Siistit sladit

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Yönmustaritari

Siistit sladit

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Hitot säännöistä ja tieturvallisuudesta. Alkaa varmaan nuoruudessa metsäteillä paskaksi ajetut faijan vanhat Datsunit vihdoin tuottaa tulosta, että tonnikalapurkki menee tiellä sinne minne käsketään. Mites teillä?

Olen useamman suusta kuullut, että k.o henkilö on tai on ollut varsin erinomainen kuljettaja. On siis ajanut autoa tosi hyvin. Mitenkähän tämä sitten pitäisi oikein käsittää kun samaisen kuljettajan motorinen taito saattaa kuitenkin rajoittua ainoastaa ratin kääntämiseen ja kaasujalan paikallaan pitämiseen. Ei puhettakaan vaihteen vaihtamisesta saati kytkimen painamisesta samaan aikaan.

Miten on, pitääkö "olen hyvä kuski" käsittää siis, että toinen on siis hyvä heiluttamaan rattia jos keskiverto kuski sitten kait kykenee ainoastaan pitämään vain rattia suorassa ja huono kuljettaja ei saa kapinetta edes käyntiin..kö..kä..ka..pas.

Oletko sinä hyvä kuljettaja ja hallitset hallintalaitteiden käytön jopa moniajona. Tässä ei sitten kyllä oteta yhtään "olen hyvä, en ole koskaan kolaroinut", koska yleensä samojen taukkien vuoksi muut ajelevat pois ojien välistä. Tarkoitus on siis kartoittaa, että kuinka monella pysyy jalat ja kädet yhtäaikaisessa saumattomassa linjauksessa nelipyörällä eteenpäin pyrkiessä. Minusta olennaisena osana ajoneuvon kuljettamiseen liittyy hallintalaitteiden yhtäaikainen käyttö ja erinomaiseen kuljettamisen vaatimuksena on hallintalaitteiden yhtäaikainen käyttö.

Tuossa kesken sivuluisun tuli mieleen, että olen vähintäänkin jonkinmoinen rattipena. Vetelin pitkin kosteaa asfalttia ja käntyessäni vasemmalle polkaisin lutua normaalia syvemmälle. Tästä menovettä kysyvästä voimantunnustuksesta johtuen ajaduin ympyrässä poistumisliittymään vienoisessa sivuluisussa, josta aloin hetken mielijohteesta lypsämään lisää. Välittömästi poistuminen oikealle, mistä toinen käsi ratilla ja toinen tapilla irroitin perää pienellä kytkinpelillä. Lisää luisua toiselle puolelle ja taas toiselle. Vauhdin kasvaessa luistot toki pieneni ja pian uusi risteys olikin jo vastassa, mihin mennessä rauhoitin taas etenemisen. Aina silloin tällöin on sisäiselle lapselle pakko antaa tilaa. Kädet käy ristiin rastiin ja oikea jalka vuorottelee jarrun ja kaasun kanssa eikä se nyt kohtuullisen jännitystilan lisäksi mitään muuta aiheuttanut. Pitää varmaan alkaa ajaa rallia. Kypärä päässähän minä muutenkin liikun.
masa

Re: Siistit sladit

Viesti Kirjoittaja masa »

Yönmustaritari kirjoitti: Tuossa kesken sivuluisun tuli mieleen, että olen vähintäänkin jonkinmoinen rattipena. Vetelin pitkin kosteaa asfalttia ja käntyessäni vasemmalle polkaisin lutua normaalia syvemmälle. Tästä menovettä kysyvästä voimantunnustuksesta johtuen ajaduin ympyrässä poistumisliittymään vienoisessa sivuluisussa, josta aloin hetken mielijohteesta lypsämään lisää. Välittömästi poistuminen oikealle, mistä toinen käsi ratilla ja toinen tapilla irroitin perää pienellä kytkinpelillä. Lisää luisua toiselle puolelle ja taas toiselle. Vauhdin kasvaessa luistot toki pieneni ja pian uusi risteys olikin jo vastassa, mihin mennessä rauhoitin taas etenemisen. Aina silloin tällöin on sisäiselle lapselle pakko antaa tilaa. Kädet käy ristiin rastiin ja oikea jalka vuorottelee jarrun ja kaasun kanssa eikä se nyt kohtuullisen jännitystilan lisäksi mitään muuta aiheuttanut. Pitää varmaan alkaa ajaa rallia. Kypärä päässähän minä muutenkin liikun.
Oot ostanut uuden Colin McRaen vai?

Eiks sulla ollut joskus S40 volga? Vaihtanu sen takaa työntäväks vai?

Jooo, ei mennä sladissa omalla kirnulla, vaikka 250 kaakkia siihen soisikin mahdollisuuden. Etuveto vaan on niin gubbe. :roll:
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Siistit sladit

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

masa kirjoitti:
Yönmustaritari kirjoitti: Tuossa kesken sivuluisun tuli mieleen, että olen vähintäänkin jonkinmoinen rattipena. Vetelin pitkin kosteaa asfalttia ja käntyessäni vasemmalle polkaisin lutua normaalia syvemmälle. Tästä menovettä kysyvästä voimantunnustuksesta johtuen ajaduin ympyrässä poistumisliittymään vienoisessa sivuluisussa, josta aloin hetken mielijohteesta lypsämään lisää. Välittömästi poistuminen oikealle, mistä toinen käsi ratilla ja toinen tapilla irroitin perää pienellä kytkinpelillä. Lisää luisua toiselle puolelle ja taas toiselle. Vauhdin kasvaessa luistot toki pieneni ja pian uusi risteys olikin jo vastassa, mihin mennessä rauhoitin taas etenemisen. Aina silloin tällöin on sisäiselle lapselle pakko antaa tilaa. Kädet käy ristiin rastiin ja oikea jalka vuorottelee jarrun ja kaasun kanssa eikä se nyt kohtuullisen jännitystilan lisäksi mitään muuta aiheuttanut. Pitää varmaan alkaa ajaa rallia. Kypärä päässähän minä muutenkin liikun.
Eiks sulla ollut joskus S40 volga? Vaihtanu sen takaa työntäväks vai?
Tai sitten saatanan kuluneet renkaat.

Aika sivistyneesti ajelen, varsinkin omalla autolla. Firman UAZ Cabrioleteilla ja TDi-caravelleilla tai synchroilla on sen sijaan tullut ajettua reikä päässä pitkin ihmeellisiä paikkoja. Viimeksi viikolla, kun harjoiteltiin convoy-ajoa ja kohdehenkilön suojaamista. Vuokrapakuilla koko tien leveydeltä pitkin saarta.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Siistit sladit

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Minä en saanut ajolupaa firman autoihin, joten on jäänyt revittelyt ja sladit vähemmälle. Ajotaito oli liian heikko, samoin näkö.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Bliss

Re: Siistit sladit

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Yönmustaritari kirjoitti: Tuossa kesken sivuluisun tuli mieleen, että olen vähintäänkin jonkinmoinen rattipena.
Kuuluisia viimeisiä sanoja. :roll:

Pidän itseäni kohtuullisen hyvänä kuskina. En ajele kusipäisesti enkä kaahaile. Käytän turvavyötä ja vilkkua. Menneen harrastuksen parissa sai oikein luvan kanssa ajaa niin paljon kuin kulkupelistä lähtee. Hillitsi kummasti siviilikaahaushaluja.

Pisin sladi ei oo parhaan kuskin mitta :wink:
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Siistit sladit

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Hahaa! Isohaara antaa mulle nykyisen autonsa ja ostaa itse uuden. Musta tulee kohta ykköskuski! Mies vaan pitää laittaa autokouluun, että on mullekin kuski joskus.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Mulli75

Re: Siistit sladit

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Nuorempana kavereiden kanssa tehtiin jäärata, jolla pituutta n. 1,2 km.
Autoja oli mm. Datsun 100A jossa piikkirenkaat edessä. "kukkopilli" meni sinne mihin rattia käänsi. Jossain vaiheessa oli Toyota Corolla vm. -76 tjsp. Talvella mentiin kurveissa kylki edellä korkeisiin lumipenkkoihin nojaamalla. Metsätiet tuli tutuiksi. Projektina oli myös putkirunkoauto jonka rakentaminen jäi vaiheeseen ajanpuutteen takia. Onneksi aika loppui siitä ei olisi hyvää seurannut jos se olisi saatu ajokuntoon radalle. Mikroautoillakin ulko- ja sisäradoilla tulee ajeltua jonkin verran. Siviili kuorma-autollakin (puoliperävaunun veturi) on kokeiltu ajaa radalla äärirajoilla.
Yönmustaritari

Re: Siistit sladit

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

masa kirjoitti:
Eiks sulla ollut joskus S40 volga? Vaihtanu sen takaa työntäväks vai?

Jooo, ei mennä sladissa omalla kirnulla, vaikka 250 kaakkia siihen soisikin mahdollisuuden. Etuveto vaan on niin gubbe. :roll:
No nii on nii. Ei sen jatke tarvitse olla mutta kyllä sinut feminiinin puolensa kanssa oleva pistelee takaa päin työntävällä.

Joo ja nyt on kyllä uus V6 kiesi alla enkä etukulmista nykivää alleni enää vastedes kelpuutakaan.

Kyllähän se niin on, että lystin pilaa jos tehoilla ei saada kumeja rinnalle.
Bliss kirjoitti: Pisin sladi ei oo parhaan kuskin mitta :wink:
Jaa. Nii mut käsittely taidon mitta taas on ja siitä on kyse.

Minulle joskus joku toitotti, että olin kovin epävarman oloinen penkin ja ratin välissä. Tiedä mistä k.o talipää moiset arvauksensa oikein veti, koska minua jännittää vasta kun mennään perä edellä >60km/h eikä etupyörät pysy tien suunnassa.
Herra Manala

Re: Siistit sladit

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Juu. Olen suvereeni sladdaileva seksiobjekti.
Elukka

Re: Siistit sladit

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Yönmustaritari kirjoitti:Jaa. Nii mut käsittely taidon mitta taas on ja siitä on kyse.
Tutkimuksissa on muuten todettu, että kaikkein riskialttiimpia ovat ne kuljettajat, jotka korostavat ajamisessa turvallisuustaitojen sijaan käsittelytaitoja.

:on:
Nyt, kun on kolmisen kuuta tullut veivattua rattia ilman opettajan läsnäoloa, niin homma alkaa jopa sujua. Valeciennesin hopeanuoli kiitää kuuliaisesti kaistaviivojen välissä, aiheuttamatta myöskään tarpeettomia kauhunhetkiä kanssa-autoilijoille tai muulle liikenteelle. Vilkkujen käyttö ja peileihin vilkuilu sujuvat jo liki automaagisesti.
Lähinnä ärtymystä tuntuu herättävän allekirjoittaneen tapa körötellä toisinaan, varsinkin moottoriteillä, suurinta sallittua nopeutta hitaammin - maan tapahan on ajaa häpykarvan verran alle rikesakkorajan.
Tälle on kuitenkin perusteltu syy: Kun kierroslukumittari ylittää maagisen 30:n rajan, alkaa polttoainejärjestelmästä kuulua ikävää ryystämistä, joka ilkeästi muistuttaa avotulella poltettavien setelinippujen pitämää ääntä.
Sen verran vielä lapsettaa joskus, että yksin ajaessa tulee valoista lähtiessä tarpeettomasti nostateltua kierroksia, mikä vaikuttanee Fiat-merkkisellä dieselpakulla suoritettuna lähinnä surkuhupaisalta. :oops:

[edit: Linkin takana oli väärä malli. Valmistusmaakin meni sitten vastaavasti metsään... Ranskassahan toi onkin koottu. (:()]
Yönmustaritari

Re: Siistit sladit

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Elukka kirjoitti:Tutkimuksissa[/url] on muuten todettu, että kaikkein riskialttiimpia ovat ne kuljettajat, jotka korostavat ajamisessa turvallisuustaitojen sijaan käsittelytaitoja.
Nih-- ih. Notta mikäs sen turvallisempaa etenemistä on kuin se, että tiedät miten ajokkisi käyttäytyy ja pystyt sitä vielä ääritilanteessa haluttuun suuntaan kääntämään. Riipuneeko sitten siitä, että kyllähän oppirahat on aina maksettava tällä saralla ja myönnettääköön, että jokaisen edellisen autoni olen tavalla tai toisella jonnekin rutannut.
Nykyistä edeltävässä ei ehkä kuitenkaan sen kummempaa, kuin vanne tai pohja katukiveykseen mutta kyllä pari sitä edellistä saatiin joko tiiviisti halailemaan puhelinpylvästä tai sitten joutui muuten vain repimään jäniksiä yms. irti etusäleiköstä.

Nyttemmin kun tuntee nelipyörän käytöksen ja pystyy arvioimaan sivuluisuetenemät niin mikäs tässä on luistellessa. Kolhut ja puskuriremontit ovat vuosien varrella pienentyneet minimiinsä, mikä tarkoittaa lähes nollakustannuksia. Lähes- sen vuoksi, että korin vaihtuessa isoimpaan mahdolliseen ei etukulmien paikantaminen mennytkään vanhaan malliin ja satuin riipaisemaan, tosin jo valmiiksi liian pienestä parkkikatoksesta pienen palan mukaani. Sitä nyt en kuitenkaan laske käsittelyksi ääritilanteessa, joten pistetään kylmästi huolimattomuuden piikkiin.

Kun hallitset nelipyörän etenemisen muutenkin päin, kuin etulasi menosuuntaan päin. Alkaa tuntumaan, että sladi on ainoa oikea tapa edetä. Ei nopein eikä turvallisin mutta hauskin. Mikään ei paranna paska, sateista maanantai aamua niin kuin kylki edellä lämmitintolpalle saapuminen tai siitä kumisavupilven kautta pois lähteminen.

Puutetta toki löytyy vielä. Sateisilla keleillä saattaa sladi lähteä kurvista puolivahingossa, jolloin korjausliikkestä tulee usein liian nopea ja paluuliike aiheuttaa ruman heilahtelun koriin. Yleensä tämä ulkoasullinen virhe täytyy korjata pienemmällä heitolla vastakkaiseen suuntaan ja on vain toivottava tien jatkuvan niin pitkälle, että saa koriheilahtelun pehmeästi saatettua takaisin. Toisaalta hyvin paljolti tästä voidaan laskea alustan jäykkyyden puutteen piiriin. Tarvitsisin iskunvaimentimet myös sivuttain.

On vähän sellainen kutina, että rattipenat väistämättä käyttää takatuupparia. Onko se etkulmasta koria riuhtova sitten vähän niin kuin hameväen, homojen ja/tai muutoin ei-sinut feminiinin puolensa kanssa olevien tapa liikkua. Tästä syystä se Bayerische Motoren Werke:n tyylinäyte autovalmistuksessakin ehkä on saanut munanjatkeen maineen. Sakki ei vaan osaa sladia.
Yönmustaritari

Re: Siistit sladit

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Nyttemin on niin paskast kelit ettei edes kanssa-muka-autoilevien törttöily jaksa herättää paineita kuulaan. Torven soittaminen ja valojen vilkuttaminen on melkoista ainoaa hupia, mitä raaskii näillä säillä ruveta tekemään, koska takapyörien kipinäsuihku ei juuri koskaan tee lompakolle selkäsaunaa parempaa.

Jos ei Joulun jälkeen ala olemaan liukasta niin muutan takaisin pohjoiseen. Hiton Helsinki. Ei ihme ettei täällä osata ajella liukkaille kun eihän täällä ole luntakaan.

Päästötkin pysyisi pieninä, kun jaksaa jauhaa matalilla kierroksilla. Sen arvaan, että ensi vuoden ensimmäisen lumiviikon vietän kesälomaa ja toteutan budjetoituja puskuri hankintoja.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Siistit sladit

Viesti Kirjoittaja Gat »

Yönmustaritari kirjoitti: tonnikalapurkki menee tiellä sinne minne käsketään. Mites teillä?.
No mie en ole amistellut koskaan. Tuskin hallitseisin ääritilanteita. Vähän ehkä edistynyt siitä, kun inttiaikana lomillle tullessa sutasin farmari-ladalla noin sataakahtakymppiä mutkasta metsän puolelle. Onneksi oli paksulti lunta ja "autokin" melkein säästyi mitä ny loppu kotimatkan eturenkaat osoitti eri suuntiin.

Nykyään en muuten kun hillitysti ajan ylinopeutta jos ei ole niitä vitun kameroita ja moottoritiellä en malta olla ottamatta "savuja". Muttei tuo Pikkumusta Lantikka kulje kuin pikkasen yli 180 brosyyrissä, mittari valehtelee 190.

Nelivetosella kuitenkin on kiva leikkiä. Metsäteitä ja vähän peltoa, pikkasen metsääkin, mutta siellä kun tuppaa olemaan niitä puita edessä. Tuossa syyskuussa maalla naapurin Volvo juuttui pihani märän paikan helpoimpaan alkupäähän. Ihan ruohikolle. No minähän ajoin sitä kautta vielä pahemmasta paikkaa pihaa joka päivä, vaikka alkoi olla jo ylivettynyttä. Siinä kun on pihan vedenkertymäalue ja vanha kaivonpaikka, oikeastaan lammikko kun sataa. Kuitenkin naapurille malliksi porskautin läpi pahemmasta paikkaa ja vielä Volvon juuttumispaikasta. Oottelin vielä kun satoi kaksi päivää ja sitten vaadin isiä ottamaan oikein valokuvan. Hyvin meni, kunnes PYSÄHDYIN poseeraamaan! :D Perusvirhe mutalikossa! No kyllähän se siitä pakittamalla ja nytkyttämällä eteenpäin taas lähti, mutta tulipa miehekkäät renkaanjäljet! Siinä ruoho kasva ei. Pikkumustakin tarvitsi painepesuria, mutaa kattoa myöten.

Anyway, eihän Freelander mikään OIKEA maasturi ole, mutta enää en kaksivetoista halua. Ihme ansarikukkia jos ei omalla pihallakaan ajaa pysty ja muutenkin pitää koko ajan neitimäisesti varoa mistä voi mennä.
Yönmustaritari

Re: Siistit sladit

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Gat kirjoitti:Tuskin hallitseisin ääritilanteita.

sutasin farmari-ladalla metsän puolelle.

hillitysti ajan ylinopeutta, mittari valehtelee 190.

Nelivetosella kuitenkin on kiva leikkiä. tuppaa olemaan niitä puita edessä.

muutenkin pitää koko ajan neitimäisesti varoa
No sanos muuta nii. Tuli taas mieleen palata asiaan kun näin pari säälittävää liukumis-yritystä melkein avoimilla ajoalueilla.

Tänä aamuna taas työpisteen parkkipaikan raittia vapaata paikkaa etsiessäni , eteenpäin kaasutellessa vuoroin vasen ja vuoroin oikea kylki edellä huomasin, että varmaan on suuri osa auton haltijoista on sinut feminiin puolensa kanssa työntäessää piskuisia pastellisävyisiää pikku saudiaabejaan.

Ja kyllä sain taas noottia, ei niinkään nopeista mutta sitäkin hauskemmista ajolinjoistani. Ei niin kiire voi olla, nastat lähtee, joku voi jäädä alle, vvvvvvaaarallista ne sanoo vaikka yksikään kulma nelipyärästäni ei ole kuunaan kävelytielle asti ehtinyt. Oppisivat kulkemaan kävelyyn tarkoitettuja reittejä tai kävelisivät selvinpäin sano. Ei stiä aina viitsi torvi pohjassa ja nyrkki ikkunassa ajella.

Parkkipisteen luistellessa ja peräkoukun hipoessa viereistä lumivallia tajusin, että tosiaan työpaikan parkkiruukudosta voitiin miltei summamutikassa valita kaksi ellei jopa kolme piskuista ruohonleikkuria jotta saataisiin samat moottorin tilavuuslukemat tai venttiilien lukumäärät, jotka puuskuttaa minun tosirakkauteni pellin alla. Hahhah nuuh nuuh. Tarvitsee hommata sisäpuhelin kun ei jaksa aina takapenkille asti huudella sanoi projektimanageri pikkujouluissa ja huomasi maanantaina abloy-avaimen mentävän viivan Peugeotin kylkipelleissä. Kirjoitin samaan "projektiin" poispotkitun peilin alle "älä vittuile jos et osaa" ja puhelinnumeroni vaan ei ole soittoa vielä kuulunut. Samassa kahvipöydässäkään en tosin käy istumassa, joten ei kait sen väliä.

Tietysti omaehtoista kriittistäkin näkökantaa voin tästä rakkauden jumalattaresta antaa. Kehittyneempää moottoritekniikkaa on jo vuosien ajan löytänyt Husqvarnan moottorisahoista ja ruohonleikkureista. Ei liene yllätys, että "öljyruiskussa" miltei 1l/1000km nimetään enemminkin ominaisuudeksi kuin miksikään viaksi. No mutta seisominsen jälkeen kylmänä pölläyttää pienen tumman pilven hetkeksi, mikä enteilee venttiilivarren kumien vaihtoa mutta eiköhän tuo moottoriöljyn käyttäminen pesunesteenä ole ihan suotavaa vielä ainakin seuraavaan peltikorjaukseen asti.

Aamulla isolohkoa käynnistäessä kuulin joltain räkänokilta muminaa kuinka helppoa se on sutia jäisellä tiellä. Pieni vilkaus pellin alle ja sovittiin yhdessä tuumin, että kyllä ne jääkelit on vaan kumin- ja nastansäästäjää. Sainpahan taas itse hyvän mielen ja tyypit jatkoi pipot silmissä seuraavaan maailman ihmeeseen. Moni tulee sanomaan, että tuohan on munanjatke, mikä on väärin. Se on pillumagneetti. Silloin se toimii pillumagneettina kun ratin taakse istuessa ei edes muista millä kirjaimella vittu alkaa.

Pitkä akseliväli on asia, mikä kannattaa ottaa huomioon ajotekniikassa. Pitkärunkoista ajettaessa ei varmaan edes tarvitse osata hallita mitenkään, koska se vaan menee minne sen käskee. Olkoot tiellä vaikka poikittain mutta jos kaistaa riittää niin takaisin se kyllä kääntyy. Yllätyksiä ei ole juurikaan odotettavissa sikälimikäli on tullut kotiettua ääritilanteisiin joutumista. Käyttöohjeet on yksinkertaiset. Jarrulla hiljenee, kaasulla kiihtyy ja siitä pyöreästä renkulasta kääntyy. Eikä sillä etteikö pitkä akseliväli toisi kuitenkin helpotusta muutoin heikkoon varusteluuni.

Koneäänet ne on hiljaista murinaa aina alakierroksilla mutta runtukellon viisarin mentyä 2500 rpm paremmalle puolelle tuntuu jo korvissa mukavalta. Sitten kiihdytyksessä, mikäli pitoa riittää on aivan mieletön sinfonia kierrosluvun käydessä 2500-4500 väliä selän painautuessa penkkiin ja murinan alkaessa joka vaihteella aina oktaavia alempaa.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Siistit sladit

Viesti Kirjoittaja Gat »

Yönmustaritari:

*mykistyy* melkein.
Olen pitänyt "sladeja", "sladdeja", vai mikä sana se nuorisosana oli, amisten pelleilynä. Mutta nyt käsitän, että sehän on sittenkin yksi hyödyllinen tapa hallita autoa, jos autosta siihen on.

Näin näköradiossa (ohjelmassa jonka nimeä en näin vanhana muista) jollain Subarulla leikkimistä ympyrää sutien talvella jonkun pylvään ympäri. Voishan koettaa jatkuvasti nelivetosella Pikkumustalla. Tosin se olisi vaan leikkiä ja jäisi yhteen kertaan. Enemmän minua innostaa, että nelkulla pääsee Paikkoihin (vaikkei Pilluun).

Freelanderit ei ole oikeita maastureita. Kun on vain tasauspyörästön lukko (visko tai uudessa haldex, jossa oletuksena neliveto) ja akselien lukkoja "korvaa" luistonesto. Eikä ole alennusvaihdetta, vaan automaattiloota.

Silti vittumaisuuttani postaan uudestaan toisaalle laittamani Freelander-yourtubet:

Pystyyks teidän autoilla tuollaiseen:
http://www.youtube.com/watch?v=6QOwLoaJi30&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=DT7S1Nyo8dg&NR=1
Mun Friikulla näköjään pystyis, mutta ihan tuollaista en taida omalla kokeilla. Silti "Katu"maasturiksi aika mönkijä.

Vähän tuontapaista on joskus tarpeenkin mennä:
http://www.youtube.com/watch?v=utS_Ftlkzwo&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=xz-QGGMjvBQ&NR=1

Edit: tuossa sitten seuraajansa eli Freelander 2 luistonestotestissä mäessä, jossa toinen puoli on liukas ja toinen pitäväpintainen:
http://www.youtube.com/watch?v=gJHQqkF0 ... ed&search=
masa

Re: Siistit sladit

Viesti Kirjoittaja masa »

Yönmustaritari kirjoitti: Tietysti omaehtoista kriittistäkin näkökantaa voin tästä rakkauden jumalattaresta antaa.
Kerros nyt mikä auto sulla on, vai onko se yhtä salamyhkäistä kuin Tiksuliinin bemarin osto?
Herra Manala

Re: Siistit sladit

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Yönmustaritari kirjoitti:Aamulla isolohkoa käynnistäessä
Alle 7-litraiset ovat pikkulohkoja.

Ja alle 5-litraiset käynnistysmoottoreita.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Siistit sladit

Viesti Kirjoittaja Gat »

Pikkumustassa on sentään veekutonen!!! Rahrahrah, varmaan pienin sellainen, 2,5 litraa ja 177 hevosta.
Vastaa Viestiin