Apua! Ostin mäkin!

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Apua! Ostin mäkin!

Viesti Kirjoittaja aasi »

huima kirjoitti: Leopardin Timemachine on hyvä jatkuvaan varmuuskopiointiin, koska se on niin automaaginen. Fullbackuppiin voi sitten käyttää vaikkapa CarbonCopyCloneria, joka on hyvä ilmaissofta.
Timemachinen saa pienellä tuunauksella nykyään varmuuskopioimaan Linux-purkillekin netatalkilla, ilmeisesti seuraavan netatalkin version kanssa ilman tuunailuakin.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
bedlam

Re: Apua! Ostin mäkin!

Viesti Kirjoittaja bedlam »

aasi kirjoitti:Oi Steve Jobs!

Minun tekee mieli antaa avokätinen uhrilahja uutuuttaan kiiltävää iMäkkiä vastaan, mutta uskoni järkkyy! Erilaisilla foorumeilla, myös omalla pyhällä maallasi, on esitetty katkeria viestejä näyttöjen laadusta, ja mieleni on täyttänyt pelko ja epäusko. Onko design oikeasti pettänyt?
Joko nää oot ostoksen tehny?

Mua oikeasti vitutti ihan äärettömästi hetki hankinnan jälkeen. Luulin, että kyseessä on viallinen yksilö. Työpaikan monta vuotta vanhassa iiMäkissä on näyttö aivan eri kalibeeria. Kyllä siihen nyt on jo vähän tottunu, mutta ketuttaa silti.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Apua! Ostin mäkin!

Viesti Kirjoittaja aasi »

bedlam kirjoitti: Joko nää oot ostoksen tehny?

Mua oikeasti vitutti ihan äärettömästi hetki hankinnan jälkeen. Luulin, että kyseessä on viallinen yksilö. Työpaikan monta vuotta vanhassa iiMäkissä on näyttö aivan eri kalibeeria. Kyllä siihen nyt on jo vähän tottunu, mutta ketuttaa silti.
En sitten hankkinut, suunnitelmat muuttuivat kun alkoi tulla sellaisia signaaleja että todennäköisyys äärimmäiseen vitutukseen oli vähän turhan suuri mahdolliseen mielihyvään nähden.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
bedlam

Re: Apua! Ostin mäkin!

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Ok. Itse asiassa tarkkuus ja kirkkaus vehkeessä on ihan kohdallaan, mutta katselukulma on aivan tajuttoman pieni. Vetää keltaiseksi heti pikkasen sivulta katsottaessa ja tummenee kun nostaa vähän persettä pieraistakseen.
Rouva Pupu

Re: Apua! Ostin mäkin!

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

bedlam kirjoitti:... vehkeessä.... tajuttoman pieni.... Vetää.... persettä.... pieraistakseen....
Päivän paras viesti.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Apua! Ostin mäkin!

Viesti Kirjoittaja aasi »

Kappas, ostosta on kulunut nyt tarkalleen päivä ja neljä vuotta. Tuli tämä ketju mieleen kun mietin että mitä tekisin turvonneen akun kanssa - siinä pysyy vielä varaus, mutta ikävästi ottaa pöytään kiinni ja vie touchpadin napista tuntuman pois.

SSD-levy lienee antanut tuolle ainakin pari vuotta lisää elinikää, laite tuntuu vieläkin yllättävän näpsäkältä peliltä. Ehkä modernimpi laite ei alkaisi huudattamaan tuulettimia youtube-videota katsellessa, mutta mun selain+terminaali - käytössä tuo menee vieläkin varsin hyvin.
AngryBird

Re: Apua! Ostin mäkin!

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

aasi kirjoitti:mitä tekisin turvonneen akun kanssa
Mun tammikuussa 2007 ostettu ProBook ja turvonnut akku:
Kuva
Manaaja

Re: Apua! Ostin mäkin!

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Hei, se on mäkki. Se on siis ominaisuus eikä vika. Nostaa ikääntyvän koneen ikääntyvälle käyttäjälle automaattisesti parempaan katselukulmaan.
AngryBird

Re: Apua! Ostin mäkin!

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Manaaja kirjoitti:Hei, se on mäkki.
Ei kun akku.
Ne on kuitenkin helposti vaihdettavissa olevia osia ;)
Manaaja

Re: Apua! Ostin mäkin!

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ Vain mäkin käyttäjä voi ajatella noin. Jos multa hajoaa jaggesta käsijarru niin en mä ajattele että "Helvetti, se on Lucasin valmistama käsijarrumoduuli!" vaan ajattelen että "Vittu kun Jaguar on paska auto!".

Niin saatana!
AngryBird

Re: Apua! Ostin mäkin!

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Jos sulla poksahtaa autosta akku, onko silloin auto vai akku mennyt huonoksi?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23466
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Apua! Ostin mäkin!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Noin käy kun jättää mäkin yksin pimeään, se hätääntyy ja poksauttaa kakat pihalle. Sitä pitää pitää esillä ja palvoa lakkaamatta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Manaaja

Re: Apua! Ostin mäkin!

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

AngryBird kirjoitti:Jos sulla poksahtaa autosta akku, onko silloin auto vai akku mennyt huonoksi?
Jaguar.
Vastaa Viestiin