Firefox virittely

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Firefox virittely

Viesti Kirjoittaja aasi »

flashblock:a käytän, eikä ainakaan ole mainosta näkynyt.

Tosin voi olla, että se tallentaa jonkun keksin ja sen näkee vain kerran selaimen istunnossa, ja mun selain on ollut taas päällä melko pitkään.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Onslow

Re: Firefox virittely

Viesti Kirjoittaja Onslow »

aasi kirjoitti:flashblock:a käytän,
Okei. Mulla on flashkiller, joten pitääpä vaihtaa..
sanctus

Re: Firefox virittely

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Onslow kirjoitti:
sanctus kirjoitti: http://www.iltasanomat.fi/urheilu/

Kyllä blokkaa.
Mulla hyppää helvetin iso veikkauksen flash-mainos silmille jatkuvasti..
Kyllä sen pitäisi blokata. Mulla on selaimena Firefox ja adblock hurisee jatkuvasti eikä flash - animaatioita näy käytännössä ollenkaan. Kokeile, kokeile.
Onslow

Re: Firefox virittely

Viesti Kirjoittaja Onslow »

sanctus kirjoitti: Kokeile, kokeile.
Ei auta. Kaikki kuvat on kyllä vekka ja enää ponnahtaa vaan valkoinen tyhjä ikkuna eteen, jota ei tietenkään saa enää suljettua mistään :D
Manaaja

Re: Firefox virittely

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Mukavan sukkelasti kyllä pelittää tämä uusi nelonen kaiken maailman adblockien kanssakin. Myös satunnaiset nykimiset nettivideoiden toistoista ymv. katosivat.

Jotain hölmöyksiä on tässäkin uudistuksessa tehty, kuten "open new tab" -nappulan poistaminen kokonaan. En oikein ymmärrä mitä järkeä on poistella tuollaisia kuitenkin kustomoitavissa olevia nappulavaihtoehtoja pysyvästi, vaikka miten olisikin uusia vaihtoehtoja laitettu uuden tabin avaamiseksi. Onneksi tuon "open new tab" -nappulan sai kuitenkin palautettua nappulapalkkiin add-on -lisäkikkareen avulla.
Manaaja

Re: Firefox virittely

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ Toki toimii. En mä tiedä onko tästä muuta kuin 32bit versio. En kattonu.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Firefox virittely

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Manaaja kirjoitti: Jotain hölmöyksiä on tässäkin uudistuksessa tehty, kuten "open new tab" -nappulan poistaminen kokonaan. En oikein ymmärrä mitä järkeä on poistella tuollaisia kuitenkin kustomoitavissa olevia nappulavaihtoehtoja pysyvästi, vaikka miten olisikin uusia vaihtoehtoja laitettu uuden tabin avaamiseksi. Onneksi tuon "open new tab" -nappulan sai kuitenkin palautettua nappulapalkkiin add-on -lisäkikkareen avulla.
Kyllä mulla ainakin oli tollanen "avaa uusi välilehti" nappi vakiona tossa välilehtirivillä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Manaaja

Re: Firefox virittely

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ Mulla ei oo jostain syystä kuin alasvetovalikko. En tiedä sitten onko se ristiriidassa jonkun pluginin kanssa ja siksi kadonnut. Mutta joka tapauksessa oon tottunut että new tab -nappula on just ennen osoiteriviä restore tab -nappulan vieressä, ja sitten niitä ennen noi muut back/forward -namiskat, niin halusin muutenkin sen sinne. Se ei vaan enää jostain syystä onnistunu 4:ssä ilman nappulan palauttavaa addonia.

Addonia ja pluginia vaan toinen toisensa päälle niin hyvä tulee. :P
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Firefox virittely

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Hetken meinasin jo ratkena kokonaan chromen käyttöön mutta 8.0 alkaa palauttaa uskoa takaisin. Flashblockin kanssa ei tarvitse gigabittiyhteyttä pärjätäkseen.
Universaali disclaimer.
masa

Re: Firefox virittely

Viesti Kirjoittaja masa »

Manaaja kirjoitti: Addonia ja pluginia vaan toinen toisensa päälle niin hyvä tulee. :P

Ja sitten selainta käynnistäesä jo entisen viiden minuutin startin lisäksi odotetaan 10 minuuttia kun haetaan päivityksiä palikoihin.

Te kettumiehet ootte kummaa sakkia.
Manaaja

Re: Firefox virittely

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

masa kirjoitti:Ja sitten selainta käynnistäesä jo entisen viiden minuutin startin lisäksi odotetaan 10 minuuttia kun haetaan päivityksiä palikoihin.

Te kettumiehet ootte kummaa sakkia.
Kylmän boottauksen jälkeen tällä kohta 5v vanhalla kannettavalla Firefoxin käynnistymisnopeus ~2 sekuntia ja kuudesta palautettavasta tabista tämän viimeisenä aktiiviseksi jääneen kitinä-tabin palautus sisältöineen yhteensä 4,6 sekuntia FF-ikonin klikkaamisesta.

Mites sulla ja valitsemallasi selaimella?
masa

Re: Firefox virittely

Viesti Kirjoittaja masa »

Manaaja kirjoitti:
Mites sulla ja valitsemallasi selaimella?
Operalla pari sekuntia tilanteessa kuin tilanteessa, eikä ikinä mitään ylimääräsi gadgettipäivityksiä jo olemassa oleviin ominaisuuksiin.

En ole tainnut saada ikinä firefoxia käyntiin alle minuutin omilla koneillani. Kerrassaan katastrofaalinen paskakasa.


Edit. Lisätään sen verran, että monta kertaa olen ollut ottamassa tulikettua käyttööni, mutta joka ikinen kerta olen palannut operan käyttäjäksi. IMO käyttömukavuudessa on eroa kuin yöllä ja päivällä operan eduksi. Toinen syy on ollut se suunnaton hitaus käynnistyvyydessä ja ne vitun päivitykset kaikille kalikoille jatkuvasti. Ärsyttävää.
Manaaja

Re: Firefox virittely

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Karvan alle 4 sekuntia ohjelman käynnistyminen ja tabien palautuminen sen jälkeen kun FF on jo ollut kerran käynnissä, sammutettu ja käynnistetään uudelleen. En minä tätä nyt ihan katastrofaalisena paskakasana voi ainakaan näillä perustella pitää. Autoani sen sijaan pidän, kun sillä menee huomattavasti pidempään saavuttaa liikennevaloista moottoritienopeuksia.
Vastaa Viestiin