi jos olisi jaguaarin eleganssia ja V6-mooottori nokalla, mutta informaatioarvoltaan tuo artikkeli on suurin piirtein nolla.

Kannattaa itse käydä katsomassa ennen kuin vetää johtopäätöksensä. IMO Jetta on parasta mitä volkkarilta on tullut vuosiin.
millivanilli

Re: Autokysely

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

Tiikeriankka kirjoitti:Ajeletko autolla? Ja jos ajelet, onko oma, perheen, leasing, pöllitty, jne? Ja minkä merkkinen, vm, benziini/diesel jne?
Ajalen autolla aina silloin, kun joku uskaltaa omaansa minulle lainata. Useimmiten alla on joko Fiat Punto, VW Golf tai sitten joku Renault.

Vuoden verran on ollut vasta ajokortti, eikä opiskelijalla ole oikein varaa ostaa vielä autoa. Ehkä sitten syssymmällä voisi hankkia oman auton.
nokkaelain

Re: Autokysely

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Pehmis kirjoitti:Voisitko täsmentää? Minusta se oli juuri yksinkertaisen tyylikäs, loppuun ajateltu sisustukseltaan, mukava ajaa ja ulkoapäin selvästi parhaan näköinen kokoluokkansa perusperheauto mitä on tarjolla.
Sinänsä totta. Noissa kuvissa ulkonäkö ei vaan itsessäni herättänyt ihmeempiä intohimoja. Aiemman linkin sisäkuva ei myöskään iskenyt, mutta pitäisi varmaan nähdä käytännössä. Tosin melkein suurimmassa osassa nykyautoja (omaan silmään) tyylikkyys tuntuu olevan hukassa. Parempi vähän karukin sisustus on kuin häiritsevillä muodoilla kikkailu.
AarneAnkka

Re: Autokysely

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Pehmis kirjoitti:Taidat tykätä lelun näköisistä ja tuntuisista autoista :)
TaijaNpa tykätä. :)
safi

Re: Autokysely

Viesti Kirjoittaja safi »

Geetzu kirjoitti: Kuin suoraan ukon suusta... Sen edellisen kappaleesi opettelen ulkoa ja kuiskaan sen hellästi korvaan yömyöhällä.
Turhaan kuiskuttelet. Autokuumeiselle miehelle on ihan turha yrittää puhua järkeä ja onhan sitä paljon turhempiakin tapoja käyttää pennosiaan kuin auto.

Itse olen vaan niin pihi mitä tulee autoiluun, että yritän päästä aina mahdollisimman pienin kustannuksin. Autoa ostaessakin saatan etsiä sopivaa iät ajat, kun vaatimukset on aika kovat ja en kuitenkaan viitsi maksaa siitä itseäni kipeäksi. Aina on löytynyt sopiva eläkeläinen tai muuten rahan tarpeessa oleva tyyppi myymään minulle vähillä kilometreillä olevan kulkupelinsä liikkeessä olevaa vastaavaa huomattavasti edullisemmin.
isohaara

Re: Autokysely

Viesti Kirjoittaja isohaara »

Kyllä autokuumeinen mies on sitten kaunis.
Avatar
syttiK
Kitisijä
Viestit: 1116
Liittynyt: 05.04.2006 11:10
Paikkakunta: kiimakaupuNki

Re: Autokysely

Viesti Kirjoittaja syttiK »

isohaara kirjoitti:Kyllä autokuumeinen mies on sitten kaunis.
Tai nainen :oops: .

Mä (tartten) haluan uuden auton. Joko farkku tahi maasturi. Tosin, niissäkin liian vähän tilaa koirahäkille tms, saati sitten kahelle. Pakettiautoa on kans tullu kateltua, mutta sillon ei vois nykysestä luopua.
Hei ämmä, sulla on väärä asenne.
Geetzu

Re: Autokysely

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Tuntuu hurjalta lohkaista neljäsosa asunnon hinnasta autoon. En ihan heti keksi mitään turhempaa (paitsi ehkä omat matkahaaveeni, joista jää kyllä muistot vaan ei mitään konkreettista). Kaipa sillä autolla sitten pitkään ajelisi ja jonkinlainen lupaus tulevaisuuden omista hankintatoiveistakin kiristettävissä... Daah, jatkakaa. Kirjoitin jääkaapin oveen magneetein "lähes ok".
Avatar
syttiK
Kitisijä
Viestit: 1116
Liittynyt: 05.04.2006 11:10
Paikkakunta: kiimakaupuNki

Re: Autokysely

Viesti Kirjoittaja syttiK »

Geetzu kirjoitti:Tuntuu hurjalta lohkaista neljäsosa asunnon hinnasta autoon. En ihan heti keksi mitään turhempaa ".
Totta. Ja aina kun löytyy jokin kiva, joka voisi mitenkään ees kelvata harkittavaksi, niin saa lykkää jäitä hattuun ja poistua paikalta. :cry:
Hei ämmä, sulla on väärä asenne.
Geetzu

Re: Autokysely

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

isohaara kirjoitti:Kyllä autokuumeinen mies on sitten kaunis.
Äitini päätti lähteä omille teille siinä vaiheessa kun isini 50 täytettyään halusi KAIKEN. Hirmunen kiirus elää kaikki kadotetut vuodet - apua pian tää loppuu! - 42. auto ja 9. asunto, joista kummastakin viimeiset 3 puolen vuoden sisään... Huuh, material times.

Yhtäkkiä tää kauan suunniteltu auto ei nyt tunnukaan isolta jutulta. :]
Pehmis

Re: Autokysely

Viesti Kirjoittaja Pehmis »

Geetzu kirjoitti:Tuntuu hurjalta lohkaista neljäsosa asunnon hinnasta autoon. En ihan heti keksi mitään turhempaa (paitsi ehkä omat matkahaaveeni, joista jää kyllä muistot vaan ei mitään konkreettista). Kaipa sillä autolla sitten pitkään ajelisi ja jonkinlainen lupaus tulevaisuuden omista hankintatoiveistakin kiristettävissä... Daah, jatkakaa. Kirjoitin jääkaapin oveen magneetein "lähes ok".
No aika kallis autohan tuo on. Tunne kyllä kaverin joka sellaisen osti, mutta vuositulotkin on 200.000 € plus ja maksoi käteisellä :roll:
Geetzu

Re: Autokysely

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Pehmis kirjoitti:No aika kallis autohan tuo on. Tunne kyllä kaverin joka sellaisen osti, mutta vuositulotkin on 200.000 € plus ja maksoi käteisellä :roll:
Ei kuitenkaan uutta tulossa meille! Vaan eipä se 45 tonnia mittarissa taida hirvittävästi hintaa tipauttaa... Ja tästä kyettäis maksamaan vain puolet cashilla, oikeastaan vieläpä sellasilla casheilla, joihin mulla ei ole ollut osaa eikä arpaa - mitäpä siis kitisen. :]
isohaara

Re: Autokysely

Viesti Kirjoittaja isohaara »

Geetzu kirjoitti:Äitini päätti lähteä omille teille siinä vaiheessa kun isini 50 täytettyään halusi KAIKEN. Hirmunen kiirus elää kaikki kadotetut vuodet - apua pian tää loppuu!
Kyl määkin sitten viiskymppisenä hankin harrikan ja vaihdan emännän itteäni puolta nuorempaan. 8)

Mutta kenkäkuumeinen nainen ei sitten taida olla niin kaunis. :P
Pehmis

Re: Autokysely

Viesti Kirjoittaja Pehmis »

Geetzu kirjoitti:Ei kuitenkaan uutta tulossa meille! Vaan eipä se 45 tonnia mittarissa taida hirvittävästi hintaa tipauttaa... Ja tästä kyettäis maksamaan vain puolet cashilla, oikeastaan vieläpä sellasilla casheilla, joihin mulla ei ole ollut osaa eikä arpaa - mitäpä siis kitisen. :]
No jos ei ole avioehtoa niin periaatetasolla jokainen poltettu satanen on puoliksi sultakin poltettu satanen :P Mut joo, periaatteessa jokainen saa hassata rahansa mihin turhuuksiin haluaa. Eipä oo sit miehellä mitään kitisemistä seuraavan 20 vuod...kuukauden vaate- ja kenkäostoksiin :P
Geetzu

Re: Autokysely

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Pehmis kirjoitti:--
... haluan sen unelmakodin ja vähintään yhden hevosen, ajelkoon nyt siihen asti japskillaan. ;)
Vastaa Viestiin