PHPNuke ja kielipaketit

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
mozart
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 179
Liittynyt: 06.11.2005 22:15

PHPNuke ja kielipaketit

Viesti Kirjoittaja mozart »

Onko kenelläkään kokemusta? Minua kiinnostaisi enimmäkseen kielipaketit ja niiden osalta se, että Nuken sanakirjaan ym. saisi Ä:t ja Ö:t. Olen vielä varsin vihreä näissä ohjelmointiasioissa, joten annettakoon anteeksi typerä kyselyni :)

Löytyykö jelppiä?
Avatar
mozart
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 179
Liittynyt: 06.11.2005 22:15

Re: PHPNuke ja kielipaketit

Viesti Kirjoittaja mozart »

Ilmeisesti kellään ei ole kokemusta :( Hitto vie, kun en keksi... sen verran vihreä näiden asioiden kanssa :?
huima

Re: PHPNuke ja kielipaketit

Viesti Kirjoittaja huima »

Voin heittää muutaman ajatuksen ja lisää jelppiä jos kerrot tarkemmin mikä se ongelma on. Latasin PHPNuken ja katsoin kielitiedostoja ja epäilen että suurin ongelma sinulla on tekstin enkoodauksessa.

Katso siis käyttämäsi editorista encoding-asetukset ja pidä huolta siitä että käytät sitä encoding-tyyppiä mitä järjestelmä käyttää. Suomenkielistä kielitiedostoa kun katsoo, niin se näyttäisi olevan ISO-8859-1 koodattua.

define("_CHARSET","ISO-8859-1");
define("_SEARCH","Hae");
define("_LOGIN","Kirjaudu sisään");

YYh. PHP-kakkaa.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: PHPNuke ja kielipaketit

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

*kiihottuu*
Prepare for the worstest.
1108

Re: PHPNuke ja kielipaketit

Viesti Kirjoittaja 1108 »

nowaysis kirjoitti:*kiihottuu*
Siekin taidat kiihottua jo paistolastastakin. Hei 24/7 märkä vagina ei ole hyvä asia, se on ongelma.

Jo pelkästään ajateltuna yhteiskunnallisesti. Sinun kalsari (käyttääks naiset kalsareita) pyykillä tuhoat koko Suomen järvet.

Vai oletko ilman? ETANA!!!
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: PHPNuke ja kielipaketit

Viesti Kirjoittaja aasi »

Sen kummemmin PHPnukeen tutustumatta, mulle tuli nyt tästä jotenkin mieleen locale-ongelma, ts. jossain on määritelty käytettäväksi esimerkiksi C tai en_US -locale, missä äätä tai öötä ei pidetä aakkosiin kuuluvana merkkinä ollenkaan. Eipä näillä eväin oikein enempää osaa auttaa.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Elukka

Re: PHPNuke ja kielipaketit

Viesti Kirjoittaja Elukka »

1108 kirjoitti:ETANA!!!
Ei saatana, nyt kyllä oli 5:tä vaille ettei lentäny Cokikset nenästä! :D
Avatar
mozart
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 179
Liittynyt: 06.11.2005 22:15

Re: PHPNuke ja kielipaketit

Viesti Kirjoittaja mozart »

Se noissa PHPNuken jutuissa onkin, kun kielipaketit suomeksi on ylipäätään vajavaisia ja niitä joutuu suomentelemaan itse.

Olisikohan jotain selkokieltä tuohon. Olen oikeasti aikasen käsi vielä tässä vaiheessa. :roll: Koetan noiden vinkkien mukaan katsella mitä voin ja osaan tehdä.. jos vaikka saisin goodmoodhouse:n jälleen kerran sekaisin :lol:

Kiitoksia jo tähän asti vastanneille - teille höyrypäillekin ;)
huima

Re: PHPNuke ja kielipaketit

Viesti Kirjoittaja huima »

mozart kirjoitti:Olisikohan jotain selkokieltä tuohon. Olen oikeasti aikasen käsi vielä tässä vaiheessa. :roll: Koetan noiden vinkkien mukaan katsella mitä voin ja osaan tehdä.. jos vaikka saisin goodmoodhouse:n jälleen kerran sekaisin :lol:

Kiitoksia jo tähän asti vastanneille - teille höyrypäillekin ;)
Selkokieltä?

Vinkki 1. Älä ammu haulikolla sinne tänne ja 'kokeile' - vaan selvitä yksi asia aina kunnolla, jotta yhden mahdollisen syyn 'ongelmiin' voi sulkea pois -- ja jotta oma osaamisesi kasvaa.

Et ole kysymyksessäsi antanut juuri mitään tietoa siitä millä tavalla ääkkösten laittaminen käännöksiin ei toimi. Näkyvätkö ne sivustolla lainkaan, tuleeko php:stä virheilmoituksia tai jotain muuta. Mikäli ne näkyvät sivustolla - mutta väärin, kerro ja kokeile millä selaimen encodingilla ne näkyvät väärin ja/tai oikein.

Tekstien enkoodaus tarkoittaa menetelmää millä tietokone tulkitsee tietyn bittijonon oikeasti tekstiksi 'äiti' sen sijaan että se tarkoittaisikin jotain muuta. Encoding-ongelmiin saattaa vaikuttaa myös aasin mainitsema locale-tieto, joka kertoo siis järjestelmälle oletustietoja siitä miten tulkita niin tekstiä kuin myös muita arvoja - esimerkiksi aikoja. ( kts. http://en.wikipedia.org/wiki/Character_set )

Itse sulkisin ensimmäisessä tuon encoding-ongelman pois mahdollisista syistä, sillä se on yksi helpoimpia asioita saada väärin. Mikäli käytät jotain editoria ( windowsissa ) joka ei edes kerro käyttämäänsä character encodingia -- heitä sillä vesilintua ja käytä jotain parempaa työkalua.

Kerro pääsetkö eteenpäin ongelman selvittämisessä ja kysy lisää, jos olet edelleen jumissa.
Avatar
mozart
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 179
Liittynyt: 06.11.2005 22:15

Re: PHPNuke ja kielipaketit

Viesti Kirjoittaja mozart »

Siis tämä sanakirja on valmiina olemassa sivustolla (www.goodmoodhouse.net) ja siellä on aakkoset valmiina a:sta z:aan eli skandinaviset puuttuu. Olen vielä opetteluvaiheessa siinä mielessä, että en osaa smartftp:n tiedostoihin tuota muuttaa (siis kielitiedostoja sinänsä voi muuten suomennella, kun suomenkieliset ovat vajaat ylipäätään).

Minä tsekkailen nuo uudemman kerran ja tulen kitisemään taas :D
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: PHPNuke ja kielipaketit

Viesti Kirjoittaja aasi »

Tiedostossa html/modules/Encyclopedia/index.php näkyy funktio alpha, jossa on määritelty array $alphabet, josta ei näy ääkkösiä löytyvän. Sama vika löytyy html/modules/Encyclopedia/admin/index.php:sta.

Yööörgh.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
mozart
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 179
Liittynyt: 06.11.2005 22:15

Re: PHPNuke ja kielipaketit

Viesti Kirjoittaja mozart »

Tuota minä tarkoitin! :D Siis tuolleen rautalangasta väännettynä... ;) Noita tiedostoja olen muuten suomennellut, mutta juuri tuo aakkoshomma on ollut ihan hepreaa...

Meinaatko, että tuota ei saisi muokattua?
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: PHPNuke ja kielipaketit

Viesti Kirjoittaja aasi »

Kai siihen arrayhyn nyt voi ääkköset lykätä, ei sen pitäisi siihen mitenkään hajota.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
mozart
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 179
Liittynyt: 06.11.2005 22:15

Re: PHPNuke ja kielipaketit

Viesti Kirjoittaja mozart »

aasi kirjoitti:Kai siihen arrayhyn nyt voi ääkköset lykätä, ei sen pitäisi siihen mitenkään hajota.
Tiätkö! Jos oisit tässä, halaisin!!! :D Sain ääkköset :cheer:
Vastaa Viestiin