Rannekellot

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Herra Manala

Rannekellot

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Wanha Citizenin chronographini alkaa olemaan aika tavalla shot kultauksiltaan, ja tarvitsisin uuden edustusrannekellon. En käytä rannekelloa kovinkaan hirveästi kännykän näyttäessä aikaa arkiaskareissa, mutta jotenkin on sellainen fiilis että radalle ja ravintolaan lähtiessä sellaisen pitäisi killua käsivarressa.

Olisko pointtereita siedettävänhintaisista (alle 500e) rannekelloista, jotka ois kewlejä, siistejä, hienoja ja nokkelia?
Bliss

Re: Rannekellot

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Kts. Caratia verkkokaupasta Raymond Weil -kellot. Hinta pyörii siellä +600 e, mutta plussakortilla saa ihan kivat alet (517 e jäi hintaa tälle)
BettyB.

Re: Rannekellot

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Mä en tykänny noista Raymondeista, no, oli siellä yks nätti mut se oli sitten jo pari tonnia.

Miten olis tää?

Kuva

Tsihihiii! *homohihittää*
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Rannekellot

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Suomessa yksi hyvä vaihtoehto on Harri Koskisen Vakio-kellot. Tunnistettavuus Suomessa on mainio eikä varmasti sekoitu rantarolexeihin, eli toimii baarissa. Ja kyllä design ulkomaillakin kiinnittää huomion.
http://www.finnishdesignshop.com/kellot ... country=72

Tätä vakio-mallia olen hieman itse pohtinut, jos raaskisin sijoittaa 400e kelloon, jota en ehkä kuitenkaan jaksaisi käyttää:

Kuva
SikaMika

Re: Rannekellot

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Herra Manala kirjoitti:jotenkin on sellainen fiilis että radalle ja ravintolaan lähtiessä sellaisen pitäisi killua käsivarressa.
Mistä moinen fiilis? Voisiko sen fiiliksen saada hoidettua pois jotenkin halvemmallakin, esim. vetämällä kännit/käteen?
Herra Manala

Re: Rannekellot

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Ai niin, sen verran vois lisätä, että ois ihan jees, jos kello ei kävis paristoilla. Jos sitä käyttää kerran kuussa, niin siihenhän saa vaihtaa pariston melkeen joka toisella käteenvedolla. Enkä mä tykkää että hommat ei toimi sillon kuin pitäisi alkaa vetämään käteen tiukalla aikataululla.
Aito_Johanna

Re: Rannekellot

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Herra Manala kirjoitti:Ai niin, sen verran vois lisätä, että ois ihan jees, jos kello ei kävis paristoilla. Jos sitä käyttää kerran kuussa, niin siihenhän saa vaihtaa pariston melkeen joka toisella käteenvedolla. Enkä mä tykkää että hommat ei toimi sillon kuin pitäisi alkaa vetämään käteen tiukalla aikataululla.
Jos sen tarkoitus on vain killua käsivarressa ja tuoda fiilistä, onko väliä, näyttääkö se oikeaa aikaa? Voithan katsoa kellonajan kännykästä.
Herra Manala

Re: Rannekellot

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

SikaMika kirjoitti:Mistä moinen fiilis?
Mä haluun. MÄ HALUUUU-UUUN! MÄ HALUU-UU-UU-UUUUN!

MÄ HALUUUUUN!
MÄ HALUU UU UU UU U U U ULIULI UUN!

Selkiskö?
Herra Manala

Re: Rannekellot

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Aito_Johanna kirjoitti:Jos sen tarkoitus on vain killua käsivarressa ja tuoda fiilistä, onko väliä, näyttääkö se oikeaa aikaa? Voithan katsoa kellonajan kännykästä.
On väliä. Vai pitäiskö odottaa ens pääsiäiseen ja ostaa tarpeeksi monta tarpeeksi isoa pääsiäismunaa ja toivoa parasta? Hmh.

Jotenkin urpoa olisi pitää kelloa kädessä ja kaivaa kännykkä esiin tarkistaakseen ajan. :D Kun se toimiva kello kädessä olisi nimenomaan vähän niinkuin sitä varten, että sen kännykänkaivelun voisi jättää väliin, joka on jotenkin niin...kamalan rahvaanomaista. :-p
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Rannekellot

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

BettyB. kirjoitti:Kuva
Sanokaa nyt stna miten toi minuutti/ajastin/mikäliezydeemi toimii??!
Hajoo pää ku ei pärjää yhelle kellolle. Siinä on nyt ihan vähän liikkuvia osia. =(
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Herra Manala

Re: Rannekellot

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Blissin ehdotelma on kyllä selkeesti lähimpänä omaa makua paitsi että a) toimii paristoilla b) ei oo mitään erikoisuuksia.

b nyt on sinäänsä turhaa kitisemistä, mut a-kohta ei. Pitäis olla joku järkevämpi ja ympäristöystävällisempi energianlähde!
Viimeksi muokannut Herra Manala, 22.04.2008 21:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Rannekellot

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Seiko Kinetic on sellainen poikamiehen kello. Pattereiden sijasta toimii liikkeestä, joten kello vaan käteen aina kun on herkkä hetki vasemman käden kanssa, niin ja tietenkin baariin.
Herra Manala

Re: Rannekellot

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Lolita kirjoitti:Seiko Kinetic on sellainen poikamiehen kello.
Aijaaha, että joku teinikello pitäisi olla? Muuten ihan jees, mutta kattelin paria Kinetic-mallia tuossa vinkistäsi, ja silmiin osui kellotaulujen sietämättömän järkyttävä paksuus: 12-14mm niissä malleissa mitä vilkuilin. Jumankauta, sehän on ihan järjettömästi.
NegaDuck

Re: Rannekellot

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Lol, Lolita, piti just mainostaa Seikoa. Siis totta munassa Honda-miehellä kuuluu olla aamujumpalla vedettävä Seiko Kinetic. Stockalla näin kolmisen vuotta sitten hienon mallin joka näytti vieläpä viikonpäivänkin, ja sisälsi ikuisen kalenterin ( = ei ongelmia karkausvuosien ja eripituisten kuukausien kanssa). Maksoi Stockan kortilla €550. Hajuakaan mitä siellä on valikoimassa nykyään. Mutta olisin ostanut jos olisin ollut törsäilytuulella.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Rannekellot

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mitä noita Seikoja nyt itse katsoin niin ei kovinkaan silmäämiellyttävän näköisiä. Joku muu kello on komeempi.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Rannekellot

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Minä kysyn aina kelloa toisilta, kun kännissä yleensä näkö heikkenee - ellei jopa lähde lähes kokonaan.

Toisaalta rannekello on hyvä tapa päästä eroon ikävistä tuttavuuksista: alkaa vain vilkuilla kelloa suurieleisesti ja toivoo, että vihje menee perille. En osaa sanoa meneekö (vihje perille), koska en ole koskaan joutunut sellaiseen tilanteeseen. Hmm, olisko nyt itkun paikka!?
BettyB.

Re: Rannekellot

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Mulla on Citizenin Eco-Drive, suosittelen.

Tosta voi vilkuilla vähän mallistoa...
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Rannekellot

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Kreitsu kirjoitti:Toisaalta rannekello on hyvä tapa päästä eroon ikävistä tuttavuuksista: alkaa vain vilkuilla kelloa suurieleisesti ja toivoo, että vihje menee perille.
Tuo toimii paljon paremmin ilman sitä kelloa.
Herra Manala

Re: Rannekellot

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Lolita kirjoitti:Mitä noita Seikoja nyt itse katsoin niin ei kovinkaan silmäämiellyttävän näköisiä. Joku muu kello on komeempi.
Hyvä että sanoit tän ite. En halunnu pahottaa mieltäs niin mainitsin vaan kellotaulun paksuudesta. :-p Suomeksi sanottuna aika järkyn näköisiä möhkäleitä.

Hmm, taitaa olla niin että joutuu pysymään Citizen-miehenä...

http://www.kultatahti.fi/cgi-bin/kultat ... 76&tr2=486

Joku ton tyyppinen ois ehkä lähimpänä. Mut ei toikaan ole sellanen mitä mä haluan. ÄH! Kaikissa on joko liikaa tai liian vähän härpäkkeitä!

Miks näissä pitää olla miljardi erilaista viivaa kellotaulussa? !? !?? !??!

Kuva
NuoriDaavid

Re: Rannekellot

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Herra Manala kirjoitti: Miks näissä pitää olla miljardi erilaista viivaa kellotaulussa? !? !?? !??!

Kuva
Tsiisus fak, eihän tuosta saa kännissä mitään selkoa.

Mullakin on eco drive, niinq bettyllä, meillä on niin paljon yhteistä.
Bhven

Re: Rannekellot

Viesti Kirjoittaja Bhven »

sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Rannekellot

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Tuo kultalahden citizenhän kustansi jo 700e. Tuolla hinnalla kannattaisi jo metsästää käytettynä jokin kunnon kello.
BettyB.

Re: Rannekellot

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

NuoriDaavid kirjoitti:Mullakin on eco drive, niinq bettyllä, meillä on niin paljon yhteistä.
Kohta yhteinen pankkitilikin :h:
Herra Manala

Re: Rannekellot

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

NuoriDaavid kirjoitti:Tsiisus fak, eihän tuosta saa kännissä mitään selkoa.
No äläpä muuta. Jäisin tihrustamaan toinen silmä kiinni ja toinen silmä auki että mistä vitusta tosta kytketään suihkumoottorin afterburneri päälle.

Bhven kirjoitti:Glycine Airman MLV
24-timmanen ois kyllä aika kolea. Onks heittää suorilta missä hinnoissa noi liikkuu? Ainoa mikä tökkäs silmään oli power reserve, joka näytti olevan alle 2vrk. Tota siis pitäis pitää jatkuvasti kädessä, jos haluais että se pysyy ajassa? :(
Herra Manala

Re: Rannekellot

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

sivustahuutaja kirjoitti:Tuo kultalahden citizenhän kustansi jo 700e. Tuolla hinnalla kannattaisi jo metsästää käytettynä jokin kunnon kello.
Define kunnon kello? Rannekello on kyllä jotain sellasta mitä en ala ostamaan käytettynä. Melkeen kuin hammasharjaa ostaisi.
Vastaa Viestiin