Oletko nopea kirjoittaja?

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
slam

Re: Oletko nopea kirjoittaja?

Viesti Kirjoittaja slam »

nypari kirjoitti:Olen varmaankin tässä jengissä hitaimpia näpyttelijöitä. 150 ja roiskeet päälle minuutissa suomenkielen sanoja. Näpyttelen keskimäärin kuudella sormella ja harvoin katsomatta näppikseen. Paraskaan ei voita aina...
Reenasin vähän aikaa ja suomea; "158 keys per minute ~ 31 words per minute"
1108

Re: Oletko nopea kirjoittaja?

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Herra Manala kirjoitti:Ekalla kerralla en heti tajunnut että...
Ethän sinä muutenkaan tajua.
kyyppo

Re: Oletko nopea kirjoittaja?

Viesti Kirjoittaja kyyppo »

Herra Manala kirjoitti: Ei kellään, joka on kirjoittanut tuhansia ja taas tuhansia keskustelupalstaviestejä jo pelkästään Kityissä ja Cityssä, voi olla kirjoitusnopeutena yhden merkin sekuntivauhti?
Kyllä se vaan voi.. olen omin silmin todistanut Gattacan naputtelevan viestiä Cityyn (silloin niitä viestejä oli jo jotain 4-5 tuhatta), ja olin hieman hämmästynyt, kuinka miehen kirjoitustapa voi niin erehdyttävästi muistuttaa poliisin virallista kaksisormitekniikkaa.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Oletko nopea kirjoittaja?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

kyyppo kirjoitti: Kyllä se vaan voi.. olen omin silmin todistanut Gattacan naputtelevan viestiä Cityyn (silloin niitä viestejä oli jo jotain 4-5 tuhatta), ja olin hieman hämmästynyt, kuinka miehen kirjoitustapa voi niin erehdyttävästi muistuttaa poliisin virallista kaksisormitekniikkaa.
Ja minä yllätyin kun sinulla oli punaiset silkkiset homopikkupöksyt! :lol:

Juu.. ja minähän TYPOTIN silloinkin, muistatkos.
Kyllä tässä sentään useampi näppäily sekunnissa tulee. Kokonaisia sanoja jopa. Jopa kaksi sanaa :D. Typotan säännöllisesti ainakin sanan "palasta" eikun palsta. :D Onneksi Kityn ekat editit ei näy ennen kuin toinen kirjoittaa ketjuun, minullahan olisi niitä joka postaukseen useita.

Kaksisormijärjestelmä?
No hih, minähän olen niin kamalan vanha, ettei kouluissakaan ollut tietokoneita minun aikanani. Eikä opetusta koneella kirjoittamiseen. Kaikki kirjoitettiin käsin. Sitten kodeissa oli vanhanaikaisia kirjoituskoneita. Vasta yliopistossa tarvitsin sellaistakin, ja se oli TODELLA hidasta, kun tottumattomana piti etsiä vaikka että "missäs on koo?" :D YKSIsormijärjestelmällä tietysti! :D

Sitten 1995 ostin jo nestekidenäytöllä ja korppuasemalla varustetun Brother-tekstinkäsittelylaitteen. Ja opettelin KAKSIsormijärjestelmän! Merkittävä edistys! Ja typotkin saattoi korjata ilman lakkaa, joten oli varaa nostaa nopeutta.

Vieläkin kirjoitan kahdella sormella, paitsi jos samalla runkkaan. Mutta jos toinen käsi runkkaa peenistä, silloin on vaikea laittaa Isot kirjaimet...

Edit: ylimääräisen aan poisto "kirjoittaa"-sanasta.
Herra Manala

Re: Oletko nopea kirjoittaja?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

1108 kirjoitti:Ethän sinä muutenkaan tajua.
Mutta onneksi meillä on sinut! Sinä varsinaisena ajatusten tonavana saat varmaan tästä testissäkin slämärimäisiä lukemia tuosta aivokapasiteettisi moniajokyvystä päätellen.

Okei, ei olisi saanut olla noin ilkeä slamia kohtaan. Slam kun vain ei yritä. Sinä raukka sen sijaan yrität ihan tosissasi.
obah
Kitinäaddikti
Viestit: 57
Liittynyt: 13.10.2005 0:36

Re: Oletko nopea kirjoittaja?

Viesti Kirjoittaja obah »

332 keys per minute ~ 66 words per minute

Eihän tässä voi itseään edes nörtiksi kutsua, kun ei tuo neljänsadan rajakaan mene rikki :I
vittu mä tähän mitään laita
kyyppo

Re: Oletko nopea kirjoittaja?

Viesti Kirjoittaja kyyppo »

obah kirjoitti: Eihän tässä voi itseään edes nörtiksi kutsua, kun ei tuo neljänsadan rajakaan mene rikki :I
Ei se mitään, voin tehdä sen puolestasi. Nörtti! Nöräpeelo!
Avatar
kvasaari
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 130
Liittynyt: 15.08.2005 23:39
Paikkakunta: Espoo

Re: Oletko nopea kirjoittaja?

Viesti Kirjoittaja kvasaari »

Game over

Your score: 218 keys per minute ~ 43 words per minute
Language/mode: en
Ranking: Not bad!
Comparison: 61% of registered TyperA users using this language have typed a better result; 39% have a lower or equal result.

You typed: He brought death into the world. Women deceived by men, want to marry them; it is a kind of revenge as good as any other. I thought I should go park it int the middle of the freeway and yell at everyone to get off my driveway. The most important things are to be able to laugh and cry You never really learn to swear until you learn to drive. Norm: Oh, I'm waiting for the movie. She sparng to her feet with a wild rebel yell, dashed wildly around the table,

Mistakes: Women(Women,), int(in), cry(cry.), sparng(sprang)

Well done!


Your score: 292 keys per minute ~ 58 words per minute
Language/mode: fi
Ranking: You've got potential.
Comparison: 41% of registered TyperA users using this language have typed a better result; 59% have a lower or equal result.

You typed: Alku ana hankalaa lopussa kiitos seisoo. Aatto on juhlaa korkiampi. Sinne naula menee, kunne kurikka ajaa. Eksyvä ei tietä kysy. Sanasta miestä, sarvesta härkää. Hän on susi lammasten vaatteissa. aamu on iltaa viisaampi. Koska köyhän pyykki kuivaa, silloin rikkaan happanee. Joka varastaa neulan, se varastaa naulan. Mitä useampi kokki, sitä jhi soppa. Ei kukaan kirves kädessä synny. Ylpeys käy lankeemuksen edellä. Tuulla ja sataa, se on pahan ilman tapa. Ei tule tuohesta takkia, eikä vahasta pappia. Oppia ikä kaikki. Toinen päivä, toinen neuvo; toinen tunti, toinen tuuma. Rohkea rokan syö. Mitä ei voi estää, se täyt

Mistakes: ana(aina), hankalaa(hankalaa,), aamu(Aamu), jhi(huonompi), vahasta(vanhasta)

Well done!
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Oletko nopea kirjoittaja?

Viesti Kirjoittaja Clay »

1. yritys (classic-fi): 195 merkkiä minuutissa, virheetön
2. yritys (classic-fi): 217 merkkiä minuutissa, virheetön
3. yritys (classic-fi): 171 merkkiä minuutissa, 2 virhettä
4. yritys (classic-fi): 259 merkkiä minuutissa, virheetön

Tunnin näppäimien hakkaamisen jälkeen ymmärrän, etten saa 300 merkkiä kirjoitettua minuutissa. Ja sain päänsäryn. Vituttaa. Paras oli muistaakseni 277.

Pieni tauko oli avuksi. 307.
Nyt penikseni on fantastinen!
Avatar
mozart
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 179
Liittynyt: 06.11.2005 22:15

Re: Oletko nopea kirjoittaja?

Viesti Kirjoittaja mozart »

352 keys - 70 words per minute suomeksi
241 keys - 48 words per minute englanniksi
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Oletko nopea kirjoittaja?

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

Mä olen hidas hidas hidas! Ja jos yritän olla nopeempi niin tasan alkaa tulla typoja oikein huolella.

Kolmella kielellä kokeilin ja kaikilla 3 kertaa, keskiarvona
Suomi: 184 ja virheitä kekskimäärin 2.
Englanti: 108 ja virheitä keskimäärin 1.
Ruotsi: 103 ja virheitä keskimäärin 3.

Surkeeta, en voi ylpeillä tuloksilla mutta olihan mulla nuita muita ylpeilyn aiheita onneksi ;)
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Oletko nopea kirjoittaja?

Viesti Kirjoittaja aasi »

Haa, selainpäivityksen jälkeen toimii kunnolla tuo typera-appletti..
348 merkkiä minuutissa suomeksi ensiyrittämällä.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Vastaa Viestiin