Seuraava/realistinen/unelmiesi auto?

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
sanctus

Re: Seuraava/realistinen/unelmiesi auto?

Viesti Kirjoittaja sanctus »

1. Mitä vaadit / haaveilet seuraavalta autoltasi?

Avautuvaa kattoa, kaasutinta, itse vaihdettavia lamppuja ja muita varaosia, polttoainetankkiin kerääntyvän veden poistoaukkoa, kuskin puoleisen oven viertä nousevaa pakoputkea, konepellille kääntyvää etulasia ja vinssiä.

2. Mikä on haaveittesi auto? (ei mitään älyttömiä, vaan sellainen, mitä normaali palkkatyössä käyvä ihminen voi hankkia tai saada firmalta.)


Suklaanruskea WV Beetle 1303 Cabriolet kermanvärisellä sisustuksella. Myös vuosien 1980- Toyota Land Cruiser BJ-40 on käynyt mielessä. Näiden hankintaa rajoittaa katetun tilan puuttuminen, jossa vekotinta voisi säilyttää ja rassata.


3. Minkä haluaisit, jos ei tarvitsi ajatella rahaa, kulutusta, ympäristöä jne.

Katso edellinen.

4. Tämänhetkisesi auto/t ja niiden käyttötarkoitus?

Yhteisomisteinen Kia Rio 1,4 LX extralisukkeilla. Käyttötarkoitus on näemmä ajella töihin ja sinne ja tänne ja kuunnella samalla klassista jazzia, dronea ja Toolia.
BettyB.

Re: Seuraava/realistinen/unelmiesi auto?

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

killkill kirjoitti:1. Mitä vaadit / haaveilet seuraavalta autoltasi?
Webastolla varustettu diiseli - ainakin toistaiseksi. Myös ympäristöystävälliset vaihtoehdot kiinnostavat - edellyttäen etteivät autoilukustannukset niiden käytössä nouse - vuodessa kun kilometrejä tulee kuitenkin n. 35.000 km. 4WD ja automaattiloota toivelistalla, mutteivat välttämättömiä.

2. Mikä on haaveittesi auto? (ei mitään älyttömiä, vaan sellainen, mitä normaali palkkatyössä käyvä ihminen voi hankkia tai saada firmalta.)
Diisel- tai hybridifarkku. Harrasteautoksi tarvitsisi ison pakettiauton, koska nykyiseen mahtuu kahden hepun kamat enää nippa-nappa.
Nait väärän naisen!!
Herra Manala

Re: Seuraava/realistinen/unelmiesi auto?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Bliss kirjoitti:Mennään täysin offtopicointiin, mutta muistaakeni v. 2000/2001 oli Fordilla melkoisen epäonnistunut mainoskampanja Focukselle. Sloganina oli "Ansaitset parempaa", ja komia kuva uudesta Focuksesta. :roll:
Vielä epäonnistuneempi oli Fiestan mainoskampanja Suomen Ford Mustang Clubin jäsenille. Kerhon jäsenistö sai kotiinsa Fiestan A4-mainoksen toissasyksynä johon oli painettu Fiestan perskuvan lisäksi kissan kokoisilla kirjaimilla "Kun Mustang menee talliin, on Fiestan aika".
Herra Manala

Re: Seuraava/realistinen/unelmiesi auto?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

1. Mitä vaadit / haaveilet seuraavalta autoltasi?
2. Mikä on haaveittesi auto? (ei mitään älyttömiä, vaan sellainen, mitä normaali palkkatyössä käyvä ihminen voi hankkia tai saada firmalta.)
3. Minkä haluaisit, jos ei tarvitsi ajatella rahaa, kulutusta, ympäristöä jne.
4. Tämänhetkisesi auto/t ja niiden käyttötarkoitus?
1. Automaatti olisi kiva, DSG vielä kivampi. Neliveto olisi kiva. +250hv olisi kiva.
2. Passat R36 voisi olla aika optimi.
3. Ääni on tärkeä. Ascari A10. Aston Martinit tulee perässä.
4. Skoda Octavia Dynamic Turbo -04, Ford Mustang GT -95, VW Transporter 2.5TDI Tiptronic -07. Kaikkiin käyttötarkoituksiin!
prosessi

Re: Seuraava/realistinen/unelmiesi auto?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Olen ajanut unelmieni autolla, jota valitettavasti ei enää ole olemassakaan. Kyseessä oli nimittäin erään ex-poikaystäväni vuosimallin -89 Citroën BX. Yhdistelmänä sen säädettävä nestejousitus, juuri oikein säädetty automaattivaihteisto, jota pystyi myös käyttämään puoliautomaattisena ja moottorin lähes kaikkien palikoiden vaihtaminen niin, että esimerkiksi Myrskyläntiellä ei voinut ajaa kolmosvaihdetta isommalla, teki siitä, tuota, miellyttävän ajettavan. Lähes henkilöauton mukavuudet urheiluauton ominaisuuksilla, mikä sen parempaa? Valitettavasti se kuitenkin söi polttoainetta siinä mittakaavassa, ettei minulla olisi juuri ikinä ollut varaa ajaa sillä, ja kyseinen poikaystävä myös jossain vaiheessa rahapulassaan myi sen moottorista parhaat palikat pois, minkä jälkeen siitä tuli tylsä (autosta, ei poikaystävästä).
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Seuraava/realistinen/unelmiesi auto?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

prosessi kirjoitti:Kyseessä oli nimittäin erään ex-poikaystäväni vuosimallin -89 Citroën BX. (...) poikaystävä myös jossain vaiheessa rahapulassaan myi sen moottorista parhaat palikat pois, minkä jälkeen siitä tuli tylsä (autosta, ei poikaystävästä).
Siitä kuitenkin tuli sitämyötä ex (poikaystävästä, ei autosta)?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
prosessi

Re: Seuraava/realistinen/unelmiesi auto?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

urpiainen kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Kyseessä oli nimittäin erään ex-poikaystäväni vuosimallin -89 Citroën BX. (...) poikaystävä myös jossain vaiheessa rahapulassaan myi sen moottorista parhaat palikat pois, minkä jälkeen siitä tuli tylsä (autosta, ei poikaystävästä).
Siitä kuitenkin tuli sitämyötä ex (poikaystävästä, ei autosta)?
Ei sentään siitä johtuen. Mutta ehkä siitä olisi tullut ex jo aiemmin ilman sitä autoa, kukapa tietää...
Herra Manala

Re: Seuraava/realistinen/unelmiesi auto?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Kamalin auto millä olen koskaan ajanut, oli Citroen BX 16 GTI.
Storia

Re: Seuraava/realistinen/unelmiesi auto?

Viesti Kirjoittaja Storia »

Lada Kalashnikovin jos täräyttäis tilaukseen, niin sujuisi hommat varmaan vielä vauhdikkaammin jatkossa. En löytänyt oikein kunnon kuvaa - veli venäjä ei kai ole vielä saanut sitä valmiiksi (?).
prosessi

Re: Seuraava/realistinen/unelmiesi auto?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Herra Manala kirjoitti:Kamalin auto millä olen koskaan ajanut, oli Citroen BX 16 GTI.
Ei yllätä. Kerran tuota modifioitavana ollutta autoa rakennellut heppuli oli vähän koeajanut sitä. Totesi jälkeenpäin ennen koeajoa ihmetelleensä, miksi kukaan hankkisi juuri tuollaisen ja lähtisi sitä rakentelemaan, mutta ymmärtäneensä ajettuaan tuota yksilöä.
Herra Manala

Re: Seuraava/realistinen/unelmiesi auto?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

prosessi kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:Kamalin auto millä olen koskaan ajanut, oli Citroen BX 16 GTI.
Ei yllätä. Kerran tuota modifioitavana ollutta autoa rakennellut heppuli oli vähän koeajanut sitä. Totesi jälkeenpäin ennen koeajoa ihmetelleensä, miksi kukaan hankkisi juuri tuollaisen ja lähtisi sitä rakentelemaan, mutta ymmärtäneensä ajettuaan tuota yksilöä.
Mua jäi vähän ihmetyttämään, että missä kohtaa ne urheiluauton ominaisuudet tulee automaatti-BX:ään mukaan, ja miten ne on havaittavissa?
prosessi

Re: Seuraava/realistinen/unelmiesi auto?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Herra Manala kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:Kamalin auto millä olen koskaan ajanut, oli Citroen BX 16 GTI.
Ei yllätä. Kerran tuota modifioitavana ollutta autoa rakennellut heppuli oli vähän koeajanut sitä. Totesi jälkeenpäin ennen koeajoa ihmetelleensä, miksi kukaan hankkisi juuri tuollaisen ja lähtisi sitä rakentelemaan, mutta ymmärtäneensä ajettuaan tuota yksilöä.
Mua jäi vähän ihmetyttämään, että missä kohtaa ne urheiluauton ominaisuudet tulee automaatti-BX:ään mukaan, ja miten ne on havaittavissa?
Modifioimalla auton ihan eri autoksi. Ja luulen sotkeneeni tätäkin ketjua jo tarpeeksi, varsinkin kun aihe ei aikuisten oikeesti kovin paljoa kiinnosta. Selvennykseksi riittäköön, että sillä ajaminen tuntui vatsanpohjassa, mitä ei muilla autoilla ajaessani ole tuntunut.
killkill

Re: Seuraava/realistinen/unelmiesi auto?

Viesti Kirjoittaja killkill »

BettyB. kirjoitti:Nait väärän naisen!!
Nyt en suoraan sanoen ymmärrä, miten nämä asiat liittyvät toisiinsa?
Tix

Re: Seuraava/realistinen/unelmiesi auto?

Viesti Kirjoittaja Tix »

Nätti.

Kuva

Jos pysyisikin vokkarimiehenä loputtomiin.
BettyB.

Re: Seuraava/realistinen/unelmiesi auto?

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

killkill kirjoitti:
BettyB. kirjoitti:Nait väärän naisen!!
Nyt en suoraan sanoen ymmärrä, miten nämä asiat liittyvät toisiinsa?
No ihan vaan siten että oli pikkasen liian yhtenevä automaku...
killkill

Re: Seuraava/realistinen/unelmiesi auto?

Viesti Kirjoittaja killkill »

BettyB. kirjoitti:No ihan vaan siten että oli pikkasen liian yhtenevä automaku...
Ää, ei noinkaan. Toisin kuin palstan alfa-uroksilla, tässä taloudessa ollaan tylsän kiinnostuneita turvallisista ja taloudellisista vaihtoehdoista - niin kauan kun näillä liksoilla yleensäkään on ostaa naftaa. Eihän sen litrahinta ole tämänkään ajokin aikana noussut kuin vaatimattomat 30%
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Seuraava/realistinen/unelmiesi auto?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tix kirjoitti:Jos pysyisikin vokkarimiehenä loputtomiin.
Vähän tullut katseltua volkkaria kanssa.

...mutta niitä ei saa juuri oikean vihreänä...
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Zeb

Re: Seuraava/realistinen/unelmiesi auto?

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Uudehkoa Peugeot 607:aa olen vähän katsellut sillä silmällä. Ja 300-sarjan coupe-Bemaria vuosituhannen alkupuolelta. Nää siis niitä realistisia, mutta ei järkeviä, varsinkin kun tuo bensasyöppöys maksaa jo nyt maltaita ja jatkossa päästömaksujen vuoksi vielä enemmän. Toisaalta, on mulla nytkin bensarohmu Volvo, joka on myös muutoin kaikin puolin kiva auto. Laittaisivat sitten kaiken veron siihen bensaan vaan, niin voisi sit ainakin fillaroimalla säästää sen mitä tykkää.
prosessi

Re: Seuraava/realistinen/unelmiesi auto?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Zeb kirjoitti:Uudehkoa Peugeot 607:aa olen vähän katsellut sillä silmällä.
Minä taas olen katsonut HKL:ää sillä silmällä. Ratikat on parhaita, jotkut bussit kelpaa, lähijunista en niinkään tykkää.
Zeb

Re: Seuraava/realistinen/unelmiesi auto?

Viesti Kirjoittaja Zeb »

prosessi kirjoitti:Minä taas olen katsonut HKL:ää sillä silmällä. Ratikat on parhaita, jotkut bussit kelpaa, lähijunista en niinkään tykkää.
Jos asuisin Hesassa, niin luultavasti katselisin minäkin niitä yleisiä.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Seuraava/realistinen/unelmiesi auto?

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Zeb kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Minä taas olen katsonut HKL:ää sillä silmällä. Ratikat on parhaita, jotkut bussit kelpaa, lähijunista en niinkään tykkää.
Jos asuisin Hesassa, niin luultavasti katselisin minäkin niitä yleisiä.
Naisia? Joista Chäppis ja Tabermann niin pitävät?
Zeb

Re: Seuraava/realistinen/unelmiesi auto?

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Vadim kirjoitti:
Zeb kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Minä taas olen katsonut HKL:ää sillä silmällä. Ratikat on parhaita, jotkut bussit kelpaa, lähijunista en niinkään tykkää.
Jos asuisin Hesassa, niin luultavasti katselisin minäkin niitä yleisiä.
Naisia? Joista Chäppis ja Tabermann niin pitävät?
Hihii, juoksit suoraan mun virittämään homoansaan! :wink:
prosessi

Re: Seuraava/realistinen/unelmiesi auto?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

prosessi kirjoitti:Selvennykseksi riittäköön, että sillä ajaminen tuntui vatsanpohjassa, mitä ei muilla autoilla ajaessani ole tuntunut.
Ai niin, ja se, että moottoritiellä ajaessa piti olla hyyyvin varovainen kaasupolkimen kanssa, ettei automaatti vaihtanut kakkosvaihdetta päälle...
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Seuraava/realistinen/unelmiesi auto?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Arvatkaa onko vaikea aihe vastata...mulle on!

No jos kuitenkin vastaan ja totean tässä vain, että mulla on ihan ihana auto, joka on sellainen ainakin minun toiveauto, ihana ohjaus ja hallinta.
Yes.

Mutta jos puhuisin sellaisesta hauskasta ns. järkevästä autosta niin se olisi Toyota Aygo/Peugeot 107/ Citroen c1

Kyseessä on sama auto. Siis ihan sama. Takuut voi olla erilaiset.

Koeajoin sitä piruuttani. Toyotaa.

- Mua viehättää moottorin Porschemainen pörinä (kolmetahtinen, ei Porsvhe vaan tämä kirppu)

-Söpö auto (en ole homo)

-Mahtuu joka paikkaan (ei seksiä)
-Kuluttaa vain 4,5 litraa vaikka ajaa kaupungissakin!
-Ekotyyppinä ja egotyyppinä täytyy edistää myös vähäpäästöisyyttä, eli auto pierii lujaa mutta haisee vähän

-Oli hauska ajaa, hallintalaitteet esillä hyvin. Ohjaus kevyt ja tarkka.

-Pirteä kuin Stadari itse. Kiihtyy hyvin. Jää kyllä "elkojen" muskelimasahirviöille ja niiden jalkoihin, nyyh

-Hinta on halvempi kuin huonommissa isoimmissa autoissa

Summa Summerum

Stadinarskalle joko se omistamansa persoona villikissa TAI näistä pikkuautoista joku.

EI KOSKAAN NISSAN ALMEROITA TAI OOPPELI ASTROJA EIKÄ automaattivaihdetta ARSKALLE! Jos siis tykkäät Stadinarskasta (sillai) niin vaihtanet autoa sopivaan, kiitos! Sitten namitus alkaa!

STADINARSKA-AMEBA OY
painavaa asiaa kevyessä muodossa ammoisista ajoista lähtien
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Vastaa Viestiin