Kotiteatterivahvistin

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
MGandhi

Kotiteatterivahvistin

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

Nyt kaikki kotistudiogurut kuulolla! Molen totaalinen n00bs (nykyisin) kotiteatteriasioissa ja tarttisin asiantuntevaa apua kotiteatterivahvistimen kanssa.

Kertokaa minkälaisen helvetinkoneen tarvitsen, jos (ja kun) haluan saada äänet kaiuttimiin digiboksista, DVD-soittimesta, Xboxista ja tietokoneesta. Samalla näistä kaikista pitäisi saada kuva sekä telkkariin (vanhahko 32" kuvaputkitöllö... ei siis mitään HD-valmiuksia ja vain SCART ja S-Video sisääntulo.) ja videotykkiin (joka ei myöskään ole HDMI... tässäkin tapauksessa S-Video olisi tulokanavana). Telkkari on menossa vaihtoon lähitulevaisuudessa, joten vahvarin pitäisi olla sellainen, ettei sitä tarvitse olla heti töllön päivittämisen jälkeen vaihtamassa.

Oi gurut, auttakee... ootte ennenkin... juh
Avatar
Think
Kitisijä
Viestit: 1000
Liittynyt: 14.08.2005 20:56

Re: Kotiteatterivahvistin

Viesti Kirjoittaja Think »

Lähdetään nyt vaikka siitä liikkeelle, että oletko valmis maksamaan siitä, että näet hdmi-kuvaa (mitenkään ottamatta kantaa siihen mistä aikoisit sellaista kuvaa saada), siitä uudesta televisiostasi jota olet hankkimassa? En ole ihan hetkiseen katsellut kodideatdderivahvareita, mutta epäilisin, että hinnanero on selkeä hdmi-ominaisuudella varustetulla vahvarilla versus ilman sitä.

Xboxiin kannattaa muuten hankkia sellainen kaupasta erikseen ostettava xbox-piuhahässäkkä, jos meinaa kiinnittää sen kotiteatterihärdelliin Sen perusjohdotuksen läpi ei tule kuin se perusäänimössö.
Ovela kuin orgasmi
bedlam

Re: Kotiteatterivahvistin

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Tätä forumia ja sen vahvistimet-osastoa kannattaa tutkailla. Vaikka monet plazalaiset sortuvat mielestäni liiankin hifistelymeininkiin.
MGandhi

Re: Kotiteatterivahvistin

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

Think kirjoitti:Lähdetään nyt vaikka siitä liikkeelle, että oletko valmis maksamaan siitä, että näet hdmi-kuvaa (mitenkään ottamatta kantaa siihen mistä aikoisit sellaista kuvaa saada), siitä uudesta televisiostasi jota olet hankkimassa? En ole ihan hetkiseen katsellut kodideatdderivahvareita, mutta epäilisin, että hinnanero on selkeä hdmi-ominaisuudella varustetulla vahvarilla versus ilman sitä.

Xboxiin kannattaa muuten hankkia sellainen kaupasta erikseen ostettava xbox-piuhahässäkkä, jos meinaa kiinnittää sen kotiteatterihärdelliin Sen perusjohdotuksen läpi ei tule kuin se perusäänimössö.
Olin ajatellut selviäväni noin 500€ sijoituksella, mutten ole varma. Kyllä olisi tarkoitus HDMI-kuvaa katsella sitten uudesta telkkarista.
Bedlam kirjoitti: Tätä forumia ja sen vahvistimet-osastoa kannattaa tutkailla. Vaikka monet plazalaiset sortuvat mielestäni liiankin hifistelymeininkiin.
Olen sinnekkin jo kirjoitellut ja viestejä katsellut, mutta ei nyt oikein tunnu löytyvän apua.

Onko nyt todellakin niin, että minun pitää ostaa uusi telkkari samantien ja myös heittää vanhalla tykilläkin vesilintua ja ostaa uusi HDMI-tykki. Alkaa sylettämään nämä jatkavat uusien formaattien esittelyt. Perkele, mulle SCART on vieläkin uusi ja hieno juttu!
Avatar
Think
Kitisijä
Viestit: 1000
Liittynyt: 14.08.2005 20:56

Re: Kotiteatterivahvistin

Viesti Kirjoittaja Think »

MGandhi kirjoitti: Olin ajatellut selviäväni noin 500€ sijoituksella, mutten ole varma. Kyllä olisi tarkoitus HDMI-kuvaa katsella sitten uudesta telkkarista.
Saattaa ehkä juuri ja juuri riittää, koska hdmi-liitännällä olevat vahvarit eivät ole mikään kovin vanha juttu ja siten hinnat voivat olla vielä ylhäällä. Tämä selviäisi jos vähän katselisi hintoja. Itse en sitä nyt jaksa tehdä, joten tämä siis mutua.
Onko nyt todellakin niin, että minun pitää ostaa uusi telkkari samantien ja myös heittää vanhalla tykilläkin vesilintua ja ostaa uusi HDMI-tykki. Alkaa sylettämään nämä jatkavat uusien formaattien esittelyt. Perkele, mulle SCART on vieläkin uusi ja hieno juttu!
Kokonaan toinen kysymys on se, että teetkö käytännössä tuolla HDMI ominaisuudella yhtään mitään? En usko, että esim. dvd:n kuvanlaatu on olennaisesti parempi komponenttiliitännällä kun lähteenä on on dvd ja lähettäjänä videotykki verrattuna samaan kokoonpanoon silloin kun sekä dvd että videotykki ovat hdmi kelpoisia ja välillä kulkee se hdmi johto.

En ole itse jaksanut kokeilla sen hdmi:n paremmuutta kotona (eli ostaa johtoa ja kokeilla) ennenkuin joku muu antaa sellaisia ennusmerkkejä, että se oikeasti kannattaa.

EDIT: Jäi mietityttämään se "HDMI vahvarin" hinta. Erittäin pikaisella ja pinnallisella katsauksella näytti HDMI liitännällä olevat vahvarit olevan noin 750eurosta ylöspäin.
Ovela kuin orgasmi
nokkaelain

Re: Kotiteatterivahvistin

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Think kirjoitti:EDIT: Jäi mietityttämään se "HDMI vahvarin" hinta. Erittäin pikaisella ja pinnallisella katsauksella näytti HDMI liitännällä olevat vahvarit olevan noin 750eurosta ylöspäin.
Sonylla on jokin halvempi malli, mutta se toimii vain HDMI:n valitsimena/läpivientinä, osaamatta edes ottaa ääntä sitä kautta vahvistimelle. Sellaiset laitteet, jotka osaavat myös tehdä muunnoksen HDMI:n ja analogisten liitäntöjen välille, ovatkin sitten käsittämättömän kalliita.
Avatar
Think
Kitisijä
Viestit: 1000
Liittynyt: 14.08.2005 20:56

Re: Kotiteatterivahvistin

Viesti Kirjoittaja Think »

nokkaelain kirjoitti: Sonylla on jokin halvempi malli, mutta se toimii vain HDMI:n valitsimena/läpivientinä, osaamatta edes ottaa ääntä sitä kautta vahvistimelle. Sellaiset laitteet, jotka osaavat myös tehdä muunnoksen HDMI:n ja analogisten liitäntöjen välille, ovatkin sitten käsittämättömän kalliita.
En sinällään näe mitään syytä miksi tuollaista pitäisi edes ostaa juuri tällä hetkellä. Vahvari on yleisestikin ottaen perushyvän kotiteatterin halvimpia osia, joten luulisi että sen vaihtamiseen olisi pienin kipukynnys (rahallisesti). Itsellä kun on videotykki katossa, vahvari etuseinällä ja johdot kulkevat piilossa, niin se johtoläjäkin maksaa enemmän kuin vahvistin. Televisiosta, kaiuttimista tai mahdollisesta videotykistä tai tietokoneesta nyt puhumattakaan. Tai no DVD-soitin on kyllä halvempi.
Ovela kuin orgasmi
Vastaa Viestiin