Frontpagen korvaaja

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Frontpagen korvaaja

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Olen viimeaikoina siirtynyt käyttämään Openofficen välineitä melkolailla MS:n sijaan.

Tein aikoinani jonkun web-sivun FrontPagella mutta nyt kysyn tietääkö kukaan jotain vastaavaa suhteellisen helppokäyttöistä web-editoria freeware-puolella ?

Tulisi lähinnä ystäväni käyttöön, joka on aivan vasta-alkaja.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Frontpagen korvaaja

Viesti Kirjoittaja BrianW »

McJanne kirjoitti:http://nvudev.com/index.php

Helpohko.
Kiitos. Tämä vaikuttaa hyvältä.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Tix

Re: Frontpagen korvaaja

Viesti Kirjoittaja Tix »

BrianW kirjoitti:
McJanne kirjoitti:http://nvudev.com/index.php

Helpohko.
Kiitos. Tämä vaikuttaa hyvältä.
Ei se ole. Aivan paska ja keskeneräinen.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Frontpagen korvaaja

Viesti Kirjoittaja Gat »

McJanne kirjoitti:
Tix kirjoitti:Ei se ole. Aivan paska ja keskeneräinen.
Niin on FrontPage ja Dreamweaver myös jos oikein silmin katsoo.
Kaikki editorit on hanurista. Käsivarren mitan verran paskakoodia. Ja vaativat aina kuitenkin koodin käsin ruNkkausta ja tuotoksen selainyhteensopivuuden tarkastusta.

Itse duunissa käytin editoreja vain, kun piti kääntää pitkiä leipätekstejä nopeasti nettisivuiksi. Ja isompiin taulukoihin, eihän niitä TDtä ja TRää jaksa ja ehdi pitkään naputella. Muuten minulla oli txt:nä valmis sivupohja ja toisessa txt:ssä yleisemmin käyttämäni tagit, scriptit ja vipstaakit joita kopypastasin.

Jos kamusi Brian ei tarvi duunikseen tehdä ja kiireellä, jospas opettelisi edes HTMLää? Ei meinaan ole vaikeata. Minäkin olen kyvytön idiootti ja opin.
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Frontpagen korvaaja

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Gat kirjoitti:
McJanne kirjoitti:
Tix kirjoitti:Ei se ole. Aivan paska ja keskeneräinen.
Niin on FrontPage ja Dreamweaver myös jos oikein silmin katsoo.
Kaikki editorit on hanurista. Käsivarren mitan verran paskakoodia. Ja vaativat aina kuitenkin koodin käsin ruNkkausta ja tuotoksen selainyhteensopivuuden tarkastusta.

Itse duunissa käytin editoreja vain, kun piti kääntää pitkiä leipätekstejä nopeasti nettisivuiksi. Ja isompiin taulukoihin, eihän niitä TDtä ja TRää jaksa ja ehdi pitkään naputella. Muuten minulla oli txt:nä valmis sivupohja ja toisessa txt:ssä yleisemmin käyttämäni tagit, scriptit ja vipstaakit joita kopypastasin.

Jos kamusi Brian ei tarvi duunikseen tehdä ja kiireellä, jospas opettelisi edes HTMLää? Ei meinaan ole vaikeata. Minäkin olen kyvytön idiootti ja opin.
Täytyy sanoa, etten ihan heti hänestä tai kaksoissisarestaan sitä usko.

Pääasialliset mielenkiinnon kohteet ovat ihan muualla. Hauska ajatus kyllä.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Tix

Re: Frontpagen korvaaja

Viesti Kirjoittaja Tix »

McJanne kirjoitti:
Tix kirjoitti:Ei se ole. Aivan paska ja keskeneräinen.
Niin on FrontPage ja Dreamweaver myös jos oikein silmin katsoo.
krhm...

Nvu 1.0 - Released June 28th, 2005.

Tarvitseeko enempää sanoa?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23464
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Frontpagen korvaaja

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kahvikupinfreeware versiota tullut käytettyä tarvitessa. Ei varmasti paras, mutta kaltaiseni tollokin tajuaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Frontpagen korvaaja

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Bluntly kirjoitti:Kahvikupinfreeware versiota tullut käytettyä tarvitessa. Ei varmasti paras, mutta kaltaiseni tollokin tajuaa.
Kiits.

Otinpa tuonkin testiin. En minä oikeasti tiedä minkälaisia ihmejuttuja nämä herrat tekee.
En ole törmännyt mihinkään liian koodin generoinnin ongelmiin tms. Kyllä se substanssi kuitenkin on ollut tärkein ja minulla siellä ollut kuvaa ja ääntä yms.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Bhven

Re: Frontpagen korvaaja

Viesti Kirjoittaja Bhven »

McJanne kirjoitti:http://nvudev.com/index.php

Helpohko.
Kiitos. On hyvä ohjelma. Eihän nyt seppokaan rupea sivuja tekemään ilman wysiwyg-editoria (Tämä tiedoksi kaikille teille notepad-homoille). Voin vihdoinkin konverttaa Dreamweaver 3:lla tekemäni sivut UTF-8 merkistölle. (DW 3 ei tue UTF-8:aa).
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Frontpagen korvaaja

Viesti Kirjoittaja Gat »

Bhven kirjoitti:
McJanne kirjoitti:http://nvudev.com/index.php

Helpohko.
Kiitos. On hyvä ohjelma. Eihän nyt seppokaan rupea sivuja tekemään ilman wysiwyg-editoria (Tämä tiedoksi kaikille teille notepad-homoille). Voin vihdoinkin konverttaa Dreamweaver 3:lla tekemäni sivut UTF-8 merkistölle. (DW 3 ei tue UTF-8:aa).
Heitä homo voltti. Ja koeta, miten editorit selviää kyrillisistä kirjaimista, ettei Siperiasta tule vittuilusoittoja webmasterille. Niitäkin duunatakseen tarvii RIKKOA sääntöjä.

Ja muutenkin on huomattava, että edes Microsoftin FrontPage ja Explorer ei ole vittu yhteensopivia edes keskenään. Saati muille selaimille. Pitääpi juosta katsomaan kaikilla mahdollisilla käyttis-selainyhdistelmillä, muuten Perästä kuuluu.
Vastaa Viestiin