Nokia N72 vs. N73

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
pikkuego
Kitinän uhri
Viestit: 909
Liittynyt: 15.08.2005 8:20
Paikkakunta: Shalla-Bal
Viesti:

Nokia N72 vs. N73

Viesti Kirjoittaja pikkuego »

Kumpi vai kampi? Omaan silmään ei mitään järisyttävää eroa, N72 nyt on vajaat 2/3 N73:n hinnasta, mut jos joku tietää jomman kumman mallin kuuluvan susien klaaniin, niin saa ilmiantaa. Lupaan olla kertomatta kellekään.
Quarter

Re: Nokia N72 vs. N73

Viesti Kirjoittaja Quarter »

Nokian sivuilta vertailemalla...

N73
+ parempi akku
+ vähän isompi näyttä
+ parempi oma muisti ja laajennusmahdollisuus
+ Tukee myös WCDMA 2100
+ Videopuhelut
+ Infrapuna
+ 3,2Mpxl kamera
+ Uudemmat softat(?)

N72
+ Kevyempi
+ Halvempi
Avatar
pikkuego
Kitinän uhri
Viestit: 909
Liittynyt: 15.08.2005 8:20
Paikkakunta: Shalla-Bal
Viesti:

Re: Nokia N72 vs. N73

Viesti Kirjoittaja pikkuego »

Kiitti, oisko sulla vielä sitä Nokian sivujen osoitetta?
Quarter

Re: Nokia N72 vs. N73

Viesti Kirjoittaja Quarter »

No mitä sä haluat? Kai sä ny aikuinen ihminen ite tiiät mitä luuriltas tarttet. Toinen on päivitetty versio vanhasta. Se ehkä siis toiminee paremmin? Molemmissa varmaankin jotain pikkuvikoja. Jos tahot täysin toimintavarman kommunikointivälineen, käytä morsetinta.
Avatar
pikkuego
Kitinän uhri
Viestit: 909
Liittynyt: 15.08.2005 8:20
Paikkakunta: Shalla-Bal
Viesti:

Re: Nokia N72 vs. N73

Viesti Kirjoittaja pikkuego »

Quarter kirjoitti:No mitä sä haluat?
Okei mä olin siis liian vaikeaselkoinen, pahoittelen.
pikkuego kirjoitti:...mut jos joku tietää jomman kumman mallin kuuluvan susien klaaniin, niin saa ilmiantaa...
Tuon piti tarkoittaa osapuilleen sitä, että jos sattuu olemaan kokemusta jommasta kummasta laitteesta tai muuten tietää että kyseessä on esim. epävakaa malli, paljon tyyppivikoja tai muuten vaan valioluokan vehje, niin sillä voisi olla vaikutusta valintaan. Muussa tapauksessa heitän kolikolla.
Zeb

Re: Nokia N72 vs. N73

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Mulla on N72. Lähinnä siksi että tarvitsin puhelimen nopeasti kun vanha hajosi, eikä ollut aikaa kunnolla valita sellaista Suuren Himotuksen Kohde -puhelinta, enkä halunnut kunnolla harkitsematta maksaa maltaita. Tyytyväinen olen ollut kaikin puolin, vehje on ollut nyt mulla reilut puoli vuotta eikä siinä ole ollut mitään vikoja tai onkelmia.
Avatar
pikkuego
Kitinän uhri
Viestit: 909
Liittynyt: 15.08.2005 8:20
Paikkakunta: Shalla-Bal
Viesti:

Re: Nokia N72 vs. N73

Viesti Kirjoittaja pikkuego »

Kiitos mutta tuo tais tulla vähän liian myöhään :?

Tein emämokan ja kävin kysymässä Nokian omasta liikkeestä mitä mieltä ne näistä ja tuo N72 jätettiin aika tylysti kakkoseks. Plus mä nyt yritän järkeillä asiaa silläkin, että N73:n kamerassa on automaattitarkennus joten se vois paikata jotenkin pokkarivajetta.
Zeb

Re: Nokia N72 vs. N73

Viesti Kirjoittaja Zeb »

pikkuego kirjoitti:Kiitos mutta tuo tais tulla vähän liian myöhään :?

Tein emämokan ja kävin kysymässä Nokian omasta liikkeestä mitä mieltä ne näistä ja tuo N72 jätettiin aika tylysti kakkoseks. Plus mä nyt yritän järkeillä asiaa silläkin, että N73:n kamerassa on automaattitarkennus joten se vois paikata jotenkin pokkarivajetta.
Ok, no voi tietty olla et sulla on nyt paljon parempi peli :) Mistäpä minä tietäisin. Mut totta kai liikkeet myy mieluummin kalliimpaa, saanee paremmat provikatkin. Kyllä se kamerakin on mun puhelimessa ollut tuohon tarkoitukseen (=saan kuvan tarvittaessa vaikkei ole kameraa mukana) ihan ok, mut meillä onkin digikamera erikseen niitä kuvia varten. Luulen kuitenkin että pystyt hyvin elämään tuon ostoksesi kanssa, mistä niistä tietää.

Ihan ahistaa kun meillä taas mietitään nyt littutelkun ostoa ja se vasta sekava projekti on. Toistaiseksi saa kelvata tuo puilla lämpiävä, jotta välttyy liialta päänvaivalta.
Avatar
ak
Kitinän uhri
Viestit: 593
Liittynyt: 14.08.2005 21:20

Re: Nokia N72 vs. N73

Viesti Kirjoittaja ak »

Mulla on N73 ollut vuoden. Pääosin olen ollut ihan tyytyväinen. Kamera tossa varmaan on parhaasta päästä mitä puhelimiin saa nykyisinkään. N72:sta ei ole kokemusta. Itse valitsin tuon, kun se speksien valossa oli hyvän oloinen ja meni firman piikkiin, joten hintakaan ei häirinnyt.

Aikoinaan oli softaongelma, eli valitti muistin loppumista kuvia selailtaessa vaikka vapaata muistia olisi pitänyt olla yllinkyllin, mutta tähän auttoi softapäivitys, jonka pystyy tekemään itse. Näppäimistöstä lähti tikkunappi irti. Meni takuuseen. Siskolla on samanlainen puhelin ja sille kävi samalla tavalla hieman ennen minua. Huollon mukaankaan ei ihan poikkeuksellinen ongelma.
Avatar
pikkuego
Kitinän uhri
Viestit: 909
Liittynyt: 15.08.2005 8:20
Paikkakunta: Shalla-Bal
Viesti:

Re: Nokia N72 vs. N73

Viesti Kirjoittaja pikkuego »

Zeb: Siks mä sanoinkin sitä emämokaks käydä Nokian liikkeessä kysymässä tota :wink: Ja oikeita kuvia varten on mullakin vähän isomman kaliiberin lelu, mut kun sitä ei vaan jaksa tai edes saa viedä joka paikkaan.

ak: Mulle myyjä sanoi, että kannattaa sammuttaa kokonaan kerran viikossa, muuten toi muuttuu digiboxiks ja alkaa vihellellä omiaan, jos ylipäätään viheltää ollenkaan. Onneks mulla on edelleen hengissä jossain kaapin pohjalla myös niin vanha kapula, ettei sitä näemmä oo edes Nokian arkistoitujen mallien joukossa :shock:
Vastaa Viestiin