Kaksi kovalevyä ja tulostinongelma

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
brona
Kitinän uhri
Viestit: 812
Liittynyt: 16.08.2005 1:26
Paikkakunta: Saari Idässä

Kaksi kovalevyä ja tulostinongelma

Viesti Kirjoittaja brona »

Ongelma: ostin uuden tulostin/kopiokone/skannerihärpäkkeen, joka ei suostu asentumaan. Gones herjaa ettei c-asemassa ole riittävästi tilaa eikä olekaan. Mulla on Lacien ulkoinen kovalevy, jossa tilaa piisaa. Yrittäessäni asentaa tulostinta se ei edes kysy mihin haluan sen asentaa. Täytyisi kai vaihtaa oletuskovalevyä? Mutta miten?
...
Tix

Re: Kaksi kovalevyä ja tulostinongelma

Viesti Kirjoittaja Tix »

brona kirjoitti:Ongelma: ostin uuden tulostin/kopiokone/skannerihärpäkkeen, joka ei suostu asentumaan. Gones herjaa ettei c-asemassa ole riittävästi tilaa eikä olekaan. Mulla on Lacien ulkoinen kovalevy, jossa tilaa piisaa. Yrittäessäni asentaa tulostinta se ei edes kysy mihin haluan sen asentaa. Täytyisi kai vaihtaa oletuskovalevyä? Mutta miten?
Ei mitenkään. Siivoa C-levyltäsi jotain ulkoiselle. Et voi vaihtaa käyttöjärjestelmän levyä ulkoiseksi.
Avatar
brona
Kitinän uhri
Viestit: 812
Liittynyt: 16.08.2005 1:26
Paikkakunta: Saari Idässä

Re: Kaksi kovalevyä ja tulostinongelma

Viesti Kirjoittaja brona »

Tätä pelkäsinkin :( Toi on niin minimaalinen toi c-asema, ei siinä juurikaan ole muuta kuin wintoosa.
...
Herra Manala

Re: Kaksi kovalevyä ja tulostinongelma

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

brona kirjoitti:Tätä pelkäsinkin :( Toi on niin minimaalinen toi c-asema, ei siinä juurikaan ole muuta kuin wintoosa.
Jos C-asemalle ei mahdu muuta kuin wintoosa, niin minkä kokoinen se on, 4 gigaa? Senhän täytyy olla aivan saatanallisen vanha ja hidas käytössä.

Laitteiston ajureita jotka ladataan windowsin käynnistyessä ei tietenkään voi asentaa ulkoiselle kovalevylle, joka saattaa olla irti/pois päältä käynnistyksen yhteydessä ja aiheuttaa siten koko systeemin seinääntörmäyksen.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kaksi kovalevyä ja tulostinongelma

Viesti Kirjoittaja Niba »

Toivottavasti ei mene massa ja käyttömuisti sekaisin. ns. virtuaalimuistin määrää voi yrittää säädellä, mutta jos tilaa ei määritetty riittävästi wintoosa yrittää kuitenkin varata lisää ja lisää ja lisää. Voi tietysti yrittää disabloida ajureita. Lisäksi ohjelmat käyttävät jonkun määrän virtuaaliamuistia. Yleensä ohjelmat jättävät muistivarauksensa päälle, jolloin pitäisi puukottaa rekisteriä. Sillä mitä vähemmän keskusmuistia on käytössä vaatii ohjelma enemmän avaruutta kovalevyltä. Ei oo helppoo mut Manala varmaan auttaa Bronaa, eikä anna vaan yleisluontoista sympatiaa. C-levyn siistiminen ja järjesteleminen on todennäköisesti ainoa keino. Voi tietysti yrittää kompressoida ohjelmien käyttämää levytilaa. Sillä tavoin voi saada jonkun prosentin lisätilaa, jos siitä enää apua on. Toisaalta vaatii 15% vapaata tilaa toimiakseen tehokkaasti. Tämä oli vain pulttien kiillotusta.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
brona
Kitinän uhri
Viestit: 812
Liittynyt: 16.08.2005 1:26
Paikkakunta: Saari Idässä

Re: Kaksi kovalevyä ja tulostinongelma

Viesti Kirjoittaja brona »

Herra Manala kirjoitti:Jos C-asemalle ei mahdu muuta kuin wintoosa, niin minkä kokoinen se on, 4 gigaa? Senhän täytyy olla aivan saatanallisen vanha ja hidas käytössä.
Yes darling, mun koneeni on entinen toimistokäytössä ollut rakkine. Järkytän sua lisää kertomalla, että kaikki mun elektroniikka on toisten vanhaa, mä olen mun kavereitteni kaatopaikka.
Mutta täytyypä kipaista ostamaan lisää muistia (ellei sitä löydy jonkun nörttifrendin nurkista lojumasta).

Kiitos kommenteista :D
...
nokkaelain

Re: Kaksi kovalevyä ja tulostinongelma

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

brona kirjoitti:Yes darling, mun koneeni on entinen toimistokäytössä ollut rakkine. Järkytän sua lisää kertomalla, että kaikki mun elektroniikka on toisten vanhaa, mä olen mun kavereitteni kaatopaikka.
Mutta täytyypä kipaista ostamaan lisää muistia (ellei sitä löydy jonkun nörttifrendin nurkista lojumasta).
Vaikka siellä C-asemalla olisi vain Windows, siellä on lähes varmasti jotain turhaa sen verran, että sen tulostimen saisi asennettua. Mitenköhän on sen "lisämuistin" ostamisen kanssa... kun pitäisi saada se Windowskin sinne ostetulle "muistille".
Bhven

Re: Kaksi kovalevyä ja tulostinongelma

Viesti Kirjoittaja Bhven »

joo kannaattaa kokeilla siivota sitä kovoa. tuhoa kaikki .tmp tiedostot. Pyyhi selainten sivuhistoriat (disc cache) ja ehkä järjestelmän palauttaminen kannatais ottaa pois käytöstä jos tila käy ahtaaksi.
Herra Manala

Re: Kaksi kovalevyä ja tulostinongelma

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

brona kirjoitti:Yes darling, mun koneeni on entinen toimistokäytössä ollut rakkine. Järkytän sua lisää kertomalla, että kaikki mun elektroniikka on toisten vanhaa, mä olen mun kavereitteni kaatopaikka.
Mutta täytyypä kipaista ostamaan lisää muistia (ellei sitä löydy jonkun nörttifrendin nurkista lojumasta).
1. Minkä kokoinen sun C-asemasi kokonaisuudessaan on?
2. Et tarvitse lisää muistia, vaan isomman kovalevyn/kovalevyosion vanhan tilalle.
3. Jonkun nörtin olisi ehkä syytä osata peilata vanhan kovalevysi sisältö uudelle kovalevyllesi, jos haluat että koneesi toimii vielä vaihtoasennuksen jälkeenkin.
Avatar
brona
Kitinän uhri
Viestit: 812
Liittynyt: 16.08.2005 1:26
Paikkakunta: Saari Idässä

Re: Kaksi kovalevyä ja tulostinongelma

Viesti Kirjoittaja brona »

Ratkaisin ongelman ostamalla upouuden läppärin. Hp pavilion riittänee mun tarpeisiini vallan hulppeasti. Siirtynen Vista-topikkiin seuraavaksi...
...
Vastaa Viestiin