Huippunopeus

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
elco

Huippunopeus

Viesti Kirjoittaja elco »

Ferrari Enzossa on mainio varuste, joka näyttää kovimman autolla koskaan ajetun nopeuden.

Mikä on kovin nopeus, jota olet matkustanut/kuljettanut maakulkuvälineessä/-ttä? Millä? Lentokoneen nousukiitoa ei siis huomioida.

Olen ajanut Kawa ZX-12R:ää 320km/h mittarinopeutta autobaanalla matkalla Prahasta Rostockiin. Todellinen nopeus oli arviolta 280-290km/h. Huippunopeus Suomessa on ollut ZX-9R:llä 280km/h mittarinopeutta Kehä I:llä Tampereen ja Porin tien välin suoralla. Rikos on vanhentunut.

Autolla en muista järin lujaa ajaneeni. Toyota Merdellä ja 205GTI 1.9:llä on huiput kokeiltu ja taitaapa olla, että niillä on menty lujempaa kuin nykyhärvelillä.
ninnithequeen

Re: Huippunopeus

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Enon kyydissä penskana maalla (joo tosi vastuutonta häneltä) ku hää kokeili paljonko hieno jenkkirauta irrottaa suoralla. Kyllä se melkeen kahtasataa viipotti. En nyt muista paljonko se meni tarkalleen.

Mein Kirppua kokeiltiin Lusin suoralla aikoinaan. 160 ei tainnu ihan mennä rikki.

Itte en ole ajanu autolla kuin vajaa kaheksaakymppiä. Ja siis hei mullahan ei ole korttia.
Bliss

Re: Huippunopeus

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Hayabusalla Hämeenlinnan moottoritiellä mittarin mukaan 260 km/h, todellista en tiedä enkä halua. Alkoi hirvittää ihan riittävästi.

Autolla suunnilleen sama, jostain syystä vauhti tuntui vielä kamalammalta.

Enkä oikeastaan ajanut, vaan aamuyöllä käytiin vaan kokeilemassa :P Oli siis hetkelliset huiput.
(ei olisi tainnut pelastaa kortin menetykseltä tuo selitys)
BettyB.

Re: Huippunopeus

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Tänään meni motarilla 120 rikki Vespan mittaristossa, uh! Autolla sitten jotain päälle 240, broidin kyydissä lentokentälle.
1108

Re: Huippunopeus

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Ihan tutkaan 160Km/h 80km/h rajoituksella, mettätiellä Mondeolla 60km/h rajoituksella ~170km/h, kaksi kertaa nokankautta ja 3 kertaa kyljenkautta ympäri ja kylki edellä betoniseen rumpuputkeen. Viritetyllä PV:llä 92km/h tuloksena riehaisa lento kynnetylle pellolle silmälleen. Potkukelkalla ainakin 50km/h jäisellä tiellä pirun jyrkkää mäkeä alas, arvet löytyy vieläkin perseestä, kelkka on maatunut kaatopaikalla jo toistakytä vuotta, naapurin auton maksoi isän vakuutus pois, onneksi.
Lucas Jackson

Re: Huippunopeus

Viesti Kirjoittaja Lucas Jackson »

Kuuttakymmpiä rullalaudalla kevarin perässä (kaverin puheiden mukaan, eli sisältää jonkun asteisen hyvänmiehen lisän). Siinä vaiheessa lauta alkoi vispaamaan niin paljon, että pelkissä shortseissa laudalla heilunutta naulapäätä alkoi pikkuisen hirvittämään ja ote kirposi.

Pentele kun tämä ketju olisi ollut paskanjauhannassa, niin olisin päässyt kehumaan kuinka nopea tuo kotihåttis on kiihtymään!
Vihtahousu

Re: Huippunopeus

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

210 mittarinopeutta kunnes joku akka kiilasi Treen motarilla eteen.

edit: niin autokaupasta oltiin tulossa ja piti katella että paljon olis mennyt.
1108

Re: Huippunopeus

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Hups, unohtu:

Minisuksilla ainakin 190km/h Himalajan kokoiseen hyppyriin, hypylle pituutta ainakin 800m. Tuloksena jäin junan alla ja suihkari tippui suoraan polveen ainakin 1900km/h.

Selvisin laastarilla.
masa

Re: Huippunopeus

Viesti Kirjoittaja masa »

Lucas Jackson kirjoitti: Pentele kun tämä ketju olisi ollut paskanjauhannassa, niin olisin päässyt kehumaan kuinka nopea tuo kotihåttis on kiihtymään!
0 - 140 Kg 2 sekkaa?
Yönmustaritari

Re: Huippunopeus

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Vanhana moponvirittäjänä vedin pikkusuzukin neulan tappiin asti. Kovaa kyllä mentiin. Niin kovaa ettei tutkan näyttämät tilastot koskaan tulleet kotiin asti.

Vähääkään tehokkaimmissa nelipyörissä tuppaavat asettamaan rajoittimen siihen 250km/h, joten sen kovempaa ei ole päästy. Ja enpä ole varma enää olisinko uskaltanut. Sittemmin olen selkeästi noista nuoruuden vuosista tiputtanut etenemisnoputta ja lisännyt sivuluisua.

EDIT: Kuplavolkkarilla ajoin mottoritiellä rekan imussa hetekllisesti jopa n~. 150kmh/h. Ilmanvastuksen puuttuessa tuntui k.o nelipyörä olevan herkässä tilassa, joten ajattelin vielä painella ohi. Siirtyessä ohituskaistalle alkoi kuitenkin lisääntyneen ilmanvastuksen johdosta kupla valua takaisin omalle paikalleen. Sillä tärinällä ei kyllä ehkä sen kovempaa uskaltaisi mennä.
Viimeksi muokannut Yönmustaritari, 29.04.2008 11:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lucas Jackson

Re: Huippunopeus

Viesti Kirjoittaja Lucas Jackson »

masa kirjoitti:0 - 140 Kg 2 sekkaa?
Ei. Kyllä sen massa on tulossa alaspäin ja kiihtyvyys sitä myöden paranemassa. Mutta eipä nyt sorruta jauhamaan paskaa tekniikassa.
Tix

Re: Huippunopeus

Viesti Kirjoittaja Tix »

Itse ajanut mittarin mukaan 210 km/h, virhettä en varmaksi tiedä mutta eiköhän se ollut ~190 tienoilla. Tapahtui päiväsaikaan tyhjähköllä moottoritiellä. Rikos on vanhentunut, samoin ukko moisten typeryyksien ajasta. Pendoliino pani paremmaksi Turkuun mennessä, lukemaa en muista.

Pakko kyllä sanoa, että ei riittäisi sisu ajaa moottoripyörällä >200 km/h edes autobahnilla. Puuttuu formulakuskigeeni.
1108

Re: Huippunopeus

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Tix kirjoitti:Pakko kyllä sanoa, että ei riittäisi sisu ajaa moottoripyörällä >200 km/h edes autobahnilla. Puuttuu formulakuskigeeni.
Ajettu on ja vielä 9 tiellä, välillä Tampere-Orivesi.
Ja bonuksena voin kertoa että mulla ei ole moottoripyöräkorttia. 18 kesäsenä saa hassuja ideoita päähänsä.
Pyry-Matias

Re: Huippunopeus

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

elco kirjoitti:Huippunopeus Suomessa on ollut ZX-9R:llä 280km/h mittarinopeutta Kehä I:llä Tampereen ja Porin tien välin suoralla. Rikos on vanhentunut.
Riippuu siitä murhasitko samalla.

Itse olen päästellyt navin mukaan vain reilua pariasataa Mondeolla.
masa

Re: Huippunopeus

Viesti Kirjoittaja masa »

Ei ole vedelty muistaakseni paria markkaa rikki ikinä, muuta kuin pendolinolla.

Prätkällä pari kertaa yritin, mutta se alkoi woblaamaan niin helvetisti 180:ssä, ettei pystyny yrittään lujempaa kun oli pelosta savet housuissa.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Huippunopeus

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

400m olen juossut alta minuutin (voikkamaikan käsiajanotto). Olin silloin nuori ja typerä, en tiennyt mitä tein. Nykyisin vanhempana ja viisaampana otan vähän rauhallisemmin ja annan kiireisempien pyyhältää ohi.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Huippunopeus

Viesti Kirjoittaja JoeB »

Varmaan jotain 160, 180 näytti mittari mutta todenäköisesti yläkantiin, tapahtuma paikkana autobahn ja alla henkilöauto detaileita en muista.

Itse ajanut lähes yhtä kovaa vanhalla 80 luvun alun 2 mallin golffilla myöskin saksassa autobahnilla. Kovempaakin se olisi saattanut mennä alamäkeen mutta tuntui että se hajoaa jo siinäkin nopeudessa.
masa

Re: Huippunopeus

Viesti Kirjoittaja masa »

Frederik Krueger kirjoitti:400m olen juossut alta minuutin
Tapaako sun deittis poistua paikalta kun avaat suus? Meinaan vaan että jos noilla huumoritaidoilla ei daami poistu paikalta, on sille takuulla tehty lobotomia.
elco

Re: Huippunopeus

Viesti Kirjoittaja elco »

masa kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:400m olen juossut alta minuutin
Tapaako sun deittis poistua paikalta kun avaat suus? Meinaan vaan että jos noilla huumoritaidoilla ei daami poistu paikalta, on sille takuulla tehty lobotomia.
Tässä ketjussa pysytään tiukasti aiheessa, mutta Franzilla on erityisvapaus kertoa pakenevien deittiensä huippunopeuksista.
Avatar
Kimmen
Kitinän uhri
Viestit: 951
Liittynyt: 02.09.2005 22:01

Re: Huippunopeus

Viesti Kirjoittaja Kimmen »

Farmari warrella 135km/h (ei kulkenut lujempaa), pelotti enemmän kuin normiautolla 200km/h ajaminen. Tiellä hurjastelu ei niin sytytä, dorkaa touhua kun siinä voi mennä oman hengen lisäksi muitakin mukana. Jetillä 115km/h avomerellä on enemmän mun juttu, jota harrastin viimeksi eilen.
Älä löi! En ole hurrit!
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Huippunopeus

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

masa kirjoitti:Tapaako sun deittis poistua paikalta kun avaat suus? Meinaan vaan että jos noilla huumoritaidoilla ei daami poistu paikalta, on sille takuulla tehty lobotomia.
Ei kun ne jäävät nuoleskelemaan kulkusiani het kun kerron henkseleitäni paukutellen ajavani tosi kovaa moottoritiellä. Ei sellaista animaalista vetovoimaa voi vastustaa.

Kaikkein vähiten haluaisin tavata masan aivoilla ja huumorintajulla varustettuja naisia, joten kaikki ilmeisesti voittavat tässä yhtälössä, eiks jeh?
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Crowbar
Kitinän uhri
Viestit: 933
Liittynyt: 13.02.2007 13:02

Re: Huippunopeus

Viesti Kirjoittaja Crowbar »

Uh-huh.
I was at the hospital laughing at cripples
Then I heard your kid just died
Suddenly, that was funnier than the cripples
So I tracked you down and made fun of you
It was an open casket wake
I spilled my beer in your kid’s coffin
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Huippunopeus

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

elco kirjoitti:Tässä ketjussa pysytään tiukasti aiheessa, mutta Franzilla on erityisvapaus kertoa pakenevien deittiensä huippunopeuksista.
Paras taisi olla 0 - 140 Kg 2 sekkaa.

(jos tuolla lohkaisulla ei irtoa sutturoita niin ei sitten millään)
Onko joku pissinyt mun muroihin?
NuoriDaavid

Re: Huippunopeus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:400m olen juossut alta minuutin
Tapaako sun deittis poistua paikalta kun avaat suus? Meinaan vaan että jos noilla huumoritaidoilla ei daami poistu paikalta, on sille takuulla tehty lobotomia.
Mun on PAKKO kertoa, että tykkään Frederikin huumorista.
1108

Re: Huippunopeus

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Frederik Krueger kirjoitti:Kaikkein vähiten haluaisin tavata masan aivoilla ja huumorintajulla varustettuja naisia, joten kaikki ilmeisesti voittavat tässä yhtälössä, eiks jeh?
Ei, sinä häviät, kuten aina.
Vastaa Viestiin