A Blond in tech-trouble, again!1 :apuva:

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: A Blond in tech-trouble, again!1 :apuva:

Viesti Kirjoittaja huima »

Bluntly kirjoitti: McMaccien ehdoton etu on, että niitä voidaan myydä helposti ihmisille jotka haluavat olla "erilaisia", "tiedostavia", yms hippipaskaa. Etu tässä on, etteivät he ole kinuamassa opastusta kun tietävät etten osaa heitä neuvoa.

Macci on kuin paperiliidokki: sillä ei kykene oikeisiin nörttihommiin kun siivet kanna kovin korkealle. Ja kun se törmää puuhun, se on lopullisesti paskana.
Ha ha ha! Ja mihin oikeisiin nörttihommiin ei tällä pysty? Se että sinä et osaa, ei tarkoita sitä etteikö siihen pysty helpostikin.

Ensi versiossa tulee käyttikseen mukaan Solariksesta tuttu DTrace ja joskus myöhemmin ZFS.

OS X:n valitsemiseen on kuitenkin paljon syitä juuri siinä millaisia sovelluksia OS X:lle saa. Minulle tämä on paras ympäristö yhdistäen nörttityökalut ja visuaalisen maailman mukavuudet. It just works.

Jos OS X:ää ei olisi, ajelisin varmaankin Solarista tai Ubuntua.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: A Blond in tech-trouble, again!1 :apuva:

Viesti Kirjoittaja Vadim »

sivustahuutaja kirjoitti:Osta mäkki. Selkeästi fiksuin valinta tarpeeseesi.
Samaa mieltä. Sitä paitsi Mäkkiin voi asentaa myös Windowsin, jos sitä jostain syystä tarvitsee, ja niitä voi sitten käyttää jompaa kumpaa tai molempia päällekkäin. En kyllä keksi mitään syytä, miksi kukaan haluaisi käyttää kotonaan Windowsia, on se sen verran viheliäinen käyttöjärjestelmä.

Valkoinen Macbook maksaa noin tonnin ja on viehättävä kone muutenkin. Suosittelen lämpimästi.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: A Blond in tech-trouble, again!1 :apuva:

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Bliss kirjoitti:Keksin mä sittenkin mäkistä yhden "vian" :D
Käyttiksen selain on perceestä. Onneks Haemaeraemies vinkkasi hyvän ja toimivan Vaihtoehdon :wink:
Mulla on Firefox mun mäkissä, olen samaa mieltä Safarin kurjuudesta. Firefox taas on <3.
Bliss

Re: A Blond in tech-trouble, again!1 :apuva:

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Vadim kirjoitti: Mulla on Firefox mun mäkissä, olen samaa mieltä Safarin kurjuudesta. Firefox taas on <3.
Mulla on Camino, Firefoxikin tuli kokeiltua. Camino on <3 <3 <3.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: A Blond in tech-trouble, again!1 :apuva:

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Googlebot kirjoitti:Mac on samanlainen ilmiö kuin skientologia. Skientologiaan hurahtaneet tykkäävät valinnastaan kovasti, kysykää vaikka Tomppa Cruiselta.

Maccien paras puoli on että niihin saa asennettua Windowsin.
Tjaa. Vanhana setänä mulla on ehtinyt olla kone jos toinenkin. Ostin aikoinaan Powermac 6100:n, joka oli huono kone, ja kehno oli käyttiskin. Kun Apple oli henkitoreissaan, siirryn cp-käyttäjäksi. Ensin ostin Toshiban kannettavan noin kymmenen vuotta sitten; ei hullumpi kone, mutta sanoi kontrahdin irti kahden vuoden sisällä, ja Windows95 oli parempi kuin seuraajansa. Sitten ostin Compaqin pöytäkoneen, jossa oli ensin susikasi ja sitten Millennium, jotka olivat molemmat *todella paskoja* käyttöjärjestelmiä. Ostin uudestaan Toshiban kannettavan, joka kesti tälläkin kertaa noin kaksi vuotta; siinäkin oli tämä Millennium, joka oli todella epäluotettava ja ikävä käyttöjärjestelmä. (Windowseista oikeastaan siedettäviä ovat minusta olleet vain 95 ja 2000, jota käytin pitkään töissä, ilman ongelmia. XP on ollut taas silkkaa kuraa, ja tätä viimeisintä en tule varmaankaan kotiini hankkimaan.)

No, kypsyttyäni mikkisoftan surkeuteen päätin antaa mäkille uuden mahdollisuuden: ostin 12" Powerbookin. Tämä on mainio laitos - vehje on pelittänyt jo kolme vuotta ilman ongelman häivääkään. No, myönnettäköön, että täällä Afganistanissa muuntajat kokevat melko kovia, ja Applen virtalähteet eivät ole olleet järin kestävää sorttia. Ratkaisin kuitenkin ongelman ostamalla iGo:n loistavan virtalähteen, joka toimii maalla, merellä ja ilmassa, ja olen kombinaatioon erittäin tyytyväinen - niin tyytyväinen, että olen ajatellut hankkia mäkkiini lisää muistia ja kenties nopeamman prosessorin ja (vieläkin) pitkäkestoisemman akun. Kovalevyn olen vaihtanut kertaalleen, 120 GB on riittänyt toistaiseksi. Vanhan koneen upgreidaamisessa ei tietenkään ole mitään järkeä, mutta tämä on todella loistolaite. Myin itse asiassa 15" Macbook Proni pois, kun huomasin, ettei sille ollut käyttöä.

Ainoa asia, joka mua kismittää tällä hetkellä, että Apple ei ole (vielä?) tuonut markkinoille konetta, jonka haluaisin. Mä en oikein perusta noista iMaceista, toista läppäriä mä en oikeastaan tarvitse, Mac Mini on vähän alimitoitettu ja Mac Pro on taas sitten vähän liikaa. Musta ei ole liikaa pyydetty, että Apple toisi markkinoille minitowerin, jossa olisi pari korttipaikkaa, riittämiin liitäntöjä, nopsa neliytiminen prossu ja - - - siinä kai se?

Minun on vaikea nähdä omissa valinnoissani mitään irrationaalista. Sitä en kyllä ymmärrä, että lankomieheni osti kahdeksanytimisen Mac Pron etupäässä DVD:iden rippaamista varten.
Viimeksi muokannut Vadim, 13.08.2007 18:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: A Blond in tech-trouble, again!1 :apuva:

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Bluntly kirjoitti:McMaccien ehdoton etu on, että niitä voidaan myydä helposti ihmisille jotka haluavat olla "erilaisia", "tiedostavia", yms hippipaskaa.
Bluntlyn ihmisihanne on samanlainen ja mahdollisimman ei-tiedostava?
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: A Blond in tech-trouble, again!1 :apuva:

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Kiusallista, mutta mäkistä tuli mieleeni Big Mac. Hitsi kun hotsittais.

No, kaksi viikkoa enää... :roll:
Googlebot

Re: A Blond in tech-trouble, again!1 :apuva:

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Vadim kirjoitti:Tjaa.
http://www.thebestpageintheuniverse.net ... =macs_cant

En ymmärrä miksi Win98 oli mielestäsi paska jos Win95 oli niin hjuva, kun Win98 oli Win95:n (oikeasti) paranneltu laitos, laajempi tuki usb-laitteille jne. jne.

Toshiba-kannettaviesi alle kaksivuotisten elämien vastapainoksi kerrottakoon että tämä nykyinen IBM ThinkPad, johon olen edelleen erittäin tyytyväinen, on kestänyt raskaassa työ- ja huvittelukäytössäni... ööö... oliskohan jo yli viisi vuotta täynnä? Käyttiksinä siinä on tuona aikana ollut Win98, Win2000 ja nyt viimeisimpänä XP. Sitä ennen käyttämäni Compaq-läppäri (käyttiksenä WinNT4) kesti myös koko käyttöikänsä kunnes pomo ilmoitti että olisi varmaankin aika hankkia uusi tilalle (Thinkpad).

Mutta joo, Maceista, IPodeista, IPhoneista jne. tulee todellakin ensimmäisenä mieleen uskonlahko. Liian pelottavaa.
Bhven

Re: A Blond in tech-trouble, again!1 :apuva:

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Mullakaan ei ole pahaa sanottavaa Win98:sta. Vaihdoin XP:hen vasta vuoden 2004 keväällä olosuhteiden pakosta, koska Lock-on Modern Air Combat ei toiminut 98:ssa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: A Blond in tech-trouble, again!1 :apuva:

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vadim kirjoitti:Bluntlyn ihmisihanne on samanlainen ja mahdollisimman ei-tiedostava?
Musta-valkoinen näkökanta, kyllä meissä junteissa on paljonkin eri harmaansävyjä edustettuna. Myönnettäköön etten tunne olani viihtyisäksi tietynlaisen porukan keskuudessa, mutta se ei ole mitään siihen kuinka he suhtautuvat juntteihin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Googlebot

Re: A Blond in tech-trouble, again!1 :apuva:

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Bhven kirjoitti:Mullakaan ei ole pahaa sanottavaa Win98:sta.
Mulla on: se oli perusteiltaan vanhakantainen ja epästabiili käyttis. Jo pelkästään sen FAT(32)-tiedostojärjestelmä sukkasi pahasti ja oli pahasti ajastaan jäljessä. Olen erittäin tyytyväinen että nyky-Windowseissa on kokonaan siirrytty ajanmukaisempiin tiedostojärjestelmiin (eli tässä tapauksessa NTFS).

Win9x kyllä puolusti paikkaansa väliaikaisratkaisuna siirryttäessä DOS/Win3.x-maailmasta hiljalleen kohti NT-pohjaisia Windowseja, siinä roolissa se oli jopa erittäin hyvä. Erityisesti pidin siitä miten useimpia DOS-ohjelmia (ml. pelit) pystyi ajamaan suoraan Win9x:sta, se jopa helpotti monien DOS-ohjelmien käyttöä verrattuna niiden ajamiseen DOSissa.
Bhven

Re: A Blond in tech-trouble, again!1 :apuva:

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Pah. Mun isompi kovoni (80 giganen), jossa on pelit ja leffat on edelleen FAT32:na. Mitään valittamista. XP ja ohjelmat on sitten toisen kovon (20 gigaa) 9 gigan NTFS osiolla.
elco

Re: A Blond in tech-trouble, again!1 :apuva:

Viesti Kirjoittaja elco »

Vadim kirjoitti:Kiusallista, mutta mäkistä tuli mieleeni Big Mac. Hitsi kun hotsittais.

No, kaksi viikkoa enää... :roll:
Taas yksi suomipekka maailmalla.
PerttiMakimaa

Re: A Blond in tech-trouble, again!1 :apuva:

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Sopii jotenkin tähän ketjuun paremmin kuin iPhoneketjuun...

Apple-uskovaiset fanaatikot sulkivat iPhonea arvostelleen siten

"Operation timed out"
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: A Blond in tech-trouble, again!1 :apuva:

Viesti Kirjoittaja Vadim »

elco kirjoitti:
Vadim kirjoitti:Kiusallista, mutta mäkistä tuli mieleeni Big Mac. Hitsi kun hotsittais.

No, kaksi viikkoa enää... :roll:
Taas yksi suomipekka maailmalla.
PMS?

Mitä vikaa Big Maceissä on? Tuoreina varsin herkullisia, varsinkin krapulaisena sunnuntai-iltapäivänä. Ei aina voi syödä hanhenmaksaa.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: A Blond in tech-trouble, again!1 :apuva:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Vadim kirjoitti: Ei aina voi syödä hanhenmaksaa.
No ei niin. Välillä on sähkökatkoja ja toisinaan kokki on sairaana :cry:

:P
Prepare for the worstest.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: A Blond in tech-trouble, again!1 :apuva:

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Nyt on minullakin uusi läppäri. Joku HP ja kaupan päälle tuli tulostin :]

Tosin vielä pitää imutella Pako loppuun tällä vanhalla rakkineella, mutta kunhan tuo uusi asentuu, saa senkin kiinni modeemiin :]
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: A Blond in tech-trouble, again!1 :apuva:

Viesti Kirjoittaja Vadim »

nowaysis kirjoitti:
Vadim kirjoitti: Ei aina voi syödä hanhenmaksaa.
No ei niin. Välillä on sähkökatkoja ja toisinaan kokki on sairaana :cry:

:P
Elämä on kovaa. Mutta ihan oikeasti, en ole syönyt hanhenmaksaa moneen kuukauteen ja edellisestä shamppanjalasillisestakin on miltei viikko! Miksei kukaan ymmärrä, kuinka kärsin?

Sain kyllä Dubaissa sen bigmäkkini. Oli hyvää!
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: A Blond in tech-trouble, again!1 :apuva:

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Mutta asiasta toiseen - saiko Noway hankittua sen läppärinsä?

Yhtäkkiä alkoi tehdä valtaisasti mieli McFeastiä. Johtuneeko aavistuksenomaisesta jälkitilasta, jossa olen lääkittyäni kurkkuani eilen viskilasillisella tai parilla?
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: A Blond in tech-trouble, again!1 :apuva:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Sai kuin saikin! Tässäpä juuri kirjoittelen uututtaan hohtavalla kaunokaisellani, jonka siis, varsin yllättäin jopa itselleni* :roll: , sain viritettyä ja siis käyntiin ilman minkäänlaisia vaikeuksia. Olkaatte ylpeitä minusta. Oho, tulipa outo lause*, mut antaa olla. Sangen miellyttävältä tämä taas tuntuu, ehkä koin eräänlaisen teknisen orgasmin, ja nyt siis paistattelen sen jälkitilassa.. 8)

Nyt pitänee vaan opetella ottamaan kaikki tehot irti, mutta tärkein eli netti ainakin toimii. Tekstinkäsittelyä en vielä onnistunut löytämään, varmaan ohjeissa kerrotaan jotain. Niihinkään en siis ehtinyt perehtyä. Mutta hei, olen toistaiseksi äärimmäisen tyytyväinen, ja mukana tullut iPod on aivan megasöpö ja vain noin kahden peukunkynnen kokoinen. Kun näin sen ensi kertaa, sanoin: "Sehän on ihan vauva", ja sitten sanoin sille "Hei, pikkuinen". Ja silleen. No niin, se siitä. Taisin juuri tulla macuskovaiseksi..
Prepare for the worstest.
Herra Manala

Re: A Blond in tech-trouble, again!1 :apuva:

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

nowaysis kirjoitti:Tekstinkäsittelyä en vielä onnistunut löytämään, varmaan ohjeissa kerrotaan jotain.
PC-tietokoneiden mukana tulee Word. Omenoiden mukana tulee kiiltävää muovia ja söpöyttä!
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: A Blond in tech-trouble, again!1 :apuva:

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Herra Manala kirjoitti:PC-tietokoneiden mukana tulee Word.
Omassani tuli vain notepad!? Saisinkohan vielä rahat takaisin?
Herra Manala

Re: A Blond in tech-trouble, again!1 :apuva:

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

sivustahuutaja kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:PC-tietokoneiden mukana tulee Word.
Omassani tuli vain notepad!? Saisinkohan vielä rahat takaisin?
Et kai hölmö mennyt ostamaan sellaista Kloonitietokonetta? Kyllä tässä pitäisi luottaa ainoastaan aitoon IBM:ään.
elco

Re: A Blond in tech-trouble, again!1 :apuva:

Viesti Kirjoittaja elco »

Vadim kirjoitti:
Mitä vikaa Big Maceissä on? Tuoreina varsin herkullisia, varsinkin krapulaisena sunnuntai-iltapäivänä. Ei aina voi syödä hanhenmaksaa.
Aijjaa, kun luettelin 15 ravintelia, mistä saa ruokaa sunnuntaisin niin niistä mikään ei kelvannut, kun ei ollut herralle riittävän gurmeeta.

Päätä jo?
Vastaa Viestiin