mp3-soitin

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Patz

mp3-soitin

Viesti Kirjoittaja Patz »

Auttakaapas avutonta tyttöä mäessä ja suositelkaa hyvää, kohtuuhintaista soitinta ihan peruskäyttöön; junamatkoille ja urheiluun. Vaihtoehtoisesti kertokaa mitä EI kannata ostaa, säästynpä monelta murheelta samalla. Ja pliis, ihan normikielellä eikä millään nörttikielellä! Mä oon hei blondi!
Pehmis

Re: mp3-soitin

Viesti Kirjoittaja Pehmis »

Älä osta ainakaan iPodia, ylihinnoiteltuja, helposti rikoutuvia ja hankalia tekijänoikeuskysymysten kanssa. Sanon tämän ennen kuin paikalle tulee omenankuvat silmissä möykkäävä fanaattinen lauma profeettoja ja saarnaajia.

Sonyn laitteet ovat myös hintavia, mutta niissä on hyvä käytettävyys.
Bliss

Re: mp3-soitin

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Pikkuruinen iPod on parhautta.

Siitä huolimatta, että Pehmis möykkäsi ihan muuta :D
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: mp3-soitin

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Kyll mp3 soitin menee ihan omien tarpeittesi mukaan,jos tiedät että tulet kerran päivässä vaihtamaan musat etkä tarvi näyttöä niin toi miulla oleva shuffle voisi olla sopiva..

Ipod Shufflen huono puoli on näytöttömyys ja Itunes sidonnaisuus,jonka voi kyllä kiertää.

Loistavia optioita on mistä tahansa USB-portista(löytyy joka koneesta) tapahtuva lataus eli ei pattereita koskaan.Sen kokoiseksi vehkeeski hyvä äänenlaatu(peruskuulokkeet kyll imee niin paljon kuten melkein aina) sekä täysin naurettava paino(jotain 30 g kaikkineen) ja koko.Kaulassa roikkuessa sitä ei ole oikeasti olemassa eikä sitä taskustakaan huomaa.ja akku kestää hyvin,ainakin miulla.

Laiteessa ei ole yhtään turhaa nappia,joten liian monimutkainen se ei ole.
Tottakai muunkin kuin Ipodit voi laittaa harkintaan,kun onhan niitä muitakin soittimia onneksi tarjolla.Creativen MuVo:a en suosittele,niitä Creativen kalliimpia voin jopa suositella.

Miun valinta ois (ylläri) ipodin joku malli.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Sudenhenki

Re: mp3-soitin

Viesti Kirjoittaja Sudenhenki »

Mikäs Creativen MuVossa on vikana? Minulla on juuri tuollainen 512MB vempele, ja hyvin on toiminut. Eivätkä taida nykyään maksaakaan paljoa.
Pehmis

Re: mp3-soitin

Viesti Kirjoittaja Pehmis »

iPodien kohdalla ongelma on se, että ne tosiaan rikkoutuvat helposti, ja huolto on Apple-hinnoissa Apple-varaosin. Paras vaihtoehto on jollain yleisen mallisella virtalähteellä varustettu vekotin, niin ei tarvitse sitten itkeä kun akku sanoo vuoden päästä poks ja huollon setä kertoo sen hinnaksi 75% alkuperäisen soittimen hinnasta.

Monopolien tuotteet ovat kalliita. Piste.
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: mp3-soitin

Viesti Kirjoittaja nexie »

Mulla on Creativen Muvo (1GB). Pieni, helppo käyttää, pelittää hyvin ja on edullinen.

TJEU

http://www.pixmania.com/fi/fi/xx/244/xx ... g=fi_10717
Don't Panic!
sanctus

Re: mp3-soitin

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Itselläni on 4 gigainen ipoD mini, joita ei Apple enää valmista. Olen kokeillut myös ystäväni 4 gigan ipoD -nanoa viikon ja tuntuma näistä on suht sama.

Hyvää molemmissa soittimissa on koko (pieniä) ja käytettävyys. Applen tarjoamaa softaa on helppo käyttää ja laitteen ohjainpyörällä (mikä lie trademark click!wheel) onnistuu biisilistojen ja yksittäisten kappaleiden selailu helposti kovemmassakin vauhdissa.

Miinusta sekä nanOsta että minista tulee huonosta akun kestävyydestä: mini tyhjenee n. 4 ja puolessa tunnissa ja nano reilussa 5 viidessä ainakin silloin, kun 4 gigasta on käytetty mp3 -tiedostojen tallentamiseen reilu giga. Lisäksi liikuntasuoritteissa kumpikaan em. ei kestä ainakaan maastossa juoksemista pätkimättä, jos soitin pääsee liikkumaan eri tahtiin vartalon kanssa. Kädessä pidettäessä ei ole sen sijaan ollut mitään ongelmaa. Vaan jos hikinen käsi valuttaa hikeä soittimelle, saattaa sitä valua myös tuon click!wheelin kautta soittimen sisälle ja pimentää koko härvelin. Eli soitin kannattaa suojata. Itselläni pimeni masiina kosteudesta kerran, mutta heräsi henkiin pienen kuivattelun jälkeen.

Ja lopuksi. Vaikka Applen itunEsia (netistä voi tosin imaista muitakin ohjelmia, jotka osin korvaavat itunEsin) on helppo käyttää, sen käyttöpakko siirrettäessä kappaleita jne. koneelta soittimeen on raivostuttavaa: drag&drop ei onnistu. Tai sitten en vaan osaa.

IpoDin isompigigaisista härveleistä ei ole minkäänlaista kokemusta.
Patz kirjoitti:Auttakaapas avutonta tyttöä mäessä ja suositelkaa hyvää, kohtuuhintaista soitinta ihan peruskäyttöön; junamatkoille ja urheiluun. Vaihtoehtoisesti kertokaa mitä EI kannata ostaa, säästynpä monelta murheelta samalla. Ja pliis, ihan normikielellä eikä millään nörttikielellä! Mä oon hei blondi!
Viimeksi muokannut sanctus, 30.05.2006 17:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: mp3-soitin

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Pehmis kirjoitti:iPodien kohdalla ongelma on se, että ne tosiaan rikkoutuvat helposti..
Tää on tietenkin uskovaisen hehkutusta,jota ei vaan kannata uskoa: Mun shuffle on ottanut huolella osumaa,eikä siinä ole kyll tasan mitään vikaa.No,ei 30gramman painoinen asia jossa ei ole näyttöä kovin herkäl voi hajotakkaan.

T: omena uskis jonka mielipidettä ei kannata kuunnella.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: mp3-soitin

Viesti Kirjoittaja JoeB »

Ja sit melksin mihinn tahansa paadyt niin kannattaa ostaa se esim verkkokauppa.ee :sta jolloin paasee mukavasti kiertamaan tuon Suomen absurdin kasettimaksun. Tulee muistaakseni paketissa muutamalla eurolla kotiin asti.
huima

Re: mp3-soitin

Viesti Kirjoittaja huima »

iPod on vaan niin hyvä.

Jos tykkää teknisistä härpäkkeistä, gadgeteista ja vimpaimista, voi joku Creativen MuuviTuubi tai mitä ne onkaan olla hyviä. Jos haluaa nauttia musiikista ja olla ajattelematta asioita sen enempää, on iPodi aina hyvä vaihtoehto.

Hei, olen huima.

Olen Macmies.
AarneAnkka

Re: mp3-soitin

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Ostin Clas Ohlsonilta Creative Zen Nano -soittimen. Suunnilleen sytkärin kokoinen eli pienempi kuin MuVo, 512 Mb muistia (mahtuu musaa useamman kuntolenkin verran), ja käyttää yhtä AAA-paristoa joka on helppo vaihtaa. € 89. Riittävän hyvä äänenlaatu, en havainnut pahemmin kohinaa edes Koss SparkPlug -kuulokkeiden kanssa. Selkeä pieni näyttö jossa näkyy biisin nimi ja helppokäyttöiset valikot.

Koitan välttää soittimia joissa on sisäänrakennettu akku, menevät kuitenkin lopulta käyttökelvottomiksi kun akku väsähtää.

Musa siirretään laitteeseen mukana tulevan lyhyen USB-johdon avulla, toimi mulla suoraan koneeseen tökättynä ilman ajureita. Itse asiassa jopa paremmin kuin Creativen susien softien kanssa, jotka jostain syystä katkoivat yhteyttä koko ajan.
AarneAnkka

Re: mp3-soitin

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

huima kirjoitti:Jos tykkää teknisistä härpäkkeistä, gadgeteista ja vimpaimista ... Olen Macmies.
No kun itse asiassa taidatkin juuri olla Macin imagopropagandan ja iPodin aura-efektin uhri. Itse vältän iPodeja kuin ruttoa niiden sisäänrakennettujen akkujen ja iTunes -pakon takia.
millivanilli

Re: mp3-soitin

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

Ostin avokille Creativen MuVo:n (256mb). Tosi riisuttu versio, esim. ei näyttöä, mutta eipä sen puute ole haitannut.Toimii ihan kivasti kuulema. Musan siirtäminen on tosi kätevää tuon USB:n avulla.
huima

Re: mp3-soitin

Viesti Kirjoittaja huima »

AarneAnkka kirjoitti:No kun itse asiassa taidatkin juuri olla Macin imagopropagandan ja iPodin aura-efektin uhri. Itse vältän iPodeja kuin ruttoa niiden sisäänrakennettujen akkujen ja iTunes -pakon takia.
iPod Shuffle melkein päivittäisessä käytössä - alkaen siitä hetkestä kun Shuffle julkaistiin. Tilasin heti kaksi kappaletta Apple Storesta, toinen meni Hämärämiehelle.

Se on toiminut mulle kuin nappi silmään, juuri niihin mun tarpeisiin. En tarvitse montaa gigatavua musiikkia mukaan lenkille tai erilaisille siirtymisille. Käytön helppous, varmuus ja huolettomuus ovat olleet muhun vetoavia tekijöitä - vaikka perus mp3-soittimen saisikin halvemmalla.

En vain halua olla kiukuttelemassa kuten eräs neiti siitä että kuinka Sonyn se ja se mp3-soitin ei toimi tai käyttäytyy kummallisesti. Shufflen kohdalla se äärimmäinen yksinkertaisuus on hienoutta.

Jossain vaiheessa video iPodi tulee ehkä ostettua - tai sitten joku PSP:n tuleva sukupolvi, joka ajaisi niitä mediatarpeita kun ei jaksa lyhyellä matkalla ottaa läppäriä esiin tai kanna sitä mukana.
elco

Re: mp3-soitin

Viesti Kirjoittaja elco »

Ainakin kovalevyllisen iPodin viat ovat lukemattomat: akun kestävyys (elinkaari), akun kestävyys (latauskerta), akun kestävyys (kylmässä), ei vakiona verkkovirtalaturia (tämä on aivan uskomaton riesa, jollei aina matkusta läppärin kanssa), iTunes tiedostomuotoineen ja hinta.

Toisaalta, (muu) käytettävyys ja muotoilu ovat niin omaa luokkaansa, että ne tasapainottavat vaa'an ja itseasiassa tekevät vekottimesta haluttavan. Ja kaipa se on todettava, että yli kolme vuotta on ollut 20GB 2. sukupolven iPod käytössä ja edelleen toimii.

Muistipiiriteollisuus tarvitsisi nyt kipeästi räjähtävää innovaatiota, jossa kustannus- ja virtatehokkaan muistikortin koko saataisiin hilattua kymmeneen gigaan ja yli.
PerttiMakimaa

Re: mp3-soitin

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Nokia N91.
1108

Re: mp3-soitin

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Eriksonin W800i
Pehmis

Re: mp3-soitin

Viesti Kirjoittaja Pehmis »

AarneAnkka kirjoitti:Ostin Clas Ohlsonilta Creative Zen Nano -soittimen. Suunnilleen sytkärin kokoinen eli pienempi kuin MuVo, 512 Mb muistia (mahtuu musaa useamman kuntolenkin verran), ja käyttää yhtä AAA-paristoa joka on helppo vaihtaa. € 89. Riittävän hyvä äänenlaatu, en havainnut pahemmin kohinaa edes Koss SparkPlug -kuulokkeiden kanssa. Selkeä pieni näyttö jossa näkyy biisin nimi ja helppokäyttöiset valikot.
Just tänään lueskelin uutislehti sataa, serv-it mannerheimintie 2-4:ssä myy tuota creatinven 1 GB:n veriosta 89 €. 512 mb versio oli 69 €.
Avatar
Saz
Elämätön Kitisijä
Viestit: 420
Liittynyt: 08.05.2006 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: mp3-soitin

Viesti Kirjoittaja Saz »

Pehmis kirjoitti:
AarneAnkka kirjoitti:Ostin Clas Ohlsonilta Creative Zen Nano -soittimen.
1 GB.
Mulla on tämä. On hyvä. Kuulokkeet tietenkin ihan peestä, mutta ne kai joutuu useimpien kanssa ostamaan. Vielä kun oppisin itse lataamaan siihen musiikkia, ettei aina tarvitsis kaveria nakittaa. :oops:
AarneAnkka

Re: mp3-soitin

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Pehmis kirjoitti:Just tänään lueskelin uutislehti sataa: 69 €.
:doh: - mutta ei kai tälle ilmiölle mitään voi. Ostitpa viNpulasi milloin tahansa, niin kohta sen olis saanut jo halvemmalla. Tietotekniikan hintakehitys hintakehittyy.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: mp3-soitin

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Telefooni (Nokia 6150i). Salilla vähän vaikea kantaa, mutta muuten toimii ihan mainiosti.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Herra Manala

Re: mp3-soitin

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

1) Älä osta mitään, missä on akku.
2) Älä osta mitään, missä on mekaanisesti liikkuvia osia kuten kiintolevy.

Akulliset ovat suoraan saatanasta. Elinikäennuste noin 2-3 vuotta. Sen jälkeen saat lähettää soittimesi valmistajalle ja akun vaihtaminen töineen maksaa saman verran kuin uusi soitin - ei voittoa.

Ja kiintolevylliset syövät moninkertaisia määriä virtaa verrattuna muistipiirillä varustettuihin malleihin. Paras ja yksinkertaisin laite on joku USB-muistitikun ja mp3-soittimen yhdistelmä, joka toimii yhdellä AAA-paristolla. Duunidokumentit menevät näppärästi kodin ja työpaikan välillä, ja yksi AAA-paristo kestää yleensä huomattavasti pidempään kuin minkään kiintolevyllisen ipodin akku.

Ja sitten kun se kiintolevysoittimen akku loppuu ja vaatii lataamista, niin sitä ei tietenkään voi yleensä ladata juuri silloin kun tarve olisi. Olet liikenteessä ja mukana pitäisi olla joko 230 voltin verkkovirtaa tai joku läppäri - urpoa. 4 kappaletta ladattavia AAA-akkuja ja akkulaturi pelastaa päivän. Kuten myös lähin kauppa, huoltoasema tai kioski, joka tarjoaa hätään AAA-paristoja. Parinkymmen gramman kilke ei myöskään rikkoonnu pudotessaan niin helposti kuin painavampi kiintolevysoitin, jonka saattaa saada kertapudotuksella taloudellisesti korjauskelvottomaan kuntoon.
Pehmis

Re: mp3-soitin

Viesti Kirjoittaja Pehmis »

Herra Manala kirjoitti:1) Älä osta mitään, missä on akku.
2) Älä osta mitään, missä on mekaanisesti liikkuvia osia kuten kiintolevy.
Juuri näin. Sanoisin että tällä hetkellä tuo gigainen Creative on ihan rok vaihtoehto.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: mp3-soitin

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

huima kirjoitti: En vain halua olla kiukuttelemassa kuten eräs neiti siitä että kuinka Sonyn se ja se mp3-soitin ei toimi tai käyttäytyy kummallisesti.
Siis vikahan ei ollut laitteessa vaan neidissä, etkö tiedä että kaikki sähkölaitteet sekoaa sen käytössä.. Ämppäreitä taisi hajota pari kolme, mikäli oikein muistan.
Prepare for the worstest.
Vastaa Viestiin