Auton osto

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21371
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Auton osto

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

elco kirjoitti:Miksi Mazda? Ei tullut perhesportteja mieleen muita. Volvo C30 T5 varmaan kuuluisi joukkoon.
Ausseilta löytyy Holden Commodore VE SS. 6 litran V8 ilmeisesti ihan nok alustalla. Tosin vähän tylsän näköinen:
http://www.caradvice.com.au/1461/ve-hol ... road-test/
Yönmustaritari

Re: Auton osto

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

elco kirjoitti:Pitäisi ostaa auto, mutten oikein tiedä millainen. Hintakategorioittain ja katollisuuden mukaan luokat olisivat suunnilleen:

1. BMW Z4M, MB SLK 350, Audi TT 3,2

2. Nissan 350Z

3. VW Golf R32, Mazda 6 MPS

Sanomattakin on selvää, etten ole ajanut noista mitään. Nissani on vähän vaikea case, kun se on vähän halpa kategoriaan 1. (puolet Z4M:n hinnasta) ja vähän kallis kategoriaan 2.
Mazda on niin kuin joku vitsi. TT-sukkula näyttää jossain määrin passelilta ja varmaan onkin mutta moinen Porsche-imitointi sapettaa siinä määrin, että valinta siihen askiin jäisi suosittelematta.

Eikä siinä, etteikö olisi kiva olla lauteilla reilu kolmilitraisen kiukaan kanssa ohjastaa tuota tonnikalapurkkia mutta kyllä sekin on kuitenkin on vain yksi paska audin ja seatin välimaastossa. Eikä sillä, että jokainen VW:n yritys tehdä tehokas menijä on aina jäänyt korkeintaan hyväksi yritykseksi mutta luottoa minulta ei tuolle heru.

Ensi silmäykseltä olisin ilman muuta siis puoltanut valintaa BMW:n puolesta, koska sinut feminiinin puolensa kanssa oleva heteromies ottaa ilman muuta takatuupparin. Sikälimikäli tietysti jos säästyy talvisilta mökkiteiltä, että pärjää ilman vetoa joka kulmassa mutta se tuskin tulee nyt kyseeseen.

SLK 500, sehän vetää myös takaa päin. Ilman muuta se olisi varteenotettava vaihtoehto puuttumatta hinta/maksupolitiikkaan. Ei siinä, että koskaan kysyisin hintaa ja vaikka Nissan onkin merkki siitä, että olisi vähän niin kuin rahat loppunut kesken niin saattaisi minun valintani olla tuo.
Yönmustaritari

Re: Auton osto

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

sivustahuutaja kirjoitti:Tosin vähän tylsän näköinen
Nih. Paikkamaalattu Skoda.
Mulli75

Re: Auton osto

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Eikö sen auton voi tilata myös niin että se talven kestävä auto toimitetaan sovittuun paikkaan Ausseihin ja siellä saa sitten pärtsäillä sillä (ratti oikealla puolella). Tuo sitten verovapaana Suomeen ja myy kun sopiva hetki koittaa.
Viimeksi muokannut Mulli75, 16.08.2007 21:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bliss

Re: Auton osto

Viesti Kirjoittaja Bliss »

sivustahuutaja kirjoitti: Holden Commodore
ooppeli :?
Herra Manala

Re: Auton osto

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Mun valintani olisi noista edellämainittu "vitsi", eli Mazda 6 MPS. Voisi tituleerata vaikka köyhän miehen M5:ksi. Hyvä hinta/performanssisuhde, paras suomen talveen, monikäyttöisin tiloiltaan, eikä ole ulkonäöltään turhan teinispoilerisubaru.

Golffi on ruma. Audi on tylsä ja ruma. Bimmeri on kivannäköinen, mutta IMO törkyhintainen. Mersu on ihan kiva pappa-autoksi.

Z Datsuni on omakohtaisesta kokemuksesta aivan saatanan meluisa enkä nyt puhu moottorista vaan rengasmelusta. Lisäksi sisusta on muovinen kuin micrassa. Bonuksena vaikka kytket ajonvakautuksen normaalisti pois, se ei anna siltikään luistattaa perää kuin hieman, vaan rusauttaa sitten kiinni todella ikävästi kesken sladin, aiheuttaen ylimääräisiä käsiä ohjaamoon kesken vastaohjauksen. Been there, seen that. Ripeämmissä lähdöissä takapyörät alkavat myös todella helposti hakkaamaan aivan saatanasti. Kaikenkaikkiaan yliarvostettu urheiluauto.

Uusin Corvette ei myöskään ole huono vaihtoehto hintaluokassansa. Bonuksena irrotettava katto ja erittäin hyvin toimiva alusta sekä kaupunkiin että radallekin. Z06 on vielä hauskempi, mutta jousitus on tuunattu tekemään arkiajosta paskamaista.

Valitsen siis yleispätevästi parhaana Porsche 911 Carrera 4:n. Koska on toimitus?
Quarter kirjoitti:Vituttaa ku muil on...
Tämä ei jotenkin tullut yhtään yllätyksenä.
Quarter

Re: Auton osto

Viesti Kirjoittaja Quarter »

Herra Manala kirjoitti:
Quarter kirjoitti:Vituttaa ku muil on...
Tämä ei jotenkin tullut yhtään yllätyksenä.
Ai että sää pikkusielupelle jaksat offtopicoida asiasta ku asiasta jos vaan pääset nälvimään rakasta modeasi. Taisin oikeesti aikoinaan riipasta syvältä, kun et pääse yli, et millään :D
Herra Manala

Re: Auton osto

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Quarter kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:
Quarter kirjoitti:Vituttaa ku muil on...
Tämä ei jotenkin tullut yhtään yllätyksenä.
Ai että sää pikkusielupelle jaksat offtopicoida asiasta ku asiasta jos vaan pääset nälvimään rakasta modeasi. Taisin oikeesti aikoinaan riipasta syvältä, kun et pääse yli, et millään :D
Etkös itse offtopicoinut sekä viestisi alussa paljastamalla olevasi perussuomalainen kateellinen juntti että lopussa mulkuttelemalla ketjun aloittajaa?

Riipaisun ajankohdan suhteen olet hieman väärässä: Riipaiset joka ikinen päivä kun windowsisi ei ole vikasietotilassa.
Quarter

Re: Auton osto

Viesti Kirjoittaja Quarter »

Herra Manala kirjoitti: Etkös itse offtopicoinut sekä viestisi alussa paljastamalla olevasi perussuomalainen kateellinen juntti että lopussa mulkuttelemalla ketjun aloittajaa?

Riipaisun ajankohdan suhteen olet hieman väärässä: Riipaiset joka ikinen päivä kun windowsisi ei ole vikasietotilassa.
"Eiku sä ooooot!" Meeppä takasin sinne omalle hiekkalaatikolles vinkumaan. Mä en jaksa lähtee pikkusieluilemaan sun kanssas...taas.
PerttiMakimaa

Re: Auton osto

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Quarter kirjoitti:"Eiku sä ooooot!" Meeppä takasin sinne omalle hiekkalaatikolles vinkumaan. Mä en jaksa lähtee pikkusieluilemaan sun kanssas...taas.
Öh, _minusta_ ensimmäinen kommenttisi ketjussa oli kyllä suhteellisen off topiccia. Se, oliko se erityisen ennalta arvattava jonkun sanomana onkin sitten toinen juttu.
Quarter

Re: Auton osto

Viesti Kirjoittaja Quarter »

PerttiMakimaa kirjoitti:Öh, _minusta_ ensimmäinen kommenttisi ketjussa oli kyllä suhteellisen off topiccia. Se, oliko se erityisen ennalta arvattava jonkun sanomana onkin sitten toinen juttu.
Niin olikin, mutta itseäni siinä mollasin. Ja jos mä hölmöilen, niin tarviiko muiden olla yhtä hölmöjä?
Herra Manala

Re: Auton osto

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Quarter kirjoitti:"Eiku sä ooooot!" Meeppä takasin sinne omalle hiekkalaatikolles vinkumaan. Mä en jaksa lähtee pikkusieluilemaan sun kanssas...taas.
Itsehän juuri tunnustit PM:lle että olit offtopic-linjalla. Aika surkeaa lähteä siltä pohjalta itkemään kenenkään murto-osaofftopicoinnista.

Onko tämä nyt sitten se sun hiekkalaatikkosi, minne sinä määräät leikkijät?
ninnithequeen

Re: Auton osto

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Herra Manala kirjoitti:
Quarter kirjoitti:"Eiku sä ooooot!" Meeppä takasin sinne omalle hiekkalaatikolles vinkumaan. Mä en jaksa lähtee pikkusieluilemaan sun kanssas...taas.
Itsehän juuri tunnustit PM:lle että olit offtopic-linjalla. Aika surkeaa lähteä siltä pohjalta itkemään kenenkään murto-osaofftopicoinnista.

Onko tämä nyt sitten se sun hiekkalaatikkosi, minne sinä määräät leikkijät?
Haluaako ruokamaisteri bannia vai itse olla modena?

Selevästi molempia ;) Koska siitähän vasta sota syntyis.
Quarter

Re: Auton osto

Viesti Kirjoittaja Quarter »

Herra Manala kirjoitti:Blaablaablaa...
Sä kyllästytät mua.
PerttiMakimaa

Re: Auton osto

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Quarter kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:Blaablaablaa...
Sä kyllästytät mua.
Båten Kvart. :)
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Auton osto

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Nissan. Eikä muuta perustelua kuin kolmannessa sukupolvessa autoja korjaavan äijän juttujen kuuntelu. Nykyiseltä titteliltään BMW asentaja ja kuulostaa että paskempia autoja ei kovin montaa ole. ELi ei bemaria. Mersusta en sano mitään, audi on pappaauto, et sä niin vanha oo. Golffi ja mazda on jotenkin... urpoja. IMHO.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
elco

Re: Auton osto

Viesti Kirjoittaja elco »

Olen tähän näppisrajoittunut nyt, joten en edes yritä lainata...

C6 olisi ehdoton valinta, mutta se on ausseissa vitullisen kallis -kalliimpi kuin Suomessa.Itseasiassa tuo C6 luistonesto katkoo pois-asennossa sladeja sekin; siinä kun on kolme asentoa: päällä, pois ja poispois. Poispois pääsee kun painaa namiskuukkelia piitkään.

Auton tuonti Suomeen ei ole optio. En näe mitään järkeä sahata väärällä puolella vuosikaudet. Toisekseen: en ole muutenkaan tekemässä mitään järkiliikettä. Tuollaisten(kin) autojen markkinat ovat Suomessa todella rajatut. Saa niitä autoja täältäkin.
Herra Manala

Re: Auton osto

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Georgina kirjoitti:Nissan. Eikä muuta perustelua kuin kolmannessa sukupolvessa autoja korjaavan äijän juttujen kuuntelu. Nykyiseltä titteliltään BMW asentaja ja kuulostaa että paskempia autoja ei kovin montaa ole. ELi ei bemaria.
Joo tietsä. Munkin faija on titteliltään datsun öljynvaihtaja. Voi vittu et arvaa miten moneen datsuniin se joutuu vaihtamaan öljyt päivässä. Sen juttuja kuunnellessa oon tullut siihen tulokseen että mitään paskempaa autoa kuin datsuni ei voi olla olemassakaan. Joka vitun päivä pelkkiä öljylinko-datsuneita. Eli ei jumalauta datsunia.

Vittu, veisin vaikka kerran päivässä bemarini huoltoon, jos vaihtoehtona olisi sen väsyttävän coupe-micran omistus.
masa

Re: Auton osto

Viesti Kirjoittaja masa »

elco kirjoitti:...
Subaru Forester? 2,5 XT, 210 kaakkia,320 newt, nelkku ja 6.3 sekkaa 0-100?
masa

Re: Auton osto

Viesti Kirjoittaja masa »

Herra Manala kirjoitti:
Georgina kirjoitti:Nissan. Eikä muuta perustelua kuin kolmannessa sukupolvessa autoja korjaavan äijän juttujen kuuntelu. Nykyiseltä titteliltään BMW asentaja ja kuulostaa että paskempia autoja ei kovin montaa ole. ELi ei bemaria.
Joo tietsä. Munkin faija on titteliltään datsun öljynvaihtaja. Voi vittu et arvaa miten moneen datsuniin se joutuu vaihtamaan öljyt päivässä. Sen juttuja kuunnellessa oon tullut siihen tulokseen että mitään paskempaa autoa kuin datsuni ei voi olla olemassakaan. Joka vitun päivä pelkkiä öljylinko-datsuneita. Eli ei jumalauta datsunia.

Vittu, veisin vaikka kerran päivässä bemarini huoltoon, jos vaihtoehtona olisi sen väsyttävän coupe-micran omistus.
Tsihihihih , ryhähähähähhhähähähähähähä!. rofl, lol jne. :lol:
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Auton osto

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Mulla on Mersun SLK, tosin vain kaksisatanen, jolla kyllä silläkään ei varsinaisesti jää jalkoihin. Muuten oikein miellyttävä auto, mutta siinä on kaksi pientä ongelmaa: liian pieni takakontti ja moottoritiellä hieman häiritsevä rengasmelu. Jos siis ajattelit ajella kärrylläsi pitemmällekin ja vieläpä jonkun kanssa, suosittelen muita vaihtoehtoja.

Mä myyn varmaan omani jossain vaiheessa, sulle toi 200 taitaa vaan olla liian pieni.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Auton osto

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Herra Manala kirjoitti:Munkin faija on titteliltään datsun öljynvaihtaja.
No vittu kuvitellutkaan mitään tietäväni. Olin vaan siinä käsityksessä että tällaisella ajantappo keskustelupalstalla voi ihan mutullakin heittää omia mielipiteitä. Lukija voinee sitten päätellä mitä kukanenkin tietää minkäkin perusteella ja mitä painoarvoa kirjoitukselle antaa.

Mä en edelleenkään pidä niistä uusista bemareista, vanhempi amismalli on mun mielestä söötti. Itse asiassa kaikki uudet autot on jotenkin kauhean persoonattomia, samanlaisia tuulitunnelitamppooneita joita ei toisistaan erota. Vanhemmista autoissa on enempi persoonaa ja uskallan väittää että ovat korjattavampia kun joka jumalan vikaa ei tarvi tarkistaa tietokoneella. Ja sitten on softa (tjmsp.) sekaisin.

Joo, häivyn keskustelusta....
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Herra Manala

Re: Auton osto

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Georgina kirjoitti:No vittu kuvitellutkaan mitään tietäväni.
Kielsit kuitenkin ostamasta bemaria vikaisuuteen vedoten. Ähhähä.
Mä en edelleenkään pidä niistä uusista bemareista
Noniin, tulihan se oikea syykin sieltä...
vanhempi amismalli on mun mielestä söötti. Vanhemmista autoissa on enempi persoonaa
Joo, 3-sarjan BMW E30 on vähän samaan tapaan söötti ja persoonallinen kuin Leonid Breznev on komea ja ketterä. E30:n suurin vika on siinä, ettei niitä kaikkia ole vielä entisöity. Persoonallisia autoja tehtiin 70-luvulle saakka. 80-luku taas oli koko autoteollisuuden historian ylivoimaisesti persoonattomin ja rumin vuosikymmen. Joka ikinen euraasialainen ja amerikkalainen kikotin näytti silloin samanlaiselta kirveellä veistetyltä pahvilaatikoilta. Tämä persoonattomuus jatkui pitkälti 90-luvun loppupuolelle. Onneksi nykyään on taas alettu tekemään ihan kivankin näköisiä tavallisia perheautoja.

Jos ette ymmärrä mitä haen takaa niin:

Perheautot 80-luvulta...

Kuva

Kuva

Kuva

...ja samat autot tänä päivänä.

Kuva

Kuva

Kuva

Vaatisi kyllä ihan liikaa huumoria pystyä väittämään ensimmäisen kolmen olevan jotenkin persoonallisempia (saati sitten siedettävämmän näköisiä) kuin tämän päivän vaihtoehdot.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Auton osto

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Herra Manala kirjoitti: Vaatisi kyllä ihan liikaa huumoria pystyä väittämään ensimmäisen kolmen olevan jotenkin persoonallisempia (saati sitten siedettävämmän näköisiä) kuin tämän päivän vaihtoehdot.
Okei, noi 80 luvun esimerkit oli kyllä kauheita. Elcon mainitsema Nizzan Z on mun mielestä kyllä siisti, kaikki vuosikerrat joita olen nähnyt.

Nuo uudemmat autot... Se mikä noissakin mättää, vaikka ne on kaikki ihan ok, niin eihän niitä perkele erota toisistaan. No joo, tottakai kun rupeaa katsomaan joka jumalan pientä yksityiskohtaa mutta perusmuotoilu on ihan sama kaikissa. Tykkäisin että Bemari näyttää bemarilta, saab saabilta, volkkari volkkarilta jne.

Koitanpa tähän kohta kuuklata pari esimerkkiä kivasta autosta.

Dodiih. Kuuklauksen jälkeen syön sen verran sanojani että tossa joukossa elcon ehdottama bemari näyttää ihan kivalta. Tosin edelleen omiin hatariin kokemuksiin pohjautuen aika vikaherkkä auto.

söpö bemu Joo, joo tiedän että tää mielipide on tyhmä, en voi sille mitään.

vanhanajan persoonaa

uusi Nissan Z Pakko myöntää että tämänkin muotoilussa ollaan menossa huonompaan suuntaan verrattuna tähän jonka urlia en saa toimimaan

tähän

Hitto, mikä äpöstäminen ja vähän ohi aiheen. Nyt lupaan pysyä pois akkamaisine mielipiteineni. Ja haaveilla siitä omasta vanhasta king capista... ;)
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Bhven

Re: Auton osto

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Johan se oli joku japsimerkin tj:kin valittanut, kun nykyautoja ei erota toisistaan. Toisaalta ne massasta erottuvat persoonallisuudet on kaikki erityisen rumia.
Vastaa Viestiin