Toimimaton ohjelma =/

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Bliss

Toimimaton ohjelma =/

Viesti Kirjoittaja Bliss »

vittu teistä mitään hyötyä ole
Viimeksi muokannut Bliss, 25.08.2006 11:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1108

Re: Toimimaton ohjelma =/

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Mikä vatun QvaakXpress?

EDIT: Ja mikä vatun Mac OS? Joku vatun konsoli???

Huomatkaa: Naisille vastatessa ei saa kiroilla.

Paitsi jos kyseessä on Fåå tai Keikaus

EDIT2: Tai lähiölehmä

EDIT3: Tai Opera.
Bliss

Re: Toimimaton ohjelma =/

Viesti Kirjoittaja Bliss »

1108 kirjoitti:Mikä vatun QvaakXpress?
Lähes samoin sanoin protestoin ton asennusta... :roll:

Ja nyt en saatana sentään keksi, miksi se romahtelee :x
CandyMan

Re: Toimimaton ohjelma =/

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

Bliss kirjoitti:Kuva
Mä tulen toimeen tietokoneen kanssa tasan niin kauan, kun ongelmia ei esiinny.
Vaihda Mäcciin. Se toimii aina eivätkö ohjelmatkaan enää kaatuile. Sillä ei ole myöskään yhtään viruksia eikä pelejä.
Bliss

Re: Toimimaton ohjelma =/

Viesti Kirjoittaja Bliss »

CandyMan kirjoitti:alkeellista viisastelua
Jep joo.
JakeBlues

Re: Toimimaton ohjelma =/

Viesti Kirjoittaja JakeBlues »

Bliss kirjoitti:a nyt en saatana sentään keksi, miksi se romahtelee :x
Annettujen tietojen perusteella veikkaan preferenssi failia. Tunnetusti QXpressin heikko kohta. Ainakin 3.x ja 4.x versioissa.
Bliss

Re: Toimimaton ohjelma =/

Viesti Kirjoittaja Bliss »

JakeBlues kirjoitti:
Bliss kirjoitti:a nyt en saatana sentään keksi, miksi se romahtelee :x
Annettujen tietojen perusteella veikkaan preferenssi failia. Tunnetusti QXpressin heikko kohta. Ainakin 3.x ja 4.x versioissa.
Tämä on 6.11 :?
JakeBlues

Re: Toimimaton ohjelma =/

Viesti Kirjoittaja JakeBlues »

Bliss kirjoitti:Tämä on 6.11 :?
No vittu mustakaan sitten mitään hyötyä ole.

Mutta ihan noin mielenkiinnosta utelisin että miksi QX? Nimittäin kun ohjelma kyllä vielä aikanaan oli yliveto ja nimenomaan sanomalehti tyyppisten tuotteiden taittamisessa, vielä kun sen kylkiäiseksi oli saatavilla suht toimivia toimitusjärjestelmiä. Tätä nykyä on vaan niin, että InDesign on mennyt hinta/laatu –suhteeltaan, sekä yhteensopivuudeltaan muiden graafisen alan ohjelmien kanssa – jotka pääsääntöisesti nekin ovat peräisin Adoben tuotevalikoimista - selvästi ohi. Niin että miksi maksaa maltaita QX:n kaltaisesta ohjelmasta?
Bliss

Re: Toimimaton ohjelma =/

Viesti Kirjoittaja Bliss »

JakeBlues kirjoitti:Mutta ihan noin mielenkiinnosta utelisin että miksi QX?
Samaa utelin herra isoherralta minä...
InDesign on mun pääasiallinen työkalu, mutta tämä perkeleen QX oli (muka) pakko ottaa ohjelmavalikoimaan, koska helvetin suuri osa alkuperäisistä taitoista, joita alamme kääntää suomeksi ja sovittelemaan kotimaiseen painoasuun, tulee Keski- ja Etelä-Euroopasta muodossa .qxp.
Uudemmalla QX:lla tehdyt jutut eivät taivu InDesigniin, ja jollain ne olis saatava auki :?
Avatar
more
Kitinän uhri
Viestit: 568
Liittynyt: 26.08.2006 9:10
Paikkakunta: Tixi

Re: Toimimaton ohjelma =/

Viesti Kirjoittaja more »

Näyttäs kvaak eksperssillä olevan tarjolla päivitystä 6.52 asti tuohon softaan. Äkkiseltään katottuna jopa ilmasia.

http://www.quark.com/service/desktop/downloads/
Almost as brutal as the onslaught of "Matti ja Teppo" - Iron Gland
bedlam

Re: Toimimaton ohjelma =/

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Olen pari kertaa kokeillut InDesignia ja minusta se oli ihan täysin pönttö ohjelma ainakin näin FreeHandiin tottuneelle. Mutta FreeHand kai tapetaan pois, nyt kun Adobe koko puljun osti. Sitten tulee ikävä.
Bliss

Re: Toimimaton ohjelma =/

Viesti Kirjoittaja Bliss »

bedlam kirjoitti:Olen pari kertaa kokeillut InDesignia ja minusta se oli ihan täysin pönttö ohjelma ainakin näin FreeHandiin tottuneelle.
Ja mä olen täysin päinvastaista mieltä, kumpaakin tasapuolisesti käyttäneenä.
bedlam

Re: Toimimaton ohjelma =/

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Bliss kirjoitti:
bedlam kirjoitti:Olen pari kertaa kokeillut InDesignia ja minusta se oli ihan täysin pönttö ohjelma ainakin näin FreeHandiin tottuneelle.
Ja mä olen täysin päinvastaista mieltä, kumpaakin tasapuolisesti käyttäneenä.
Pöh. En esimerkiksi löytänyt ohjelmista edes apuviivaimia tai leikkausvaroja sivuille, vaikka kuinka yritin. Enpä kyllä kauhean kauaa ehtinyt ohjelmaan perehtyäkään toisaalta.
1108

Re: Toimimaton ohjelma =/

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Bliss kirjoitti:Ja mä olen täysin päinvastaista mieltä, kumpaakin tasapuolisesti käyttäneenä.
Olen täysin päinvastaista mieltä, kumpaakin tasapuolisesti käyttämättömänä.
Avatar
Hallusinaatio
Kitinän uhri
Viestit: 681
Liittynyt: 14.08.2005 18:54
Paikkakunta: Internet

Re: Toimimaton ohjelma =/

Viesti Kirjoittaja Hallusinaatio »

bedlam kirjoitti:
Bliss kirjoitti:
bedlam kirjoitti:Olen pari kertaa kokeillut InDesignia ja minusta se oli ihan täysin pönttö ohjelma ainakin näin FreeHandiin tottuneelle.
Ja mä olen täysin päinvastaista mieltä, kumpaakin tasapuolisesti käyttäneenä.
Pöh. En esimerkiksi löytänyt ohjelmista edes apuviivaimia tai leikkausvaroja sivuille, vaikka kuinka yritin. Enpä kyllä kauhean kauaa ehtinyt ohjelmaan perehtyäkään toisaalta.
Meillä firma kustansi lyhyen koulutuksen Indesignista ja täytyy sanoa, että todella loistava taitto-ohjelma. Olihan tuo ohjelma jo opiskeluajoilta tuttu, mutta tässä vuosien varrella oli unohtunut varsin paljon.

Leikkausvarat saa lisättyä sivuille kunhan tietää, mistä ne laitetaan.. sori, en muista nyt tarkalleen, missä se oli, mutta ihan ekavalikoista vasemmalta löytynee - page setup, document preferences tai jotain vastaavaa kaiketi. Onhan Indesignissa hirvittävä määrä valikoita, joten ei siihen ihan noin vaan pääse sisälle.
"I want you to get excited about your life."
Avatar
Hallusinaatio
Kitinän uhri
Viestit: 681
Liittynyt: 14.08.2005 18:54
Paikkakunta: Internet

Re: Toimimaton ohjelma =/

Viesti Kirjoittaja Hallusinaatio »

bedlam kirjoitti:Mutta FreeHand kai tapetaan pois, nyt kun Adobe koko puljun osti. Sitten tulee ikävä.
Jep, pahasti näyttää siltä, että on opeteltava käyttämään Illustratoria.
"I want you to get excited about your life."
JakeBlues

Re: Toimimaton ohjelma =/

Viesti Kirjoittaja JakeBlues »

bedlam kirjoitti:Olen pari kertaa kokeillut InDesignia ja minusta se oli ihan täysin pönttö ohjelma ainakin näin FreeHandiin tottuneelle. Mutta FreeHand kai tapetaan pois, nyt kun Adobe koko puljun osti. Sitten tulee ikävä.
Ohjelmat sinällään eivät ole täysin vertailukelpoisia, kun ovat eri käyttötarkoituksiin suunniteltu. Freehandille parempi vertailukohta olisi Illustrator. Siitä Freehandistä sitten; se oli aivan ehdoton työkalu nopeatempoiseen ”läskikauppailmoittelun” tuotantoon aina versioon 9 asti. Ja kun samalla ohjelmalla taittui enemmän aikaa vaativa ajan kanssa tehty grafiikka, niin mikäs sen parempi työkalu. Version 10 ulos tullessa alkoi sitten alamäki, ainakin minun mielestä. Totta kai uusia ominaisuuksia tuli ja käytön jouhevuus säilyi, mutta kun uutena featurena saatiin bugisuus, niin eipä tuo enää niin kovin kivalta tuntunut kun aikataulut hakkaa päälle. Ja kun MX tuli ulos, niin tuntui kuin joku olisi painanut paniikki nappulaa Macromedialla; ’pannaan uusi versio pihalle ja heti!’. Viimeiseksi jäänyt MXa versiokaan ei tuonut valoa tunneliin, vaan ohjelma vaatii tehokkaassa käytössä säännöllisiä korjaustoimenpiteitä. Näin ylläpidollisesta näkökulmasta; paska mikä paska. Sääli että hyvä ohjelma pilataan huonolla koodilla.

Mutta juu. Tästä Adoben paletista alkaa nyt sitten olla enemmänkin kokemusta. Eli uusimmista CS2 versioista (InDesign, Illustrator, Photoshop). Käyttäjilleen pääsääntöisesti ilmeisen mieluisia työkaluja ja mikä tärkeintä, yhteensopivuus eri tarkoituksiin suunniteltujen ohjelmien välillä alkaa olla sitä tasoa josta nähtiin vain toiveunia vielä reilut viitisin vuotta sitten. Ongelmiakin toki löytyy. Ohjelmat ovat melko raskastekoisia. Raskastekoisuus ilmenee käytön hitautena (etenkin jos verrataan suoraan Freehandiin ja QuarkXpressiin). Lisäksi ohjelmat haukkaavat koneelta resursseja aivan poskettomasti siihen verrattuna mihin on aikaisemmin tottunut. No. Sehän on korjattavissa helposti hankkimalla sellaista rautaa jossa resursseja piisaa. Ja rautahan ei tänä päivänä maksa juuri mitään. Näillä mennään sano Jutila ja kattellaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan…
Vastaa Viestiin