Mikä olisi hyvä käytetty auto 20 tontun hintaluokassa?

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
volkkari1976
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 249
Liittynyt: 14.09.2005 10:05
Paikkakunta: PKS

Re: Mikä olisi hyvä käytetty auto 20 tontun hintaluokassa?

Viesti Kirjoittaja volkkari1976 »

Riemumieli kirjoitti:Minulla on selvästi kyselyikä. :pikkugee: Osaako joku Volvo-henkilö kertoa S60 ja S80 suurimmat erot. Ja sitten vielä, onko ohjaustehostin vieläkin luksusta vai löytyykö se kaikista vähänkin uudemmista autoista. Ainakaan tiedoissa ei läheskään aina ole mainintaa ohjaustehostimesta.
S80 on huomattavasti isompi auto tiloiltaan ja mitoiltaan kuin S60.
S80 on myös hiukan vanhempi malliltaan kuin S60.

Itselläni on nyt jo 4 kuukautta S60 alla, D5 koneella, automaattivaihteistolla, nahkasisustaa ja ilmastointia sekä muita hilppeitä autosta löytyy myös. Olen ollut tyytyväinen ainakin tähän asti.
Miinus puolina voi pitää kalliita huoltoja (ellei ole suhteita...).

kannattaa varmaan käydä lukemassa hiukan www.volvolandia.com sivustoa, jos Volvot kiinnostaa. Volvolandian foorumilla on paljonkin puhetta ja asiaa Volvoista ja eri malleista.


(edit) ainakin S60 yksi iso miinus on, auton järjettömän iso kääntösäde. Itsellä on alla 17" alupallot kesällä, eikä autoa tahdo saada käännettyä helpolla missään. Verrattuna esim. vanhakoriseen V70 Volvoon, auto on tosi kankea.
Tietääkseni myös S80 on kankea kääntymään ...
Avatar
volkkari1976
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 249
Liittynyt: 14.09.2005 10:05
Paikkakunta: PKS

Re: Mikä olisi hyvä käytetty auto 20 tontun hintaluokassa?

Viesti Kirjoittaja volkkari1976 »

Riemumieli kirjoitti:Muuten mitä eroa on automaattisella ja manuaalisella ilmastoinnilla?
Automaattinen ilmastointi pitää juuri aina sen halutun lämpötilan.

Manuaalisessa et lämpötilaa pysty säätämään kuin perstuntumalla.
Volvossa automaattinen ilmastointi säätyy asteittain, 18,19,20,21,22,23 jne.
Ja täytyy sanoa, että Volvon automaattiset ilmastointi laitteet ovat mielestäni lähes parhaimpia markkinoilla olevia. Pitävät auton tasaisesti viileänä.
Yönmustaritari

Re: Mikä olisi hyvä käytetty auto 20 tontun hintaluokassa?

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

volkkari1976 kirjoitti:Vruum vruum
Olen kuullut mainittavan hieman puutteellisista takaistuintiloista S60 mallissa. Vähän sporttisempi kuitenkin kuin S80, jota kait koitetaan pitää jonkinasteisena ISOna ja edustus-tyylisenä autona vaikka eihän se mikään luxus kutienkaan ole.

Puollan tuota ruotsalaisen insinööritaidon lippulaivasta sanotun ilmastoinnin toimivuutta ja edelleen painotan ilmastoinnin automaattisuuden tärkeyttä. Eritoten pakkasella pöräyttäyessä näyttää kyntensä kun puhaltaa hulluna kuumaa sisään lämmittääkseen mahd.nop. sisäilman. Tietenkin puhallus silloin muualle kuin tuulilasiin, jossa nopeat lämpömuutokset saattaa aiheuttaa....öööö....rikkonaisuutta.

Jos se ei ole automaattinen niin ei siitä saa kuin nuhaa ja reumaa.
Avatar
volkkari1976
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 249
Liittynyt: 14.09.2005 10:05
Paikkakunta: PKS

Re: Mikä olisi hyvä käytetty auto 20 tontun hintaluokassa?

Viesti Kirjoittaja volkkari1976 »

Ei S60 tosiaan mikään iso perheauto ole, mutta kyllä siellä takana pari aikuista kivasti matkustaa.

Edessä on kyllä ihan ruhtinaalliset tilat, penkin ja ratin säädötkin riittävät ainakin itselleni, jotta on hyvä ajoasento.

S80 on mielestäni juuri edustusauto parhaimmillaan, mutta onhan se kooltaan sellainen maantielaiva.
S60 on ulkonäöltäänkin jo hieman sporttisempi.
Yönmustaritari

Re: Mikä olisi hyvä käytetty auto 20 tontun hintaluokassa?

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

volkkari1976 kirjoitti:Ei S60 tosiaan mikään iso perheauto ole, mutta kyllä siellä takana pari aikuista kivasti matkustaa.

Edessä on kyllä ihan ruhtinaalliset tilat, penkin ja ratin säädötkin riittävät ainakin itselleni, jotta on hyvä ajoasento.

S80 on mielestäni juuri edustusauto parhaimmillaan, mutta onhan se kooltaan sellainen maantielaiva.
S60 on ulkonäöltäänkin jo hieman sporttisempi.

Onhan se S60 vähän tuota coupe-sukua. Sporttipaketti sano sano. Jos ei rahut riitä, niin kuin normaalisti ei, tuohon C70-mallin niin kyllä se S60 on perheettömälle varmasti kunnon pirssi.

Vai lopettiko ne tuon C-sarjan jo? Vai aloittiko ne sen sitten uudestaan?

EDIT: Mutta joo siis S60 ja S80 malleja vähän haukutaan muuallakin juuri tuosta suuresta kääntösäteestä.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Mikä olisi hyvä käytetty auto 20 tontun hintaluokassa?

Viesti Kirjoittaja Clay »

Minä luultavasti katselisin tuolla budjetilla Mersun ässiä. Ja jättäisin koiran kotiin. Mutta jatkakaa te, jotka jotain aiheesta tiedätte.
Nyt penikseni on fantastinen!
Sinkkumatti

Re: Mikä olisi hyvä käytetty auto 20 tontun hintaluokassa?

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

Siitä sulle johtotähti
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Mikä olisi hyvä käytetty auto 20 tontun hintaluokassa?

Viesti Kirjoittaja Clay »

Sinkkumatti kirjoitti:Siitä sulle johtotähti
Ihan asiallisen näköinen peli, jos tosiaan haluaa sen kirppusäkinki mukaan. Vähän vaan lahna.
Nyt penikseni on fantastinen!
Sinkkumatti

Re: Mikä olisi hyvä käytetty auto 20 tontun hintaluokassa?

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

Clay kirjoitti: Vähän vaan lahna.
Riittää kyl ihan hyvin tohon koppaan.

Teho 125 kW
Huippunopeus 218 km/h
Kiihtyvyys 9.3 sek/0-100
Kulutus 7,3 9,9 14,3

Mielummin hyvä kyyti, varustelu ja mukavuus, kuin 9.3 - 2sek 0-100.
SnapaHead

Re: Mikä olisi hyvä käytetty auto 20 tontun hintaluokassa?

Viesti Kirjoittaja SnapaHead »

Vittu mitä äijien juttuja...

Ota Riemumieli mut. Saat tonnilla.

SnapaHead:

Teho 500 hp
Äly 20 km/h
Kiihtyvyys 0.000001sek
Kulutus 7,3 tuoppia 9,9 askia röökiä 14,3 bacardikolaa ja 1 ranskanperuna

Mielummin hyvä kyyti, varustelu ja mukavuus kuin joku vitun auto.
Sinkkumatti

Re: Mikä olisi hyvä käytetty auto 20 tontun hintaluokassa?

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

SnapaHead kirjoitti:Vittu mitä äijien juttuja...
Spalla on uhmaikä päällä?
SnapaHead

Re: Mikä olisi hyvä käytetty auto 20 tontun hintaluokassa?

Viesti Kirjoittaja SnapaHead »

Sinkkumatti kirjoitti:
SnapaHead kirjoitti:Vittu mitä äijien juttuja...
Spalla on uhmaikä päällä?
Äh, ei ole. Olen vain silkkipenis niin menee nää vruumvruum-jutut ohi. Ja sitten vähän katkera siitä. Tiedätkö..? Saan mäki tuntee.
Avatar
ak
Kitinän uhri
Viestit: 593
Liittynyt: 14.08.2005 21:20

Re: Mikä olisi hyvä käytetty auto 20 tontun hintaluokassa?

Viesti Kirjoittaja ak »

Sinkkumatti kirjoitti:Komppi soikoon. Itse laitoin juurikin tuon kympin 13 vuotta vanhaan tähtikeulaan, enkä ole sekuntiakaan katunut. 150 hp, automaatti, ilmastonti, kattoluukku, ja muuta kivaa. 10:llä ei noita herkkuja uudesta autosta saa.

Sitäpaitsi, vanha tähtikeula on tee se itse-miehelle varsin halpa peli pitää yllä. Mersun insinöörit kun ovat ymmrtäneet suunnitellessaan sen, että myös auton huolto pitää olla helppoa.
Sivuhuomautuksena, että tässä nyt puhut vaan wanhoista mersuista. Ei uudehkot Mersut kait sen enempää sovellu tee se itse-miehelle kuin muutkaan uudet autot. Faija yritti omastaan etsiä öljytikkua, kun olisi tarkistanut, että öljyt kanssa oli vaihdettu huollossa. Vaan uudesta mersustapa ei tuollaista wanhanaikaisuutta enää löydy mikä ehkä viittaa vähän siihen minkä verran sitä voi tee se itse-mies roplailla. Lisäksi käsittääkseni Mersun erittäin hyvän takuun ehtona on, että se huolletaan merkkihuollossa. Tässä tietty säästäväinen voi käyttää auton esim Tallinnan huollossa missä selviää murto-osalla Suomen hinnoista.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mikä olisi hyvä käytetty auto 20 tontun hintaluokassa?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

volkkari1976 kirjoitti:...
Lähteekö S60:n koneesta tehoja vai pitäisikö olla turbo? Harvasta käytetystä tuntuu löytyvän turbo, lienevätkö (vielä) harvinaisia. Eihän se katsonnan perusteella mikään iso auto ole tuo S60, mietityttää vain tuo nelijalkainen (pitkäkarvainen collie +20 kg)
Paras päivä ikinä.
Bliss

Re: Mikä olisi hyvä käytetty auto 20 tontun hintaluokassa?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Riemumieli kirjoitti: Lähteekö S60:n koneesta tehoja vai pitäisikö olla turbo?
Käy hyvä mies kokeilemassa semmosia :D
Sinkkumatti

Re: Mikä olisi hyvä käytetty auto 20 tontun hintaluokassa?

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

ak kirjoitti:Ei uudehkot Mersut kait sen enempää sovellu tee se itse-miehelle kuin muutkaan uudet autot..
Jos mulla olis varaa ostaa 60 keuron mersu, niin tuskin edes olisi tarvetta huoltaakkaan sitä itse.
Avatar
volkkari1976
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 249
Liittynyt: 14.09.2005 10:05
Paikkakunta: PKS

Re: Mikä olisi hyvä käytetty auto 20 tontun hintaluokassa?

Viesti Kirjoittaja volkkari1976 »

Riemumieli kirjoitti:Lähteekö S60:n koneesta tehoja vai pitäisikö olla turbo? Harvasta käytetystä tuntuu löytyvän turbo, lienevätkö (vielä) harvinaisia. Eihän se katsonnan perusteella mikään iso auto ole tuo S60, mietityttää vain tuo nelijalkainen (pitkäkarvainen collie +20 kg)
No S60 aika yleisesti taitaa olla koneena 2.4litran vapaasti hengittävä 140 tai 170Hv versio.
Pienellä lisärahalla saa jo tuon 2.5T koneen josta on otettu irti muistaakseni 200Hv.
Malliston yläpäässä on sitten erikseen vielä R-malli, nelivedot ym. hilppeet samaan rahaan.

D5 diesel moottori on kyllä mielestäni onnistuneimpia Volvon tekeleitä pitkiin aikoihin, vakiona noissa vanhemmissa koneissa on 163hv ja 340Nm vääntö.
Tuosta moottorista saa jo pienellä virityksellä irti 180Hv ja 400Nm väännöt....

Eikä ne tehot....vaan se vääntö. :D

Vielä hiukan edittia...jos sulla on koira, niin pidä huoli siitä, että ostat auton missä on nahkasisusta. Voin sanoa kokemuksen syvällä rinta äänellä, että on todellakin huomattavasti helpompi pitää penkit puhtaana varsinkin talvella.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mikä olisi hyvä käytetty auto 20 tontun hintaluokassa?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Paras päivä ikinä.
Sinkkumatti

Re: Mikä olisi hyvä käytetty auto 20 tontun hintaluokassa?

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

[quote="Riemumieli"][/quote]

Ei toimi.

Volvo ei muuten sitten missään nimessä ole samanlaatuinen auto kuin mersu, joskaan hintakaan ei ole samaa luokkaa. Vertauksena 2003 volga ja 99 mese. Volvo natisee, kitisee ja on jo "kulunut" verrattuna mersun täysin äänettömään koriin. Tämä tuli huomattua taannoin pienoisella koelenkillä ja itse volvon omistajan alkuperäishuomiolla, jossa hän itse alkoi kiroileman selvää eroa kabiinin hiljaisuuteen. :wink:
Avatar
volkkari1976
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 249
Liittynyt: 14.09.2005 10:05
Paikkakunta: PKS

Re: Mikä olisi hyvä käytetty auto 20 tontun hintaluokassa?

Viesti Kirjoittaja volkkari1976 »

Jaa, enpä ole kyllä itse huomannut, että esim. 6 vuotta vanha Volvo mitenkään natisee tai nitisee ajossa.

Eikä oma 4 vuotta vanhakaan kyllä pidä mitään natinoita.

Mielestäni jokainen auto on yksilö ja erilainen. Yksikään auto ei ole samanlainen, vaikkakin ovat samalta linjalta tulleet ulos ja ovat malliltaan sekä varusteiltaan samanlaiset.
Sinkkumatti

Re: Mikä olisi hyvä käytetty auto 20 tontun hintaluokassa?

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

volkkari1976 kirjoitti:Mielestäni jokainen auto on yksilö ja erilainen. Yksikään auto ei ole samanlainen, vaikkakin ovat samalta linjalta tulleet ulos ja ovat malliltaan sekä varusteiltaan samanlaiset.
Aika outoa, kun ottaa huomioon että että robotit tekevät autoista suuren (suurimman) osan?
Avatar
volkkari1976
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 249
Liittynyt: 14.09.2005 10:05
Paikkakunta: PKS

Re: Mikä olisi hyvä käytetty auto 20 tontun hintaluokassa?

Viesti Kirjoittaja volkkari1976 »

Tää on vaan mun mielipide, mutta kyllä mä väitän, että jos haetaan liikkeestä kaksi samanlaista autoa samoilla varusteilla on niissä varmasti jonkinnäköiset erot toisiinsa verrattaessa.

Ja tämä korostuu mielestäni vielä enemmän, kun vertaillaan kahta samanlaista käytettyä autoa.
Sinkkumatti

Re: Mikä olisi hyvä käytetty auto 20 tontun hintaluokassa?

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

Varmasti, jos haetaan 2 ladaa niin on, mutta haetaanpa vaikka kaksi Hundaita, niin mä väitän että heidän erittäin kovista laatuvaatimuksitaan johtuen ne erot ovat mitättömiä.
Avatar
volkkari1976
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 249
Liittynyt: 14.09.2005 10:05
Paikkakunta: PKS

Re: Mikä olisi hyvä käytetty auto 20 tontun hintaluokassa?

Viesti Kirjoittaja volkkari1976 »

Mielipiteet on kuin perseenreikiä, jokaisella on yksi....

Anyways, varmasti Huyndait, Toyotat ym. Japanilaiset merkit on samanlaisia kaikki. Perusauto, mikä nyt ei mielestäni herätä mitään mielenkiintoa autolla ajamiseen.

Kyllä auton pitää olla omanlaisensa ja erottua harmaasta massasta edes jotenkin.

Itse olen ajanut ihan työkseni aikanaan, Toyotalla,Saabilla, Mersulla, Bemarilla, Volvolla, Volkkarilla sekä Audilla. Ja vieläpä niin, että useammalla saman mallisarjan Toyotalla, Mersulla, Volvolla ja Volkkarilla.

Kyllä ne kaikki ajamani autot olivat erilaisia, vaikkakin varusteet lähes tulkoon samanlaiset.
Näistä ainoana erottui edukseen Bemari.

Jos ihminen on valmis laittamaan autoon kiinni esim. tuon 20tk€, luulisi hänen myös haluavan autoltaan jotain muutakin kuin vain kehonsiirto välineen....jota mielestäni Huyndai on.
Sinkkumatti

Re: Mikä olisi hyvä käytetty auto 20 tontun hintaluokassa?

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

volkkari1976 kirjoitti:Mielipiteet on kuin perseenreikiä, jokaisella on yksi....
Näinhän se.

Kaverini ajaa vuodessa 60-70 tkm duunin puolesta. On kokeillut kans jos jonkin näköistä ritsää välissä, mutta aina on tie vienyt takaisin mersuun. Viimeksi vaihtui S70 saman vuosimallin mersuun. Mersu oli kuulemma niin paljon halvempi pitää ja teeseitse-miehen huoltaa.
Silti, sitikasta hän sanoo parhaimmat kyydit saaneensa aina ja olleen viimeisin omistamansa auto. Auton arvon säilyminen on ainut syy, miksi mies ei sitikalla tätä nykyä aja. Tiedä sit..
Vastaa Viestiin