Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Lolita »

aasi kirjoitti:Minkä noin 500 euron arvoisen viihde-elektroniikkalaitteen Aasi voisi haluta?
Voiks ottaa monta? Ota useampi Valkee ja anna mulle yksi testattavaksi.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Suosittelen SSD:n ostamista, jos haluaa lyhentää buuttausajat puoleen. Nyt alkuasennushankaluuksien jälkeen toimii loistavasti.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Manaaja

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Aika merkityksetön ominaisuus tuo boottausaika mielestäni on muuhun sukkeluuteen verrattuna. Lisäksi suurin osa porukasta käyttää nykyään jo hibernatea tai sleeppiä koneen sammutuksen sijaan.

Mut eikös aasi ole ollut jo pitkään SSD-miehiä?
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja aasi »

Manaaja kirjoitti:Aika merkityksetön ominaisuus tuo boottausaika mielestäni on muuhun sukkeluuteen verrattuna. Lisäksi suurin osa porukasta käyttää nykyään jo hibernatea tai sleeppiä koneen sammutuksen sijaan.

Mut eikös aasi ole ollut jo pitkään SSD-miehiä?
Oon ollut joo, reilu pari vuotta. Luulen että olen vain kerran aikaisemmin ajanut shutdownin tuolle läppärille, silloin kun piti ssd asentaa..
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Manaaja kirjoitti:Aika merkityksetön ominaisuus tuo boottausaika mielestäni on muuhun sukkeluuteen verrattuna. Lisäksi suurin osa porukasta käyttää nykyään jo hibernatea tai sleeppiä koneen sammutuksen sijaan.

Mut eikös aasi ole ollut jo pitkään SSD-miehiä?
Njoo, olin epätäsmällinen. Pelkkä buuttausaika sinänsä ei paljoa merkkaa, jos sen tekee tosiaan kerran vuodessa tai harvemmin. Mutta ohjelmien yleinen nopea avautuminen on jeesch myös.

Meillä kun on 5 eri käyttäjää koneilla, niin RAM:n sisältö vaihtelee.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Aika merkityksetön ominaisuus tuo boottausaika mielestäni on muuhun sukkeluuteen verrattuna. Lisäksi suurin osa porukasta käyttää nykyään jo hibernatea tai sleeppiä koneen sammutuksen sijaan.

Mut eikös aasi ole ollut jo pitkään SSD-miehiä?
Njoo, olin epätäsmällinen. Pelkkä buuttausaika sinänsä ei paljoa merkkaa, jos sen tekee tosiaan kerran vuodessa tai harvemmin. Mutta ohjelmien yleinen nopea avautuminen on jeesch myös.

Meillä kun on 5 eri käyttäjää koneilla, niin RAM:n sisältö vaihtelee.
Windows-koneen joutuu buuttaamaan joka elämän kerran kun se vähänkin päivittelee jotain nippeliä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Niba »

Täällä oli puhumus huonosti toimivista digipöntöistä?

Olisiko syy täällä päin?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

NuoriDaavid kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Ihan sivuseikkana, että mun käsittääkseni ainakin Litium-ioniakkujen oma elektroniikka tai laittetta käyttävä isäntälaite estävät syväpurkautumisen automaattisesti. Eli ei niitä saa syväpurettua, vaikka yrittäisi.
Periaatteessa olet oikeassa, mutta käytännössä väärässä, koska aika. Eli jos sulla on vaikka kameran li-ion -akku hyllyssä sen kuukauden verran sen jälkeen kun sen sisäinen elektroniikka ois estänyt syvemmän purkautumisen, niin kyllähän se siitä jatkaa purkautumistaan akun sisäisten resistanssien ansiosta, jos sitä ei välittömästi laturiin lyö kiinni.

Eli toi syväpurkautumisen vaara on aika pieni kännyköissä, mutta videokameroissa ja vastaavissa, joita käytetään ehkä kaksi kertaa vuodessa jouluna ja niko-pellervon syntymäpäivillä, niin akku saattaa olla kaputt jo sen ensimmäisen käyttökerran jälkeen, kun se on jätetty hyllyyn tai vielä pahempi sinne kameran sisälle lojumaan muutamaksi kuukaudeksi ilman lataamista.
No joo. Näin on, että käyttämällä automaattiseen sammutusrajaan, ja jättämällä sitten ilman latausta riittävän pitkäksi aikaa, saa syväpurettua.
Nyt kävi just näin. Ei oltu kuvattu videolla mitään pariin vuoteen ja Jouluna ajattelin kuvata. Akku oli kuollut. Ottaa virtaa vain n 10 minuutin kuvaukseen.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja aasi »

Mulla meni vanhasta läppäristä akku just noin, laitoin uuden koneen ja se jäi kuukaudeksi pariksi ihan ilman mitään käyttöä. Kuoli tosin ihan täydellisesti.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja aasi »

McJanne kirjoitti:
Vittu. Apassi on leikannu kiinni jotenkin, ei suostu serveriä käynnistämään. Oon asennellu uudelleen ja palauttanu seiskaa pari viikkoa taaksepäin ja aina vaan vittuilee. Ensin jostain puuttuvista tiedostoista (lienee mahdollisesti php:n .dll x2) ja sitten kun ne kopsaa /system jatai /system32 niin ei starttaa eikä anna virhe-ilmoa. Saatana ja just kun piti väkertää uuden seuran sivut tänään, prkle.
Auttakee!
Oonkohan kerran tai kaksi asentanut Windowsille apachen, http://www.wampserver.com/en/ :a käyttämällä ja toimi muistaakseni about heittämällä. Enpä ossoo Windowsin puolella auttaa.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

FF ei tallenna enää salasanoja. Siis uusia tai muuttuneita.
Miten sen saisi taas tallentamaan?
Poistin äsken ohjelman koneelta winukan valikon kautta. Ja asensin uudelleen. Ei auttanut :x
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Tools -> Options -> security välilehti -> Checkkaa Remember passwords for sites
Tää on jo kunnossa.
Tai kotimaisessa: asetukset -> turvallisuus ja rasti ruudussa 'tallenna sivustojen salasanat'

Mut ei toimi?!
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Gat »

Minkätaattta mun langattomaan läppäriiin tulee ihan muille tarkoitettuja tekstiviestejä? Sillähän on nimittäin puhelinnumero kuten kännyköillä. Viimeksi tuntemattomien joulun-ja uudenvuodentoivotuksia, aiemmin jotain piilovonkuutakin. Lähettääkö ne väärään numeroon vai onko Soneran IP:t jaettuja? Kone kyllä herjaa kun on sama IP, aikoihin ei ole näkynyt. Pitäisikö niiille kuittailla että väärä osoite vai meneekö myös minne on pitänytkin?
Manaaja

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Koska suljetuille numeroille on ainoastaan vuoden karenssi kunnes ne voi myydä uudelleen.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Gat »

Manaaja kirjoitti:Koska suljetuille numeroille on ainoastaan vuoden karenssi kunnes ne voi myydä uudelleen.
??? Mutta toimiihan tää mun toosan yhteys eikä ole kuin vajaat pari kuukautta mulla ollut tää sopimus ja sim-kortti kytkykauppa-soneran "ilmaisen" (hahhaha) koneen kera. Ja jos numero olisi myyty, miksi minä saan niitä viestejä vielä?

EDIT: OOnkin tymä. Tarkoitit, että tää oli jonkun muun numero vuotta tai enemmän ennen kuin diilin tein.
masa

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja masa »

Vaimon saa helpolla paniikkiin, kun kertoo että lapsivalokuvista ei ole minkäänlaisia backuppeja. Käski tehdä asialle jotain ja kysyin että kelpaako nassi. Kelpaa se, joten onko suosituksia, vai onko tää se?

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... tation-NAS


Toki jostain mualta kuin reikäverkkokaupasta..
Manaaja

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Ainakin DNS-323 on ollut hyve.
masa

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja masa »

Hoi androidistit. toimiiko teillä sääpalvelun lokaation haku? Mulla on kuukauden verran näyttänyt pelkkää finlandia lokaatioksi, eikä löydä tarkempaa sijaintia millään.


Kuva
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^Oothan ruksinut nettiyhteydestä kohdan "salli paikkatietojen lähettäminen"? tjsp.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja aasi »

masa kirjoitti:Hoi androidistit. toimiiko teillä sääpalvelun lokaation haku? Mulla on kuukauden verran näyttänyt pelkkää finlandia lokaatioksi, eikä löydä tarkempaa sijaintia millään.
Katos pentele, näyttää tosiaan pelkkää Finlandia.
masa

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja masa »

aasi kirjoitti:
masa kirjoitti:Hoi androidistit. toimiiko teillä sääpalvelun lokaation haku? Mulla on kuukauden verran näyttänyt pelkkää finlandia lokaatioksi, eikä löydä tarkempaa sijaintia millään.
Katos pentele, näyttää tosiaan pelkkää Finlandia.

"F5":sta hakkamaalla sain yks päivä lokaatioksi "Uusimaa!"

Dave. Kyllä.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja aasi »

masa kirjoitti: "F5":sta hakkamaalla sain yks päivä lokaatioksi "Uusimaa!"

Dave. Kyllä.
Tuo näyttää mulla nyt -3 astetta ja lumisadetta, mikä on FMI:nkin mukaan sää Oulussa - miten sulla? Koska jos tossa vain paikannimi on väärin, mutta säätiedot sijainnin mukaan kohdillaan, niin ei tuo ole niin väliksi.
masa

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja masa »

^Kappas vain. Mulla 3 astetta ja saman näyttää Foreca. Eli lokaatiotieto vaan kusee.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja elco »

Mistä mä löydän livenä nettikuvaa Niemisen finaalista huomenna?

Ei huvita maksaa katsomosta, kun kuvan laatu ei mielestäni ole riittävä ja kun katsomo ei toimi pleikassa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Lolita »

masa kirjoitti:Mulla on kuukauden verran näyttänyt pelkkää finlandia lokaatioksi, eikä löydä tarkempaa sijaintia millään.
Kyllä näin on. Muutenkin ollut nihkeämpää tuo sääteitojen saanti.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Vastaa Viestiin