Pakkomielle

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Savannah

Pakkomielle

Viesti Kirjoittaja Savannah »

Puhukaa nyt joku minulle järkeä. Synkkä salaisuuteni on se, että rakastan elektroniikkaa ja tämä kiusallinen tauti on saanut uudet mittasuhteet. Olen jo vuosia kuolannut ja raahannut kotiini kaikenlaista ylihinnoiteltua tietokonesälää, mutta nyt olen saanut pakkomielteen jossa ei ole mitään järkeä. Kuolaan aivan hulluna tuunattuja läppäreitä netissä. Näin yhden valkoisen macin läppärin, jossa oli tribaalikuvioita ja rakastuin. En saa sitä konetta pois päästäni. Valitettavasti tai ehkä onneksi en olen onnistunut jäljittämään samaa läppäriä netistä, joten voin vain haaveilla sen ominaisuuksista. Toisaalta en tiedä mitä tapahtuisi, jos löytäisin tiedot ko.läppäristä ja niissä olisi pahoja puutteita? Saattaisin musertua.

Tässäkin on aika persoonallinen kapistus. Kuva


Sanokaa nyt, että olen ihan hullu ja minun täytyy lopettaa! Onko muilla elektroniikkaan kohdistuvia pakkomielteitä tai neurooseja?
prosessi

Re: Pakkomielle

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Olet ihan hullu.
Savannah

Re: Pakkomielle

Viesti Kirjoittaja Savannah »

Tiedän, mutta kun se on niin kovin vaikeaa :oops:
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Pakkomielle

Viesti Kirjoittaja aasi »

Anna mennä vaan! Tämänhetkinen hyvinvointimme perustuu resursseja tuhlaavaan pakkomielteiseen kuluttamiseen ja luonnonvarojen häikäilemättömään hyväksikäyttöön! Ostaostaosta!
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Savannah

Re: Pakkomielle

Viesti Kirjoittaja Savannah »

aasi kirjoitti:Anna mennä vaan! Tämänhetkinen hyvinvointimme perustuu resursseja tuhlaavaan pakkomielteiseen kuluttamiseen ja luonnonvarojen häikäilemättömään hyväksikäyttöön! Ostaostaosta!
Uskon, että ekologinen jalanjälkeni ei muuttuisi suuren suureksi vaikka ostaisinkin uuden lelun itselleni. Tästä tuli kyllä melkein huono omatunto, mutta onneksi vain melkein.
BettyB.

Re: Pakkomielle

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Kiitti van, nyt mäki haluan tollasen!!! Ominaisuuksista oo niin väliä, kohan näyttää hyvälle!
Bliss

Re: Pakkomielle

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Savannah kirjoitti:Onko muilla elektroniikkaan kohdistuvia pakkomielteitä tai neurooseja?
Tavallaan.
Mahdollisimman hyvälaatuista tavaraa mahdollisimman vähillä ylimääräisillä pimpelipom-ominaisuuksilla. Ja koristeet on saatanasta. Askeettisuus kunniaan.
Savannah

Re: Pakkomielle

Viesti Kirjoittaja Savannah »

Bliss kirjoitti:
Savannah kirjoitti:Onko muilla elektroniikkaan kohdistuvia pakkomielteitä tai neurooseja?
Tavallaan.
Mahdollisimman hyvälaatuista tavaraa mahdollisimman vähillä ylimääräisillä pimpelipom-ominaisuuksilla. Ja koristeet on saatanasta. Askeettisuus kunniaan.
Ei kyllä sen täytyy näyttää hyvältä ja siinä täytyy olla mahdollisimman paljon lisäominaisuuksia ja hienouksia.
Avatar
Jyrki73
Kitinän uhri
Viestit: 765
Liittynyt: 14.08.2005 19:20
Paikkakunta: Kotka

Re: Pakkomielle

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

Savannah kirjoitti:
Bliss kirjoitti:
Savannah kirjoitti:Onko muilla elektroniikkaan kohdistuvia pakkomielteitä tai neurooseja?
Tavallaan.
Mahdollisimman hyvälaatuista tavaraa mahdollisimman vähillä ylimääräisillä pimpelipom-ominaisuuksilla. Ja koristeet on saatanasta. Askeettisuus kunniaan.
Ei kyllä sen täytyy näyttää hyvältä ja siinä täytyy olla mahdollisimman paljon lisäominaisuuksia ja hienouksia.
Mikset tuunaa itse?
+ Perusläppärin saat paljon halvemmalla.
+ enemmän tunnearvoa rakastettuasi kohtaan :)
+ ei voi olla niin vaikeaa. Käytä vaikka teippejä, jotka voi repiä pois kun kyllästyy. Eikä maalaamaaminenkaan ole vaikeaa kun vaan ottaa selvää mitä värejä voi käyttää syövyttämättä muovia pilalle, ja rajaa tarkasti alueen, johon sitä kyseistä väriä haluaa.

-Ja muistaa että saranoita ja liittimiä ei saa maalata

-tietty jos haluat värjätä näppäimistön puolelta niin värjäys (ainakin maalaus) vaatii taitoa purkaa kone osiin.

Oletan ettei sekään ole kovin vaikeaa. paitsi ne irralliset lattialle tippuvat näppäimet. :)

- Takuu menee umpeen jo koneen purkamisesta.

Jaa olenko tuunannut? No eihän mulla ole läppäriä.
Savannah

Re: Pakkomielle

Viesti Kirjoittaja Savannah »

Jyrki73 kirjoitti: Mikset tuunaa itse?
+ Perusläppärin saat paljon halvemmalla.
+ enemmän tunnearvoa rakastettuasi kohtaan :)
+ ei voi olla niin vaikeaa. Käytä vaikka teippejä, jotka voi repiä pois kun kyllästyy. Eikä maalaamaaminenkaan ole vaikeaa kun vaan ottaa selvää mitä värejä voi käyttää syövyttämättä muovia pilalle, ja rajaa tarkasti alueen, johon sitä kyseistä väriä haluaa.

-Ja muistaa että saranoita ja liittimiä ei saa maalata
Ihan ok idea, mutta..

+ En halua perusläppäriä
+ Enemmän tunnearvoa jos suunnittelen sen itse, en toteuta
+ En voisi koskaan itse maalata kantta, koska itsekriittisyyteni ei koskaan antaisi nauttia lopputuloksesta

Haluan helmen! :h:
Avatar
Jyrki73
Kitinän uhri
Viestit: 765
Liittynyt: 14.08.2005 19:20
Paikkakunta: Kotka

Re: Pakkomielle

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

Savannah kirjoitti:
Jyrki73 kirjoitti: Mikset tuunaa itse?
Ihan ok idea, mutta..

+ En halua perusläppäriä
+ Enemmän tunnearvoa jos suunnittelen sen itse, en toteuta
+ En voisi koskaan itse maalata kantta, koska itsekriittisyyteni ei koskaan antaisi nauttia lopputuloksesta

Haluan helmen! :h:
Sun pitää siis vain palkata nörtti ja taiteilija joko yhdessä paketissa tai erikseen. Sitten jos osat saa ensin irti niin, maalaus ei vaatine enää kamalaa teknistä, vaan luovaa ammattitaitoa.

Valmiiksi tuunattu saattaa silti maksaa enemmän kuin jälkikäteen teettämäsi työ. Riippuu tietysti, miten hyviä kavereita sulla on, tai millaisen taiteilijan haluat palkata. ;)
Savannah

Re: Pakkomielle

Viesti Kirjoittaja Savannah »

Jyrki73 kirjoitti: Riippuu tietysti, miten hyviä kavereita sulla on, tai millaisen taiteilijan haluat palkata. ;)
Tunnen lukemattomia nörttejä, mutta en tiedä miten se maalauspuoli heiltä sujuu. Toisaalta jos ostan valmiiksi tuunatun niin tiedän paremmin mitä saan. Täytyy tarkkailla asiaa. Voisin ostaa itselleni joululahjaksi tuunatun läppärin. Pystyisin myös selittämään sen ehkä jotenkin itselleni, että oikeasti ansaitsen sellaisen, vaikka en tarvitsekaan :)
Herra Manala

Re: Pakkomielle

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Nörttitytöt on ihqi, varsinkin sillon jos ne ottaa erän FPS:ää. <3
Googlebot

Re: Pakkomielle

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Mulle tuli pakkomielle niistä Pfaffin kirjovista ompelukoneista joita näin eilen DigiExpossa. Ehdotin jo eilen sisaruksilleni jos ostaisimme sellaisen kimpassa ja lainailisimme toisillemme, koska eihän sitä sentään koko ajan tarvitse.

Kaikkein eniten kiehtovat juuri sovellutukset joissa tietotekniikka on jotenkin yhdistetty fyysiseen todellisuuteen, eli lopputuloksen näkee muutenkin kuin vain tietokoneen tai kännykän ruudulla. Esim. semi-itsenäiset robotit, AarneAnkan joskus linkittämä kauko-ohjattava lennokki johon kuuluu langaton kamera ja virtuaaliset 3D-lasit (jolloin saat lasien kautta vaikutelman että olisit itse kauko-ohjaamasi lennokin kyydissä), kirjontakoneet jne.

Automaatiotekniikka on kova juttu vaikka viekin meiltä kaikki toistoa vaativat ikävät työt. Jälleen yksi osoitus miten helvetin kovia jätkiä insinöörit ovat.
Avatar
Jyrki73
Kitinän uhri
Viestit: 765
Liittynyt: 14.08.2005 19:20
Paikkakunta: Kotka

Re: Pakkomielle

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

Herra Manala kirjoitti:Nörttitytöt on ihqi, varsinkin sillon jos ne ottaa erän FPS:ää. <3
Juuh.
Savannah kirjoitti:
Nuuh.
Vihtahousu

Re: Pakkomielle

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Savannah kirjoitti:tuunattuja läppäreitä netissä.
*tippuu tuolilta*
Ei saatana, vihaan muutenkin läppäreitä joten en tiennyt että tämmöisiäkin juttuja oli keksitty. En osaa olla tarpeeksi turhamainen.
*vetää taas viivan jääkaapin oveen*

Kait siihen saa ees jonkun makeen korisarjan tai näyttöön tummenetun lasin?
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Pakkomielle

Viesti Kirjoittaja huima »

Vihtahousu kirjoitti: Kait siihen saa ees jonkun makeen korisarjan tai näyttöön tummenetun lasin?
:-D

Niin ja takaspoilerin ja karvanopat!
Googlebot

Re: Pakkomielle

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Vihtahousu kirjoitti:Kait siihen saa ees jonkun makeen korisarjan tai näyttöön tummenetun lasin?
Mulla on ollut läppärissäni 3M:n tummennettu kalvo jo aikapäiviä. Estää asiattomien ihmisten sivustavilkuilun kun surffailen netissä työajalla. Pelata en viitsi koska kuulokkeiden käyttö paljastaisi työhön liittymättömän toiminnan, ellen sitten saisi naamioitua niitä kännykän bluetooth-kuulokkeiksi tms.
Zeb

Re: Pakkomielle

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Savannah kirjoitti:Puhukaa nyt joku minulle järkeä.
Tuo tuossa kuvassa on höhlän näköinen turhake. Tule järkiisi!

Auttoiko?
Savannah

Re: Pakkomielle

Viesti Kirjoittaja Savannah »

Zeb kirjoitti:
Savannah kirjoitti:Puhukaa nyt joku minulle järkeä.
Tuo tuossa kuvassa on höhlän näköinen turhake. Tule järkiisi!

Auttoiko?
Ei :)
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pakkomielle

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Juttua maalaamisesta:
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=107849

Eiköhän järkevin tapa hankkia custom läppäri ole 1) ostaa se läppäri, jonka haluaa ja jolla pärjää jokusen aikaa 2) maalauttaa läppärin erikseen jollain moottoripyörien kypäriä tai kännyköitä maalaavalla tyypillä. Jokusen satkun maksanee. Tuota halvemmalla tuskin saa custom-maalattua, vaikka joku noita valmiina möisikin.

Tässä yksi valmiita myyvä putiikki:
http://www.nvouspc.com/custom_paint_your_laptop.asp
Savannah

Re: Pakkomielle

Viesti Kirjoittaja Savannah »

sivustahuutaja kirjoitti:ihqihqihq
Lääh! :D
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pakkomielle

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Custom maalausta halvemmalla selviää, jos tyytyy pelkkään kannen peittävään skiniin (n. 30e)

http://www.gelaskins.com/catalog.php?De ... gory=8&p=1
Savannah

Re: Pakkomielle

Viesti Kirjoittaja Savannah »

Tässä meneekin sitten vähän aikaa leikkiessä kaikilla erilaisilla variaatioilla. Hyvin mukavaa. En pode huonoa omaatuntoa lainkaan.
Herra Manala

Re: Pakkomielle

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Savannah kirjoitti:
Tässä meneekin sitten vähän aikaa leikkiessä kaikilla erilaisilla variaatioilla. Hyvin mukavaa. En pode huonoa omaatuntoa lainkaan.
Mitäs jos vaan printtaisit A4:lle ja teippaisit maalarinteipillä kulmista?
Vastaa Viestiin