Miksi netti pätkii?

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Miksi netti pätkii?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Voisin tietenkin kysyä tätä suoraan Elisalta, mutta kysynpä teiltä ensin. Siis yhtenä kauniina tammikuisena päivänä nettini pimeni kokonaan. Tarkistutin modeemini Elisalla ja tein vikailmoituksen. Elisan ukot tai akat korjasivat omia linjojaan ja netti avautui. Kuitenkin tuon päivän jälkeen netti pätkii todella usein ja modeemia saa resetoida todella usein. Ruotsalainen kysyisi varför, minä kysyn miksi. Selittäkää ilmiö mulle!
Kikkelis kokkelis.
MGandhi

Re: Miksi netti pätkii?

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

Keikaus kirjoitti:Voisin tietenkin kysyä tätä suoraan Elisalta, mutta kysynpä teiltä ensin. Siis yhtenä kauniina tammikuisena päivänä nettini pimeni kokonaan. Tarkistutin modeemini Elisalla ja tein vikailmoituksen. Elisan ukot tai akat korjasivat omia linjojaan ja netti avautui. Kuitenkin tuon päivän jälkeen netti pätkii todella usein ja modeemia saa resetoida todella usein. Ruotsalainen kysyisi varför, minä kysyn miksi. Selittäkää ilmiö mulle!
Sulle tulee korjaustöiden jälkeen huonoa datapakettia tai jotain overflow-piikkejä. Elisan syy! Soita sinne ja sano, että QOS ei tod ole riittävällä tasolla.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miksi netti pätkii?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

MGandhi kirjoitti:
Keikaus kirjoitti:Voisin tietenkin kysyä tätä suoraan Elisalta, mutta kysynpä teiltä ensin. Siis yhtenä kauniina tammikuisena päivänä nettini pimeni kokonaan. Tarkistutin modeemini Elisalla ja tein vikailmoituksen. Elisan ukot tai akat korjasivat omia linjojaan ja netti avautui. Kuitenkin tuon päivän jälkeen netti pätkii todella usein ja modeemia saa resetoida todella usein. Ruotsalainen kysyisi varför, minä kysyn miksi. Selittäkää ilmiö mulle!
Sulle tulee korjaustöiden jälkeen huonoa datapakettia tai jotain overflow-piikkejä. Elisan syy! Soita sinne ja sano, että QOS ei tod ole riittävällä tasolla.
Tack! Nyt voin esiintyä asiantuntevasti ja soittaa sinne. :wink:
Kikkelis kokkelis.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miksi netti pätkii?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Soitin ja esitin asiantuntevaa. Minua neuvottiin määrittämään DSN-palvelinten osoitteet ja poistamaan virtajohto modeemista, jos netti vielä pätkii. Katsomme, jos auttaa.
Kikkelis kokkelis.
CandyMan

Re: Miksi netti pätkii?

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

Keikaus kirjoitti:Soitin ja esitin asiantuntevaa. Minua neuvottiin määrittämään DSN-palvelinten osoitteet ja poistamaan virtajohto modeemista, jos netti vielä pätkii. Katsomme, jos auttaa.
Erittäin huono neuvo! Jos poistat virtajohdon modeemista, et takuulla pääse nettiin enää ollenkaan! Siinä ei enää DNS-määrityksetkään paljoa auta.

Ihme väkeä Elisalla töissä kun eivät tuollaisia perusjuttuja tiedä, elleivät sitten tahallaan yritä sabotoida nettiinpääsemispyrkimyksiäsi.
Chap

Re: Miksi netti pätkii?

Viesti Kirjoittaja Chap »

Sano niille, että Internet on särki! Miksi www.poliisi.fi ei toimi? Ovatko joutuneet nettirikoksen uhreiksi? Mistä nyt löydän tietoja miten voin uusia passini?!

Edit: nyt toimii poliisinkin sivut
Mulli75

Re: Miksi netti pätkii?

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Mulla kanssa Elisan ltyösuhdeiittymä josta en onneksi maksa centiäkään.

Viime viikolla oli kolme päivää putkeen pimeenä ajattelin ensin että johtuiko koneestani ei kun testasin toistakin konetta. Tein samat toimenpiteet kuin Keikaus

Taitaa olla sen verran asiakkaita ettei Elisaa haittaa jos jollain alueella vähäksi aikaa pimenee tai joku sanoo irti liittymänsä.

On kyllä liian tiuhaan Elisalla katkoja.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miksi netti pätkii?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

CandyMan kirjoitti:
Keikaus kirjoitti:Soitin ja esitin asiantuntevaa. Minua neuvottiin määrittämään DSN-palvelinten osoitteet ja poistamaan virtajohto modeemista, jos netti vielä pätkii. Katsomme, jos auttaa.
Erittäin huono neuvo! Jos poistat virtajohdon modeemista, et takuulla pääse nettiin enää ollenkaan! Siinä ei enää DNS-määrityksetkään paljoa auta.

Ihme väkeä Elisalla töissä kun eivät tuollaisia perusjuttuja tiedä, elleivät sitten tahallaan yritä sabotoida nettiinpääsemispyrkimyksiäsi.
Käskivät kyllä panna sen takaisinkin... Suoritin toimenpiteen taas tänään, kun pätkäisi taas kerran.

Yksi outo juttu tapahtui eilen. Päivitin tietokoneeni ja samalla Elisan tietoturvapalvelu katosi kokonaan! No, panin sen latautumaan cd:ltä, mutta kun siinä kesti niin kauan, suljin koneen ja menin nukkumaan. Aamulla kun heräsin ja käynnistin koneen uudestaan, ohjelma oli jo valmis... Ja näytön alapalkissa kaksi F-securen merkkiä, toinen lataamista kuvaava, toinen itse turvapalvelua. En ymmärrä.
Kikkelis kokkelis.
Vastaa Viestiin