Ostetaan tietokone.

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Ostetaan tietokone.

Viesti Kirjoittaja huima »

saira kirjoitti:Mun veljeni on kyllä tutustunut Linuxiin, tälläkin hetkellä hänen koneestaan löytyy kyllä myös Windows juurikin erikoisohjelmia varten. Valitettavasti hän tänä vuonna on ollut jo 8kk jenkeissä töissä, eli hänen apuunsa voin luottaa vain hetkittäin.
"Tutustunut" on eri asia kuin että osaa oikeasti auttaa.

Minä käytän duunissa ja palvelimilla linuxia, en ole käsi - mutta pentele en silti ala kikkailemaan edes Ubuntun kanssa kotikäytössä. Mäkki on vaan niin paljon helpompi ja mukavampi, kun asiat toimivat. Mäkki on siis minulle henkilökohtaisena koneena, sellaisena jolla teen kaikki muut asiat ja jotkut työasiat.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Ostetaan tietokone.

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Läppäri on ihan hauska vekotin vaikkapa matkustaessa, mutta pääkoneeksi en kyllä huoli mitään mistä ei lähde vähintään kämmenen kokoisia osia irti.

Tietokone ei ole mikään helvetin sisustuselementti. Helsingin kämpässä molemmista koneista on kylki auki ja johdot pihalla kun vaihtelen kovalevyjä keskenään ja toiseen pitää tunkea jalallinen huoneistotuuletin sisään että se pysyy viileänä. (vaikka saa se silti hyvältä näyttää, sama pätee myös audiolaitteisiin)

Nyt vähän polttelisi päivittää kolmaskin kone niin ei tarvitsisi tuskailla draw distancen ja valoisuuden kanssa pelatessa. Ihan hyvin sekin pyörittää, mutta grafiikat eivät kyllä ihan tappiin asti taivu. Pitäisi taas selata vähän hinnastoja.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Ostetaan tietokone.

Viesti Kirjoittaja saira »

^Kun vaihtoehtona on vain läppäri tai pöytäkone, kumpaankin ei juuri nyt ole varaa. Ja kun pöytäkonetta on hieman hankalampi ottaa mukaan, jos haluan tehdä töitä vaikka koulun kirjastolla. Pöytäkone pysyy meillä, mutta mitään raskaampaa ei tällä romulla voi enää pyörittää. Kun on hieman enemmän rahaa, ostan kyllä uuden pöytäkoneenkin, mutta sitä pitää odottaa hetki...

Linuxista, veljeni on siis useamman vuoden käyttänyt Linuxia päivittäin, nörtti mikä nörtti. :D Mutta tosiaan ei siitä minulle ole mitään hyötyä, kun nykyisellään on ulkomailla suurimman osan vuodesta...
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Ostetaan tietokone.

Viesti Kirjoittaja Leevi »

Vieläköhän jostain saa PATA-levyjä? Ja siis riittävän suuria.
Tuppaavat olemaan ilmeisesti nykyaikaiset levyt SATA-liitännällä ...
RL Burnside

Re: Ostetaan tietokone.

Viesti Kirjoittaja RL Burnside »

Leevi kirjoitti:Vieläköhän jostain saa PATA-levyjä? Ja siis riittävän suuria.
Tuppaavat olemaan ilmeisesti nykyaikaiset levyt SATA-liitännällä ...
Minuutin kestänyt haku verkkokauppa.comiin osoittaa 49:ää tuotetta aina 500 Gtavuun asti. Mikä sitten on riittävän suuri?
masa

Re: Ostetaan tietokone.

Viesti Kirjoittaja masa »

Mylwin kirjoitti:Läppäri on ihan hauska vekotin vaikkapa matkustaessa, mutta pääkoneeksi en kyllä huoli mitään mistä ei lähde vähintään kämmenen kokoisia osia irti
Mut sä oletkin nörtti propellipää.

Minä en taas huolis pöytäkonetta enää mistään hinnasta. Eihän sitä voi ottaa edes paskalle mennessä mukaan :P
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Ostetaan tietokone.

Viesti Kirjoittaja Leevi »

RL Burnside kirjoitti:
Leevi kirjoitti:Vieläköhän jostain saa PATA-levyjä? Ja siis riittävän suuria.
Tuppaavat olemaan ilmeisesti nykyaikaiset levyt SATA-liitännällä ...
Minuutin kestänyt haku verkkokauppa.comiin osoittaa 49:ää tuotetta aina 500 Gtavuun asti. Mikä sitten on riittävän suuri?
750GB tai 1TB
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Ostetaan tietokone.

Viesti Kirjoittaja Leevi »

masa kirjoitti: Minä en taas huolis pöytäkonetta enää mistään hinnasta. Eihän sitä voi ottaa edes paskalle mennessä mukaan :P
Eikös sulla ollut se E71! :D
RL Burnside

Re: Ostetaan tietokone.

Viesti Kirjoittaja RL Burnside »

Leevi kirjoitti:
750GB tai 1TB
2 x 500 GB? Sata ohjainkortti ja 1TB?
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Ostetaan tietokone.

Viesti Kirjoittaja Leevi »

RL Burnside kirjoitti:
Leevi kirjoitti:
750GB tai 1TB
2 x 500 GB? Sata ohjainkortti ja 1TB?
Noh, katsotaan nyt jos sais postin tuomaan tuollaisen 750GB levyn ...
Jos ei, niin sit plään B ja SATA levy SATA => PATA adapterilla.
bedlam

Re: Ostetaan tietokone.

Viesti Kirjoittaja bedlam »

masa kirjoitti:
Mylwin kirjoitti:Läppäri on ihan hauska vekotin vaikkapa matkustaessa, mutta pääkoneeksi en kyllä huoli mitään mistä ei lähde vähintään kämmenen kokoisia osia irti
Mut sä oletkin nörtti propellipää.

Minä en taas huolis pöytäkonetta enää mistään hinnasta.
Mäkki on tuollanen "tarpeen tullen kannettava". Itte en missään matkoilla tai liikenteessä konetta tarvi, mutta esim reenikselle saa kohtuullisen ketterästi vaikka bussissa kuletettua jos tarttee vaik nauhotuksiin. Ja pidemmälle lomalle voi kans ottaa paketin messiin.

Jos joskus enemmän kannettavalle on käyttöä, niin ostan miniläppärin jossa akkuakin riittää sitten pidemmäksi aikaa.
Vastaa Viestiin