GPS Navigaattori

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
William Munny

GPS Navigaattori

Viesti Kirjoittaja William Munny »

Nyt palo hihat. Hallitus soittelee tuon tuosta, että mihin mun pitää nyt kääntyä, hei nyt mä olen eksyksissä jne... Eniron kartoistakaan ei tunnu nyt olevan nyt apua, kun ei se muista niitä tulostella ja kaivella. Ostan sille navigaattorin. Kysymys kuuluukin, että minkä.

Minä olen navigaattorien suhteen pihalla kuin lumiukko. Sen verran käytäväjuoruilla kuullut, että TomTom on kova nimi ja kannattaa ostaa laite jossa on kolmannen sukupolven antenni. Yllä on siis kirjattu tarve. Toinen tarve on allekirjoittanut ja polkupyörä. Eikös sillä vermeellä kykene tallentamaan suht luotettavaa dataa liikkeistään, esimerkiksi kuljetut kilometrit ja reitit?

Nyt siis tullaan siihen, että TomTom ja kahden tunnin käyttöaika eivät riitä. Onko minulla muita hyviä vaihtoehtoja?
Deleted-811

Re: GPS Navigaattori

Viesti Kirjoittaja Deleted-811 »

TomTomissa on ainakin ollut todella surkea kiinnitysteline? Ilmeisesti siihen on tullut kuitenkin muutosta..

Itse pähkäilin TomTomin ja Garmin Nuvin välillä ja Nuvi voitti kisan 5 h akkukestollaan, maastokarttamahdollisuudella ja paremmalla kiinnitystelineellä. Hyvä peli on kyllä ollut.
William Munny

Re: GPS Navigaattori

Viesti Kirjoittaja William Munny »

Onko kellään mitään kokemuksia Navigon vermeistä? 3110 vaikuttais jo sellaiselta varteenotettavalta vaihtoehdolta. Tosin tuo luvattu 4,5h käyttöaika on kaiketi todellisuudessta lähempänä neljää tuntia. Aika nihkeetä sekin.
Sheetlord

Re: GPS Navigaattori

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

Haluatko nimenomaan erillislaitteen, vai olisiko sinulla mahdollista käyttää älypuhelinta kartturina? Silläkin näetsen tulee toimeen.
William Munny

Re: GPS Navigaattori

Viesti Kirjoittaja William Munny »

Sheetlord kirjoitti:Haluatko nimenomaan erillislaitteen, vai olisiko sinulla mahdollista käyttää älypuhelinta kartturina? Silläkin näetsen tulee toimeen.
Erillinen olisi siinä mielessä kliffa, ettei tulisi perheen kesken riitaa siitä kumpi saa tänään puhelimen mukaan. Toisaalta toiminimi voisi tarvita oman puhelimen/numeron. Ei huono idea. Ehdotuksia?
Sheetlord

Re: GPS Navigaattori

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

William Munny kirjoitti:Ehdotuksia?
Itsellä käytössä Nokia 6680, Insmatin erillinen SIRF-III -luokan GPS-antenni. Softana olen käyttänyt sekä Tom Tom Mobile 5:sta että Navicoren pari vuotta vanhaa kartturia. Molemmat toimineet varsin mallikkaasti.

Pisimmillään olen käyttänyt antennia 11 tuntia lataamatta. Hyvä peli, jolle riittää vähän heikompikin signaali. Hinta Verkkokaupassa 84.90 eli roimasti on halventunut parissa vuodessa.

Toki jos nyt olisin ostamassa puhelinta, kiinnostuisin Nokian uusista, gps-antennin sisältävistä malleista. Noista erillislaitteista en osaa sanoa mitään kun ei ole kokemuksia.
Viimeksi muokannut Sheetlord, 12.06.2007 12:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pyry-Matias

Re: GPS Navigaattori

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Pieni hyväntahtoinen tietoisku kaikille navigaattorin omistajille ja sitä harkitseville. Tällä hetkellä ko. vempeleet ovat kuumaa tavaraa varkaiden keskuudessa. Ilmeisesti niiden jälleenmyyntiarvo ja -markkinat ovat suotuisat. Autoradioita, myös niiden integroinnin vuoksi, ei juuri varasteta autoista, vaan näitä tomtomeita.

Kun jätätte autonne minne tahansa mistä varkaan silmät sen tavoittavat, niin älkää jättäkö tomtomianne näkyville, kiitos! 8)
Sheetlord

Re: GPS Navigaattori

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

Juu, tuosta varkausasiasta on ollut paljon lehdissäkin. Kannattaa noteerata. Itse irrotan myös telineen yöksi ja laitan piiloon, koska sen jättäminen näkyville vihjaa että autosta saattaa löytyä navigaattori.
Vastaa Viestiin