Honda, Mersu vai jokeripokeri-SX4?

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut

Mitä autoa suosittelet?

A-Mersu (A 170 3D A)
1
5%
Honda Civic 5D
6
27%
Suzuki SX4
2
9%
Säästä rahasi, aja vaan Twingolla ja lyhennä asuntolainaasi sillä korot nousevat kummiskin
13
59%
 
Ääniä yhteensä: 22

Herra Manala

Re: Honda, Mersu vai jokeripokeri-SX4?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Mä en nyt oikein ymmärrä tätä varaosien hinnan tuijottelua. Tarkoitushan oli ostaa uusi auto, jossa on takuu voimassa? Vielä 80-luvulla japanilaisia autoja pidettiin super-luotettavina, koska useimmat niistä toimivat jopa 50 tuhatta kilometriä ilman suurempia rikkoontumisia. Tänä päivänä kuitenkin melkein autolla kuin autolla voi ajella ihan huoletta 6-numeroisia kilometrimääriä mittarin, ennenkuin tarvitsee pelätä isompia remontteja.

Aarnen ajomäärillä noita ei varmasti ihan heti pyörähdä mittariin, ja auton vaihtokin lienee jo silloin taas ajankohtainen, joten varaosien hintojen tuijottelu on ehkä merkityksettömintä mihin voi takertua varsinkin tällaisessa autoluokassa.

C4:ssä on ihan tavalliset kierrejouset edessä ja takana. 2.0 VTR on kyllä ihan "kilpailukykyisesti" hinnoiteltu 23 tuhanteen euroon jos ei oteta huomioon sitä, että 22 tonnilla saa jo uuden Octavian, joka on sisätiloiltaan selvästi suurempi auto ja myös paljon parempi ajaa.
Sinkkumatti kirjoitti:
Pehmis kirjoitti: No jos kuljetat usein isoja tavaroita, niin tietysti 5-ovinen ja mieluiten farmari tai ei ainakaan sedan.
Ei tarvitse olla edes isoja, vaan se kauppakassi, tai treenikassi on näppärä pudottaa siitä sivuovesta takapenkille.
No mulla on sekä 3-ovinen coupe että 5-ovinen farmari, ja täytyy kyllä sanoa, että se kauppakassi hoituu kotiin näppärimmin 3-ovisella.

Ovi auki ja kuskin penkki taitetaan eteen, ruokakassi pudotetaan kuskin penkin taakse jalkatilaan ja läväytetään penkki takaisin taka-asentoon. Siellä pysyy kuin paska Junttilan tuvan seinässä, vaikka kotimatka kulkisi Ahveniston moottoriradan kautta. Sen sijaan 4-5 -ovisissa sama ei onnistu, koska penkki ei kaadu eteen. Ne kauppakassit sitten todella ovat siellä takapenkillä huonosti tuettuina, ja kassin sisältö pitkin takapenkkiä ja jalkatiloja, jos erehtyy ottamaan mutkaa yhtään tiukemmin kuin rollaattorilla vanhainkodin pääkäytävällä.

Olen vähän samaa mieltä Pehmiksen kanssa muutenkin korimalliasioista. 4-ovista sedania turhempaa korimallia ei enää ole. Sellaisella ei pysty kuljettamaan yhtään mitään. Yleensä saman mallisarjan pienemmällä, 3-ovisella pystyperälläkin selviää paremmin isojen artikkeleiden kuljetuksesta, kuin sedanilla jossa ei ole yhtäkään suurta luukkua mistä isohkon pahvilaatikon saisi autoon edes sisälle.

PS. Voisiko blissi editoida niiden IMG-tagien sijaan URL-tagit sille Citroen-kuvalleen? Tuo saatanan iso ja ruma kuva pilaa täysin sivun luettavuuden.
AarneAnkka

Re: Honda, Mersu vai jokeripokeri-SX4?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Saz kirjoitti:Minulta täysin asiantuntematon mielipide: mutta toi Honda on söpöin. Punaisena.
Muuten olisin ottanutkin punaisena, mutta punaista ei saa metallivärinä, vaan tylsän latteana peruspunaisena. Mulle olis paremmin maittanut syvempi punainen metallisävyisenä. Joten päädyin tilaamaan se mustana. Kyllä, tilasin Civicin jo maaliskuussa, mutta se saapuu vasta lokakuussa. Minun on kuitenkin mahdollista perua tilaus jos muutan mieleni. Vehon myyjä ei pane pahakseen, sillä Civic on mennyt niin hyvin kaupaksi ja jono niin pitkä että peruutuskappale menee kaupaksi satavarmasti.

Pääsen koeajamaan sekä Civic Executivea että Suzuki SX4:ää ensi viikolla. Katotaan mitä tykkään. Civiciä olenkin jo koeajanut aiemmin, mutta se oli sen kummemmitta mukavuuksitta varustettu perusmalli.

Suurin osa näyttää äänestäneen Twingoa. Eikö se sitten olekaan niin kamala ritsa kun olette antaneet ymmärtää? :P Jos jatkan ajamista sillä, joudun remontoimaan sen ilmastoinnin (toimintavika, mahdollinen vuoto) ja vaihteiston (tiiviste vuotaa), joka sekään ei ole ihan ilmaista.
AarneAnkka

Re: Honda, Mersu vai jokeripokeri-SX4?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

eps kirjoitti:Kun kokeilin tuota omiin tarpeisiini, niin se antoi juuri niitä autoja, joita olisin katsonut. Kannattaa kokeilla.
Hmm, minulla tuo taas ei toiminut ollenkaan, tarjosi ensimmäiseksi vaihtoehdoksi autoa jota olisin katsonut melkeinpä viimeisenä (farmarimallinen Opel). Kokeilin useilla eri vaihtoehdoilla mutta mitään mielenkiintoista ei tullut vastaan. :|
eps

Re: Honda, Mersu vai jokeripokeri-SX4?

Viesti Kirjoittaja eps »

AarneAnkka kirjoitti:
eps kirjoitti:Kun kokeilin tuota omiin tarpeisiini, niin se antoi juuri niitä autoja, joita olisin katsonut. Kannattaa kokeilla.
Hmm, minulla tuo taas ei toiminut ollenkaan, tarjosi ensimmäiseksi vaihtoehdoksi autoa jota olisin katsonut melkeinpä viimeisenä (farmarimallinen Opel). Kokeilin useilla eri vaihtoehdoilla mutta mitään mielenkiintoista ei tullut vastaan. :|
Laita siihen vaatimuksiksi korkea imagoarvo äläkä rajoita hintaa. Sitten kun saat ehdokkaita, katso vastaavia uudempia malleja, joita ei ole vielä lisätty tuon tietoihin.

Jos automaatti ei anna järkeviä tuloksia, niin sitten valinta menisi minulla seuraavien ehtojen mukaan tässä järjestyksessä:

1. Ajettavuus
2. Turvallisuus
3. Tilat
4. Mukavuus, mukaanlukien ajomelu
5. Suorituskyky
6. Muunneltavuus
7. Lisävarusteet
8. Ulkonäkö

Mieti itse oma järjestyksesi ja tee valinta sen mukaan.

e.
Sinkkumatti

Re: Honda, Mersu vai jokeripokeri-SX4?

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

Herra Manala kirjoitti:. 4-ovista sedania turhempaa korimallia ei enää ole. Sellaisella ei pysty kuljettamaan yhtään mitään. Yleensä saman mallisarjan pienemmällä, 3-ovisella pystyperälläkin selviää paremmin isojen artikkeleiden kuljetuksesta, .
Makuasioita, kuten munien nuolentakin. Minusta vaan 3 ovinen auto on hankala. Toki teinithän noista ylensä enemmän tykkäävätkin. Me papat ostetaan 5 ovisia. :P
Geetzu

Re: Honda, Mersu vai jokeripokeri-SX4?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Twingolla vaan hei. Turha tommosiin rumistuksiin nyt ainakaan vaihtaa. Naisellinen mielipide.
Itse en myöskään ottaisi 3-ovisena kuin jonkun todellisen sportin, kakkos-autoksi senkin.
Pehmis

Re: Honda, Mersu vai jokeripokeri-SX4?

Viesti Kirjoittaja Pehmis »

Geetzu kirjoitti:Twingolla vaan hei. Turha tommosiin rumistuksiin nyt ainakaan vaihtaa. Naisellinen mielipide.
Itse en myöskään ottaisi 3-ovisena kuin jonkun todellisen sportin, kakkos-autoksi senkin.
Perheellisen naisen valinta ei välttis ole sama kuin naista hakevan poikamiehen, junous wink wink :)
Geetzu

Re: Honda, Mersu vai jokeripokeri-SX4?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Pehmis kirjoitti:
Geetzu kirjoitti:Twingolla vaan hei. Turha tommosiin rumistuksiin nyt ainakaan vaihtaa. Naisellinen mielipide.
Itse en myöskään ottaisi 3-ovisena kuin jonkun todellisen sportin, kakkos-autoksi senkin.
Perheellisen naisen valinta ei välttis ole sama kuin naista hakevan poikamiehen, junous wink wink :)
Mulla oli 3-ovisena opeli joskus, muistan kyllä sinkkunakin kironneeni asiaa. Kyydissäni tosin oli aika useinkin ihmisiä, vitutti varsinkin kurakeleillä takapenkille kömmintä! Ja hei, naista hakevan poikamiehen kannattais valita auto, missä seksileikit sujuu spontaanisti mahdollisimman mukavassa tilassa, ei kai noista vaihtoehdoista yksikään kovin mukava voi olla. :p
Sinkkumatti

Re: Honda, Mersu vai jokeripokeri-SX4?

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

Geetzu kirjoitti:Ja hei, naista hakevan poikamiehen kannattais valita auto, missä seksileikit sujuu spontaanisti mahdollisimman mukavassa tilassa,
Näin. Mulla oli aikoinaan VW caravelle, jossa oli ihan kokonainen parisänky takatilassa. Kun toiset kikkivät provinssin kurakoissa teltoissaaan, minä poika puksuttelin menemään sueden tahtiin pakun patjoilla :mrgreen:
Geetzu

Re: Honda, Mersu vai jokeripokeri-SX4?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Sinkkumatti kirjoitti:Näin. Mulla oli aikoinaan VW caravelle, jossa oli ihan kokonainen parisänky takatilassa. Kun toiset kikkivät provinssin kurakoissa teltoissaaan, minä poika puksuttelin menemään sueden tahtiin pakun patjoilla :mrgreen:
Lolz, fläsärit iski. Meillä oli kolmen tytsyn kanssa transporteri festarireissuilla, siellä nussutettiin kukin vuorollaan 70 senttisellä patjalla... :p
Sinkkumatti

Re: Honda, Mersu vai jokeripokeri-SX4?

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

Pehmis kirjoitti:Perheellisen naisen valinta ei välttis ole sama kuin naista hakevan poikamiehen, junous wink wink :)
Velipojan kaverilla on joku tosi härski avobemari. Kundi oli sillä sitten kesällä kruisaillut jossain kaupungilla, kun joku mimmi oli huutanut. "On muuten vähä hieno bemari, mutta kyllä on ihan vitun ruma kuski!"

No, kai jotkut naiset retkahtavat miehen autoonkin..
AarneAnkka

Re: Honda, Mersu vai jokeripokeri-SX4?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Sinkkumatti kirjoitti:Mersumiehelle mersu kiitos.
Äänesi ei taida paljoa painaa? Mersulla toistaiseksi nolla ääntä.
Sinkkumatti

Re: Honda, Mersu vai jokeripokeri-SX4?

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

AarneAnkka kirjoitti:
Sinkkumatti kirjoitti:Mersumiehelle mersu kiitos.
Äänesi ei taida paljoa painaa? Mersulla toistaiseksi nolla ääntä.
Onko nyt hyvä?
AarneAnkka

Re: Honda, Mersu vai jokeripokeri-SX4?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Muchos gracias.

Twingo näyttää rumaksi haukuttunakin vievän voiton. Miksikähän? Olikohan kaikille nyt selvää että minä en ole ottamassa uutta autoa varten mitään autolainaa, eli en ole astumassa elämäni tuhoavaan velkakuoppakurimukseen. Mutta parempi vaan pelata varman päälle ja jättää pesämunaa pahan päivän varalle, sitäkö nyt meinaatte?
eps

Re: Honda, Mersu vai jokeripokeri-SX4?

Viesti Kirjoittaja eps »

AarneAnkka kirjoitti:Muchos gracias.

Twingo näyttää rumaksi haukuttunakin vievän voiton. Miksikähän? Olikohan kaikille nyt selvää että minä en ole ottamassa uutta autoa varten mitään autolainaa, eli en ole astumassa elämäni tuhoavaan velkakuoppakurimukseen. Mutta parempi vaan pelata varman päälle ja jättää pesämunaa pahan päivän varalle, sitäkö nyt meinaatte?
Ei, vaan meitä harmittaa, jos sinä ajat uudemmalla autolla kuin me.

No juu. Auto ei ole kovin hyvä investointi, mutta jos sinulla on varaa siihen, niin siitä vaan. Jos autoon kuitenkin sijoittaa, eikä varsinkaan ole kauhea kiire ostamisella, niin parhaiten rahoilleen saa vastinetta noin pari vuotta käytetystä kohtuullisen vähän ajetusta autosta. Hyviä yksilöitä ei vaan tule kovin usein myyntiin, ja ne menevät nopeasti. Siksi on hyvä varata tarpeeksi aikaa, koska luultavasti huippuyksilöä ei ole juuri nyt myynnissä.

Toisaalta uuden auton ostamalla tiedät, mitä saat. Kaikki kolhut siitä eteenpäin ovat omiasi. Se painoi minulla aika paljon, kun ostin vuosi sitten auton. Toinen uuden auton etu on, että siihen saa juuri sellaisen varustelun kuin haluaa. Tosin lisävarusteet ovat useimmiten yliarvostettuja. Ilmastoinnin ja ajonvakautusjärjestelmän lisäksi en keksi muita, joita ilman en itse voisi elää. Seuraavassa luokassa tulevat vakionopeudensäädin, ajotietokone ja peruutustutka.

e.
Sinkkumatti

Re: Honda, Mersu vai jokeripokeri-SX4?

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

eps kirjoitti: Ilmastoinnin ja ajonvakautusjärjestelmän lisäksi en keksi muita, joita ilman en itse voisi elää. Seuraavassa luokassa tulevat vakionopeudensäädin, ajotietokone ja peruutustutka.
Automaattiloota. Ilmastoinnin kanssa paras lisävaruste. Manuualia en enää ikinä hanki.
eps

Re: Honda, Mersu vai jokeripokeri-SX4?

Viesti Kirjoittaja eps »

Sinkkumatti kirjoitti:
eps kirjoitti: Ilmastoinnin ja ajonvakautusjärjestelmän lisäksi en keksi muita, joita ilman en itse voisi elää. Seuraavassa luokassa tulevat vakionopeudensäädin, ajotietokone ja peruutustutka.
Automaattiloota. Ilmastoinnin kanssa paras lisävaruste. Manuualia en enää ikinä hanki.
Jännä. Minä taas pidän enemmän manuaalista, ja kokemusta on molemmista. Makuja on monia.

e.
Sinkkumatti

Re: Honda, Mersu vai jokeripokeri-SX4?

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

Mulla on muuten autossa varusteina ilmastointi ja kattoluukku, mutta ei vakkaria. Mitähän on uuden auton ostajan päässä tuolloin liikkunut.. Mitä tekee luukulla,kun on ilmastointi?
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Honda, Mersu vai jokeripokeri-SX4?

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Äänestin tietysti Twingoa. Toi A-sarjan mersu on mun mielestä karmee ajaa.
AarneAnkka

Re: Honda, Mersu vai jokeripokeri-SX4?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Sinkkumatti kirjoitti:Automaattiloota. Ilmastoinnin kanssa paras lisävaruste. Manuualia en enää ikinä hanki.
Tuota minäkin arvostan, ja tuo oli suurin syy joka sai minut harkitsemaan Civicin sijaan A-Mersua (tai, ennen kuin tuo kuolattavan siistin näköinen Civic ilmestyi, Honda Jazzia). Molempiin on saatavilla portaaton automaattivaihteisto.

Ihmetyttää suuresti, miksi Civicin Sport -malliin kyllä saa (huonon) robottivaihteiston, mutta kalliimpaan Executive -malliin, jossa on kaikki muut herkut, ei saa. Kui varte?!? Kyl maar mul vaan olis kelvannu huonokin sellainen.

Mitä tulee kattoluukkuun vs. ilmastointi, niin toinen ilo viileyden lisäksi sillä on se että se tuo sisätiloihin valoa ja avaruuden tuntua.
AarneAnkka

Re: Honda, Mersu vai jokeripokeri-SX4?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Camilla kirjoitti:Äänestin tietysti Twingoa. Toi A-sarjan mersu on mun mielestä karmee ajaa.
Millä tavalla karmee? Pidin sen mukavasta jousituksesta ja hyvästä äänieristyksestä, sekä hyvin reagoivasta automaattivaihteistosta. Toisaalta sen ohjaustehostin tuntui hieman jäykältä.
AarneAnkka

Re: Honda, Mersu vai jokeripokeri-SX4?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

5th Gearin arvostelu uudesta Civicistä Google Videossa (arvostelu alkaa kohdassa 8:17, voit kelata raahaamalla sitä nipukkaa)

Hii. :) Alkavat kuulemma olla jo aika yleisiä Briteissä, auto on myynyt kuin sima.
Sinkkumatti

Re: Honda, Mersu vai jokeripokeri-SX4?

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

AarneAnkka kirjoitti: Alkavat kuulemma olla jo aika yleisiä Briteissä, auto on myynyt kuin sima.
Voit vain kuvitella montako wunrbaumein varustettua tunattua versiota suomessa tulee pian vastaan..
AarneAnkka

Re: Honda, Mersu vai jokeripokeri-SX4?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Sinkkumatti kirjoitti:Voit vain kuvitella montako wunrbaumein varustettua tunattua versiota suomessa tulee pian vastaan..
Autoa on myyty tähän mennessä noin 1000 kpl koko maahan (Espoon Vehon myyjän sanojen mukaan). Alkaakohan se pian näkyä katukuvassa?
Pehmis

Re: Honda, Mersu vai jokeripokeri-SX4?

Viesti Kirjoittaja Pehmis »

AarneAnkka kirjoitti:
Sinkkumatti kirjoitti:Voit vain kuvitella montako wunrbaumein varustettua tunattua versiota suomessa tulee pian vastaan..
Autoa on myyty tähän mennessä noin 1000 kpl koko maahan (Espoon Vehon myyjän sanojen mukaan). Alkaakohan se pian näkyä katukuvassa?
Ainakin Espoossa näkyy kaiken aikaa.
Vastaa Viestiin