Xbox 69 euroa

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Xbox 69 euroa

Viesti Kirjoittaja Elppis »

SingleMalt kirjoitti:Yönmustaritariko se siinä?
ND laittoi vihdoin omakuvansa!! :cheer:
The great club outshines the individual, always and forever.
NuoriDaavid

Re: Xbox 69 euroa

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kuva
Avatar
Ihminen
Kitinän uhri
Viestit: 796
Liittynyt: 27.09.2006 10:41
Paikkakunta: Ihmislä

Re: Xbox 69 euroa

Viesti Kirjoittaja Ihminen »

Laitteistopäivitys voi pc:llä olla hyvinkin arvokasta mutta eipä sitä nyt niin kummemmin tarvitse "konffata" pelaamista varten. Tietämättömien puhetta. Lisäksi suuri osa peleistä, joita pelaan eivät ilmesty konsoleille tai ovat tyhmennettyjä versioita tai ohjaimensa vuoksi paskoja pelata. En ymmärrä miksi ei esim. billboxiin ole värkätty hiiri+nappäimistö -yhdistelmää?
"Facts are stupid things."
Ronald Reagan

«Don't play with fire, play with Ihminen.»
Sloganizer.net
NuoriDaavid

Re: Xbox 69 euroa

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Saddamkin pelaa Xboxilla (taitaa olla 360):

Kuva
CandyMan

Re: Xbox 69 euroa

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

bedlam kirjoitti:
CandyMan kirjoitti:Eihän Xboxia kai enää edes valmisteta
Kai tuota nyt vielä hyvinkin valmistetaan. Ei varmaan kuitenkaan lähellekään niin pitkään kuin PS2-konsolia toki.
No ei kai, koska Sony ei ole vielä edes julkaissut PS2:n korvaavaa konsoliaan. Microsoft puolestaan jo on jonkin aikaa sitten. Minulle on jäänyt kaikesta kuva että MS on parhaansa mukaan yrittänyt siirtää painopisteen XBox360:n puolelle saadakseen sille mahdollisimman laajan käyttäjäkunnan ennen PS3:n ja Wiin julkaisua. Vaikuttaa myös ettei monista/useimmista multiformaattipeleistä tule enää edes Xbox-versiota, PS2 ja XBox360-versiot tulevat.

Mitä tuossa juuri tsekkasin tulossa olevia pelejä vanhalle Xboxille, sille tuntuu olevan tulossa lähinnä enää lastenpelejä tai ns. party-pelejä. Yhdessä arvostelussa sanottiinkin suoraan:

"The coming console transition means that as older game players upgrade to the new systems, they'll hand down their current systems to their younger siblings. This is why LucasArts is launching Thrillville, a new franchise designed to appeal to younger players and, almost as importantly, their parents."
Pleikkarilla olohuoneessa videotykin kanssa huomattavasti hauskempaa.
Ei ne efektit, vaan ne itse pelit. Ei videotykki tee mielenkiinnottomista elokuvistakaan mitään tajunnanräjäyttäjiä, ainakaan toivottavasti. Onhan mulla toki PS2 ja Xbox (se vanha), mutta kovin vähän niihin on tullut loppujen lopuksi koskettua. Mitä nyt sitten tein tuosta XBoxista sen monipuolisen multimediasoittimen.

Tämä on vähän kuin vertailisi Britni Spierssiä ja Pink Floydia toisiinsa. Britnillä on kyllä paremmat efektit ja näyttävämmät musavideot, ei siinä mitään. Ja Pink Floydin kuuntelijat ovat pitkälti nörttiteekkareita. Mutta silti.
bedlam

Re: Xbox 69 euroa

Viesti Kirjoittaja bedlam »

CandyMan kirjoitti:
bedlam kirjoitti:
CandyMan kirjoitti:Eihän Xboxia kai enää edes valmisteta
Kai tuota nyt vielä hyvinkin valmistetaan. Ei varmaan kuitenkaan lähellekään niin pitkään kuin PS2-konsolia toki.
No ei kai, koska Sony ei ole vielä edes julkaissut PS2:n korvaavaa konsoliaan.
Tarkoitin sitä, että luultavasti PS-kakkosta myydään PS3:n julkaisun jälkeen vielä huomattavasti pidempään kuin Xboxia nyt uuden mallin julkistamisen jälkeen. Ja myöskinhän PS2 julkistettiin ennen Xboxia.
CandyMan kirjoitti:
Pleikkarilla olohuoneessa videotykin kanssa huomattavasti hauskempaa.
Ei ne efektit, vaan itse ne pelit.
Niin toki. Mutta minua ei kiinnosta opetella miljoonaa eri näppäinkomentoa ja tarkistella pyörittääkö koneeni jotakin peliä ja millä graffa-asetuksilla. Jos haluan pelata, haluan tökätä pelin koneeseen ja alkaa räiskimään. En pelaile kuin hyvin satunnaisesti pieninä pyrähdyksinä ja se on mielestäni mukavampi toteuttaa olkkarissa pleikkarin parissa. Enkä usko, että PC-puolelta löytäisin paremmin itseäni kiinnostavia pelejä.
huima

Re: Xbox 69 euroa

Viesti Kirjoittaja huima »

Wii voi todellakin olla mielenkiintoinen uutuus, mutta sen mahdollinen pelikatalogi tulee mietityttämään. Mahdollisuudet on erittäin hyvät siihen ettö Wii:stä tulee todellinen peligenrejen muuttaja - mutta uudenlainen ohjain ja järjestelmä asettavat osan pelitaloista kiperään tilanteeseen: maksimoidako tuotto niillä perinteisimmillä platformeilla ( PS2, PS3, Xbox360, PC ) vai tehdäkö niitä uraauurtavia ja mielenkiintoisia vain Wii:lle olevia pelejä.

Tottahan kun kuitenkin on että peruskonsolille tehdyt pelit voidaan portata työllä järjestelmästä toiseen. Jos pelin toiminta taas perustuu johonkin gimmikkiin joka on vain yhdellä platformilla, esimerkiksi juuri ohjaimessa - sitä ei niin vaan viedäkään toiselle platalle ilman että pelikokemus muuttuu kokonaan.

Itselläni pelaaminen on ennen kaikkea rentoutumista ja aivojen nollaamista, joten konsoli nopealla pelin aloittamisella ja instant gratificationilla on ollut aina bonus. Jos Wii:n pelikatalogi tulee olemaan hyvä ja halpa, tulee Wii löytymään tv:n vierestä jossain vaiheessa.
CandyMan

Re: Xbox 69 euroa

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

bedlam kirjoitti:Niin toki. Mutta minua ei kiinnosta opetella miljoonaa eri näppäinkomentoa ja tarkistella pyörittääkö koneeni jotakin peliä ja millä graffa-asetuksilla. Jos haluan pelata, haluan tökätä pelin koneeseen ja alkaa räiskimään. En pelaile kuin hyvin satunnaisesti pieninä pyrähdyksinä ja se on mielestäni mukavampi toteuttaa olkkarissa pleikkarin parissa. Enkä usko, että PC-puolelta löytäisin paremmin itseäni kiinnostavia pelejä.
No kyllä, helpompaahan konsolilla pelaaminen on. Mutta pelit sen lopulta ratkaisevat. Jos juuri niitä itseään kiinnostavia pelejä ei esim. konsoleille löydy, ei siinä paljoa mieltä lämmitä että niillä pelaaminen on sekä helpompaa että halvempaa. Konsolipelit ovat pikaruokaa.
CandyMan

Re: Xbox 69 euroa

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

huima kirjoitti:Itselläni pelaaminen on ennen kaikkea rentoutumista ja aivojen nollaamista
Katsotko leffojakin samalla mentaliteetilla, eli ainoastaan rentouttavia ja aivot nollaavia leffoja eksyy silmiesi eteen? Tai musiikki? Minulla se vaihtelee, kaikissa noissa kolmessa.
bedlam

Re: Xbox 69 euroa

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Tässä nyt on kyse mieltymyksistä, eikä siitä että PC:llä olisi absoluuttisesti parempia pelejä. Itse en jaksa alkaa vääntämään jotain vuosia kestävää strategiavääntöä koneen ääressä, vaan tykkään laittaa koneen päälle ja räiskiä parit örkit tohjoksi tai ajella ratilla rallia muutaman kierroksen. Siinä vaiheessa kun PC-pelin asennus koneeseen olisi valmis, olisin varmaan keksinyt jo jotain parempaa tekemistä.
CandyMan

Re: Xbox 69 euroa

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

bedlam kirjoitti:Tässä nyt on kyse mieltymyksistä
En ole missään vaiheessa ollut eri mieltä. Panin vaan merkille että sekä sinä että ND perustelitte konsolin valintaa helppokäyttöisyydellä, videotykeillä jne, ette sinänsä pelien sisällöllä. Mutta tästä sen enempää, menen syömään suklaajäätelöä. Inhoan hedelmäjäätelöitä.
Siinä vaiheessa kun PC-pelin asennus koneeseen olisi valmis, olisin varmaan keksinyt jo jotain parempaa tekemistä.
Tuohon vielä kommentti että asennus tehdään toki vain kerran, ja kiintolevylle asennetut pelit latautuvat sitten pelatessa nopeammin kuin DVD:ltä latautuvat, joten itse pelin aikana tulee vähemmän odottelua.
bedlam

Re: Xbox 69 euroa

Viesti Kirjoittaja bedlam »

CandyMan kirjoitti:Panin vaan merkille että sekä sinä että ND perustelitte konsolin valintaa helppokäyttöisyydellä, videotykeillä jne, ette sinänsä pelien sisällöllä.
Mutta kun ainakin omalla kohdalla moni muukin seikka vaikuttaa niin paljon pelaamisen nautinnollisuuteen kuin itse pelin sisältö. Saatan jaksaa pöristellä formulaakin olohuoneessa vaikka kuinka kauan ratin kanssa, mutta en minä sitä makkarin pc:llä näppäimistöä naputtaen viitsisi kauaa tehdä.

En mä elokuviakaan jaksaisi tietokoneen ääressä tuijottaa, olkoonpa miten hieno elokuva tahansa.
CandyMan

Re: Xbox 69 euroa

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

bedlam kirjoitti:Mutta kun ainakin omalla kohdalla moni muukin seikka vaikuttaa niin paljon pelaamisen nautinnollisuuteen kuin itse pelin sisältö. Saatan jaksaa pöristellä formulaakin olohuoneessa vaikka kuinka kauan ratin kanssa, mutta en minä sitä makkarin pc:llä näppäimistöä naputtaen viitsisi kauaa tehdä.

En mä elokuviakaan jaksaisi tietokoneen ääressä tuijottaa, olkoonpa miten hieno elokuva tahansa.
No, jotkut jaksavat pelata niitä pelejään vaikka Nintendo DS:n tai PSP:n pikkunäytöltä.

Ja saa PC:llekin toki sen ratin, jos ehdottomasti haluaa (minullakin taitaa olla, ostin sen lähinnä Grand Prix Legendsiä varten aiiikoja sitten; sama ActLabsin ratti/poljin toimii myös PS2:n kanssa). Helpompaa sitä rattia ja polkimia on käyttää pöydän ääressä kuin sohvalla, kuten myös muitakin edistyneempiä ohjainvaihtoehtoja (HOTAS jne.). Tulee vain selkä kipeäksi jos yrittää kurottaa upottavalta sohvalta matalaa sohvapöytää kohden. Sohvalta peluu luonnistuu kunnolla vain sillä käsissä pidettävällä pilipaliohjaimella, mikä konsolien kanssa aina tulee.
mustanikki

Re: Xbox 69 euroa

Viesti Kirjoittaja mustanikki »

NuoriDaavid kirjoitti:Hämmästyttää kummastuttaa miten halvalla noita pystytään tekemään. Toki konsoleita myydään nollakatteella ja rahat revitään peleistä (Peli saattaa maksaa enemmän kuin 69 egee), mutta kummastuttaa silti.
Tappiollahan noita on alusta asti myyty ja MS:n tärkein tavoite tuskin oli vielä edes voiton saaminen peleistä vaan pääsy merkittäväksi tekijäksi pelibisneksessä.

Itse en vanhaa boksia ostaisi (on jo:) enää. Iso ja rumakin se on. PS2:n markkinaosuus on ollut sellainen, että sille voisi kuvitella jotain vielä tulevankin ja sille on muutenkin tehty vähän erikoisempaakin tavaraa, jota voisin kuvitella hankkivani vielä uusien konsolienkin aikana.

Varsinkin käytetty Cube taas olisi puoli-ilmainen... hankkisin jos ei romun määrä ahdistaisi jo.
bedlam

Re: Xbox 69 euroa

Viesti Kirjoittaja bedlam »

CandyMan kirjoitti:Helpompaa sitä rattia ja polkimia on käyttää pöydän ääressä kuin sohvalla, kuten myös muitakin edistyneempiä ohjainvaihtoehtoja (HOTAS jne.). Tulee vain selkä kipeäksi jos yrittää kurottaa upottavalta sohvalta matalaa sohvapöytää kohden. Sohvalta peluu luonnistuu kunnolla vain sillä käsissä pidettävällä pilipaliohjaimella, mikä konsolien kanssa aina tulee.
En minä sohvalta sitä rattia ohjailekaan. Ja rattisydeemit eivät soveltuisi tähän tietokonepöytääni.
Yönmustaritari

Re: Xbox 69 euroa

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

SingleMalt kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Kuvassa tyypillinen PC:llä pelaaja konffaa konetta saadakseen pelin käyntiin.

Kuva
Yönmustaritariko se siinä?
Älä vittuile. Vaikka yhdennäköisyys on ilmeinen, en silti tajuu tietokoneista tai oikeastaan mistään mitään.
CandyMan

Re: Xbox 69 euroa

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

bedlam kirjoitti:
CandyMan kirjoitti:Eihän Xboxia kai enää edes valmisteta
Kai tuota nyt vielä hyvinkin valmistetaan. Ei varmaan kuitenkaan lähellekään niin pitkään kuin PS2-konsolia toki.
Tänään metsästin vanhalle EksBoksille varaohjainta Anttilasta ja Stockalta. On se kumma kuinka XBox-tuotteet tuntuvat hävinneen täysin kaupoista X360:n tieltä. Tuskin enää pahemmin tilaavat niitä lisääkään hyllyihinsä.

No, ehkä löydän jostain postimyynnistä sen varaohjaimen. Olen aikaisemminkin ihmetellyt kuinka PS2:lle löytyy ohjaimia ja lisälaitteita vaikka keiltä (Logitech ja muut), mutta XBoxille paljon vähemmän, jos ollenkaan. Mistä lie johtuu, kontrolloiko MS jotenkin muiden valmistajien lisälaitteiden myyntiä? Muistan lukeneeni että XBox360:n tapauksessa Microsoft yrittää lisätä kannattavuuttaan perimällä muiden firmojen valmistamista X360-lisälaitteista (ohjaimet jne.) lisenssimaksua, aivan kuten kaikki konsolivalmistajat tekevät koneelleen myytävien pelien suhteen. Tömö tietenkin näkyy kuluttajille korkeampina hintoina.
NuoriDaavid

Re: Xbox 69 euroa

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

CandyMan kirjoitti:
bedlam kirjoitti:
CandyMan kirjoitti:Eihän Xboxia kai enää edes valmisteta
Kai tuota nyt vielä hyvinkin valmistetaan. Ei varmaan kuitenkaan lähellekään niin pitkään kuin PS2-konsolia toki.
Tänään metsästin vanhalle EksBoksille varaohjainta Anttilasta ja Stockalta. On se kumma kuinka XBox-tuotteet tuntuvat hävinneen täysin kaupoista X360:n tieltä. Tuskin enää pahemmin tilaavat niitä lisääkään hyllyihinsä.

No, ehkä löydän jostain postimyynnistä sen varaohjaimen. Olen aikaisemminkin ihmetellyt kuinka PS2:lle löytyy ohjaimia ja lisälaitteita vaikka keiltä (Logitech ja muut), mutta XBoxille paljon vähemmän, jos ollenkaan. Mistä lie johtuu, kontrolloiko MS jotenkin muiden valmistajien lisälaitteiden myyntiä? Muistan lukeneeni että XBox360:n tapauksessa Microsoft yrittää lisätä kannattavuuttaan perimällä muiden firmojen valmistamista X360-lisälaitteista (ohjaimet jne.) lisenssimaksua, aivan kuten kaikki konsolivalmistajat tekevät koneelleen myytävien pelien suhteen. Tömö tietenkin näkyy kuluttajille korkeampina hintoina.
Hauska yhteensattuma: ostin juuri äsken Leppävaaran Prismasta Logitechin valmistaman Xbox ohjaimen, maksoi 19.95. Maxissa oli joku tuntematon merkki 9.95.
schnabeltier

Re: Xbox 69 euroa

Viesti Kirjoittaja schnabeltier »

CandyMan kirjoitti:On se kumma kuinka XBox-tuotteet tuntuvat hävinneen täysin kaupoista X360:n tieltä. Tuskin enää pahemmin tilaavat niitä lisääkään hyllyihinsä.

No, ehkä löydän jostain postimyynnistä sen varaohjaimen. Olen aikaisemminkin ihmetellyt kuinka PS2:lle löytyy ohjaimia ja lisälaitteita vaikka keiltä (Logitech ja muut), mutta XBoxille paljon vähemmän, jos ollenkaan. Mistä lie johtuu, kontrolloiko MS jotenkin muiden valmistajien lisälaitteiden myyntiä?
Eiköhän se riipu paljon käyttäkunnan suuruusluokan erosta. Vanhoja Xboxeja on myyty 24 miljoonaa; PS2:ta pitkälti yli 100 miljoonaa. Yhdellä kolmesta tärkeästä markkina-alueesta, Japanissa, Xboxia ei käytännössä ole olemassa. Esim. puoli vuotta sitten sitä myytiin siellä muutamia viikossa; PS2:ta kymmeniä tuhansia.
Edith

Re: Xbox 69 euroa

Viesti Kirjoittaja Edith »

schnabeltier :h: Mun olikin iksu. Meinasinkin jo meilaa sulle jossain vaiheessa, et tuu takas. Ois pitäny kyl haastaa sut jo siihen Heikoin lenkki -kisaankin, mut kun en ehtiny, niin en sit pitäny hirveetä kiirusta ja nyt mun ei sit enää tarvikaan.
NuoriDaavid

Re: Xbox 69 euroa

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Täältä löytyykin dataa

http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox

Xboxia on siis myyty tappiolla alusta lähtien.
Vastaa Viestiin