Gigantti vs. Verkkokauppa

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Herra Manala

Gigantti vs. Verkkokauppa

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

http://www.digitoday.fi/yhteiskunta/200 ... 0732766/66

Täytyy myöntää että itse kyllä putosin kun ensimmäisen kerran kuulin radiosta tuon "Se nyt vaan on verkkokauppa.com" -mainoksen. Giganttihan on tunnettu siitä että heidän markkinointitavoissaan on varsin usein ns. sanomista. Nyt kun saivat vähän nenilleen "omasta aloitteestaan" niin on armoton itqparq päällä. Gigantin vastaveto verkkokaupalle on vähän ponneton, itse asiassa suorastaan säälittävä. www.gigantti.fi sanoo: "Se nyt vaan on tyhmää maksaa postimaksuja verkkokaupassa". Kyseessä on 31.12 saakka jatkuva kampanja, eikä mikään pysyvä etu verkkokauppa.comiin verrattuna. Jos en ihan väärin muista, niin gigantin postimyyntihinnat ovat itse asiassa kalliimmat kuin verkkokauppa.comissa ilman kampanjaa.

Mitä mieltä sinä olet gigantin ja verkkokaupan väännöstä?
Bhven

Re: Gigantti vs. Verkkokauppa

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Herra Manala kirjoitti:Mitä mieltä sinä olet gigantin ja verkkokaupan väännöstä?
Molemmat pitäisi ampua.
Herra Manala

Re: Gigantti vs. Verkkokauppa

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Bhven kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:Mitä mieltä sinä olet gigantin ja verkkokaupan väännöstä?
Molemmat pitäisi ampua.
Perustellut kommentit ovat aina tervetulleita!
Bhven

Re: Gigantti vs. Verkkokauppa

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Herra Manala kirjoitti: Perustellut kommentit ovat aina tervetulleita!
Ääh, tuuletin vain ikeniäni. Gigantti sijaitsee landella, joten se on paskempi.
bedlam

Re: Gigantti vs. Verkkokauppa

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Gigantti voittaa. Oulun Gigussa (näin kamujen kesken) hörähdin kerran. Poistumisväylällä olevassa lasiovessa oli tarra: Se nyt vain on tyhmää kävellä päin lasisenää. Toisaalta kirjoitan tätä korottomalla osamaksulla Verkkokaupasta ostetulla pleikalla. Ja tällä ohjaimella tähän viestiin meni puoli tuntia. Gigu on kuites paree, jääkuappi alkaa huutaa kun sen unehtaa auki, pleikka ei vihjase että millon ois aika lopettaa juopottellu.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Gigantti vs. Verkkokauppa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Gigantti on jopa yllättävän usein halvempi, jos tuo 28% pitää paikkansa. Olen aina ollut siinä käsityksessä, että Gigantin 'halvat' tuotteet ovat jotain ylivuotista paskaa siinä missä webbikaupat myyvät viimeisintä sukupolvea.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Gigantti vs. Verkkokauppa

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Mä saan kaiken verkkokaupasta sisäänostohintaan, joten mä olen Verkkokaupan kannalla..

No ok, jos perusteluja kettuilun sijaan:

Verkkokaupasta jos on tuote loppu, ilmoittavat yleensä n. viikon sisällä mihin kellonaikaan ja mistä tuote on haettavissa/lähettävät sen kotiin automaattisesti sen saavuttua jos ei ole varastossa.
Gigantissa on nyt kahdesti käynyt niin, että olen jäänyt ns. listalle (langaton hiiri ja ylipitkä USB-piuha jonka hankin töihin) odottamaan tuotteen saapumista liikkeeseen, jotta voisin sen hakea. Molemmilla kerroilla olen saanut vastaukset "menee 3-6 päivää, tilataan toisesta liikkeestä/maahantuojalta". Molemmilla kerroilla olen myös viikon jälkeen soittanut ko. liikkeisiin, tuotteet olivat saapuneet (lupasivat puhelimitse ottaa yhteyttä ENNEN kuin tuote saapuu jotta voin noutaa sen oikeana päivänä) ja loppuneet taas kerran, ollen kampanjatuotteita. Vituttaa tollanen. Mielummin asioin verkkokaupassa, jossa broidi hyppii varastossa ja tietää hyvät diilit etukäteen.
The great club outshines the individual, always and forever.
aimohaiku

Re: Gigantti vs. Verkkokauppa

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

Tuo kilpailijoiden nokittelu tuntuu olevan tänä päivänä yleistä, eilisessä Hesarissa oli sivun kokoinen Kauppalehden nelivärimainos, jossa markkinoitiin Suomen ainoaa taloussanomalehteä. Hesarin kustantajan Taloussanomat kun siirtyi juuri nettiin. Vanhan viisauden mukaan kilpailijoita pitäisi arvostaa, eikä heidän kimppuunsa pitäisi markkinointimielessä hyökätä. Niin ne ajat muuttuvat. Minusta tuollainen markkinointi on kuitenkin mautonta.

Jos kauppoja arvioidaan, pidän Verkkokaupan tilauksenhallintasysteemistä ja kun hinnatkin ovat vähintään kohtuullisia, annan pisteeni tälle. Gigantista mulle tulee vaan mieleen se, että niillä on usein tarjouksessa tuotteita, joita ei löydy mistään muusta kaupasta, joten vertaileminen on vaikeaa.
PerttiMakimaa

Re: Gigantti vs. Verkkokauppa

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Herra Manala kirjoitti:Mitä mieltä sinä olet gigantin ja verkkokaupan väännöstä?
Ottamatta kantaa kumpaankaan yritykseen sinällään on verkkokaupan harjoittama mainonta hyvän markkinointitavan vastaista. Joten heidän pitää luopua kampanjastaan.

Suomessa EI mainita kilpailevia yrityksiä nimeltä mainonnassa ellei ole kyseessä joku puhehintavertailu tai joku muu konkreettisesti hinnat esittävä vertailu. Ja puhelinyhtiöitten mielestä ei silloinkaan.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Gigantti vs. Verkkokauppa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mä olen pro-Verkkokauppa lähinnä siitä syystä, että Gigantista on vain huonoja kokemuksia paikan päältä. Ei tulisi mieleenikään tilata Gigantista mitään.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
killkill

Re: Gigantti vs. Verkkokauppa

Viesti Kirjoittaja killkill »

Missään en ole tavannut niin laiskaa henkilökuntaa, kuin Verkkokaupassa. Ihmettelin mitä kassa-jäbä oikein touhusi, kun ei malttanut katsetta nostaa kuin nanosekunniksi näytöstään tullessani ostosten kanssa kassalle. Katselin kameraa pakatessani linjaston päässä, että varastokirjanpitoako noin keskittyneesti käydään läpi?

Paskat, sätissähän se oli.
PerttiMakimaa

Re: Gigantti vs. Verkkokauppa

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

killkill kirjoitti:Missään en ole tavannut niin laiskaa henkilökuntaa, kuin Verkkokaupassa. Ihmettelin mitä kassa-jäbä oikein touhusi, kun ei malttanut katsetta nostaa kuin nanosekunniksi näytöstään tullessani ostosten kanssa kassalle. Katselin kameraa pakatessani linjaston päässä, että varastokirjanpitoako noin keskittyneesti käydään läpi?

Paskat, sätissähän se oli.
:komp:

Sättäilykö se syy siihen nysväämiseen onkin?
masa

Re: Gigantti vs. Verkkokauppa

Viesti Kirjoittaja masa »

Tämän talouden kohdalla verkkokauppa meni boikottiin viime kesänä.

Ostin keväällä Garminin Nüvin verkkokaupasta. Masiina toimi 5 kuukautta hyvin, mutta sitten veti totaalisen tilitin. Ei lähtenyt enää käyntiin vaan sammui aina alkutarkastuksiin. Ilmeisesti oli vetänyt akun totaalisen tyhjäksi, mutta silti ei toiminut autolaturin päässä, eikä ladannut akkuaan vaikka mitä teki. Testasin myös toisessa autossa, joten ainakaan oman autoni virran ulostulossa ei ongelmaa ollut.

Tein lomareissullani koukun Tampereen kautta ja pudotin masiinan verkkokaupan myymälään takuukorjaukseen. Tuloksena 40 euron lasku tarpeettomasta huoltotyöstä. Eivät olleet löytäneet masiinasta mitään vikaa, vaan oli siellä toiminut kuin pitääkin.

Ja vitut. Demoefekti. Selittelin ettei toiminut minulla, kun puoli päivää yritin ladata ja saada käyntiin, ja en kai nyt turhan takia ajaisi reitiltä toistasataa kilsaa sivuun ja toisi miltei uutta konetta huoltoon turhan takia. Ei auttanut, maksa laskus. :kontrolli:
Tix

Re: Gigantti vs. Verkkokauppa

Viesti Kirjoittaja Tix »

masa kirjoitti:Ja vitut. Demoefekti. Selittelin ettei toiminut minulla, kun puoli päivää yritin ladata ja saada käyntiin, ja en kai nyt turhan takia ajaisi reitiltä toistasataa kilsaa sivuun ja toisi miltei uutta konetta huoltoon turhan takia. Ei auttanut, maksa laskus. :kontrolli:
Olikohan vika laturissa? Älä maksa laskua.
masa

Re: Gigantti vs. Verkkokauppa

Viesti Kirjoittaja masa »

Tix kirjoitti: Olikohan vika laturissa? Älä maksa laskua.
Ei ollut. Toimii samalla laturilla tälläkin hetkellä.

Lasku on jo maksettu ja myös asiakastiedot verkkokaupan asiakasrekisteristä poistettu. Pitäkööt tunkkinsa.
PerttiMakimaa

Re: Gigantti vs. Verkkokauppa

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

masa kirjoitti:Ei ollut. Toimii samalla laturilla tälläkin hetkellä.

Lasku on jo maksettu ja myös asiakastiedot verkkokaupan asiakasrekisteristä. Pitäkööt tunkkinsa.
Onko muuten missään koskaan maksatettu "turhaa huoltokäyntiä"?

Se Pirkkalassa oleva liike tuntuu olevan täysin perseestä. Ei palvelua, ihmeellistä nysväämistä ja nyt tämä.
Tix

Re: Gigantti vs. Verkkokauppa

Viesti Kirjoittaja Tix »

masa kirjoitti:
Tix kirjoitti: Olikohan vika laturissa? Älä maksa laskua.
Ei ollut. Toimii samalla laturilla tälläkin hetkellä.

Lasku on jo maksettu ja myös asiakastiedot verkkokaupan asiakasrekisteristä poistettu. Pitäkööt tunkkinsa.
Heh. Mä olisin saatuani sen laskun työntänyt sen ö-mappiin, pistänyt reklamaation ja 200 € kululaskun ja katsonut kuinka käy. Suomalainen kuluttaja on turhan nöyrä.
masa

Re: Gigantti vs. Verkkokauppa

Viesti Kirjoittaja masa »

Tix kirjoitti: Heh. Mä olisin saatuani sen laskun työntänyt sen ö-mappiin, pistänyt reklamaation ja 200 € kululaskun ja katsonut kuinka käy. Suomalainen kuluttaja on turhan nöyrä.
Niin tai sitten suomalaisella kuluttajalla ei ole lakimiehen tietotaitoa :D

Reklamoin kyllä asiasta pariin-kolmeen otteeseen. Lopettivat vaan mulkut vastaamisen.

Olin liian nöyrä, myönnetään. Mutqu en jaksanut alkaa kesälomallani ressamaan asiasta. "Tossa on 40 euroa, imekää persettä kusivispilät" -oli nopeampi ratkaisu.
Rouva Pupu

Re: Gigantti vs. Verkkokauppa

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Mä en taida pitää erityisesti kummastakaan.

Ensimmäinen ja näillä näkymin viimeinen asiointi Verkkokauppaan on käynnissä tykin tiimoilta. Hinta on hyvä, muu sitten tökkiikin. Nimittäin asiakkaan ajantasalla pitäminen toimitusajoissa.

Tämän kaupungin Gigantissa palvelu on suhteellisen laiskaa, joten sinne on turha mennä jos ei tiedä itse mitä haluaa jne. Edulliset leffat sinne saa aina palaamaan. Eräänä viikkona ajeltiin sinne kolme kertaa Sinkkuelämää boxin perässä kun ilmoitus varastotilanteesta pongahti näytölle. Aina onnistui olemaan jälleen kerran loppuunmyyty, 15minuutissa. Mitään informaatiota ei koskaan saanut, eikä tietoa koska niitä sitten jälleen kerran tulee. Kotona sitten huomaa, että 5min. kaupasta lähdön jälkeen on varastossa taas tarjolla.
Googlebot

Re: Gigantti vs. Verkkokauppa

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Gigantista ostettu:

- 32" laajakuvaputkitöllö Samsung joskus v 2003. Toimii edelleen vaikka ominaisuuksiltaan olikin aika paska. Saan tosin syyttää vain itseäni, otin halvimman, ja myyjä ehdotti erästä toista saman hintaluokan töllöä jota tosin olisin joutunut odottamaan muutaman päivän. En halunnut odottaa. Täysin turhaan tuli otettua lisätakuukin kyseiselle telkulle.

- Kahvimylly. On toiminut varsin hyvin, ja myyjän ehdotuksesta ostin kahdesta kahvimyllymallista halvemman koska siinä on kivijauhatus toisin kuin kalliimmassa jossa oli kuulemma huonompi teräjauhatus, jossa terät tylsyvät kovin nopeasti. Olen ollut tyytyväinen, toimii edelleen.

- Halvin mahdollinen teksti-TV:llä varustettu digiboksi äiteelle. Toimii edelleen. Ainoa miinus että kaukosäädintä joutuu sohottamaan kovin tarkasti boksia kohden ennenkuin se rekisteröi painallukset. Olen päätellyt tämän olevan tarkoituksellista jotta sama kaukosäädin ei ohjaile samanaikaisesti useampaa mahdollisesti samassa taloudessa olevaa samanmerkkistä digiboksia, tai tiedä häntä.


Verkkokaupasta ostettu:

- Kaikenlaista tietokonesälää ml. 4Gt USB-muistitikku, monen monituista isoa PATA-kiintolevyä (Seagate, Maxtor, yksi Western Digital), verkkolevykehikko jne. Kaikki toimivat edelleen, tai en muista onko yksi levyistä hajonnut (saattoi tosin olla Datadogistakin ostettu).

Verkkolevyn kanssa tuli kovin huonot käyttöohjeet ja täytyy myöntää etten ole saanut itsestäni tarpeeksi irti konffata sitä käyttökuntoon. Kiinnostukseni lopahti siinä vaiheessa kun ohjeita lukemalla sai käsityksen että kehikkoon liitettävä levy on pakko formatoida FAT32-tiedostojärjestelmän mukaisesti kehikon mukana tulleella aputyökalulla. Eikä vitussa. Käyttötarpeeni oli nimenomaan liittää siihen lennosta erinäisiä NTFS-formatoituja levyjä. Ehkä jaksan selvittää tuon joku päivä jollain tyhjällä levyllä.



Ei siis mitään kovin negatiivista sanottavaa kummastakaan. Verkkokaupassa on infopisteelle yleensä aika pitkät jonot mutta minkäs teet. Jos on hakemassa hyllytavaraa niin ei hätää.
PerttiMakimaa

Re: Gigantti vs. Verkkokauppa

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Googlebot kirjoitti:Jos on hakemassa hyllytavaraa niin ei hätää.
Tämä on aika selkeä pointti. Verkkokaupan myymälään mennessä on käytännössä pakko tietää mitä on hakemassa. Jos myymälässä iskeekin tenkkapoo niin sitten jonotusta voi kestää todella kauan.

Gigantissa Tammistossa myyjä parkkeerasi heti kylkeen kun näki minun hipeltävän tiettyä tuotetta. Ja myi sen minulle.
Herra Manala

Re: Gigantti vs. Verkkokauppa

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

PerttiMakimaa kirjoitti:Gigantissa Tammistossa myyjä parkkeerasi heti kylkeen kun näki minun hipeltävän tiettyä tuotetta. Ja myi sen minulle.
Onnekas päivä/aika/kuun asento. Mä olen muutamaankin otteeseen saanut pyöriä sekä Suomenojan että Tammiston gigantissa tuntikaupalla jopa tyhjässä myymälässä etsien katseellani myyjiä kun he tyyliin jauhavat jostain lätkäottelusta jonkun ATK-pömpelin ympärillä keskenään.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Gigantti vs. Verkkokauppa

Viesti Kirjoittaja aasi »

Herra Manala kirjoitti: Onnekas päivä/aika/kuun asento. Mä olen muutamaankin otteeseen saanut pyöriä sekä Suomenojan että Tammiston gigantissa tuntikaupalla jopa tyhjässä myymälässä etsien katseellani myyjiä kun he tyyliin jauhavat jostain lätkäottelusta jonkun ATK-pömpelin ympärillä keskenään.
Ne pelkää sua.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Herra Manala

Re: Gigantti vs. Verkkokauppa

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

aasi kirjoitti:Ne pelkää sua.
No wonder.

Kuva

Mine is big..ger..st! :vihelt:
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Gigantti vs. Verkkokauppa

Viesti Kirjoittaja aasi »

:hail:
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Vastaa Viestiin