Päivän nörttilinkki

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25343
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän nörttilinkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

aasi kirjoitti: 31.05.2018 9:18
James Potkukelkka kirjoitti: 31.05.2018 9:04 ^Mielenkiintoinen bloggaus!

Tiedätkö tuosta bloggaajasta?
En, tuo tuli useammallakin foorumilla vastaan eilen.

https://news.ycombinator.com/item?id=17184054 ei oltu ihan niin pessimistisiä, mutta onhan nyt kieltämättä taas melkoinen hype-vaihe päällä, ja varmasti useammallakin toimijalla on nyt vain intressinä myydä jotain aiheeseen liittyvää tai hankkia sijoituksia toimivien oikeiden ratkaisujen sijaan.
Juu. Teslan tapauksessa on mielenkiintoista, että Tesla myy tällä hetkellä autonomisia autoja :D Eli Tesla siis myy autoihin täyttä itsestään ajavuutta nyt ja lupaa toteuttaa sen myöhemmin päivityksellä. Jos homma ei tule onnistumaan, tulee kalliiksi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6681
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Päivän nörttilinkki

Viesti Kirjoittaja aasi »

James Potkukelkka kirjoitti: 31.05.2018 9:22 Juu. Teslan tapauksessa on mielenkiintoista, että Tesla myy tällä hetkellä autonomisia autoja :D Eli Tesla siis myy autoihin täyttä itsestään ajavuutta nyt ja lupaa toteuttaa sen myöhemmin päivityksellä. Jos homma ei tule onnistumaan, tulee kalliiksi.
Pitipä katsoa itsekin, ainakin suomisaitin mainnonnassa on sen verran ehtoja että ei välttämättä tarvitse onnistua niin pitkälti että tarvitsisi rahalla maksaa.. "mikäli valvontaviranomaiset hyväksyvät ne". PR-mielessä toki voi olla hankala tilanne jatkossa, mutta se riippuu sitten ihan kultin jäsenistä ja kootuista selityksistä.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25343
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän nörttilinkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^En tiedä Suomesta, mutta Yhdysvalloissa varmasti joukkokannetta pukkaa, jos Tesla ei pysty toimittamaan. Tesla on jo nyt joutunut maksamaan pieniä korvauksia, kun Enchanged Autopilot viivästynyt (eri asia kuin täysi autonomia). "Pending regulatory approval" ei ole mikään riittävä disclaimer, jos Tesla ei pysty osoittamaan, että sillä kyllä olisi täysin itseajava auto, mutta viranomaiset eivät hyväksy.

https://electrek.co/2018/05/01/tesla-au ... n-lawsuit/
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän nörttilinkki

Viesti Kirjoittaja Gat »

Mä en vanhana jääränä usko, että Tesla tai kukaan vuosikymmeniin tekee auton, joka vilkkaassa kaupungin ruuhkaliikenteessä olisi täysin itseohjautuva. Ellei niillä sitten ole omaa kaistaa varattuna. Maaseudun tyhjemmillä teillä ehkä onnistuisi, mutta sääolot, tienpinnan vaihtelut ym... en uso. Paljon helpompi on vapaammassa ilmatilassa liikkuvan lentokoneen automaattiohjaus.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2767
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän nörttilinkki

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

aasi kirjoitti: 31.05.2018 9:18 https://news.ycombinator.com/item?id=17184054 ei oltu ihan niin pessimistisiä, mutta onhan nyt kieltämättä taas melkoinen hype-vaihe päällä, ja varmasti useammallakin toimijalla on nyt vain intressinä myydä jotain aiheeseen liittyvää tai hankkia sijoituksia toimivien oikeiden ratkaisujen sijaan.
Esimieheni yliopistolla oli varmaan väärin ymmärretty visionääri, kun lähti kehittämään juttuja tähän suuntaan 18 vuotta sitten, kun aloitin siellä töissä. Tosin mitään osaamista ei ollut kenelläkään (fine, sitä voidaan lähteä kehittämään) ja "ongelmat" joita lähdettiin ratkaisemaan, olivat enemmän keksittyjä kuin todellisia. (Aiheesta ei syntynyt väitöskirjaa, enkä tajunnut lähteä ajoissa pakoon.)
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän nörttilinkki

Viesti Kirjoittaja Gat »

The Toilet An unspoken History
Paskantamisen ja paskahuusien teknistä historiaa, nörttiä.



Minullahan on nyt täällä Orimattilan maalla ongelma, että vesiklosetin huuhtelumekanismi on irtipoikki rikki. Vedentulonkin jouduin tulppaamaan. Putkimiestä ja uutta pyttyä en voi tilata, koska asunnon tässä tilassa ollessa kuitenkin toimittaisivat minut sosiaaliviranomaisten hoitoon.

Joudun siis huuhtelemaan vessan ämpärillä. Minullahan on aina ripuli, ja käytän runsaasti vessapeperia. Läheskään joka kerta en jaksa ämpäröidä, joten lopulta pumpunkin kanssa huuhdelessani vessa on umpitukossa. Joten nyt jo kolmasti olen joutunut sukeltamaan pönttöön kyynärspäätä myöten ja kaivelemaan sormin paskapaperia irti hajulukon alkupäästä. Muistuttaa vessasukellusta "Trainspottingissa". Ihan varmaan se toistuu, minä teen aina saman virheen uudestaan ja uudestaan.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2767
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän nörttilinkki

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Arjen sankarimme. Kuljeta säkillinen tavaraa päivittäin johonkin nurkkaan, ja tilaa se putkimies.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14862
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän nörttilinkki

Viesti Kirjoittaja So Hard »

nokkaelain kirjoitti: 21.07.2018 19:48 Arjen sankarimme. Kuljeta säkillinen tavaraa päivittäin johonkin nurkkaan, ja tilaa se putkimies.
Se paikka voisi olla juhannuskokko ensi vuodeksi.
Universaali disclaimer.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2767
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän nörttilinkki

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

So Hard kirjoitti: 21.07.2018 21:18
nokkaelain kirjoitti: 21.07.2018 19:48 Arjen sankarimme. Kuljeta säkillinen tavaraa päivittäin johonkin nurkkaan, ja tilaa se putkimies.
Se paikka voisi olla juhannuskokko ensi vuodeksi.
Yritin tässä tarjota käytännönläheistä ratkaisua, kun kaikki tuntuu olevan muuten mahdotonta. Lajittelematta kaikki säkkiin ja piiloon. Ei tarvitse edes joka päivä tehdä, jos on liian huono olo. Oikeastihan putkimiehen voisi (pitäisi) tilata heti. Ei sitä kiinnosta vittuakaan.

Edit: Gat: kuvitteletko, ettei tilanteesi olisi jo tullut esiin kaljaostoksilla joka viikko kaupassa haisevissa vaatteissa. Eivät nekään soita ketään hakemaan.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän nörttilinkki

Viesti Kirjoittaja elco »

Kai tämä on jotain sosiaalisen kontaktin hakua. Iljetyksellä huomiota.

Huku paskaasi, not kinosted.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4269
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän nörttilinkki

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Gat kirjoitti: 21.07.2018 11:48 Joten nyt jo kolmasti olen joutunut sukeltamaan pönttöön kyynärspäätä myöten ja kaivelemaan sormin paskapaperia irti hajulukon alkupäästä.
Tämä on eroottisinta, mitä olet koskaan kirjoittanut tänne.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän nörttilinkki

Viesti Kirjoittaja Gat »

Bhven kirjoitti: 22.07.2018 11:12
Gat kirjoitti: 21.07.2018 11:48 Joten nyt jo kolmasti olen joutunut sukeltamaan pönttöön kyynärspäätä myöten ja kaivelemaan sormin paskapaperia irti hajulukon alkupäästä.
Tämä on eroottisinta, mitä olet koskaan kirjoittanut tänne.
Näyttää suunnilleen tältä. Ilman huumeita siis. Vaikka minun ei tarvitse sukeltaa kokonaan.
Pesen käsivarren jälkeenpäin. Siivota en jaksa, ja tuskin kukaan muukaan pystyisi tässä post-apokalypsissani. Niin helvetillinen ympäristö, että tuskin kukaan teistäkään jaksaisi

This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25343
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän nörttilinkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

"FCC approved Musk’s plan to beam down Internet signals from 4,425 small satellites launched into standard low-Earth orbit - more than two times the total number of active satellites there presently"

https://www.reuters.com/article/us-spac ... SKCN1N50FC
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25343
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän nörttilinkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Yleensähän kun puhutaan monimiljardööreistä, joku kysyy "mihin kukaan tarvitsee niin paljon rahaa". Muskin Teslan optio-ohjelman arvo on enimmillään 55 miljardia dollaria.

Musk tarvitsee. Planeetan kolonisoiminen on kallista :)

Musk on varmaan ainoita ihmisiä, jotka oikeasti tarvitsevat 50 miljardia lisää rahaa vaikka onkin jo monimiljardööri. Sanoinko jo, että olen fanboy?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän nörttilinkki

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2767
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän nörttilinkki

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4269
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän nörttilinkki

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Githubissa on Windows 10:een Percentage-niminen ohjelma, joka näyttää akun varaustason prosentteina. Huisin kätevä.

https://github.com/kas/percentage
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2767
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän nörttilinkki

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Sallittaneen markkinointi: kaveri on ollut tekemässä tätä:


Mitähän 3D Realmsilla ajateltiin, kuviteltiinko että alkuperäinen nimi Ion Maiden menisi läpi :D
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2767
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän nörttilinkki

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

^Tuo olisi ehkä kaivannut pari saatesanaa: Alkuperäisen Duke Nukem 3D:n moottorilla on 3DRealmsilla tehty uusi peli vähän samassa hengessä.

Trailerin musiikin on tehnyt Jarkko Rotstén, samoin kuin pelimusaa.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2767
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän nörttilinkki

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

https://techxplore.com/news/2019-07-int ... RgMgMs8tNw

En ole vielä päässyt niin yli piirin nimestä "Loihi", että olisin lukenut jutun loppuun.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän nörttilinkki

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

On tuo yksi saakutin masiina.

Maailman suurin kokeellinen fuusiovoimala on 65-prosenttisesti valmis
INTIASSA VALMISTETTAVA kryostaatti on yksi reaktorin tärkeimmistä komponenteista. Se eristää reaktorin lähellä absoluuttista nollapistettä toimivan magneettijärjestelmän sekä 100 miljoonaan celsiusasteeseen lämpenevän plasman ulkomaailmasta ja tarjoaa reaktorille rakenteellista tukea
Mutta että Intiassa. Luottaisinkohan laatuun?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25343
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän nörttilinkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Intia on jännä maa, kun laukaisee avaruusraketteja ja rakentaa fuusiovoimalaa, mutta maassa ei ole yleistä viemärijärjestelmää.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21125
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän nörttilinkki

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ oletko nähnyt kuvia kuusta? Sinne mahtuu paskomaan.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25343
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän nörttilinkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:D
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25343
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän nörttilinkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Onkohan Intian elintasoerot maailman jyrkimmät? Kun maassa oikeasti on helvetin rikasta sakkia, toisaalta koulutettua keskiluokkaakin, mutta toisaalta porukkaa, joka käsin tyhjentää paskahuusseja ja asuu slummissa.

En ole koskaan käynyt. Kiinnostaisi käydä, mutta vaimo ei halua lähteä. Toisaalta tuskin sieltä 5 tähden hotellin altaalta mitään erikoista näkisi ja slummiin ei uskaltaisi mennä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin