Apuuva!! Miten JuuTuubit saa talteen?

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Apuuva!! Miten JuuTuubit saa talteen?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Tätä on varmaan kysytty ennenkin. En ole huomioinut ennen kuin tänään huomasin, että eniten ihkuttamastani puska-katista on YouTubessa materiaalia, jota en ole edes Emulella löytänyt. Lisää haastatteluja ym.

Millä laillisella tai mieluiten laittomalla ja siis waretettavalla zydemillä Juutuubit saa pysyvästi omalle koneelle?
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
1108

Re: Apuuva!! Miten JuuTuubit saa talteen?

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Onkohan taa tääs vaivan arvoista mutta:

Käytä vaikka http://www.downloadyoutubevideos.com/ sivustoa. Tai googleta joku toinen.
Liimaa leikkaa leikillä youtube videon osoite sivustolle ja lataa koneelle.
Normaalisti paukahtaa get_video niminen filu koneelle.
Nyt sitten teet taikatempun ja nimeät sen vaikka pystytisu.flv nimiseksi, siis nimellä väliä mutta tiedostopääte oltava flv.
Nyt voit katsoa sen vaikka tällä.

Ja jos haluat katsoa sen mediaplayerillä niin konvertoit filun jollakin softalla avi:ksi. Google osaa auttaa tässä hyvin.

Näin, helppoa kuin lapsenteko.

EDIT: Konvertointiin vaikka Total Video Converter niminen softa. Löytyy torrenttina helpolla....eiku eMulella (muistanut sun kiviaikaisia waretus softia).
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8601
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Apuuva!! Miten JuuTuubit saa talteen?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Tai sitten ihan vaan rekisteröityy juutuubiin ja laittaa ne suosikkivideonsa sinne suosikkeihin...
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
aimohaiku

Re: Apuuva!! Miten JuuTuubit saa talteen?

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

Lolita kirjoitti:Tai sitten ihan vaan rekisteröityy juutuubiin ja laittaa ne suosikkivideonsa sinne suosikkeihin...
Mutta siinä on aina se riski, että joku poistaa videon.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Apuuva!! Miten JuuTuubit saa talteen?

Viesti Kirjoittaja Gat »

1108 kirjoitti:Onkohan taa tääs vaivan arvoista mutta:
Kiitos.
Jos selviän, seuraan ohjeita. Toimiskos muuten Flash-editori sellaisenaan talteenottoon? Sellainenkin minulla jossain on, vaikkei asennettuna. Joskus yritin opetella.

En ole ennen tajunnutkaan, miten paljon harvinaista vanhaakin kamaa Tuubissa on. Luullut että vain nykyajan hömpötyksiä ja kotivideoita.

Tähän joo vaivan arvoisen Kate Bushin takia inspiroiduin. Ja sori se on mulla päivän teema.
Lievästi huolestuttavaa, että miespuoliset faninsa taitavat ollakin HOMPPELEITA! :shock: :

This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
daddykillkill

Re: Apuuva!! Miten JuuTuubit saa talteen?

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

Firefox-selaimelle löytyy useampikin plug-in, jotka osaavat haistaa sivun koodiin upotetut mediatiedostot ja tallettaa se swf-fileenä omalle koneelle.
Avatar
Teraslilja_m
Kitisijä
Viestit: 1177
Liittynyt: 30.10.2005 14:31
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Apuuva!! Miten JuuTuubit saa talteen?

Viesti Kirjoittaja Teraslilja_m »

Ainakin linuxille löytyy sellainen ohjelma, kuin "youtube-dl" annat parametriksi youtube linkin ja ohjelma lataa clipin sinulle. Lataaminen youtubesta ei voi olla helpompaa...

youtube-dl: Download videos from YouTube.com
Life is complex, it has real and imaginary parts.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Apuuva!! Miten JuuTuubit saa talteen?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Gat, googlettamalla löytyi helposti tiedot miten ottaa Youtuubit ja muut Flash-videot talteen ilman apuohjelmia (Internet Explorerilla).

Noiden flv-tiedostojen toistaminen vaan jostain syystä kädettää mulla. Käytössä oli ensin VLC 0.8.6 jonka pitäisi pystyä niitä näyttämään. Näyttikin, mutta vain niin kauan kun ei yrittänyt siirtyä videossa johonkin toiseen kohtaan, eli toimi ainoastaan jos katsoin videon kiltisti normaalinopeudella alusta loppuun ilman kelailuja.

Päivitin VLC:n uusimpaan versioon 0.8.6i, eikä se suostunut näyttämään noita videoita enää ollenkaan. Typerää, eikä VLC:n FAQ:sta löytynyt ratkaisua. Eikä huvittaisi asentaa Jälleen Uutta Videotoisto-ohjelmaa vain Flash-videoita varten. Krääh.

Muunto aveiksi tai mpegeiksi ei kiinnosta, koska käsittääkseni videoiden laatu huononee muuntoprosessissa entisestään.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Apuuva!! Miten JuuTuubit saa talteen?

Viesti Kirjoittaja aasi »

Frederik Krueger kirjoitti: Muunto aveiksi tai mpegeiksi ei kiinnosta, koska käsittääkseni videoiden laatu huononee muuntoprosessissa entisestään.
flv taisi olla ihan avi-container + jotain ylimääräistä, periaatteessa lienee mahdollista poistaa ylimääräinen koskematta varsinaiseen videosisältöön.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Apuuva!! Miten JuuTuubit saa talteen?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

1108 kirjoitti:Nyt voit katsoa sen vaikka tällä.
Testasin. Kyllähän se Flash-videot näytti, mutta vain alkuperäisessä postimerkkikoossa, ja siirtyminen eri kohtiin videota oli tehty kovin hankalaksi, hiirenosoittimella piti napata kiinni pikkiriikkisestä nuoli-ikonista ja raahata se toiseen kohtaan videota.

Äkkiseltään kokeilemalla ja hakemalla en löytänyt tapaa kiertää nuo varsin ikävät puutteet.

Miksei VLC voi näyttää niitä vaikka väittää pystyvänsä? Ärh.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Apuuva!! Miten JuuTuubit saa talteen?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

aasi kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti: Muunto aveiksi tai mpegeiksi ei kiinnosta, koska käsittääkseni videoiden laatu huononee muuntoprosessissa entisestään.
flv taisi olla ihan avi-container + jotain ylimääräistä, periaatteessa lienee mahdollista poistaa ylimääräinen koskematta varsinaiseen videosisältöön.
Olin epätarkka. Avi:lla tarkoitin jotain DIVX tai XVID koodattua kamaa. Jos sen "ylimääräisen" poistaa flv:stä, millainen videotiedosto jää jäljelle? Vai onko se ihan kompressoimatonta raakaa videokuvaa alunalkaenkin? Ei kai sentään?

Jotain "Super Video Converter"-nimistä softaa tuossa kokeilin pikaisesti, sillä ainakin vaikutti että divx:ksi tai mpeg:ksi muutettaessa video kompressoidaan uudestaan, jos oikein käsitin. En tosin edes onnistunut kyseisessä konvertoinnissa, jäi täysin hämäräksi minne ohjelma tallentaa kohdetiedoston.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Apuuva!! Miten JuuTuubit saa talteen?

Viesti Kirjoittaja aasi »

Frederik Krueger kirjoitti: Olin epätarkka. Avi:lla tarkoitin jotain DIVX tai XVID koodattua kamaa. Jos sen "ylimääräisen" poistaa flv:stä, millainen videotiedosto jää jäljelle? Vai onko se ihan kompressoimatonta raakaa videokuvaa alunalkaenkin? Ei kai sentään?
Jäljelle jäisi "tavallinen" avi-tiedosto, missä kuva ja ääni ovat koodattu jollain flashplayerin tukemalla koodekilla.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
daddykillkill

Re: Apuuva!! Miten JuuTuubit saa talteen?

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

Frederik Krueger kirjoitti:Noiden flv-tiedostojen toistaminen vaan jostain syystä kädettää mulla.
Käytä FLV Playeria
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Apuuva!! Miten JuuTuubit saa talteen?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

daddykillkill kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:Noiden flv-tiedostojen toistaminen vaan jostain syystä kädettää mulla.
Käytä FLV Playeria
Kiitti, monipuolisempi ominaisuuksiltaan kuin 1108:n ehdottama kaima (FLV Player), mutta jos erehtyy venyttämään kuvan esim. 2x, vie tämä ainakin mulla lähemmäs 100% prosessoriajasta ja hyydyttää koneen muun toiminnan minimiin, eikä itsekään enää suostu ottamaan juuri mitään käskyjä vastaan. Ei vastaa Alt+F4:ään tms.

Jo on kumma miten haasteellista flv-tiedostojen toistaminen tuntuu olevan. Aina jotain ihme häikkää. En usko johtuvan koneesta koska kokeilin kahdella eri koneella. Vai pitääkä tässä olla joku 6GHz neliydinprossu jotta saa toistettua kämyisiä videoita?
Onko joku pissinyt mun muroihin?
1108

Re: Apuuva!! Miten JuuTuubit saa talteen?

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Mietityttää miksi kukaan haluaa katsoa kämyistä videota koneellaan?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Apuuva!! Miten JuuTuubit saa talteen?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

1108 kirjoitti:Mietityttää miksi kukaan haluaa katsoa kämyistä videota koneellaan?
Samasta syystä miksi jotkut katsovat elokuvista kämyisiä cam-versioita tai DVD-rippejä, vaikka oikeasti pitäisi katsoa vain Blueray-leffoja 120-tuuman lättynäytöltä. Eli koska se oli siinä.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
1108

Re: Apuuva!! Miten JuuTuubit saa talteen?

Viesti Kirjoittaja 1108 »

En tiedä minkätasoisia DVDrippejä sinä katsot...ilmeisesti yhtä paskoja kuin juttusi.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Apuuva!! Miten JuuTuubit saa talteen?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Noh noh, älä nyt ota ittees herra "Ainoa elokuva jonka olen tällä vuosituhannella nähnyt elokuvateatterissa on Sinkkuelämää vaimon pakottamana". :rofl:
Onko joku pissinyt mun muroihin?
1108

Re: Apuuva!! Miten JuuTuubit saa talteen?

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Frederik Krueger kirjoitti:Noh noh, älä nyt ota ittees herra "Ainoa elokuva jonka olen tällä vuosituhannella nähnyt elokuvateatterissa on Sinkkuelämää vaimon pakottamana". :rofl:
Ja koska olen noin sanonut? Taisin todeta että menin sen leffaan katsomaan kun vaimo pyysi.

Sun läppäs on paskoja.
daddykillkill

Re: Apuuva!! Miten JuuTuubit saa talteen?

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

Frederik Krueger kirjoitti:Jo on kumma miten haasteellista flv-tiedostojen toistaminen tuntuu olevan.
Olisko syynä se, ettei formaattia ole taidettu suunnitella samalla tavalla paikallisesti talletettavaksi kuin esim avit - vaan nimenomaan ei skaalautuvana ja streamattuna, reippaasti pakattuna ja helposti siirtyvänä formaattina.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Apuuva!! Miten JuuTuubit saa talteen?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

1108 kirjoitti:Ja koska olen noin sanonut? Taisin todeta että menin sen leffaan katsomaan kun vaimo pyysi.
Tulee vain leffa-arvosteluistasikin kuva ettet sä muuta katsokaan kuin torrenttina imutettuja paskatasoisia telesync/cam/DVDscr-leffoja, kun on niin kuulia nähdä elokuvia ilmaiseksi ennenkuin ne ilmestyvät edes teattereihin. Siitä saa kadullakin rispektiä.
1108 kirjoitti:Sun läppäs on paskoja.
Joo niin sunkin. :h:
daddykillkill kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:Jo on kumma miten haasteellista flv-tiedostojen toistaminen tuntuu olevan.
Olisko syynä se, ettei formaattia ole taidettu suunnitella samalla tavalla paikallisesti talletettavaksi kuin esim avit - vaan nimenomaan ei skaalautuvana ja streamattuna, reippaasti pakattuna ja helposti siirtyvänä formaattina.
Ihan hyvä teoria, ja noin olen itsekin otaksunut. Se ei valitettavasti poista ongelmaa mihinkään, mutta ei kai voi mitään.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Vastaa Viestiin