Tulostimista

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
SikaMika

Tulostimista

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Olisi tarvis ostaa lasertulostin. Laser siksi, että se lienee huokein vaihtoehto silkan tekstin tulostukseen ( = ei kalliiden ja useiden värikasettien vaihtoa kovin usein). Hinnaltaan laite saisi olla halpa, sanotaan suuruusluokkaa alle 100€.

Haluaisin käyttäjien kommentteja kyseisenkaltaisista vekottimista, mikä olisi hyvä merkki/malli ja miksi? Mikä puolestaan huono? Mistä kannattaa ostaa?
Herra Manala

Re: Tulostimista

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

SikaMika kirjoitti:Olisi tarvis ostaa lasertulostin. Laser siksi, että se lienee huokein vaihtoehto silkan tekstin tulostukseen ( = ei kalliiden ja useiden värikasettien vaihtoa kovin usein). Hinnaltaan laite saisi olla halpa, sanotaan suuruusluokkaa alle 100€.

Haluaisin käyttäjien kommentteja kyseisenkaltaisista vekottimista, mikä olisi hyvä merkki/malli ja miksi? Mikä puolestaan huono? Mistä kannattaa ostaa?
Meinaatko ihan oikeasti että täällä on läjä ihmisiä, joilla on kokemusta erilaisista alle satasen mustavalkolasertulostimista?

Mä sanoisin että kannattaa saman tien panostaa vähän enemmän ja ostaa reilusti monikäyttöisempi värilaseri. Vaikka niitä värejä ei kovin usein tulostaisikaan, niin eipä ne värikasetit siellä koneessa leipää pyydä, varsinkaan kun koko tulostin kasetteineen maksaa lähes saman verran kuin pelkät kasetit erikseen ostettuna.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tulostimista

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Onko tuo juuri se tulostin, joka sai muutama vuosi sitten huippupisteet Mikrobitistä ja maksoi jotain 500 egeä? Olisi niin hemmetisti pdf-tiedostoja, joita olisi kiva saada paperille ennen kuin kone leviää...
Paras päivä ikinä.
Tix

Re: Tulostimista

Viesti Kirjoittaja Tix »

Ei tänä päivänä voi kovin huonoa printteriä tekstin tulostamiseen ostaa. Laserin ostaminen kannattaa ymmärtääkseni joka tapauksessa vasta vähän isommilla tulostusmäärillä, musteet kuivuvat jos tulostelua ei ole tarpeeksi usein.

Ole rehellinen rosvo, printtaa työpaikalla niinku kaikki muutkin.
Herra Manala

Re: Tulostimista

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Riemumieli kirjoitti:Onko tuo juuri se tulostin, joka sai muutama vuosi sitten huippupisteet Mikrobitistä ja maksoi jotain 500 egeä?
On. Tainnut voittaa melkoisen läjän muitakin vertailuja.
SikaMika

Re: Tulostimista

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Herra Manala kirjoitti: Meinaatko ihan oikeasti että täällä on läjä ihmisiä, joilla on kokemusta erilaisista alle satasen mustavalkolasertulostimista?
Ei mun tarvitse mitään meinata, kun saan asian selville ihan helposti kysymällä.
Herra Manala kirjoitti: Mä sanoisin että kannattaa saman tien panostaa vähän enemmän ja ostaa reilusti monikäyttöisempi värilaseri. Vaikka niitä värejä ei kovin usein tulostaisikaan, niin eipä ne värikasetit siellä koneessa leipää pyydä, varsinkaan kun koko tulostin kasetteineen maksaa lähes saman verran kuin pelkät kasetit erikseen ostettuna.
Kuinka pitkään värikasetit säilyvät toimintakuntoisina jos niitä ei käytetä hetkeen? Noille väritulosteille kun ei ole kauheasti tarvetta, tosin niiden mahdollisuus sitten tietenkin generoi sitä tarvetta. Tämä taas generoi uusien värikasettien ostotarvetta, saatanan keksintöjä koko tulostimet prkl!

Onko kellään kokemusta Samsungin tulostimista? HP:n 600x600dpi:n hinnalla saisi Samsungin 600x1200dpi:n tarkkuudella roiskivan lasertulostimen. Onko kyseinen merkki ylipäätään silkkaa paskaa vai hintansa väärti?
Bhven

Re: Tulostimista

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ mulla on pari vuotta vanha Samsung ML-1610. Ei valittamista. Joku 30 arkkia oon tulostanu.
Vastaa Viestiin