Talvirenkaat

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
PerttiMakimaa

Talvirenkaat

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Olenko ainut, joka on tänä "talvena" tuskaillut renkaitten surkean ajettavuuden kanssa?

Lamellit tuntuvat antavan koko ajan periksi näillä loputtomilla plussakeleillä ja ajaminen on vähän kuin kuulilla ajaisi. *Vobli vobli* Ärsyttää.

Toisaalta onko rengasmerkkiä, joka on pysynyt hyvänä ajettavana tällä kelillä?

Itsellä Misukat nastoilla.
safi

Re: Talvirenkaat

Viesti Kirjoittaja safi »

Et ole, tämä mamma tuskailee saman asian kanssa päivittäin. Vittumaista ajaella satoja kilometrejä päivän aikana, kun koko ajan saa olla kieli keskellä suuta. Nastat ei tunnu purevan tiehen ollenkaan, kun siinä on vain aavistuksen jäinen pinta, joka yhdistettynä tiellä olevaan veteen tekee siitä ihan tappoliukkaan ja ilmeisesti renkaillekkin mahdottoman yhdistelmän.

Oma isukkini myy renkaita, joten autossani on aina parhaat mahdolliset gummit alla, eikä auta silti yhtään. Kunnon talven tuloa täällä kovasti odotellaan, eiköhän sitten helppaa...jos vaan pysytään tiellä siihen asti. : )
ninnithequeen

Re: Talvirenkaat

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mä en kauheesti näistä autojutuista ymmärrä, mutta ukko kiroaa kelejä kans. Just uudet nastarenkaat ostettiin ja tämmösellä kelillähän ne vaan kuluu nopeesti huonoiksi.

Lunta, perkele.
JakeBlues

Re: Talvirenkaat

Viesti Kirjoittaja JakeBlues »

Tänä ”talvena” on ollut vasta yksi päivä jolloin olisi nastarenkaista ollut todella iloa. Muutoin olen jälleen ollut kovin tyytyväinen kitkarenkaisiin. Hyvin ovat toimineet. On ollut kuitenkin riittävän kylmää etteivät ole aivan löysiksi heittäytyneet. Eivät nyt sentään ajo-ominaisuuksiltaan aivan kesärenkaiden veroiset, mutta selkeästi mukavammat kuin nastarenkaat näillä keleillä. Toisaalta, en ole kovin vaativa kuluttaja mitä tulee autoiluun.
Bliss

Re: Talvirenkaat

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Mulla on kaksi vuotta sitten ylimääräiseksi jääneet, kuukauden ajetut Bridgestone Blizzak kitkat autossa "tilapäisesti", kun en viitsinyt ihan uusia nastarenkaita pilata loppusyksystä, kun ne talvirenkaat piti vaihtaa (silloin marraskuun alussa kun satoi lunta :roll: ). Taitaa jäädä ne nastarenkaat odottelemaan ensi talvea jos tämmönen sää jatkuu.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Talvirenkaat

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Bliss kirjoitti:Mulla on kaksi vuotta sitten ylimääräiseksi jääneet, kuukauden ajetut Bridgestone Blizzak kitkat autossa "tilapäisesti", kun en viitsinyt ihan uusia nastarenkaita pilata loppusyksystä, kun ne talvirenkaat piti vaihtaa (silloin marraskuun alussa kun satoi lunta :roll: ). Taitaa jäädä ne nastarenkaat odottelemaan ensi talvea jos tämmönen sää jatkuu.
Mä ostin Goodrichit (Michelinkloonit) kesällä ja ne on niin hyvät että vaihdoin ne marraskuun lopussa takaisin alle. Mulla oli jo talvirenkaat, mutta ne minun autossani aiheuttaa niin suuren autonajon "nautintaeron" että vaihdoin pois. Mahtava ratkaisu, koska vasta tänään ajattelin mennä laittamaan itse taas talvitossut alle. Kun yks pakollinen ajo, nääs. Joo,ovat nastarenkaat ja puree jäähän niin että. Misukat. Jos niitä ei oo varastettu. Mut eihän Arskalta kukaan mitään vie! :shock:
PerttiMakimaa

Re: Talvirenkaat

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

http://www.mainio.net/article.asp?path= ... 3244;98555

Tuossa mainio ( :) ) artikkeli rengasasioista. Testasin eilen illalla tuota paineasiaa ja lisäsin omiin kumeihin 0,3 kiloa ja paranihan tuo. Varsinkin takaosa lopetti heijaamisen.

Mielenkiintoista artikkelissa oli juuri se, että uskomukset jotka syntyivät ristikudosrenkaitten aikaan haittaavat oikeitten paineitten etsimistä tänäkin päivänä. Teräsvyörenkaan kuvion ei pitäisi taipua suuntaan tai toiseen siedettävästä ylipaineesta.

P.S. Muistan kyllä nuorena ajaneeni yksillä ristikudosrenkailla hieman ylipaineilla talvella ja keskeltä tosiaan kuluivat hieman nopeammin.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Talvirenkaat

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

PerttiMakimaa kirjoitti:http://www.mainio.net/article.asp?path= ... 3244;98555

Tuossa mainio ( :) ) artikkeli rengasasioista. Testasin eilen illalla tuota paineasiaa ja lisäsin omiin kumeihin 0,3 kiloa ja paranihan tuo. Varsinkin takaosa lopetti heijaamisen.

Mielenkiintoista artikkelissa oli juuri se, että uskomukset jotka syntyivät ristikudosrenkaitten aikaan haittaavat oikeitten paineitten etsimistä tänäkin päivänä. Teräsvyörenkaan kuvion ei pitäisi taipua suuntaan tai toiseen siedettävästä ylipaineesta.

P.S. Muistan kyllä nuorena ajaneeni yksillä ristikudosrenkailla hieman ylipaineilla talvella ja keskeltä tosiaan kuluivat hieman nopeammin.
Sä taidat loppujen lopuksi olla ihan tavallinen ihminen. Mä en voi kuvitella sua kuin Jukka Puotilana. Mikä on sun elämäntehtäväsi?
Utelee taas kenties liikaa Sir Arska
PerttiMakimaa

Re: Talvirenkaat

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Stadinarska kirjoitti:Sä taidat loppujen lopuksi olla ihan tavallinen ihminen. Mä en voi kuvitella sua kuin Jukka Puotilana. Mikä on sun elämäntehtäväsi?
Utelee taas kenties liikaa Sir Arska
Palstan Slamein mies tekee sitten lopulta Slamit.

Minä haluan sen kunniaksi kertoa, että minä olen oikeasti Setan varapuheenjohtaja, tranvestiitti saatananpalvoja Lauttasaaresta. Syön sikiöitä aamupalaksi ja paskannan kettinkiä.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Talvirenkaat

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Stadinarska kirjoitti:
Sä taidat loppujen lopuksi olla ihan tavallinen ihminen. Mä en voi kuvitella sua kuin Jukka Puotilana. Mikä on sun elämäntehtäväsi?
Utelee taas kenties liikaa Sir Arska

*******************************************************

Pertti Mäkimaa kirjoitti:
Palstan Slamein mies tekee sitten lopulta Slamit.

Minä haluan sen kunniaksi kertoa, että minä olen oikeasti Setan varapuheenjohtaja, tranvestiitti saatananpalvoja Lauttasaaresta. Syön sikiöitä aamupalaksi ja paskannan kettinkiä.

*********************************************************

StadinArska vastaa:

(Jouduin muotoilemaan itse, kun "quotet" eivät toimineet!)

Minun täytyy olla lyhyt, että en ärsytä, mutta:

a) vastauksesi on hauska!

b) Kun on sanottu etten ymmärrä niin totuus on etten ymmärrä:
Eli nyt kerro minulle mitä tarkoitat että "Palstan Slamein mies tekee sitten lopulta Slamit."
Mitä Slam on tehnyt?

c) Ja mitä tarkoitat seuraavalla, mikä kylläkin nauratti, mutta en ymmärrä sisältöä, tarkoitatko, että minä olen tuo?
Eli tällä?:
"Minä haluan sen kunniaksi kertoa, että minä olen oikeasti Setan varapuheenjohtaja, tranvestiitti saatananpalvoja Lauttasaaresta. Syön sikiöitä aamupalaksi ja paskannan kettinkiä"

Jukka hyvä! Kerro mulle nyt ihan "tylsästi" mitä tarkoitit koska minä en takuuvarmasti itse sitä ymmärrä!
PerttiMakimaa

Re: Talvirenkaat

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Stadinarska kirjoitti:Minun täytyy olla lyhyt, että en ärsytä, mutta:

a) vastauksesi on hauska!

b) Kun on sanottu etten ymmärrä niin totuus on etten ymmärrä:
Eli nyt kerro minulle mitä tarkoitat että "Palstan Slamein mies tekee sitten lopulta Slamit". ? Mitä Slam on tehnyt?

c) Ja mitä tarkoitat seuraavalla, mikä kylläkin nauratti, mutta en ymmärrä sisältöä, tarkoitatko, että minä olen tuo?
Eli:
"Minä haluan sen kunniaksi kertoa, että minä olen oikeasti Setan varapuheenjohtaja, tranvestiitti saatananpalvoja Lauttasaaresta. Syön sikiöitä aamupalaksi ja paskannan kettinkiä."
a) ...

b) Slam ihmetteli joskus historian aamuhämärissä, että mikä ihmeen eläjä tämä PerttiMakimaa oikein on. Slamimaisin luonnehdintana liittyy siihen, että Teidän molempien puhetulvan ymmärtämiseen tarvitaan molemmat aivopuoliskot. Pelkkä asiapuoli tai mielikuvituspuoli ei riitä.

c) Lauseeni voi tulkita kahdella tavalla. Joka olen Setan puheenjohtaja... tai sitten elättelen toiveita ettei ihan jokainen palstalainen tiedäkään kotiosoitettani (tietysti aikamoinen messias-kompleksi pitää olla kuvitellakseen, että se jota kuta kiinnostaisi).
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Talvirenkaat

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Pera Mäkimaa kirjoitti:

b) Slam ihmetteli joskus historian aamuhämärissä, että mikä ihmeen eläjä tämä PerttiMakimaa oikein on. Slamimaisin luonnehdintana liittyy siihen, että Teidän molempien puhetulvan ymmärtämiseen tarvitaan molemmat aivopuoliskot. Pelkkä asiapuoli tai mielikuvituspuoli ei riitä.

c) Lauseeni voi tulkita kahdella tavalla. Joka olen Setan puheenjohtaja... tai sitten elättelen toiveita ettei ihan jokainen palstalainen tiedäkään kotiosoitettani (tietysti aikamoinen messias-kompleksi pitää olla kuvitellakseen, että se jota kuta kiinnostaisi).

**************************************************


Arska vastaa:

b) Hehheh, olisiko nyt niin? Mutta sehän toki silti on imartelua. Olen koettanut lauseeni tehdä "kokonaisiksi", ei sisäpiirin hallittaviksi, mutta olen sortunut muita ärsyttäviin ylilyönteihin vaikka en tarkoita tokikaan "pahaa"!!!

c) Ai sä oot Setan puheenjohtaja? Sä muuten olet?!


Mutta sinä olet oikein tosi kyllä ollut aina minullekin niin asiallinen ja ystävällinen ja tunnut laajakatseiselta, että olet ansainnut siitä rehdin tunnustuksen!

Toivoo Arska
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Talvirenkaat

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Todella kehnot on tänki akan renkaat. Mutta menkööt, nyt vielä ainakin hetken.
Pajeroon saahaan ensviikolla onneks kunnon renkaat! :P
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Vastaa Viestiin