Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
masa

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja masa »

Herra Manala kirjoitti: Mulla se ainakin säilyy latureineen ihan hyvin autossa.
Missäs säilytät autoa yöt?
Herra Manala

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

masa kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti: Mulla se ainakin säilyy latureineen ihan hyvin autossa.
Missäs säilytät autoa yöt?
Ihan normaalissa, taloyhtiön katetussa parkkiruudussa, joka ei ole lukittujen tilojen takana. Ei sitä navigaattoria tarvitse näkyville jättää. En mä mankan etulevyäkään näkyville jätä, muttei tulisi mieleenikään lähteä raahaamaan sitä pois autosta.
masa

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja masa »

Herra Manala kirjoitti: Ei sitä navigaattoria tarvitse näkyville jättää. En mä mankan etulevyäkään näkyville jätä, muttei tulisi mieleenikään lähteä raahaamaan sitä pois autosta.
Hyvää tuuria sulla sitten vaan on ollut.

Kyllä se tarpeeksi härski narkkipetteri menee autoon jo pelkän laturin piuhankin takia.
Herra Manala

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

masa kirjoitti:Kyllä se tarpeeksi härski narkkipetteri menee autoon jo pelkän laturin piuhankin takia.
Suosittelen muuttamaan asuinalueelle, jossa narkkipettereitä ei näy. :-p
masa

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja masa »

Herra Manala kirjoitti:
masa kirjoitti:Kyllä se tarpeeksi härski narkkipetteri menee autoon jo pelkän laturin piuhankin takia.
Suosittelen muuttamaan asuinalueelle, jossa narkkipettereitä ei näy. :-p
Mä olen jo asunut sellaisella. Harmi vaan että ne narkkipetterit osaa käyttääkkiin niitä nussimiaan navigaaattoreita ja ne pirun vehkeet neuvovat narkkipetterit lintukotoihinkin. :P


Kaverilla nussittiin kuukaus takaperin hämeenlinnassa navi autosta. Oli vain pelkkä laturi näkyvissä ja muut roippeet piilossa hanskalokerossa.
Samaan syssyyn meni 10:n aseen kantoluvatkin ja siten kaverin henkilöllisyystiedot.

Alko ihmetteleen kun viikkoon ei saanut postia lainkaan. Soitti postiin ja kysyi syytä. Postissa kerrottiin että olivat saaneet miehen osoitteenmuutoksen Helsinkiin ja Kallioon, joten posti ole jo viikon ajan mennyt sinne.

Kaveri meni kyttikselle tekeeen osoitteenmuutoksesta rikosilmotusta ja sai siellä kuulla, että hänestä oli tietokannssa kaksi määräystä. Pidätettävä huumausainerikkomuksista ja aseet oli takavarikoitava moisten rötesten takia. Narkki oli näppärästi ominut kaverini henkilöllisyyden ja rötötellyt rauhassa :P
masa

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja masa »

Herra Manala kirjoitti:
masa kirjoitti:Kyllä se tarpeeksi härski narkkipetteri menee autoon jo pelkän laturin piuhankin takia.
Suosittelen muuttamaan asuinalueelle, jossa narkkipettereitä ei näy. :-p
Mä olen jo asunut sellaisella. Harmi vaan että ne narkkipetterit osaa käyttääkkiin niitä nussimiaan navigaaattoreita ja ne pirun vehkeet neuvovat narkkipetterit lintukotoihinkin. :P


Kaverilla nussittiin kuukaus takaperin hämeenlinnassa navi autosta. Oli vain pelkkä laturi näkyvissä ja muut roippeet piilossa hanskalokerossa.
Samaan syssyyn meni 10:n aseen kantoluvatkin ja siten kaverin henkilöllisyystiedot.

Alko ihmetteleen kun viikkoon ei saanut postia lainkaan. Soitti postiin ja kysyi syytä. Postissa kerrottiin että olivat saaneet miehen osoitteenmuutoksen Helsinkiin ja Kallioon, joten posti ole jo viikon ajan mennyt sinne.

Kaveri meni kyttikselle tekeen osoitteenmuutoksesta rikosilmotusta ja sai siellä kuulla, että hänestä oli tietokannassa kaksi määräystä. Pidätettävä huumausainerikkomuksista ja aseet oli takavarikoitava moisten rötösten takia. Narkki oli näppärästi ominut kaverini henkilöllisyyden ja rötötellyt rauhassa. :P
Herra Manala

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

masa kirjoitti:Mä olen jo asunut sellaisella. Harmi vaan että ne narkkipetterit osaa käyttääkkiin niitä nussimiaan navigaaattoreita ja ne pirun vehkeet neuvovat narkkipetterit lintukotoihinkin. :P
Ei oo näkyny vielä karvan vajaan kolmen vuoden aikana, onneksi. En mä kyllä navigaattoria itse asiassa autossa pidä, jos nyt ihan totta puhutaan. Oon puolitoista vuotta kestäneen omistussuhteen aikana pitänyt sitä lähinnä pöytälaatikossa poislukien noin 5 eri kertaa.

Ne ainoat hyötykerrat ovat olleeti kun piti löytää BettyB:lle (ja siltikin onnistuin ajamaan pieleen), ja kaksi kertaa Turussa random osoite. En ole kokenut hirveäksi vaivaksi raahata sitä tunkkia mukana autoon sen kaks kertaa vuodessa kun sitä oikeasti olen keskimäärin tarvinnut. Laturi ja imukuppi sen sijaan pysyy autossa jatkuvasti silloin kun ei ole pakkasta.

Olenkin tullut siihen tulokseen että navigaattorista on eniten hyötyä leikkiessä: Plotata ajelutuulella joku random reitti läpi hevonkuusten niiden ilmeisien reittien sijaan mitä normaalisti ajaisi. Ainoa ongelma vaan on, että TomppaTomppakin tuntuu plottailevan niitä maisemareittejä toisinaan joko non-existent teiden tai sitten niin kamalien kärrypolkujen läpi, että jenkkisportilla ei oikeasti pitäisi olla sinne mitään asiaa.

Nyt kun aloin miettimään niin navigaattoria ei oikeasti tarvitse mihinkään. Eikä kameraa. Puhelimestakin on vain harmia. Taidan kieltää teiltä WC-pöntötkin. Riu'ulla sitä armeijassakin paskotaan.
Herra Manala

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

McJanne kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:En ole kuullut mitään muuta kuin huonoa N95:n navigaattorista varsinkaan verrattuna norminavigaattoreihin.
Nyt kuulet. Navicore 2007 on yllättänyt positiivisesti kaikilla arvottamillani osa-alueilla (verrokkeina Nav-U ja TomPömPöm). Eikä tartte mokkulaa.
Heh. Juvalle kun olitte menossa SP:n ja kumppaneiden kanssa, SP totesi ettei navigaattorisi osannut opastaa teitä edes ulos Tikkurilasta.
Herra Manala

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

McJanne kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:Heh. Juvalle kun olitte menossa SP:n ja kumppaneiden kanssa, SP totesi ettei navigaattorisi osannut opastaa teitä edes ulos Tikkurilasta.
Kyseessä ei ollut Navicore vaan Mokian loistava oma karttasovellus.
Niin no, kuten sanoin niin N95:n navigaattorista olen kuullut huonoa. Navicore on eri asia ja vaatii jälleen kerran lisäeuroja.
Herra Manala

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

McJanne kirjoitti:Puhelimessa valmiina oleva karttasovellus ei myöskään ole navigaattori. Navigoinnin voi ostaa lisäpalveluna karttasovelluksen kylkeen.
Niin, ja? Eikös sullakin sellainen ollut? Ei kai se muuten osaa neuvoa yhtään mihinkään sijainnin mukaan?

Kyllä mä uskon että N95:stä saa siedettävän navigaattorin rahalla. Kokonaishinta ja laatu ei vain välttämättä kohtaa ihan odotetulla tavalla.
Googlebot

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

NuoriDaavid kirjoitti:
Googlebot kirjoitti:Missä kanniskelet kyseistä halkoa?
Nahkatakin taskussa tai housun taskussa.

Vyölakku olisi toki kätevin, mutta kun se on niin törkee, luultaisiin insinööriksi.
Käytätkö nahkatakkia sisätiloissakin, ja onko housuissasi "tyylikkäät" reisitaskut joihin Commari mahtuu?

En voisi kuvitellakaan tunkevani Commarin kokoista härpäkettä farkkujeni kuin sen enempää liituraitahousujeni taskuihin, ellen sitten haluaisi ilmaista muille valheellisesti omaavani normaalia suuremman stondiksen tai että minulla on suuremmanluokan paskat housuissa.

Niin ja selvennys, en puhunut vyölaukusta vaan kännykän vyökotelosta.
Zeb

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Googlebot kirjoitti:Niin ja selvennys, en puhunut vyölaukusta vaan kännykän vyökotelosta.
Molemmat on yhtä hassuja, sori.
Googlebot

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Kummallista on se ettette osaa selittää mitä tyylikästä on pitää halon kokoista Commaria housuntaskussa pullottamassa tai povarissa josta se tipahtelee lattialle aina jos vähääkään kumartelee.

Tai voihan sitä jatkuvasti kanniskella kädessäänkin koska onhan ihmisellä sentään kaksi kättä joten ihan hyvin toinen niistä joutaa jatkuvaksi kännykänpidikkeeksi vaikka ei kännykkää juuri sillä hetkellä käyttäisikään, ja unohdella kännykkää eri paikkoihin.

Tyylikästä. Se vain nyt on niin, ei sille muuta selitystä ole.

Laitetaan loppuun vielä ;) välttääkseni turhat ihmettelyvastaúkset.
Googlebot

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Otin tänään pitkästä aikaa kännykkäkotelon käyttööni. Päätökseeni vaikutti osaltaan se että saan piilotettua kotelon kännyköineen hyvin kauluspaitani liepeitten alle jotka liehuvat tuulessa valtoimenaan metroseksuaalisesti.

Koen äärimmäistä henkistä tyydytystä kun käytävillä kävellessäni kauniit naiset luovat suuntaani ihailevia katseita TIETÄMÄTTÄ että pidän samanaikaisesti kännykkäkoteloa kauluspaitani liepeen alla! Hähhähäähää! Pitkä nenä pitkä nenä, ihan oikein heille...
Viimeksi muokannut Googlebot, 29.10.2007 14:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23504
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Onko kännykän kainalokotelo vielä juntimpi?

Jos on niin lähden heti ostamaan semmoista.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Googlebot

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Bluntly kirjoitti:Onko kännykän kainalokotelo vielä juntimpi?
Ei, koska se on selkeästi epäkäytännöllisempi kuin vyökotelo. Sen täytyy epäkäytännöllisyydessään olla siis ainakin piirun verran tyylikkäämpi kuin vyökotelo.
NuoriDaavid

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Googlebot kirjoitti: Koen äärimmäistä henkistä tyydytystä kun käytävillä kävellessäni kauniit naiset luovat suuntaani ihailevia katseita TIETÄMÄTTÄ että pidän samanaikaisesti kännykkäkoteloa kauluspaitani liepeen alla! Hähhähäähää! Pitkä nenä pitkä nenä, ihan oikein heille...
Entäpä jos saat jonkun heistä raahattua toimiston varastohuoneeseen? Kätenne hamuilevat kiihkein käsin jänteviä, himosta vapisevia vartaloitanne. Kauniin sihteerin käsi nostaa paitaasi ylöspäin toisen käden samalla avatatessa vetoketjuasi. Hän painuu alaspäin kohto kuumana sykkivää miehuuttasi kunnes, HÄNEN KÄTENSÄ OSUU VYÖLLÄSI OLEVAAN KÄNNYKKÄKOTELOON :shock:

Nainen juoksee ulos varastokomerosta huutaen apua ja syyttäen sinua seksuaalisesta ahdistelusta.
NuoriDaavid

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Googlebot kirjoitti:Kummallista on se ettette osaa selittää mitä tyylikästä on pitää halon kokoista Commaria housuntaskussa pullottamassa tai povarissa josta se tipahtelee lattialle aina jos vähääkään kumartelee.
Ei pidä kumarrella.

Naiset aina kysyvät "onko sinulla Commari taskussasi, vai oletko vain iloinen nähdessäsi minut?"
BettyB.

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Uh, tuplajuntti. Kännykkäkotelo JA paidan liepeet housujen päällä.
Puuttuu enää (tennis)sukat sandaalien kanssa.

T:Lenita
NuoriDaavid

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

BettyB. kirjoitti:Uh, tuplajuntti. Kännykkäkotelo JA paidan liepeet housujen päällä.
Puuttuu enää (tennis)sukat sandaalien kanssa.

T:Lenita
Noh noh
http://kitina.net/viewtopic.php?t=5787

gallupin mukaan suurin osa porukasta suosi paidan pitoa housujen päällä.
BettyB.

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

NuoriDaavid kirjoitti:Noh noh
http://kitina.net/viewtopic.php?t=5787

gallupin mukaan suurin osa porukasta suosi paidan pitoa housujen päällä.
Minkäs mä sille voin että suurin osa on juntteja ja väärässä.

Siinä vaiheessa kun Kitinän gallupvastaukset antaa absoluuttisen totuuden, vedän itseni jojoon.
Herra Manala

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

*Offtopic*

Hitto. Edessä on ikuisuusprojekti. Pitäis nyt sammuttaa tää rohjake ja muuttaa se uuteen kotiin. Pyyhin jo valmiiksi hikikarpaloita otsalta, sillä...

Kuva

...kun koteloon ei ole istutettu vielä edes virtalähdettä, saati sitten emolevyä USB-naruineen ja muista lisälaitteista puhumattakaan, ja näky on pelkästään kotelon omien johtojen vuoksi kuvassanäkyvän kaltainen, tekee vähemmästäkin mieli avata pullo kirkasta ja koettaa paremmalla onnella uudelleen vasta änkyräkännissä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21384
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Herra Manala kirjoitti:...kun koteloon ei ole istutettu vielä edes virtalähdettä, saati sitten emolevyä USB-naruineen ja muista lisälaitteista puhumattakaan, ja näky on pelkästään kotelon omien johtojen vuoksi kuvassanäkyvän kaltainen, tekee vähemmästäkin mieli avata pullo kirkasta ja koettaa paremmalla onnella uudelleen vasta änkyräkännissä.
Nippusidettä ja kaapelisiepparia, niin hyvä tulee.

Itse kiroilin juuri halpaa kotelonromuani, josta ei taida saada kelvollista millään. Saas nähdä auttaako lämpöihin edes 2 Noctuan 12cm ropelia ja Zalmanin VF900 näyttikselle.
Herra Manala

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

sivustahuutaja kirjoitti:Itse kiroilin juuri halpaa kotelonromuani, josta ei taida saada kelvollista millään. Saas nähdä auttaako lämpöihin edes 2 Noctuan 12cm ropelia ja Zalmanin VF900 näyttikselle.
Itse suosittelisin kyllä GPU:lle jotain joka puhaltaa lämmöt suoraan takana olevasta PCI-korttipaikan aukosta ulos, jos sellainen vain on optiona korttiisi. Graffakortti kun on helposti koko koteloa eniten lämmittävä komponentti prosessorin ohella. Kotelo tarvitsee huomattavasti vähemmän jäähdytystä kun GPU ei ole lämmittämässä sitä. Homma vain korostuu huonosti ilmanvaihdon kannalta suunnitellun kotelon kanssa. Jos saat suoraan ohjattua graffakortin lämmöt ulos, et välttämättä tarvitse edes lisätuulettimia koteloon.
Tix

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Tix »

En ymmärrä miten kommarin saa putoamaan povarista. Täytyy olla käsi että niin käy. Ostakaa istuvampia takkeja.
Vastaa Viestiin